F-1 pilots Šūmahers zaudē kaujas lidmašīnai 30

 
12.decembris 2003 0:02

Seškārtējam pasaules čempionam Pirmās formulas (F-1) autosacīkstēs Mihaelam Šūmaheram ceturtdien vajadzēja atzīt, ka viņa "Ferrari" tomēr nav gluži līdzvērtīgs sāncensis "Eurofighter" kaujas lidmašīnai.

Tūkstošiem skatītāju Toskānas mazpilsētas Groseto lidlaukā bija liecinieki Šūmahera zaudējumam ar 1:2. Braukšanai taisnā virzienā īpaši pielāgotā "Ferrari" uzvarēja īsākajā 600 metru distancē, taču nākamajos 1200 metru un 900 metru braucienos pārāks bija "Eurofighter" Itālijas pilots Mauricio Kjeli.

Šūmhers atzina, ka, sacenšoties ar lidmašīnu, nav tik liela spriedze kā F-1 sacīkstēs, tomēr gūto pieredzi viņš nosauca par saistošu.

Cits "Ferrari" pilots Žils Vilenēvs 1981.gadā bija veiksmīgāks, Itālijā pārspējot F-104 lidmašīnu viena kilometra distancē.

GROSETO (ITĀLIJA), DEC 11, BNS/REUTERS

 
Visi komentāri
 
108386. viesis 12.decembris 2003 0:09
0 0 Atbildēt

"Ferrari" uzvarēja īsākajā 600 metru distancē

108393. viesis 12.decembris 2003 8:15
0 0 Atbildēt

Es ar savu richuku uzraviena ieliktu gan Misham gan samaljotam i bio

108395. viesis 12.decembris 2003 8:24
0 0 Atbildēt

Atraduši ko salīdzināt ... Kopš 1981. gada attīstība kaujas lidmašīnu tehnoloģijā ir tomēr bijusi "nedaudz" straujāka kā F1, kur nepārtraukti tiek bremzēts attīstības process ar n-tajiem aizliegumiem.

Bet Šumis malacis!

108397. viesis 12.decembris 2003 8:57
0 0 Atbildēt

njaa, vakar zinjaas shito raadiija, jamie teica, ka tai ljodenei ir 74 000 ZS !! Padaudz :D

108398. viesis 12.decembris 2003 8:59
0 0 Atbildēt

viesis ar ricuku atkal ierullee. Tas prieks, ka WAPs tiek aktiivi izmantots... ;-)

sacensibas ar lidmasinu - reklama, lai kaut ka uzpuletu pabalejusho F1 teelu.

DimanC

108402. viesis 12.decembris 2003 9:14
0 0 Atbildēt

Man gan liekas , ka vairāk tiek reklamēta kaujas lidmašīna nevis f-1

108403. viesis 12.decembris 2003 9:23
0 0 Atbildēt

NU bet tā lidmašīna bez degvielas un bruņojuma sver 10 tonnas. Tas tomēr ir drusku vairāk, kā F1 600 kg.

108404. viesis 12.decembris 2003 9:25
0 0 Atbildēt

ja taisniiba augsheejam komentaaram par 74 000 Zs, tad sanaak, ka lidmashiinai ir ~3.9 Zs uz vienu kilogramu (sver ~19 t).

Kaads zin cik sver F1 un cik tai ir Zs?

Par griezes momentiem laikam nerunaasim? :P

108406. viesis 12.decembris 2003 9:28
0 0 Atbildēt

kas ir shumi- neesi krutaakais ko a?

Shumis - *******

108407. viesis 12.decembris 2003 9:29
0 0 Atbildēt

Shumis - S> U> X>

108408. viesis 12.decembris 2003 9:29
0 0 Atbildēt

Sorry, tikko atradu specifikaciju lidmashinai:

Empty Weight 9750 kg (approx)

Internal Fuel Load 4000 kg (approx)

External Store Load 6500 kg (approx)

Max T/O Weight 21000 kg

# Power 2 EJ200 Turbofan Engines

# 20,000 lbf (90 kN) each with Afterburner

# 13,500 lbf (60 kN) each without Afterburner

Nez cik tad istenibaa vinja bija piekrauta uz skrieshanos. Es shaubos ka tikai 10 t, jo tad vinju notureet pie zemes 1200 m nebuutu iespeejams

108410. viesis 12.decembris 2003 9:39
0 0 Atbildēt

1981g F1 masiinam bija ap 1000 zs. toties lidmasiinas bija vaaajakas. Pie tam tie ntie lidmasiinas zs jau negriez ritenjus. Bet gan turbiinu. Un es domaju ka pilots tajos 600m ari varetu izkost suumi tikai vinjsn buutu jau paceelies. Bet vinjs nelieto pilnu jaudu un paatrinaajumu, lai paliktu. Pec manaam domam vinjs izmanto max 1/2 no savas iespeejamas jaudas vai pat mazaak.

108426. viesis 12.decembris 2003 11:04
0 0 Atbildēt

Tam Eurofigterim vajaga mazaak par 5 sekundeem, lai vareetu atrauties no zems un mazaak par 700 metru ieskreejiena celju lai paceltos, taatad tas arii bija vienigais reaalais distances garums, kuraa auto vareeja vinnet reaktiivo lidmashiinu. Un iemesls kaapeec lidzmashin vareetu neapdziit auto ir tas ka saakotneeji berzes mijiedarbibas deelj F1 uzraaviens ir krietni labaaks neekaa lidmashinai meegjinot atgruusties no tuksha gaisa un iekustinot vismaz 10 tonnas pashmasas.

108429. viesis 12.decembris 2003 11:15
0 0 Atbildēt

Nu, nu Wala Jūs aizmirsāt laika apstākļus, neatceros vairs pa kuru vācu kanālu to rādīja, bet lidlauks bija totāli slapjš un tas nespēlē par labu F1

108433. viesis 12.decembris 2003 11:44
0 0 Atbildēt

MAD_DOG - S.U.X.

108435. viesis 12.decembris 2003 11:45
0 0 Atbildēt

viesis 12.12.2003 11:44 - Sadam

108438. viesis 12.decembris 2003 12:07
0 0 Atbildēt

Tur jau tas āķis - Eurofighter 900 un 1200 metru distances pabeidza jau gaisā... :) :) :)

108440. viesis 12.decembris 2003 12:10
0 0 Atbildēt

Principaa slapjsh lidlauks noziimee tikai ljoti nelielu zaudeejumu uzraavienaa taadai tehnikai kaa F1, jo ja jau vinji (Ferrari) lietus laikaa pa visu apli pamanaas zaudeet tikai no 5 liidz 10 sekundeem apliii saliidzinot ar sausu laiku, tad nu taisnee iipashi vairaak par par 0.1 sekundi vinjiem nevajadzeetu zaudeet lietus deelj.

108441. viesis 12.decembris 2003 12:13
0 0 Atbildēt

Interesanti. Es iepriekš štukoju, ka 3 litri atmosfērisks nav tas pats, kas reaktīvs, ko laikam vispār nemēra litros, pie tam vēl lidlauks bijis slapjš. Bet vai tad ļofene nepacēlās, Elbrus? Sandi, tavs domu gājiens ir ticams (par 1/2), nu tomēr n-tie tūkstoši nav tas pats, kas 6-7 simti (vai cik tur).

108442. viesis 12.decembris 2003 12:20
0 0 Atbildēt

900 metru skrejiena Ferrari zaudeja tikai 0.2 sek, t.i. Eurofighter Typhoon - 13.00 sek un Ferrari 13.20 sek. Ferrari sasniedz 305kmh lielu atrumu...

108446. viesis 12.decembris 2003 12:58
0 0 Atbildēt

nu 300 km/h = 83 m/sec (pec maniem dunduka aprekiniem). tatad 0,2 sec = apmeram 33 metri.

108448. viesis 12.decembris 2003 13:31
0 0 Atbildēt

Man gan sanak 0.2sek=16.6 metri

108451. viesis 12.decembris 2003 13:47
0 0 Atbildēt

pareizi sadam. es nepareizi sarekinaju. sorrreeee

108456. viesis 12.decembris 2003 14:39
0 0 Atbildēt

Tam Ferrari arī vajadzētu uzlikt spārniņus, lai šis lido kādu pusmetru virs zemes. Tad viss būtu štokos.

108457. viesis 12.decembris 2003 14:43
0 0 Atbildēt

cirks.

izskataas,ka sheit komenteejoshajiem par aviaaciju ir tikai aptuvena sajeega,ka ir taadas lidmashiinas,un ka vinjas pa gaisu lido....

ja lidmashiinai atraushanaas aatrums no zemes ir teiksim 170 kmh,tas nenoziimee,ka ar vinju nepaceljoties nevar pa lidlauku uz 250 ripinaat...

paspeeleejiet taadu speeli "SU27 Flanker 2.5" - stipri sevi izgliitosiet...peerkot licenzeetu speeles versiju,liidzi naak graamatinja ar lidmashiinas vadiishanas instrukciju,btw :P

108460. viesis 12.decembris 2003 15:14
0 0 Atbildēt

Protams, ka var nepacelties, ja negrib, bet tad var nepaspēt sabremzēties pirms skrejceļa beigām. Uz zemes jau nav trose nostiepta.

F1 svars (bez vadītāja) ir 600Kg, jauda ap 800-900Hp, sanāk ~1.5Hp/kg.

108466. viesis 12.decembris 2003 16:21
0 0 Atbildēt

shumahers muljkjis !

108467. viesis 12.decembris 2003 16:49
0 0 Atbildēt

turklaat cik atceros pie "0" aatruma un zemiem aatrumiem tiem izniicinaataaju dzineejiem nav max jaudas....vinjim tomeer labaak celj no kaadiem 300+ kmh...un projekteets tas viss ar nav 0-100 / 0-200 kmh rezultaatu minimalizeeshanai...taa ka f1 ir laba fora iisteniiaa..

108491. viesis 13.decembris 2003 21:39
0 0 Atbildēt

Tāks visi esat +/- auzās.

Lidmašīnas startē ar pilnu svaru, šajā gadījumā 21t

Sacīkšu auto ar pilnu baku.

Tam aunam kurš teica ka 1981 gadā reaktīvajam iznīcinātājam bija 1000 zs iesaku padomāt vēlreiz. Lidmašīnu jauda nepieuaug nemaz tik dramatiski, pieaug elektroniks īpastvars tās vadīšana un uzlabojas aerodinamika.

Kas par Ferrari tad jauda >900zs un svars aptuveni 750kg.

109735. viesis 29.decembris 2003 1:32
0 0 Atbildēt

Ja€ nav ko darit tad lai iet majas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti