Par braukšanu reibumā - sabiedriskie darbi 13

 
19.janvāris 2004 0:00

Iekšlietu ministrs Māris Gulbis uzskata, ka šoferiem, kuriem par atkārtotu braukšanu reibumā atņemta vadītāja apliecība, kā papildu audzinošais līdzeklis būtu piemērojama nodarbināšana sabiedriski derīgos darbos.

Gulbis, no aģentūras BNS uzzinot par Lietuvas valdības nule pieņemto lēmumu, kas paredz šoferiem, kuri zaudējuši autovadītāja tiesības par braukšanu alkohola vai narkotiku reibumā, noklausīties īpašu lekciju kursu par alkohola un narkotiku kaitīgumu, atzina, ka tas "arī varētu nebūt efektīvākais veids, kā šos vadītājus sodīt". Viņš teica, ka nav vajadzības "tērēt valsts līdzekļus, stāstot cilvēkiem to, ko viņi paši jau labi zina". "Mūsu prakse pierāda, ka arī represīvas metodes dod zināmus rezultātus," sacīja Gulbis, atgādinot par nesenajiem Ceļu policijas pārvaldes (CPP) reidiem, kad Ziemassvētku un Jaungada brīvdienās Latvijā kopumā aizturēti 317 šoferi, bet šonedēļ Rīgā veiktajā ceļu policijas reidā no 970 pārbaudītajiem šoferiem pie stūres dzērumā aizturēti tikai septiņi. Arī CPP priekšnieks Visvaldis Puķīte aģentūrai BNS apliecināja, ka neuzskata Lietuvas praksi par labu. "Mums jau ir īpašā - dzērāju medicīniskā komisija, domāju, ka šī institūcija pietiekami labi "filtrē", kuram no šoferiem atdot tiesības, bet kuram - ne," teica Puķīte. Jau ziņots - Lietuvas ministru kabinets pirms nedēļas pieņēma lēmumu šoferus, kas zaudējuši autovadītāja tiesības par braukšanu alkohola vai narkotiku reibumā, nosūtīt uz īpašu lekciju kursu par alkohola un narkotiku kaitīgumu un to lietošanas ietekmi uz satiksmes drošību. Šie a utovadītāji tiesības atpakaļ saņems tikai tad, kad iesniegs medicīnisku izziņu, ka viņi nesirgst ar hronisku alkoholismu, narkomāniju vai toksikomāniju un ir noklausījušies lekciju kursu par alkohola un narkotiku kaitīgumu. Par lekciju kursu šoferiem būs jāmaksā pašiem. Līdz šim Lietuvā reibumā pieķertajiem autovadītājiem bija tikai jāsamaksā soda nauda, bet dažiem no viņiem uz laiku tika atņemtas autovadītāja tiesības. RĪGA, JAN 18, BNS
 
Visi komentāri
 
111647. viesis 19.janvāris 2004 0:11
0 0 Atbildēt

Ko ta tas resnais tiesnesis Miks pa darbiem var darīt? Ielu paslaucīt tāds nejēdz, ja nu vienīgi mentiem atsūkāt, lai šiem labāks garīgais.

111670. viesis 19.janvāris 2004 9:36
0 0 Atbildēt

Cietuma tadus. Tur tad ari vares pasukat.

111674. viesis 19.janvāris 2004 9:45
0 0 Atbildēt

nu lekciju kursi tas ir marazms bet sabiedriskie darbi gan buutu ok. lai tik skjuuree sniegu vai veel ko citu ja grib tiesiibas. tas der.

111675. viesis 19.janvāris 2004 9:45
0 0 Atbildēt

cietumaa? par manu naudu???!

111677. viesis 19.janvāris 2004 9:48
0 0 Atbildēt

Es gan neuztrauktos par savu naudu, ja zinātu ka tie kretini sedetu. Un ja kas, tas ari notiek. 2 reizes gada uztaisi meslus ar auto pa pali un pusgadu cietuma sedesi. Tochna zinu.

111706. viesis 19.janvāris 2004 11:15
0 0 Atbildēt

Cik man zinām, dažās vietās Latvijā, kur cilvēkiem naudas pamazāk, policija šmigotājus norīko sabiedriskajam darbam, kā alternatīvu sodanaudai. Lūk, tas ir atbalstāmi, nevis vēl papildus sods.

111731. viesis 19.janvāris 2004 12:33
0 0 Atbildēt

Braukšanu reibumā mūsu valstī ne ar kādiem līdzekļiem nevarēs apkarot vēl gadus 20. Iespējams pēc šī laika pamainīsies paaudzes izveidosies cita domāšana un attieksme, kautgan arī tas nelīdzēs.

Es te palasiju vēstures materiālus un uzdūros uz šoķējušu statistiku.

Rīgā no 1925.gada līdz 1935.gadam transportlīdzekļu skaits pieauga par 94%, un ceļu satiksmes negadījumu skaits krasi palielinājās, tomēr salīdzinot ar citās Eiropas valstu pilsētās reģistrētajiem negadījumiem, satiksmes negadījumu skaits Rīgā bija vismaz divas reizes mazāks. To varēja izskaidrot ar samērā vājo transporta līdzekļu attīstību Rīgā. Bet vienā ziņā Rīga apsteidza Eiropu tieši tāpat, kā tas notiek šodien. Ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši cilvēki bija aptuveni puse no visiem negadījumiem. To skaidroja vienkārši – Latvijas galvaspilsētā vadītājiem bija katastrofāls satiksmes disciplīnas trūkums. 90 % no visiem satiksmes negadījumiem tika izraisīti satiksmes noteikumu neievērošanas rezultātā. Šajā CSN neievērošanas sērgā ietilpa arī vadīšana reibumā.

p.s. Tas bija toreiz, tas ir tagad tas būs vienmēr. Mēs iesim bojā mazāk tikai tapēc ka paliek drošākas mašīnas un labāka medicīniskā aprūpe nevis tāpēc ka ievērosim CSN.

111762. viesis 19.janvāris 2004 14:59
0 0 Atbildēt

viesis (IeM)

90 % no visiem satiksmes negadījumiem tika izraisīti satiksmes noteikumu neievērošanas rezultātā.

Kā Tev šķiet, kāds ir šī mūsu vadītāju nihilistiskās attieksmes pret likumu cēlonis? Vai tik ne tādi likumi un satiksmes organizācija, kas spiež vadītājus pārkāpt CSN? Un, ja reiz daļu CSN ir jāpārkāpj, tad kādēļ nepārkāpt visus? Ja būtu iespējams braukt nepārkāpjot CSN, tad to darīt man varētu izveidoties pieradums, kā tas ir ar jostu lietošanu. Tagad man uzlikt jostu ir rutīna, tā pat kā atslēgt sekretkas vai ieslēgt tuvās gaismas. Bet, ja mana drošības josta 10% gadījumu neslēgtos, un vēl 20% gadījumu spiestu tā, ka nav iespējams pakustēties, man nebūtu šāda ieraduma. Par to iesaku padomāt, kā arī par to, lai sodus pataisītu nevis astronomiskus un subjektīvus (kā tas būs ar 1. jūliju), bet gan nelielus un nenovēršamus. Bat ko es te murgoju :-(

111763. viesis 19.janvāris 2004 14:59
0 0 Atbildēt

Piekrītu viesim (IeM). Tā tiešām ir. šobrīd vēl smagāki naudas sodi, sabiedriskie darbi, pat dažādu veidu administratīvie cietumsodi - situāciju īpaši neizmainītu. ja pašlaik, liela daļa nespēj samaksāt sodu summas, kādēl paveras darbalauks tiesu izpildītājiem. Bet arī ļoti nosacīts, jo dažam labam žūpam-pārkāpējam nekā cita par vecu žiguli, nav ko aprakstīt. Sodi, kas saistīti par ar īslaicīgu turēšanu cietuma iestādēs, ir padārgi valsts budžetam. Ko vēl izdomāt ? Atliek tikai reāli tiesību atņemšanas sodi. CSDD cer uz pārkāpumu Sodu punktu skaitīšanas mehānisma attīstību. Ideja jau pati par sevi neslikta, bet kā pilnībā izslēgt iespējamo korupcijas faktu starp autovadītāju un CP darbinieku, kad lieta nonāks līdz max.punktiem ? Manuprāt, neslikta sodīšanas prakse ir ieviesta Somijā, kur pie sodu noteikšanas tiek rēkināti katra pārkāpēja gada ienākumi.

111781. viesis 19.janvāris 2004 16:07
0 0 Atbildēt

Smieklīgākais ir tas, ka pagājušo gadu vadītāju kuri brauc bez tiesībām un dzērumā bez tiesībām dubultojās salīdzinot ar iepriekšējo. Tās ir sekas bargajiem sodiem kur par braukšanu šmigā un citiem pārkāpumiem pat ja tie izdarīti pirmoreizi dzīvē uzreiz atņem tiesības. Cilvēki tā pat turpina braukt par to liecina statistika bargos sodus 60% pārkāpēju nemaksā vispār.

Somijā neapšaubāmi soda piemērošanas veids ir ļoti pareizs un demorātisks sodam nav jābūt soda pēc tam jāaudzina. Biezajam 200Ls varbūt tējas nauda zemniekam 20 Ls mēneša ienākums.

Problēma citur nav vienotas datu bāzes pie mums puse miljonāri ir bezdarbnieki 70% strādājošo lielākā algas daļa aploksnē, tas nozīmē, ka nekāda godīga sodu sadale tāpat nesanāks.

Piekrītu, ka soda nenovēršamība ir ļoti audzinošs apstāklis lai nepārkāptu. Var piekrist arī tam ka neviss ir kārtībā ar CSN. Man citreiz šķiet ka ceļa zīmju nelielā ceļa posmā ir tik daudz, ka nav laika uz ceļa skatīties. Tomēr tas vairāk attiecas laikam uz kustības organizāciju, kura neapšaubāmi viena no debīlākajām Eiropā.

111792. viesis 19.janvāris 2004 17:53
0 0 Atbildēt

Gulbim zetons !!! Protams, ka tas varetu but loti audzinoss pasakums, jo daudziem nomaksat so 200 vai pat 500 ls ir sikums, bet ja kadas firmas direktoram utt. par brauksanu smiga uzliks kadu nedelu paslaucit ielu pilsetas centra, domaju efekts bus samera labs. Sis varetu labi darboties, ja protams tiktu izskaust sis "teisibu atpakal dabusanas firmas" kas stapr citu cp darbojas joprojam un ne pa knapu to nu es zinu pilnigi drosi !!! Vai tad tiesam to ir tik gruti parbaudit, ja cp satada protokolu un atnem tiesibas paskatities kas tad notika talak... es saprotu, ka gruti ir nokert toscp kas vienkarsi panem pie sevis tiesibas un taja pat vai nakosaja diena tas atdod par atlidzibu, jo pa smigu panemtajam jau ne vienmer uzreiz pie sevis ir 100 vai pat vairak ls, bet parejos gadijumos tacu pastav iespeja parbaudit, ja ne tad jamaina uzskaites un registracijas sistema un ari tad bus daudz mazak so smiga brauceju un vispar noteikumu parkapeju !!!!

kapec neparadas nekadi dati par pieskirto sodu !!!

111794. viesis 19.janvāris 2004 19:02
0 0 Atbildēt

Tad tos darbus vajag tadus reali fiziskus (vechiem) un konkreta vieta lai garamgajejs zinatu ka tur shance alkani:-)

111801. viesis 19.janvāris 2004 20:27
0 0 Atbildēt

Tos mergljus es gribetu redzet kuutii. Lai mezj meslus sinji nelaimigie.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti