OCTA reģistrējot auto - apdrošinātāju lobēšana? (atj.) 43

4.decembris 2003 12:14

Mūsu lasītajs Wampirius ir pēkšņi sapratis, ka viņu piespiež maksāt apdrošinātājiem bez iemesla. Pašu vēstuli lasiet tālāk.

Labdien,

Jau sen ir zināms fakts, ka reģistrējot (pērkot) auto, ir noteikta dokumentu pakete, kas jāiesniedz CSDD. Šī pakete ir pietiekami pamatota un viss šķiet OK.  Arī fakts, ka nepieciešama OCTA līdz šim man likās pilnīgi sakarīgs un pamatots,  BET noskatīju sev auto, kas netiek lietots (čupa ar tehniskiem defektiem,  kā rezultātā nav pat TA). Izrādās, ka arī šādā situācijā ir nepieciešams apdrošināt īpašnieka civiltiesisko atbildību. Man radās viens jautājums :
 - Kāds ir iemesls šādai prasībai ? Auto netiek lietots un netiks izbraukts no garāžas tuvākā pusgada laikā, bet OCTA ir paredzēta,  lai kompensētu zaudējumus, kas radušies ar šo AUTO izraisītajā ceļu satiksmes negadījumā. Par ko man jāmaksā,  ja auto netiks lietots ceļu satiksmē ?

Uzskatu šādu prasību par totālu "slaukšanu" un apdrošinātāju lobēšanu.

ar cieņu,
Wampirius

CSDD pārstāvja Jāņa Aizpora atbilde:

"Diemžēl šāda kārtība Latvijā pastāv un to nosaka «Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma» 47.pants.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas pienākumi transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas pārbaudes un kontroles jomā.

(2) Transportlīdzekļa reģistrācija un tehniskā apskate netiek veikta, ja transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskā atbildība nav apdrošināta.

Vienīgais, ko varam ieteikt - vai nu apdrošināt uz iespējami īsāko termiņu, vai arī vienoties ar apdrošināšanas sabiedrību, ka par to termiņu, kad transportlīdzeklis netiek lietots, būtu iespējams saņemt daļu no iemaksātās prēmijas atpakaļ".

 
Visi komentāri
 
107203. viesis 4.decembris 2003 12:20
0 0 Atbildēt

Likumdevēji tāpat kā programmētāji kļūdās uz robežgadījumiem. Tikai viņiem naudu nez kāpēc maksā tāpat...

107204. viesis 4.decembris 2003 12:20
0 0 Atbildēt

Cerams ka šis rakst ir nosūtīts CSDD un mēs arī sagaidīsim atbildi uz šo ļoti pamatoto jautājumu.

107205. viesis 4.decembris 2003 12:23
0 0 Atbildēt

vapririus, a kaadaa rakaa tad tu to auto vediisi uz numuru saliidzinaashanu un paarregistraaciju, ja jau tas vraks ir tik neejosh ??? ja tu grasies ar to auto kusteeties kaut 100 metrus - sorry, maksaa ragaa par OCTA, jo kur ir garanija ka tu veicot tos 100m garo distnaci nenodariisi zaudeejumus treshai personai ??? man gan shkjiet shii prasiiba diezgan logiska.

107206. viesis 4.decembris 2003 12:24
0 0 Atbildēt

Nez kāpēc cilvēki atbildīgās instancēs tik bieži sāk risināt problēmas tikai tad, kad ir rakstiska vēstule? Varbūt tiem nabagiem vajag palīdzēt un par OCTA naudām iepirkt printeri, lai viņi paši var izdrukāt :-D

107207. viesis 4.decembris 2003 12:28
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ 04.12.2003 12:23

1.uz numuru saliidzinaashanu un paarregistraaciju, ja jau tas vraks ir tik neejosh var atbraukt ar treileri

2. man šķiet ka parrakstot no vienas fiziskas personas uz otru numuru saliidzinaashana nav obligata.

107208. viesis 4.decembris 2003 12:36
0 0 Atbildēt

DeZZZ,numuru salīdzināšanai par atsevišķu samaksu var izsaukt inspektoru tev vajadzīgajā vietā,kā ari atvest vāgīti uz treilera!!!....man gan ši prasība neliekas logiska!!

ZOGA

107211. viesis 4.decembris 2003 12:49
0 0 Atbildēt

veel interesanta padariishana ir KASKO un OCTA vienlaiciigi- tipa es maksaaju par abaam apdroshinaashanaam, bet iestaashanaas gadiijumaa sanjemu tikai vienu kompensaaciju. logjiski buutu, ja man ir KASKO, tad OCTA nav obligaata.

107213. viesis 4.decembris 2003 12:50
0 0 Atbildēt

107215. viesis 4.decembris 2003 12:53
0 0 Atbildēt

Vilks - tur es Tev piekrītu :( Maksāju gan Casco gan OCTA... Arī labprāt atteiktos no OCTA, jo CASCO>>>>OCTA.

107216. viesis 4.decembris 2003 12:54
0 0 Atbildēt

Loģiski ir nesaņemt vairāk par nodarīto zaudējumu.

107218. viesis 4.decembris 2003 12:57
0 0 Atbildēt

Da kāda vēl lobēšana?Ar lobēšanu nav te nekāda sakara, bet ar likuma nepilnībām gan - vajadzētu būt izvēles brīvībai - drošināt vai nē, kā tas šinī gadījumā nav vajadzīgs..

107219. viesis 4.decembris 2003 12:59
0 0 Atbildēt

Vilks,

Abas šīs aprošināšanas iestājas tikai vinā gadījumā, ja Tu esi vainīgs , tad par TAVU OCTA saremontē cietušā auto, bet par TAVU KASKO - tavējo auto. Pārējās situācijās strādā VAI viena, VAI otra apdrošināšana.

DeaDMoroZZZ,

Nr salīdzināšana netiks veikta (nav nepieciešama, ja CSDD ierodas gan pircējs, gan pārdevējs - abas fiziskas personas. Ja arī būtu, kā Tu raksti, tad OCTA esamību jāpārbauda CP (kas notrolē CSN ievērošanu), nevis CSDD, kas veic pārreģistrāciju, nemaz nezinot, vai šis ato ir garažā, uz treilera, vai atbraucis pašu spēkiem.

107222. viesis 4.decembris 2003 13:02
0 0 Atbildēt

Wampirius- man bija CSN kuraa saakotneeji biju vainiigs, mans KASKO apdroshinaataajs saremonteeja auto, leemumu veiksmiigi paarsuudzeeju.

es sapratu tavu domu, bet taa tik un taa sanaak lobeeshana.

107224. viesis 4.decembris 2003 13:03
0 0 Atbildēt

Vilks - labi , tu paņem iekš kasco civiltiesisko, tev [nekad mūžā] atļauj neņemt octa. tu uztaisi avāriju un maksā no kasco - nākamreiz slēdzot[atjaunojot] kasco līgumu, kad tev prasīs pēkšņi 50% piemaksu tev tas vairs nepatiks, ko ne?Bet tā būs.Jo redz, apdrošinātājiem patīk tāda lieta, kā riska grupu piemaksas, t.i., ja jau tu esi radījis izmaksu apdrošinātājam, tu esi riskants, un tas attiecīgi nozīmē, ka nākamreiz maksāsi vairāk. UN tagad padomā, kas sanāk izdevīgāk, pieļaujot negadījumu iespējamību!

107225. viesis 4.decembris 2003 13:04
0 0 Atbildēt

Neesmu šo jautājumu iesniedzis nekur citur. Varbūt to varētu izdarīt ļ.c. Redakcija ? Man konkrēti tas vairs nepalīdzēs (likuma grozījumus nepieņems šovakar), bet moš' šo situačiju varētu normalizēt nākotnē.

107228. viesis 4.decembris 2003 13:08
0 0 Atbildēt

Ar to OCTA ir tā kā ir. Kad es pārdevu savu autiņu, bija sagadījies, ka tam OCTA ir derīga vēl pusgadu. Pircējam bija autiņš no jauna jāapdrošina uz sava vārda, bet to, ka es savu naudiņu varu dabūt atpakaļ, neviens, protams, neuzskatīja par vajadzīgu paskaidrot.

107229. viesis 4.decembris 2003 13:11
0 0 Atbildēt

Vilks 04.12.2003 13:02

Redz, vai Tevi interesē no "kuras kabatas" Tev tiek samaksāts, Tevis minētajā piemērā?

KASKO apmaksā TEV visus zaudējumus, ko Tev nodarījuši visi CITI, bet OCTA apmaksā visus zaudējumus visiem CITIEM, ko esi nodarījis TU. -> no Tava KASKO naudu saņem tikai TU (nevis citi), bet no Tavas OCTA naudu saņem tikai CITI (nevis Tu).

107230. viesis 4.decembris 2003 13:15
0 0 Atbildēt

juha 04.12.2003 13:08

par dabūšanu atpakaļ es vienreiz tādā veidā netīšām "uzvārījos"- nopirku OCTA ar 33% atlaidi uz gadu. pēc kāda laika man nācās to anulēt un uzzināju, ka apdroīnātāji patur sev (ja pareizi atceros) 20% par katru neizmantoto pilno mēnesi. Par cik polisē nebija ierakstīts, ka tā pirkta ar 33% atlaidi, man par neizmantotajiem mēnešiem izmaksāja vairāk, kā biju par tiem samaksājis. :)) Tākā nav tik slikta tā dzīve :))

107244. viesis 4.decembris 2003 14:10
0 0 Atbildēt

Par tiem Casko-Octa augšā viss pareizi...bet... Es maksāju prēmiju Kasko, otrs maksā - OCTA. Kad viņš ir vainīgs, tad es vēlos saņemt gan savu KASKO, gan viņa maksāto OCTA, jo uzskatu, ka prēmijas ir maksātas 2x, tā lūk!

Un par wampirius minēto tēmu - pārrakstot auto neder iepriekšējā īpašnieka nomaksātā OCTA! Tas tiešām ir fck, jo iepriekšējais īpašnieks tiek piespiests nopirkt OCTA vismaz uz 15 dienām un tai pat dienā šim pašam auto nu jau janais īpašnieks piepērk otru OCTA,, kas būtībā dublē pirmo! Principā jāpriecājas, ka kad es dodu savu auto kādam braukt, tad arī vēl neprasa piepirkt vēl kādu OCTA!

107246. viesis 4.decembris 2003 14:16
0 0 Atbildēt

Ar OCTA un CASCO vajag savaadaak - ja tavaa autinjaa kaads iebraucis, tad sanjem naudas par abaam apdroshinaashanaam - gan no OCTA vainiigaa un arii no CASCO. A to huljish - makssaaju par abaam, bet sanjemu tikai vienu??

107251. viesis 4.decembris 2003 14:46
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka shaadaa situaacijaa var vienkaarshi nodot a/m numurus un nonjemt no uzskaites - nekaada octa nebuus jaamaksaa. Tas pac ir ar transporta nodevu - maksaa tikai liidz briidim, kad nonjem no uzskaites un nodod numurus. Kaukaa taa!

107252. viesis 4.decembris 2003 14:53
0 0 Atbildēt

Lobeeshana nebuus pareizais vaards! Lobeeeshana buutu tad, ja liktu apdroshinaaties kaadaa konkreetaa "kantorii"! Driizaak taa ir maza nepilniiba likuma normaas.

Ja par lobeeshanu, tad visreaalaak taa ir noveerojama "kreisajos" liizinga kantoreljos (tjipa RD, LATEKO, RL u.c.) - tev tiek saprotamaa valodaa (paarsvaraa krievu) pateikts, ka jaaapdroshinaas tur un tur (paarsvaraa Baltikumaa, kursh ir nereaali chomshnijs).

107256. viesis 4.decembris 2003 15:08
0 0 Atbildēt

! Nikā nebij !

KASKO neapmaksā visus zaudējumus!

APDROŠINĀTĀJS IR TIESĪGS ATSKAITĪT NAUDAS SUMMU NE VAIRĀK KĀ 50% NO PIENĀKOŠĀS ATLĪDZĪBAS, JA:

- apdrošinātais pieļāva kustību ceļu zīmju aizliegtā virzienā;

- izbraukšana un kustība pretējā braukšanas josā vai braukšana pa tamvaja sliežu ceļu pretējā virzienā;

- reglamentētā ātruma pārsniegšanu vairāk par 20 km/h;

- apdzīšanu vietās, kur tas ir aizliegts;

- nav devis ceļu citiem transportlīdzekļiem, kuriem ir priekšroka;

un ne vairāk par 25%, ja apdrošinātais ir pieļāvis vieglu neuzmanību šādos gadījumos: ...

107261. viesis 4.decembris 2003 15:18
0 0 Atbildēt

Arii es registreeju savu a/m, kura veel ilgi nepiedaliisies publiskaa satiksmee ( a/m ir diezgan avareejusi). Taakaa auto uz CSDD tika aizvests ar evakuatoru un tad uz servisu man bija shaa vai taa jamaksaa Ls8.70 par to lai nopirktu to ko man nevajag - OCTA polisi uz vienu meenesi.

Privaataa sarunaa ar CSDD amatpesonaam izsuudzeeju savas dusmas, bet pretiis anjeemu sausu atbildi- ir kopii programma un tukshajaa jaukumaa ir jaabuut OCTA polises nummuram un viss.

Jauku, bet taa jau mulkju Valstii ir, jo kaatad savaadaak var piedallities Pariize- Dakaara un dziivot Baltezapilii. Nu tur jau taa lieta.

Korupcijai - zaljo gaismu.

DeLorian

107267. viesis 4.decembris 2003 16:06
0 0 Atbildēt

viesis 04.12.2003 14:46

Auto ir uz citu īpašnieku, bet man vajag dokumentu, ka tas ir mans. Nezinu par iespējām noņemt-nodot Nr zīmes - pamēģināšu. Moš var darīt tā, ka iepriekšējais saimnieks nodod Nr un tad pārraksta....

Redaktors 4.decembris 2003 16:17
0 0 Atbildēt

Raksts ir papildināts ar CSDD atbildi.

107284. viesis 4.decembris 2003 17:15
0 0 Atbildēt

Hmm ne jau vienmeer ir jeega nonjemt no uzskaites pat auto kuram ir defekti. Viss protams atkriigs, ka m iisti tas auto tiek pirkc, ja rezerves daljaas, tad droshi var njemt no uzskaites nost, jo jamais jau satiksmee vairs nepiedaliisies bet ja ir kaut kaada iespeeja ar jamo piedaliities satiksmee, tad njemt nost noteikti nebuus izdeviigi., jo atpakalj uzskaitee, to likt vairs nevar.

107285. viesis 4.decembris 2003 17:31
0 0 Atbildēt

Paga, paga. Manuprāt ir 2 dažādas lietas - noņemt no uzskaites un noraxtīt. Ja noņem no uzskaites, tad nevar braukt un nav jāmaksā nodevas, bet auto saglabā savu trasporta līdzekļa statusu - to var pirkt, pārdot un reģistrēt par jaunu un vicot uz nebēdu. Ja noraxta, tad viss ar galiem - tikai uz šrotu.

107289. viesis 4.decembris 2003 17:58
0 0 Atbildēt

protams, ka ta ir apdrosinataju lobesana, jo paskatieties uz so polisi kuru jums izraksta !!! auto teh pase ipasnieks vel ir Janis Ozolins ,bet polise, ka ipsnieks uz so auto jau ir noradits Peteris Kalnins, vai tad te nav pretruna. Gudriniekiem kas teiks ,ka nav jautajums, tad kapec es kad perku auto kuram ir beigusies OCTA polisi uz savu vardu varu noformet tikai CSDD tuvuma, bet citos kantoros man pasaka, ka kamer auto naf uz jusu varda polise ka ipasnieku janorada to cilveku uz kura varda auto registrets dotaja bridi???

107303. viesis 4.decembris 2003 20:13
0 0 Atbildēt

Interesanti, ka auto, kuru velk jabut teh. kartiba ar uzlimi, un ari ja uzradat, ka auto ir tikko nopirkts jus meginas sodit. Tikai jautajums nahera vilkt, ja auto ir kartiba?

107309. viesis 4.decembris 2003 21:27
0 0 Atbildēt

Man ir tikai 1. jautaajums-kas maisa veikt likumaa groziijumus shaadaam situaacijaam?

P.S.

taa teikt kapeec kaut kas jaamaina ja naudinja naak

107313. viesis 4.decembris 2003 22:22
0 0 Atbildēt

taatad, tomeer lobeeshana.......

107316. viesis 4.decembris 2003 22:59
0 0 Atbildēt

Varat nesacerēties - CSDD vienmēr sniedz atbildes '' likums paredz'' , ''mēs jau neko'' , īsāk sakot -sviests ir viņu atbildes.

107318. viesis 5.decembris 2003 0:20
0 0 Atbildēt

Šī muļķīgā likuma norma būtu jālabo. Uzrakstam vairāki desmiti, simti oficiālus iesniegumus likumdevējiem un lai viņi likumā noteiktā kārtībā atbild.

107337. viesis 5.decembris 2003 8:51
0 0 Atbildēt

Adresi iedod, Raamais...

107348. viesis 5.decembris 2003 9:43
0 0 Atbildēt

:))

Es te pdomāju, a ja es sev uz jaunogadu moci uzdāvinu ... arī muļķīgi sanāk , ar to tax pa ziemu vispār nepabrauxi, a polise jāpērk.

Par TA polises nepieciešamību vēl puslīdz skaidrs. auto tiek atzīts par braucamu un viss, lai gan no otras puses, ja es ar treileri atvedu-aizvedu, kas man to prieku var liegt ??? Protams, ka mūsu *** likums.

107375. viesis 5.decembris 2003 10:56
0 0 Atbildēt

tiem,kas domaa nodot nummurus-tas ir par naudu,un tā nauda ir dārgāka nekā OCTA.Tiem,kas domā,ka prasība ir nepamatota-tā prasība nav mūsu ērtībām,bet lai kāds var uzvārīties,tā,ka atdziestiet-viss ir tā kā tam jābūt.

107382. viesis 5.decembris 2003 11:22
0 0 Atbildēt

Tur nu ir taisniiba - viss ir izdomaats (nu jeb neizdomaats) taa lai naudinja naak...

107383. viesis 5.decembris 2003 11:31
0 0 Atbildēt

To Wamp...

A nah Tev visa shitaa ķeepa? Nu tjipa nebuus braucams, bet vaig lai ir Tavs... Vienkaarshi noraksti (nu jeb iipashnieks lai noraksta) un miers. Lai tie asins suuceeji ied D....!

107384. viesis 5.decembris 2003 11:42
0 0 Atbildēt

viesis 05.12.2003 11:31

Nu atuto tiks "atdzīvināts" (palasi iekš pieredzes par 450sel Mersi). Problēma tāda, ka tas autiņš jau labu laiku stāv manā garažā, bet iepriekšējais īpašnieks uzstāj, lai es beidzot viņu pārrakstu uz savu vārdu. Norakstīt vāģi nevaru, tad nevarēšu ar to braukt.

Starp citu aisūtīju e-pastu uz CSDD ar pāris jautājumiem šajā sakarā. Saņēmu izsmeļošu, patīkami un laipnu atbildi un pāris ieteikumus kā labāk rīkoties. Skaidrs, ka ne jau CSDD pieņēmis šādu stulbu likumu... Viņi šad tad var piedēvāt kādu izdevīgāku variantu, bet tāpat lielas iespējas "izgrozīties" nav.

107413. viesis 5.decembris 2003 13:10
0 0 Atbildēt

TO Wamp.:

neskopojies, staasti, ko vinji tev atbildeeja!

107538. viesis 6.decembris 2003 12:51
0 0 Atbildēt

Nu tad tā... esmu veixmiigi apzagts :)) (auto ir pārrakstīts uz mana vārda)

Lai nu cik pretimnākoša bija CSDD attieskme, bet man lētākais variants sanāca nomaksāt "pēc pilnas programmas" ceļa nodokli (par šo un iepriekšējo gadu 2*9= 18Ls), + apdrošināšana (15 dienas 5Ls) + ~10Ls par noņemšanu/uzlikšanu uzskaitē.

Man tika piedāvāti varianti

1) veikt pārreģistrāciju Janvārī (iepraupējus par 1 gadu ceļ nodokli, ja nākamgad veicu TA)

2) Nodot Nr glabāšanā CSDD (tur kautkā gudrāk saucās), bet arī īsti intereses nebija, jo manā situācijā tas neko daudz nelīdzēja.

Par OCTA viņiem esot "sasietas rokas", un neko citu kā piedāvāt "sarunāt atlaidi" nespēja.

117494. viesis 4.marts 2004 11:49
0 0 Atbildēt

Noperc to OCTA uz 15 dienam!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto.lv testē Samsung Galaxy Tab S3 planšetdatoru (+foto) 4

iAuto.lv izmēģina Samsung Galaxy Tab S3 planšetdatoru. Tas tiek uzskatīts par labāko planšetdatoru, kam ir Android operētājsistēma. Lasīt vairāk

 

130 000 eiro – pārdošanā izlikts rallija un bezceļu "Porsche" (+ foto) 3

Vācu ārsts un automobiļu kolekcionārs Ēriks Brandenburgs izlicis pārdošanā tīmeklī ne reizi vien redzēto "Porsche" 911 Safari, kas piemērots rallija entuziastiem un bezceļu piedzīvojumu meklētājiem. Lasīt vairāk

 

Ugunsdzēsēji aizbrauc, divi sasisti auto paliek (+ video) 18

Ugunsdzēsēju auto ar ieslēgtiem gaismu un skaņas signāliem lēnām šķērso krustojumu pie luksofora sarkanās gaismas. Viens vieglais auto piebremzē, lai palaistu operatīvo transportu, taču viņam sekojošais vadītājs tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ķīnas lielākais auto ražotājs "Chery" tēmē uz Eiropu – piedāvājumā kompakts krosovers (+ foto) 5

Frankfurtes autoizstādē (no 14.09) Ķīnas lielākais auto ražotājs "Chery" ieradīsies ar kompakta krosovera prototipu. Tas ir tikai sākums lielākiem plāniem, ko "Chery" grasās realizēt Eiropā tuvāko gadu laikā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti