Autodaudzcīņas čempioni atgūst pozīcijas 19

13.janvāris 2004 0:01

Svētdien, 11. janvārī “Brīvkalnu” trasē, kas atrodas Rīgas – Liepājas šosejas 21. kilometrā, tika aizvadīts Latvijas ziemas čempionāta standartauto daudzcīņā 2. posms, kurā startēja 90 dalībnieki.

Priekšas piedziņas un pilnpiedziņas klasē ātrākie bija iepriekšējās sezonas čempioni, attiecīgi, Normunds Kārkliņš (“VW Golf”) un Ronalds Mūsiņš (“Mazda 323 4x4”), bet aizmugures piedziņas klasē nepārspējams izrādījās Askolds Altenburgs (“BMW 318”). Komandu vērtējumā uzvarēja “Komanda “1”” (Ronalds Mūsiņš, Jānis Skujiņš, Mareks Kreišmanis). Nākamais posms paredzēts 18. janvārī “Jaunnikšu” trasē Alojā. Daudzcīņas čempionāta 2. posma sacīkstes Brīvkalnu trasē izvērtās par kaut ko līdzīgu krosam, jo sniega trūkuma dēļ liela daļas trase bija ar zemes segumu. Tomēr arī ar nelielo ledus daudzumu pietika, lai dalībniekiem dzīvi padarītu sarežģītāku – ne visi spēja aptvert, ka uz zemes seguma uzņemto lielo ātrumu izdosies tikpat sekmīgi samazināt jau slidenākā trases vietā. Visbiežāk pieļautā kļūda bija uzbraukšana trases konfigurāciju veidojošajām riepām, kas ne vienam vien beidzās ar izsistiem priekšējiem lukturiem. Priekšpiedziņas klasē pieteicās 43 dalībnieki, bet uz starta tika tikai 40. Kartinga sporta centra komandas pārstāvji Mareks Štolcermanis, Iļja Ballods-Nagradovs un Lauris Vidžis mēģināja iziet uz starta ar automašīnu, kurai nesakrita tehniskajā pasē uzrādītie dati ar reālajiem. Diemžēl jāatzīmē, ka jaunajā daudzcīņas sezonā ir pieaudzis mēģinājumu skaits augstus rezultātus sasniegt negodīgā ceļā, ar šādu nesportisku rīcību izrādot klaju necieņu pret citiem dalībniekiem. Priekšpiedziņā pēc divu braucienu veikšanas izrādījās, ka vienāda punktu summa ir Normundam Kārkliņam un Mārim Akmenim (abiem “VW Golf”) – abiem pa vienai uzvarai un trešajai vietai. Pateicoties labākam rezultātam otrajā braucienā, par uzvarētāju kļuva cēsinieks Kārkliņš. Tādējādi iepriekšējās sezonas čempions reabilitējās par pirmo posmu, kur paralēlā slaloma trasē Auciemā viņš izstājās jau pirmajā kārtā, paliekot tikai 23. Trešo vietu izcīnīja Ronalds Mūsiņš (“VW Golf”). Tikai ar sesto un septīto vietu šoreiz nācās samierināties pirmā posma uzvarētājiem Ulvim un Gintam Bujāniem (abiem “VW Golf”). Interesanti, ka tāpat kā Auciemā, ātrāks par pieredzējušo krosa meistaru izrādījās dēls Ulvis, ģimenes mikromačā rezultātu palielinot līdz 2:0. Ne tik veiksmīgs kā pirmajā posmā bija 12 gadīgais (!) kartingists Jānis Kārkliņš, kurš startē ar jaudīgu rallijam sagatavotu “Honda Integra Type-R” – kritums no ceturtās uz 12. vietu. Tomēr arī šāds rezultāts, sasniegts tādā vecumā, ir lielisks. Lielus ātrumus ātrajā trasē demonstrēja pilnpiedziņas mašīnas. Kā jau tika prognozēts, izpaudās turbomašīnu pārākums (te gan jāpiebilst, ka šie paši braucēji ir ātrākie arī citās trasēs, tā ka “vaina” slēpjas ne jau mašīnā). Pēc diskvalifikācijas sezonas atklāšanas posmā (notiekumiem neatbilstošas riepas), savu pārākumu atkal pierādīja 2003. gada čempions Ronalds Mūsiņš (“Mazda 323 4x4”) – braucienos pirmā un otrā vieta. Tas Mūsiņam bija kārtējais “dubls” – vieta godalgoto trijniekā divās klasēs. Divu braucienu summā otro rezultātu uzrādīja Andris Empelis (“Mazda 323 4x4”). Trešo pozīciju izcīnīja Mareks Kairis (“Subaru Impreza”), kuram tās bija pirmās sacensības pilnpiedziņas klasē. Kā pēc finiša atzina M. Kairis, kurš līdz šim bija zināms kā viens no labākajiem klasikas braucējiem, tad mērķis bijis vienkārši nobraukt līdz galam un neapskādēt vēl neierasto auto. Kā redzams, mērķis izpildīts ar uzviju. Labākais no dalībniekiem, kuri brauca ar atmosfēriskajiem dzinējiem aprīkotiem auto izrādījās Andris Ušakovs, ar savu atrakīvo braukšanas stilu iekarojot skatītāju simpātijas un izcīnot ceturto vietu. Tikai sestais Brīvkalnu trasē palika pirmā posma uzvarētājs Jānis Dūcis, kurš šoreiz nebrauca ar turbo “Audi S2 Quattro”, bet gan ar iepriekšējā sezonā izmantoto (“Audi 90 Quattro”). 14. vietu 31 dalībnieka konkurencē izcīnīja jau pieminētais 12 gadīgais J. Kārkliņš. Aizmugures piedziņas klasē izaicinājuma cimdu līdzšinējiem līderiem metis līdz šim pilnpiedziņas grupā braukušais Askolds Altenburgs (“BMW 318”), kurš bija ātrākais abos braucienos, tādējādi apliecinot, ka trešā vieta Auciemā nebija nejaušība. Nākamajās divās vietās ierindojās sportisti no Cēsīm – braucienos uzrādot otro un trešo rezultātu, otrais summā bija Mairis Kārkliņš (“Toyota MR-2”), bet trešais palika pirmā posma uzvarētājs Mikus Bērzkalns (“VAZ 2101”). Uzreiz aiz goda pjedestāla Iļja Ballods-Nagradovs (“Ford Sierra”), kurš no Kartinga sporta centru pārstāvošajiem jaunajiem autosportistiem pagaidām vislabāk pielāgojies ziemas daudzcīņas specifikai, jo atšķirībā no M. Štolcermaņa un L. Vidža spēj vienlīdz stabili un ātri veikt abus braucienos, nevis tikai uzplaiksnīt atsevišķās epizodes. Savu labāko rezultātu pēc atgriešanās sacīkstēs sasniedza daudzcīņas pašas pirmās sezonas vicečempions Sandis Zvīgulis (“Ford Sierra”), izcīnot piekto vietu., bet olimpisko sešinieku noslēdza Jānis Skujiņš (“BMW 318 iS”). Sīva spēkošanās izvērtās komandu ieskaitē – vienādu punktu skaitu ieguva divas vienības: “Komanda “1” un “VPLT”. Pateicoties labākām pārstāvju vietām atsevišķos braucienos, pirmā vieta pienācās “Komandai “1”, kuru pārstāv Ronalds Mūsiņš, Jānis Skujiņš, Mareks Kreišmanis. Nākamais daudzcīņas posms paredzēts 18. janvārī “Jaunnikšu” trasē Alojā. Latvijas ziemas čempionāts standartauto daudzcīņā 2. posms, “Brīvkalnu” trase Priekšas piedziņas automašīnas. Normunds Kārkliņš 65 punkti (pirmajā braucienā 3. vieta/otrajā 1. vieta), Māris Akmens 65 (1./3.), Ronalds Mūsiņš 58 (5./2.), Lauris Vīgants 56 (4./4.), Ritvars Kārkliņš 51 (6./5.), Ulvis Bujāns 51 (2./12.) (visiem “VW Golf”). Pilnpiedziņas automašīnas. Ronalds Mūsiņš (“Mazda 323 4x4”) 67 (1./2.), Andris Empelis (“Mazda 323 4x4”) 57 (2./6.), Mareks Kairis (“Subaru Impreza”) 58 (4./4.), Andris Ušakovs (“Audi 80 Quattro”) 55 (6./3.), Iļja Ballods-Nagradovs (“VW Golf Syncro”) 52 (3./9.), Jānis Dūcis (“Audi 80 Quattro”) 48 (9./5.). Aizmugures piedziņas automašīnas. Askolds Altenburgs (“BMW 318”) 70 (1./1.), Mairis Kārkliņš (“Toyota MR-2”) 64 (2./3.), Mikus Bērzkalns (“VAZ 2101”) 58 (5./2.), Iļja Ballods-Nagradovs (“Ford Sierra”) 56 (3./6.), Sandis Zvīgulis (“Ford Sierra”) 54 (4./5.), Jānis Skujiņš (“BMW 318 iS) 52 (7./4.). Komandas. Komanda „1” (Ronalds Mūsiņš, Jānis Skujiņš,Mareks Kreišmanis) 166, “VPLT” (Andris Empelis, Mikus Bērzkalns, Ritvars Kārkliņš) 166, “JNM Cēsis” (Normunds Kārkliņš, Mairis Kārkliņš, Jana Gustāne) 163. Kopvērtējums pēc 2. posma (neoficiālie rezultāti) Priekšas piedziņas automašīnas. Ulvis Bujāns 123, Lauris Vīgants 120, Ritvars Kārkliņš 107, Māris Akmens 105, Ronalds Mūsiņš 102, Jānis Kārkliņš 100. Pilnpiedziņas automašīnas. Andris Empelis 121, Jānis Dūcis 118, Ronalds Mūsiņš 107, Iļja Ballods-Nagradovs 104, Raimonds Dūcis 97, Mikus Bērzkalns 92. Aizmugures piedziņas automašīnas. Askolds Altenburgs 130, Mikus Bērzkalns 128, Mairis Kārkliņš 128, Jānis Skujiņš 100, Mareks Štolcermanis 99, Mareks Kreišmanis 99. Komandas. “VPLT” 356, “Komanda „1”” 306, “JNM Cēsis” 293. Normunds Orlovs, LAF Standartauto komisijas pārstāvis
 
Visi komentāri
 
110923. viesis 13.janvāris 2004 9:47
0 0 Atbildēt

Nu ko, pilnīgi izkropļots amatieru un standartautomobiļu sacensību jēdziens. Pasakums, kas paris gadus atpakaļ izcelas ar savu demokratismu ir parverties par intrigam ppiesatinatu, beznoteikumu gonku. Ko vel citu citu lai pasaka, kad sacensibas notiek pa sasalushu lauku, kur vadiitaja meistariibu biezi var kompenset ar riktigu turbomotoru, trase ar trampliniem, pa kuriem atkariba no sava auto zeloshanas pakapes var lekt un nelekt. Ziemas sacensibas , kuraas valnus aizvieto riepas ar pilniigi preteejaam iipashiibaam. Tas viss prieks automobiliem ar kuriem mees ikdienaa braucam pa ielaam un satiekamies liidziigos pasaakumos lai pameeriitos meistariiba, nevis sacenstos auto laushasnaa. Trasee brauc vieni un tie pashi dazhi auto, jo mainaas tikai brauceeji - skaidrs neies tak lauzt saveejos.Noripina distanci bez tuvajiem uguniem - normaali, ieskaitiits. Telefoniskaa aptaujaa(ar balsu vairaakumu) atlauj lietot sporta riepas, kas pieejamas sauram daliibnieku skaitam - normaali. Baumas par bleediibaam ar brauceeju mainaam, kad kaada vietaa brauc kaads cits, meeginaajumi bleediities ar autiniem.

Taadas nu paardomas sanaaca...

Imola

110935. viesis 13.janvāris 2004 10:41
0 0 Atbildēt

Piekrītu Imola... Ja par vienu mašīnu uz vairākiem braucējiem vel var saprast, tad to, kapēc trases malās ir jāliek riepu kaudzes - grūti. Reāli taču viņas uz klaja lauka nekādu drošību nedod! Nu pasakiet - ko dod 3 riepas sakrautas viena uz otras līkuma ārmalā? Vai viņas mašīnu notur trasē? Nekā! Kontakta rezultātā tikai izsit lampas un samīca sānus. Vienā līkumā tika tika novērots, ka trases ierobežošanai bija lietots slaloma trases koks (viegls plastmaqsas miets spilgtā krāsā slotaskāta resnumā ar elastīgu apakseejo daļu). Tādam uzbraucot skāde nav liela un arī trase nav jāskrie visu laiku kārtot...

Lai nu kā, bet amatieru sacensību pārvēršanās nopietnā sportā diemžēl ir realitāte. Ņemam kautvai to pašu iAuto rallīju. Pirmos posmus varēja braukt parasc dunduks (kā es piemēram), bet šobrīd jau vajag nopietnu auto, lai mežus varētu izbraukt, vajag kautkādu datorveidīgo vai grāmatvedi blakus, kas māk ātri rēķināt laikus u.t.t.

Bet nu es jau neko nesaku - viss ir forši un labi, ka kautkas vispār notiek!

110939. viesis 13.janvāris 2004 10:51
0 0 Atbildēt

Bija jau arī jābrauc ar riepām bez radzēm, bet tas arī netika ievērots, jo bija daži eksemplāri kuri brauca ar radžotajām riepām. Un arī, nosaukums ir standartauto sacensības, nevis amatieru rallija sacensības, kur piedalās tam speciāli gatavotas automašīnas

110947. viesis 13.janvāris 2004 11:24
0 0 Atbildēt

To viesis 13.01.2004 10:51:

Un interesanti zināt, kurš tad daudzcīņā brauca ar radžotām riepām? Neesi drusku galviņu apsaldējis ārā uzturoties?

To Imola 13.01.2004 09:47:

Runājot par Barum riepām, kuras pieminēji - visumā tās atbilst daudzcīņas noteikumiem, jo paši jau iebalsojām tajās punktu "par rūpnieciski ražotām bezradžu riepām". Bez tam tās nu nekādi nevar uzskatīt par sporta... Bez tam - ņem vērā, ka tas ir autosports, kur ir jāpieliek sava galviņa un līdzekļi, ja vēlies ko sasniegt - nevar atbraukt ar sarūsējušu Spaini un plikām Mārupenēm riepām un cerēt, ka tūlīt viss notiks un līs zelta lietus.

Runājot par standartauto ralliju - varu teikt tikai vienu - no standartauto šeit ir palicis tikai nosaukums - tas ir krietni tuvāk īstajam rallim. Ja kādam ir vēlme pēc vecā labā amatierraļļa ar milzīgu skaitu regularitātēm un tamlīdzīgām lietiņām, kur iesaistīta vairāk rēķināšana un matemātika, tad tapēc eksistē tūrisma ralliji.

110967. viesis 13.janvāris 2004 12:30
0 0 Atbildēt

Labi ka pa to pasaakumu domaa un skalji runaa tie, kas tanii nepiedalaas...

Zhigulistam - riepas gar malaam bija taadeelj, lai daliibniebiem naaktos braukt pa ledu peec iespeejas vairaak, nevis kaukaadai mistiskai droshiibai, nebuutu to riepu, visi brauktu pa zaali, taada nu ir shogad sho sacensiibu iipatniiba...

110969. viesis 13.janvāris 2004 12:32
0 0 Atbildēt

ZXpower, piemēram ar radžotajām riepām brauca Audi 80 quattro (iespieda vēl aizmugurējās kreisās durvis), vecais pelēkais, kas kopā ar Ušakovu vienā aplī bija pirmajā braucienā.

Nevaig uzreiz braukt virsū, !daunis! :) atsaldenis

110999. viesis 13.janvāris 2004 13:34
0 0 Atbildēt

To viesis 13.01.2004 12:30:

Personīgi es daudzcīņā piedalos RWD klasē. Vēl ir jautājumi?

To viesis 13.01.2004 12:32:

Tādā gadījumā attiecīgajiem ļaužiem vajadzēja par to informēt tehnisko komisāru - un pelēkais vecais audis būtu dabūjis diskābeli. Taču šaubos par to vai tiešām šamējam bija radžu riepas... Varbūt atceries tā numuru?

111028. viesis 13.janvāris 2004 14:53
0 0 Atbildēt

diemžēl numuru neatceros. radžu riepa skaitās radžu, kaut vai tajā ir tikai viena radze. viņam tās bija tādas padilušas, bet fakts paliek fakts.

111030. viesis 13.janvāris 2004 14:59
0 0 Atbildēt

Jāmočī un viss būs labi...

111047. viesis 13.janvāris 2004 15:42
0 0 Atbildēt

viesis 13.01.2004 12:30 aka JZ :)

ZX, es Tev neko nepaarmetu, tad bija adreseets pirmajam komentaaram.

A tam kas raud par taam radzeem, poslje draki kulakami nje mashut, ja biji daliibnieks - vajadzeeja rakstiit protestu... ja neesi daliibnieks, tad Tu, manupraat, lien ne tur kur vajag, izklausaas peec taadas pensionaaru pljaapaashanas par politiku

JZ, ne daliibnieks :)

111068. viesis 13.janvāris 2004 16:58
0 0 Atbildēt

to ZX:

pats biju tai sapulcee. Runa gaja par ielu satiksmei atlautajaam(M+S) riepaam, kas arii atbilstu standartautomobilju sacensiibu garam. Bet te peeksni nobalsoshana pa tel.:)) un liideri brauc ar riepaam, kuras ielai nav legaalas. Bet nejau par to tikai bij runa...Pasaakums kluust nepieejams vienkaarshajiem mirstiigajiem. Un kas tas par teikumu - visumaa atbilst...???

to 12:32 Ziemas daudzciinas iipatniiba nevar buut braukt bez sniega. Saciikste bij jaapaarcel, ziema veel nav beigusies. Un apgalvojums, ka riepas bij lai brauktu pa ledu ir smiekliigs.

toJZ15:42 Pirms aizliedz kaadam izteikties, padomaa kaartiigi. Trases malaa staaveeja arii visnotal cieniijami cilveeki...:)

Imola

111071. viesis 13.janvāris 2004 17:02
0 0 Atbildēt

To Imola 13.01.2004 16:58:

Bet ir takš jāpiekrīt, ka konkurence veicina izdomu? Attiecīgi - gribi labākus rezultātus - ieguldi naudu un mēģini tos sasniegt nevis gaidi, kad debesu manna pār tevi līs!

111080. viesis 13.janvāris 2004 17:31
0 0 Atbildēt

Imola, es runaaju pa to, ka te, iauto, taads komentaars nav vajadziigs, tas galiigi nerada labu iespaidu par notiekosho pasaakumu. IMO kritikai daudz labaaka vieta ir 4ratu diskusijas, kur apgrozaas arii pasha SAK darbinieki, organizaatori un daliibnieki...

JZ, nevienam neko neaizliedz, bet iesaka :) kas es taads esu, lai kaadam dziivot maaciitu... :)

111091. viesis 13.janvāris 2004 18:28
0 0 Atbildēt

24 . janvari ir doma saorganizēt Ziemas kausa posmu Skultes kartodromā!Sīkāk ,pie Melluzu trases diskusijam,3 lapaspusē!!!!!!

111092. viesis 13.janvāris 2004 18:43
0 0 Atbildēt

Par to ZIEMU ,ir ka ir!Pat IRSI nojuka!!!!!!!Bet tur tiekiesaistītas ļoti lielas finanses.Jā,tas ir profu un rupnicas komandu cīniņš.Latvijas apstākļos ,sagatavot labu un drošu ziemveidīgu trasi,prasa mežonīgu darbu un lielas naudas!!!!!Vai,kads piekritīs tajās braukt,ja dalības maksa būs reiz2,3,4???????Par sporta Barumenēm,pilnīgi piekrītu.NEATĻAUT!!!Nauda ir,bet pat caur Dīleriem ,tos nevaru dabūt!!!!

111120. viesis 14.janvāris 2004 9:50
0 0 Atbildēt

To viesis viesis 13.01.2004 18:43:

Tātad visticamāk ej ne pie tiem dīleriem ;)

111127. viesis 14.janvāris 2004 10:18
0 0 Atbildēt

to ZX: ;)nesleep sveci zem puura, kur tad var nopirkt tos barumus???

Imola

111249. viesis 15.janvāris 2004 0:31
0 0 Atbildēt

Vai tad es teicu, ka es zinu, kur vajag iet? :) Es tikai minēju, ka droši vien ne pie tiem dīleriem esi meklējis. Domāju, ka tev labāk būtu šo jautājumu pajautāt 4rati.lv diskusijās - gan jau kāds pastāstītu. Jo tas vien, ka tev ir Barum riepas, automātiski nenozīmē, ka būsi pirmais - vēl ir vajadzīgas taisnas rokas un galva uz pleciem. Protams, arī autiņam ir jābūt tehniskā kārtībā.

111847. viesis 20.janvāris 2004 10:08
0 0 Atbildēt

ja kaadam ir interese-var iegaadaaties 2 Barum riepas.izmeers 155 R 13.e-pasts [email protected]

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 2

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 5

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti