Atcerēsimies par «Opel Rekord B» 22

 
19.janvāris 2004 0:00

Kurš gan nav braucis vai vismaz redzējis Opel Rekord C? Uz jautājumu nav jāmeklē atbilde. Bet vai esam padomājuši, ka pirms Rekord C arī bija kāds modelis - pašlaik ļoti reti sastopams un apbrīnas vērts auto – Rekord B.

Opel Rekord vairākus gadu desmitus bija plaši pazīstams un atzīts ģimenes auto. Līdz pat 80. gadu vidum automobilis godam pildīja savas funkcijas. Taču ne visus Rekord varēja pieskaitīt kases grāvējiem. Izrādās, ka viens no Rekord modeļiem konveijeru atstāja tikai 300000 eksemplāros.

Rekord2.jpg

Kad 1965. gadā Opel Rekord B nonāca pie dīleriem, tas tika uzskatīts par auto, kas bija jauns, bet tai pat laikā novecojis. Novecojis nevis tehnisko risinājumu, bet gan dizaina dēļ. Par cik Opel nevēlējās atpalikt no pārējiem auto ražotājiem, Rekord B saņēma pavisam jaunus dzinējus - 1,5 litru 60 Zs jaudīgu, 1,7 litru 75 Zs jaudīgu, 1,9 litru 90 Zs jaudīgu dzinēju, kā arī vienu sešu cilindru benzīna dzinēju. Ar to, diemžēl, nepietika, lai cilvēki “atdzīvināto vectētiņu” atzītu par modernu.

Rekord3.jpg

Dizaina ziņā Rekord B no iepriekšējā modeļa atšķīrās ar taisnstūra formas priekšējiem lukturiem un apaļiem aizmugurējiem lukturiem. Ļoti līdzīgiem aizmugurējiem lukturiem vajadzētu rotāt arī leģendārā Opel GT aizmuguri.

Rekord4.jpg

Jāatzīst, ka Rekord B tā arī nekad nesvinēja savu uzvaras gājienu. Lai arī tagad automobiļa īpašnieks “pa bāni” varēja “dragāt” ar 160 km/h lielu ātrumu, uzlabotais Rekord “vectētiņš” nekļuva populārs. Varbūt auto ražotājs nepievērsa uzmanību tā laika vispārējām dizaina tendencēm?

Rekord5.jpg

Opel savu kļūdu laicīgi apjauta – Rekord B pārdošana tika pārtraukta pēc 11 mēnešiem (no 1965. gada augusta līdz 1966 gada jūlijam). Lai arī šajā laikā tika pārdoti 300000 Opel Rekord B, tomēr tas nav vērā ņemams rādītājs. Īstais panākums bija Opel Rekord C, kura pārdošanas apjomi jāraksta ar septiņu ciparu skaitli.

Un kas zin’, varbūt tieši Jūsu garāžā stāv Opel Rekord B. Ja tā, tad varat uzskatīt sevi par reta eksemplāra īpašnieku.

Shearer, speciāli iauto

 
Visi komentāri
 
111654. viesis 19.janvāris 2004 1:04
0 0 Atbildēt

nu ko tur par tadiem srotiem raxtit!? labak par kadu legendu butu raxtijushi!

111657. viesis 19.janvāris 2004 7:55
0 0 Atbildēt

Tā kā volga, tā kā maskavietis. Nevar īsti saprast. :D

111659. viesis 19.janvāris 2004 8:21
0 0 Atbildēt

mhm... Taac viegls akcents uz jenkju 50-60.g. verkjiem.. ;) Eeee.... Jebkura legjenda var nonaakt shrotaa.. ;D

111662. viesis 19.janvāris 2004 8:47
0 0 Atbildēt

Dizains labs.

111663. viesis 19.janvāris 2004 8:48
0 0 Atbildēt

peec bildeem izskataas, ka krievi savu moskvichu noshpikojushi no shitaa :)

111685. viesis 19.janvāris 2004 9:55
0 0 Atbildēt

Viss ir forshi, arii par taadiem auto jaaraksta, tikai man taa peedeejaa rindkopa skjita taada bikinj nelogjiska... ;)

111690. viesis 19.janvāris 2004 10:08
0 0 Atbildēt

Vienu šādu pie mums tiešām esmu redzējis, tik pasen... Bet klase nav īstā un arī 300000 ir ļoti daudz, lai tas kļūtu iekārojams kolekcionāru (ne fanu) acīs un vērtība būtiski pieaugtu...

111704. viesis 19.janvāris 2004 11:14
0 0 Atbildēt

Nafig atcerēties šo šrotu?

Vienīgi, ja grib uzsvērt opeļa neveiksmes autobūvē - tad es šo pasākumu atbalstu ;) Bet tad jau jāpārskaita arī visi pārējie modeļi.

111713. viesis 19.janvāris 2004 11:38
0 0 Atbildēt

Nevajag runaat muljkjiibas, jeb, ja ljoti gribas, tad paprieksh jaaiepaziistas ar citu autobuuves kantoru sniegumu tais gados. Jaadomaa, ka jauns buudams shis "shrocc' ir bijis absoluuti normaals auto savaa kategorijaa! Amerikaanju automodes iespaids tais gados Opel produktiem bij aarkaartiigi stiprs, kronis visam bij Opel Admiral - super auto, kaartiigs amerikaanis ar visu "small block" V8. gaaja veetraa un komforts ... mmmmm :-)

Opel nebuut nav peedeejais dazhaadaas inovaacijaas - pirmie Eiropaa ieviesa "muuzha" ellas pildiijumu kaarbaas un tiltos, pirmie ieviesa paceljamas/atbiidaamas jumta luukas, pirmie ieviesa radio antenu prieksheejaa stiklaa, pirmie seerijveidaa saaka uzstaadiit elektroniskaas ieshprices (Bosch D-Jetronic), pirmais seerijveida auto, kursh gaaja >200 km/h arii bija Opel, Commodore B. Pat paskatoties uz 70o gadu Opel kadett (pakaljpievads) var redzeet taa laika amiishu auto raksturiigo saanu liiniju :-)

Vopshem, katram laikmetam savi varonji :-)

Kolenvals

111718. viesis 19.janvāris 2004 11:47
0 0 Atbildēt

viesim 11.14

nevajag d****. sūdīgi kantori tik ilgi nedzīvo.

111719. viesis 19.janvāris 2004 11:49
0 0 Atbildēt

Korneval: Nebija Opel pirmie, kas ieviesa Bosh D-Jetronic, tie bija MB, vien viņi visu laiku mētājās no vienas iešprices pie citas un tāpēc tāda sajūta, ka Opel bija pirmie. Opel vienkārši tā nesvārstījās, meklēdami labāko variantu. Un par Admiral man ir komentārs no Vācijas večukiem, kas to nopirka jaunu: perfekts u.t.t. auto, tikai 5 gadu laikā esot tā izrūsējis, ka virsbūvei kapitālais remonts bijis jātaisa. Lamādamies pārdeva un tūdaļ nopirka MB, ar ko tā arī nobrauca līdz vecumdienām -- šis auto joprojām brauc un tepat ir aplūkojams...

111725. viesis 19.janvāris 2004 12:10
0 0 Atbildēt

zinu vienu friku, kam ir taada tipa aparaats :)

nju taads saruuseejis dikti, bet var pacelt :D

111729. viesis 19.janvāris 2004 12:22
0 0 Atbildēt

Davai par Ford Escort MK1 un MK2 uzrakstiet!!! :)

111736. viesis 19.janvāris 2004 12:56
0 0 Atbildēt

vai 300 000 eksemplaaju ir "tikai"?

butters

111758. viesis 19.janvāris 2004 14:36
0 0 Atbildēt

Šīri uzraksti par E21. Kā nekā šomēnes manējam 25. palika. Tipa laikam ir klasika :D

111770. viesis 19.janvāris 2004 15:10
0 0 Atbildēt

Mizx: taapeec jau es rakstu, ka pirmie seerijaa pirmie ieviesa un nekur nemeetaajaas ;-) Bet gaaja labi, JD Komodoram B taada staaveeja origjinaalaa, tagad gan tai auto dziivo Omegas 3000-24 dzineejs origjinaalaa 2500 ar D-Jetronic vietaa ...

Par ruuseeshanu ...hvz, exemplaars, ar kuru bij dariishana 80o gadu viduu, bij excellentaa staavoklii, mok vienkaarshi labi kopts. tais laikos neruuseejoshu mashiinu bij ljoooooooti maz :-)

A rakstinji par Escortiem un kadetiem pakaljpievadiem dereetu gan, kaut vai vinju sporta panaakumu deelj :-)

Kolenvals

111784. viesis 19.janvāris 2004 16:34
0 0 Atbildēt

Cik atceros, pēdejie 80-to gadu rekordi bija lielas, vienkāršas un ērtas automašīnas, kuras īpaši bija iecienījuši taksisti. Īpaši jau tie ar 2,2i motoriem. Latvijas apstākļos - lēta apkalpe un daļas. Vienīgā nelaime, kas "piebeidza" rekordus - astronomiski lielais rūsēšanas process. Priekšējo amortiņu bunduļi, grīdas, durvju malas - šiem auto bija pavāja vieta. rekordu pēcnācēji - omegas, vēl tagad ir cieņā, ar itin pieņemamām tirgus cenām. Bet arī 90% gadījumu - ar izteiktu RŪSAS slimību. Žēl, ka tā.

111798. viesis 19.janvāris 2004 20:10
0 0 Atbildēt

Mans bračka arī no 95 līdz 98 gadam brauca ar 84.gada rekordu 2,0., bez jebkādiem navorotiem. Triju gadu laikā - remonta izdevumi bija tikai pārdesmit latu. Un nekādu problēmu. Jāsaka. ka neslikti auto bija . Daudziem Latvijas autofaniem pēc žiguļu ēras, rekords bija pirmais rietumu auto. Atceros, kā 91.gadā, ar dziļu interesi un skaudību pētīju vienu no pirmajiem Latvijā ievestajiem rekordiem - pats tolaik rulzēju ar iževskas feisberg-mosi. Tagad jau opeļ-rekords arī ir bezmaz vēsture - maz tie ir palikuši na hodu. Pats esmu "izaudzis" līdz bembistam-500.

111809. viesis 19.janvāris 2004 21:55
0 0 Atbildēt

baigi labs! shitie man patiik.

111810. viesis 19.janvāris 2004 22:28
0 0 Atbildēt

šitāds viens bija vecmilgrāvī 70-to gadu vidū...ja parokas skapī varbūt pat atrastu to bildi:):):)

111898. viesis 20.janvāris 2004 15:38
0 0 Atbildēt

OPEL TAK PIEDER AMERIKĀŅU GM

TAPĒC TĀS LĪDZĪBAS AR AMJIEM

NU FORSHI TAK TIE VECIE OPEĻI

IR JAU SLIKTA NOTURĪBA PRET RŪSU

BET PAT MB W124 VISĀDI IR REDZĒTI

SMUKĀS OPEL COUPES MAN MAJASLAPĀ-

www.mix.34x.com/custom4.html

:)

122722. viesis 11.aprīlis 2004 23:20
0 0 Atbildēt

*******taja ta4ka. Mne bi takuju

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti