Vai bērniem Latvijā jāzina satiksmes noteikumi? 9

27.janvāris 2004 0:01

Kamēr valdības līmenī tiek lemts, ka Latvijas bērni ir gana izglītoti satiksmes drošības jautājumos un lielais negadījumos cietušo un bojā gājušo jauniešu skaits nenorādot uz mazo cilvēku nezināšanu un neinformētību, Latvijas privātuzņēmēji ir citās domās.

Sūtījumu piegādes firma Velokurjers, kuras darbinieki pilsētā pārvietojas ar velosipēdiem, uzskata, ka bērni un jaunieši uz ceļa bieži vien izturas ļoti haotiski un nezinoši un nereti kļūst par ceļu satiksmes negadījumu izraisītājiem. Lai palīdzētu risināt šo situāciju, uzņēmums nolēmis jaunos satiksmes dalībniekus izglītot, piedāvājot Rīgas skolām mēneša kursu (divas reizes nedēļā) satiksmes drošībā, satiksmes noteikumos un praktisku situāciju analīzē uz ielas. Kursa noslēgumā sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) iespējams nokārtot arī velosipēdista eksāmenu un saņemt velotiesības. Kursu noklausījušās jau trīs Rīgas skolas – 31., 62. un 85. vidusskola. 85. vidusskolā noslēguma eksāmens tiks kārtots rīt, 27. janvārī. „Vērtīgi ir ne tikai tas, ka Latvijā ir firmas, kas jūtas sociāli atbildīgas, bet arī tas, ka jaunie cilvēki, pateicoties satiksmes noteikumu kursam, kļūst ievērojami zinošāki, mierīgāki un vecāki var justies daudz drošāki par savu bērnu rīcību uz ielas,” vērtē Valda Kjaspere, bērnu jautājumu speciāliste, CSDD Sabiedrisko attiecību pārstāve. Ja parasti (gatavojoties eksāmeniem pašmācības ceļā), veloeksāmenu nokārto aptuveni 50% gribētāju, tad tie, kas kārto eksāmenus pēc kursu noklausīšanās iegūst tiesības gandrīz visi – 98% -, novērojusi Valda Kajspere. „Augstais procents norāda uz to, ka nopietni strādājot ar bērniem var panākt ievērojamus uzlabojumus satiksmes drošības jomā, novēršot negadījumus, kurus izraisa, šo mazo satiksmes dalībnieku neizglītotība. Savukārt ikdienā daudz biežāk sastopamais lielais satiksmes noteikumu nezinātāju skaits, norāda uz to, cik bīstami šie bērni ir satiksmē,” situāciju raksturo Valda Kjaspere „Turklāt nezināšana uz ceļa var būt nāvējoša. Ik gadu ceļu satiksmes negadījumos iet bojā 25, bet dažādas traumas gūst vidēji 600 bērni.” Jau vairākus gadus reizi gadā līdzīgu kursu – satiksmes drošībā un ceļu satiksmes noteikumos rīko arī „Siguldas autoskola”. Arī CSDD un Ceļu policijas darbinieki, papildus saviem tiešajiem pienākumiem, ik gadu apmeklē Latvijas skolas, lai iepazīstinātu bērnus ar satiksmes drošības pamatiem. Tomēr skolu Latvijā ir ļoti daudz, bet laiks, ko iespējams veltīt katrai no tām ir nepietiekams, lai padarītu bērnu zināšanas pilnvērtīgas. Tādēļ CSDD vairākkārt aicinājusi Izglītības ministriju ieviest satiksmes drošības apmācību skolās, tomēr nesekmīgi. Vērtējot, cik pozitīvi rezultāti ir privātuzņēmēju ieguldījumam, sociālu problēmu risināšanā, CSDD aicina arī citus pārņemt iniciatīvu. Rūpes par satiksmes drošības uzlabošanu, ir rūpes par to, lai ne tikai kāds svešinieks, bet arī paši tuvākie cilvēki, satiksmē varētu justies droši, zinoši un atbildīgi. Džoanna Eglīte CSDD Sabiedrisko attiecību daļa
 
Visi komentāri
 
112582. viesis 27.janvāris 2004 0:53
0 0 Atbildēt

Valda Kjaspere - sieviete, kuru es cienu.

112586. viesis 27.janvāris 2004 7:09
0 0 Atbildēt

Mja. Un cik veel ir ievainoto un bojaa gaajusho pieaugusho cilveeku kuri cietushi izvairoties no uzbraukshanas beernam kursh kaa kalna kazinja izlec uz celja? To neviens neuzskaita...

Bet katraa zinjaa tas ir apsveicami ka vismaz kaads kautko dara lietas labaa un cereesim ka valdiiba nolems celju satiksmes noteikumus maaciit skolaas obligaataa kaartaa un pietiekoshi nopietni.

112589. viesis 27.janvāris 2004 8:42
0 0 Atbildēt

Storms: piekriitu.

112596. viesis 27.janvāris 2004 9:05
0 0 Atbildēt

Labi, ka kāds domā par bērnu apmācīšanu. Vēl tikai vecākiem vajadzētu savu roku pielikt šajā procesā - cik nav redzēts, ka māmiņa ar bērnu pie rokas skrien pāri pie sarkanās gaismas.

112597. viesis 27.janvāris 2004 9:20
0 0 Atbildēt

Qued, piekriitu.

112599. viesis 27.janvāris 2004 9:26
0 0 Atbildēt

jaa, beerni jaamaaca un vecaakiem jaaraada priekshziime.

112609. viesis 27.janvāris 2004 10:19
0 0 Atbildēt

Visnotalj apsveicama iniciatiiva. BET! Ar ko nodarbojas valstiskaas struktuuras? Taa jau varam driiz nonaakt liidz tam ka, teiksim, ielas arii laapiis tikai uznjeemeeji peec personiigas iniciatiivas par savu naudu.

112611. viesis 27.janvāris 2004 10:55
0 0 Atbildēt

Nu protams, ka ir jaamaasa CSN. kad es uzzinaaju, ka to nedara, biju diezgan shokeets.... Man savu laik maciija un tad kad man buus savi beerni arii es vinjiem maaciishu, ja valsts par to nespeej paruupeeties.

112711. viesis 27.janvāris 2004 18:36
0 0 Atbildēt

stulbums, skaidrs, ka vini nezina ka iztureties uz ielas , valdiba protams, ka negrib tam piekrist, jo preteja gadijuma bus lieki izdevumi, bus skola jamaca, skolotajiem algas jamaksa utt., tapec tak vienkarsak ir teikt, ka pasi visu zin, bet mulkisi kuri nezin, lai tos tik brauc nost, jo valstij tadi nav vajadzigi ?!? KRETINI kad beidzot attapsieties

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 5

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Tikai 65 par 310 323 eiro - "Mercedes-AMG G 65" atvadās ar "Final Edition" (+ foto) 1

"Mercedes-Benz" atvadās no "Mercedes-AMG G 65" pašreizējās paaudzes ar ekskluzīvo "Final Edition", kas tiks izlaista vien 65 eksemplāru lielā skaitā. Lasīt vairāk

 

"Daihatsu" piedāvājums “aktīviem pensionāriem” (+ foto) 10

Japānas autoražotājs Daihatsu Tokijas motoršovā parādīs modeli "Compagno", ko projekta autori nodēvējuši par “četrdurvju kupeju aktīviem pensionāriem”. Lasīt vairāk

 

Apdzen neskatoties spoguļos un pats arī cieš (+ video) 28

Žigulīša vadītājs uzsāk apdzīšanu nepaskatoties spoguļos, kā rezultātā pats visvairāk arī cieš (no 0:23). Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti