Rīgas policija satraukta par avāriju upuru lielo skaitu 29

 
10.decembris 2003 0:02

Rīgas Galvenā policijas pārvalde (RGPP), līdzīgi Ceļu policijas pārvaldei (CPP), ir satraukta par pēdējā laikā pieaugušo satiksmes negadījumos bojāgājušo un cietušo skaitu.

RGPP kārtības policijas inspektors Aigars Bērziņš aģentūrai BNS atzina, ka pēdējo divu nedēļu - no 24.novembra līdz 7.decembrim - autoavāriju statistika galvaspilsētā ir "vairāk nekā satraucoša". Šajā laikposmā satiksmes negadījumos Rīgā dzīvību zaudējuši trīs cilvēki - piektdaļa no valstī kopumā 15 bojāgājušajiem, bet traumas guvuši 53 cilvēki - gandrīz divas trešdaļas no Latvijā kopumā 89 autoavārijās savainotajiem. Bērziņš vērsa gan vadītāju, gan gājēju uzmanību uz nepieciešamību šajā - gada vistumšākajā laikā - satiksmes drošībai pievērst īpašu uzmanību. Vadītājiem, īpaši tumšajā diennakts daļā, būtu ieteicams braukt iespējami lēnāk, bet gājējiem pirms ielas šķērsošanas būtu jāpārliecinās, vai vadītāji, kuru automašīnas atrodas tuvumā, viņu pamanījuši, stāstīja Bērziņš. Tāpat viņš piekodināja vadītājus būt gataviem iespējamai pēkšņai laika apstākļu maiņai, līdz ar to - sliktiem braukšanas apstākļiem, un pauda cerību, ka gadījumā, ja galvaspilsētā termometra stabiņš noslīdēs zem nulles, būs pēc iespējas mazāk to, kuri žēlosies, ka "sliktie laika apstākļi mūs atkal pārsteiguši nesagatavotus". Jau vēstīts, ka CPP sākusi apsvērt iespēju apgādāt vecāka gadagājuma cilvēkus ar atstarotājiem, jo pēdējā laikā pieaudzis pensionāru īpatsvars autoavārijās bojāgājušo un savainoto vidū. RĪGA, DEC 09 , BNS
 
Visi komentāri
 
107975. viesis 10.decembris 2003 0:11
0 0 Atbildēt

Pag, pag, nobremzee zirgus!!! Vai ta mees bljaujam, ka MUUS laika apstaaklji paarsteidz nesagatavotus?!!!!!!!! Tas tak Riigas domes un satixmes ministrijas skaitaampantinjsh, kuru nezinot tur pat darbaa nepienjem!!! Neatdod savus laurus citiem!!!!!!!! Man pasham savi ir!!!!!

107991. viesis 10.decembris 2003 7:16
0 0 Atbildēt

Par tiem atstarotaajiem runaajot, vajadzeetu katram ljautinjam ieshkjiebt, nevis tikai pensionaariem un siikajiem. It sevishkji uz laukiem. Starp citu policijai buutu labs ienaakuma avots sodiit gaajeejus par to ka neneesaa atstarotaajus. Jo gaajeejs jau nesaprot, to ka, ja automashiina ir vinju apzhilbinaajusi, nav vienliidziigs ar shoferis vinju (gaajeeju) ir ieraudziijis.

Starp citu neesmu speciaali mekleejis, bet aciis arii nav kritushi, vai atstarotaajus var kur iegaadaaties (ne pie dzelzhiem skruuveejamus)?

Sen bij laiks gaajeejus sodiit.

107992. viesis 10.decembris 2003 7:48
0 0 Atbildēt

Vieni no lielaakajiem ljaunumiem - aatruma paarsniegshana, ko izraisa trakaa autovadiitaaju nepacietiiba un ,,gribeliiba,, . Pienaacis laiks saprast, ka mashiinu Riigas ielaas ir savairojies paaraak daudz, un taapeec biezhi vien braukshana ar auto nav racionaala.

107997. viesis 10.decembris 2003 8:37
0 0 Atbildēt

A vai ielu kaisitajus un tiritajus ziema neparsteigs nesagatavotus?

108011. viesis 10.decembris 2003 9:28
0 0 Atbildēt

Ziema tak nāk, no rītiem ceļi slideni, bet daudzi draiveri nespēj pārslēgties uz rāmāku braukšanas stilu... Uz slidena asfalta šipenes nu tā palīdz ka prieks...

108012. viesis 10.decembris 2003 9:31
0 0 Atbildēt

Manam richukam gan bez radzem riepas ira, bet tapec jau netaisos slidet!

108021. viesis 10.decembris 2003 9:59
0 0 Atbildēt

Gribat samazināt negadijumus uz gajeju pārejām uztaisat tās vietas apgaismotas savadak lietainos vakaros tos gājejus galīgi neredz ka šie rapo pāri.

108026. viesis 10.decembris 2003 10:12
0 0 Atbildēt

Jaunie noteikumi ļaus braukt projām no negadījuma vietas vai vienoties par notikušo uz vietas un neziņot policijai. Tad par kādiem 30% samazināsies negadījumu skaits.

Balstoties uz to, nākošam gadam policijas budžetu varētu tieši par tik % samazināt!

108057. viesis 10.decembris 2003 11:46
0 0 Atbildēt

Jā, tāds iespaids, ka gājēju pārejas speciāli neapgaismo - piemēram, pie Mangaļiem gabalu pirms pārejas ir lampa, un tad pēc pārejas, bet pati pāreja tumsā! Un autobusu pietura turpat, tā kā izlēkt var negaidīti no autobusa un pāri!

108071. viesis 10.decembris 2003 12:43
0 0 Atbildēt

Vai tikai Rīgā vien jāsatraucas? Jau kuro gadu "čortojos" par Ogres "tumsonību" uz Rīgas-Daugavpils šosejas. Vai tiešām ir tik nesamaksājami dārgi apgaismot valsts nozīmes autoceļa posmu, kas ved cauri pilsētai?

Vislabākie braukšanas apstākļi ir normāli apgaismotās vietās - tas ir, TIKAI un vienīgi ar DZELTENĀM gaismām (kā Lielvārdē un Ķegumā), nevis zilām zvaigznēm reta staba galā (Ogrē), kuras tikai tērē elektrību, bet līdz zemei gaismu nedod. Un vēl orientēties tumšajā laikā palīdz baltās ceļa līnijas - gan viduslīnija, gan ceļmalas līnija vai vismaz ceļa stabiņi ar atstarotājiem (protams, tikai tad, ja pretī nebrauc automašīnu kolonna, - tad nekādas līnijas nelīdz).

Vakar vakarā (aptuveni no plkst. 16.30 līdz 20.00) braucu pa Rēzeknes-Jēkabpils-Rīgas šoseju un nebeidzu vien brīnīties par tiem ātrbraucējiem, kas tumsā spēj ne vien braukt ar ātrumu 100 un vairāk km/h, bet arī apdzīt citus braucējus. Ņemot vērā, ka tuvāk Rīgai (jau sākot no Kokneses) minētajā laikā ir gandrīz nepārtraukta pretimbraucēju plūsma, kuru uguņi burtiski spiež acis laukā un ceļu redzēt vispār nevar... Nedod dies, ka vēl patrāpās kāds gājējs (praktiskās, lasi: pelēkās, tumšās drēbēs) vai riteņbraucējs. Un atstarotājs ir retajam.

Secinājumi:

1) cik vien spējam, rūpēsimies par savu drošību paši (gājēji, būsim uzmanīgi un kļūsim redzami citiem - lietosim atstarotājus, gaišu apģērbu, kabatas lukturīti utt.; braucēji, izvēlēsimies saprātīgu ātrumu un pareizās gaismas, lai neapžilbinātu pretimbraucējus un neprovocētu avārijas situācijas);

2) atbildīgajiem dienestiem mazāk vajadzētu vaimanāt un tērēt naudu bēdīgajai statistikai, bet tos pašus līdzekļus ieguldīt baltajās ceļa līnijās un laternās. Nevar jau gaidīt tikai pilnmēnesi un baltu sniegu, kas apkārtni padarīs gaišāku un pārredzamāku.

108099. viesis 10.decembris 2003 14:05
0 0 Atbildēt

nja, nezinu cik tas baltās līnijas ko līdzēs, bet par atstarotājiem un gaišākām drēbēm taisnība ... Vienu velapēdistu vakarvakarā uz Jūrmalas ceļa gatavs biju samīļot - atstarotāji "pat ausīs bija iekārti"

Policija satraukta ... ui, ui, visi taga grozās savos krēsļukos 'ko nu darīs ko darīs'.... MTF fiksējiet beidzot vainīgo autobraucēju stāžu un vecumu, ta varēs izrādīt savu satraukumu un reāli kauko izdomāt, savādāk šitāda statistika noder izdrukāšanai uz mīksta papīra un @|rsas slaucīšanai. No RP satraukuma vien visi '80' īpašnieki pieredzējušāki nekļūs :

108100. viesis 10.decembris 2003 14:07
0 0 Atbildēt

ā, un vēl. Dažiem, ļoti dažiem K2 'braucējiem' - cepuri nost - beidzot sāk ievērot luksofora gaismas (pat tad, kad tuvumā nav auto).

edu

108102. viesis 10.decembris 2003 14:11
0 0 Atbildēt

Viesi plkst. 12:43.

Jā, es arī brīnos, kā pa Daugavpils šoseju tumšā laikā, kad pretī gandrīz visu laiku nāk plūsma, daži brauc lielā ātrumā ap 100 km/h un vairāk. Vai viņiem acis rāda savādāk (labāk) vai arī viņos mīt lieka pašpārliecinātība?

108106. viesis 10.decembris 2003 14:24
0 0 Atbildēt

viesiem 12:43 un 14:11 Ja šada laikā grib braukt droši tad ātrumam būtu jābūt ap 20-30 km/h, lai laicīgi noreaģētu pamanot kārtējo maskēto pašnāvnieku-gājēju.

Es nezinu kādas acis ir citiem, bet mani pretimbraucošie nežilbina. Protams, redzamību pasliktina, taču nevajag skatīties uz viņu uguņiem, bet uz ceļu, tad arī redzēs, kas tur notiek no uguņiem tev briesmas nedraud.

108109. viesis 10.decembris 2003 14:27
0 0 Atbildēt

A es ar savu richuku maucu jau 5 sezonu bez nevienas avarijas ja kas.

108110. viesis 10.decembris 2003 14:28
0 0 Atbildēt

Atkal ads tikai straucās! Tikai!

108111. viesis 10.decembris 2003 14:31
0 0 Atbildēt

Uculs, man tumsā, ja pretī nāk intensīva plūsma, ir pietiekami omulīgi braukt ar 60-70 km/h. :)

Cenšos izvēlēties brauciena laiku tad, kad mazāka satiksmes plūsma - pēc iespējas agrāk no rīta vai vēlāk vakarā. Nepatīkamos posmus ir iespējams apbraukt arī pa klusākiem ceļiem. Rīgas - Jēkabpils posmu var apbraukt pa otru Daugavas krastu (ja ir daudz brīva laika), Rīgas - Iecavas posmu var apbraukt caur Plakanciemu. :)

108117. viesis 10.decembris 2003 14:47
0 0 Atbildēt

Nu redz, kas tad nosaka to tavu omulības sajūtu, jo gājējs, kas gadīsies ceļā būs līķis gan uz 70, gan arī 100. Kādas nu kuram tās sajūtas.

108119. viesis 10.decembris 2003 14:53
0 0 Atbildēt

A ja es ar savu richuku maucu uz 35 un autinjsh uz 70 taja pasha virziena, tad man sitiens bus tikai ka uz 35 iemaukt siena. A tas jau nav nekas traks. Richuks gan bus lupatas!

108122. viesis 10.decembris 2003 14:55
0 0 Atbildēt

Uculs, es domāju, ka gājējs pie 70 būs nevis līķis, bet ievainotais. Pie 100 gan viņš būs līķis. :( Pie 70 man ir vēl cerības tā ,,maigi,, izvairīties no gājēja un noslīdēt grāvī.

108123. viesis 10.decembris 2003 14:59
0 0 Atbildēt

Uz 70 un tikai ievainots? Tu ko no richuka neesi nokritis? Likjis jau esi pie 50 - 55. Vot ciris! Es tev iedoshu savu richuku. Pamegjini kas tas ir pa atrumu! Token cirvis!

108125. viesis 10.decembris 2003 15:02
0 0 Atbildēt

Citi domā, ka viņi to visu var arī pie 100, katram sava taisnība. Bet līķis viņš būs pie abiem ātrumiem, man čoms uz 70 paņēma velosipēdistu, pat āros nevajdzēja saukt, gatavs uz vietas.

108128. viesis 10.decembris 2003 15:08
0 0 Atbildēt

Man šķiet, ka no 70 vēl var paspēt drusku sabremzēt, teiksim, tā, lai trieciena brīdī ātrums būtu kādi 40. Tad vēl ir iespēja paraut uz nomali, varbūt izdodas lohu pat neaizķert. Man reiz uz 70 pretī iznira viena stulba balsotāja. Tā kā pretī neviena mašīna nenāca, tad nobremzēju līdz kādiem 30-40 un apbraucu šo pa pretējo joslu. Pēc 20 minūtēm braucu atpakaļ, un tā sieviete bija notriekta. :( Vēlāk avīzēs tika rakstīts, ka šī bija ievainota. :(

108130. viesis 10.decembris 2003 15:13
0 0 Atbildēt

A to babu es ar savu richuku nonesu. Atrums bija 29. Tapec ari dziva palika!

108155. viesis 10.decembris 2003 17:23
0 0 Atbildēt

Pie negadījumu palielināšanās ir vainīga tikai un vienīgi policijas vadība, jo paši jau ir pavēlējuši saviem apakšniekiem iekasēt pēc iespējas vairāk naudiņas - loģiski, ka satiksmes drošībai laika vairs nepietiek!

ps. piekrītu, ka vienīgie, kas bļauj par "dabas katastrofām" ir Rīgas dome, lai kautkā piesegtu savu nesmukumu - ka nav laicīgi sagatavojušies ziemai

pps. nebūs nekāda lēnāka braukšana - jo vairāk mašīnu, jo ātrāk jābrauc, lai visi var paspēt aizbraukt :PPP (ar to gribēju teikt, ka pirmais solis jāizdara valsts institūcijām, nevis autovadītājiem)

108178. viesis 10.decembris 2003 20:26
0 0 Atbildēt

Nepiekriitu 25.komentaara autoram. Paaraak liels aatrums biezhi rada avaarijas. :(

108197. viesis 10.decembris 2003 22:26
0 0 Atbildēt

Pirms stundas atgriezos no Daugavpils, braucot caur Ogri bija notriekts gaajeejs vai driizaak ritenjbrauceejs......bija jau apsegts......

NO Daugavpils liidz Riigai shoreiz bija vajadziigas 3h, jo redzamiiba uz slapja asfalta un nemitiigaa liinjaashana, kas papildus aizsmeeree lukturu stiklus lika man 2x apstaaties, lai notiiriitu lukturu stiklus, atshkjiriiba aciimredzama.Paarsvaraa drosh aatrums skjita ne vairaak kaa ~85km/h, jo nemitiiga fuuru pretpluusma shaurajos celja posmos lika tureeties tuvaak celja labajai malai, kur vislaik uztraucos, neieraudziit kaadu peleeku staavu. Dazjiem ritenjbrauceejiem bija atstarotaaji, dazjiem nee, bet vismaz tie jau brauca pa celja granteeto apmali.

P.S. Ikdienaa paarvietojos tikai pa Riigu un tagad saprotu shiis aktualitaates noziimiibu. izbraucot aarpus taas vai atgriezjoties shaadaas tumshaas stundaas.

108198. viesis 10.decembris 2003 22:55
0 0 Atbildēt

Neuztraucieties. Es ar savu richuku tepat vien esmu. Tas ir kads cits. Zjel kolegji ar richuku:-(

108199. viesis 10.decembris 2003 23:03
0 0 Atbildēt

Jaa, posms Riiga-Jeekabpils breektin breec peec celja ar atdaliitaam brauktuveem katraa virzienaa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 2

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 5

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 

Brāļi Lielbārži izcīna pirmo uzvaru Pasaules čempionātā Portugālē

20. un 21. aprīlī Portugālē, Alqueidão, “Torres Novas” trasē aizvadīts Pasaules čempionāta pirmais posms blakusvāģu motokrosā, kur savu pirmo uzvaru šajā seriālā izcīnīja Daniels Lielbārdis un Bruno Lielbārdis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti