VW: Automobiļi kļūs drošāki un gudrāki 12

27.janvāris 2004 12:23

Ienākušas ziņas, ka auto ražotājs VW uzsācis darbu pie jaunu un modernu automobiļa drošības sistēmu izstrādāšanas. Masu medijos tiek runāts par automobili, kurš spēs “paredzēt” satiksmes negadījumu.

Pēc auto ražotāja zinātniskajiem pētījumiem, automobiļi drīzumā spēs saredzēt ceļu un šķēršļus labāk, nekā spēkrata vadītājs. Nākotnes automobiļi tiks aprīkoti ar superjūtīgiem sensoriem, kamerām, lāzera projektoriem un radariem, kuri ātrāk atpazīs tuvojošos nelaimi un tādējādi novērsīs satiksmes negadījumu.

drosiba.jpg

Līdzīgi kā elektroniskā stabilitātes sistēma (ESP), jaunās drošības sistēmas drīzumā varētu būt par iemeslu pavērsienam aktīvās drošības jomā. “VW zinātniskie pētījumi pierādījuši, ka ESP var novērst automobiļa izslīdēšanu par aptuveni 80 procentiem.” Varbūt drīzumā būs pieejama sistēma, kas automobilim vispār neļaus izslīdēt. Žēl – dažam labam ziemas prieki izpaliks... Turpinājumā – iepazīstinām Jūs ar jaunākajiem sasniegumiem.

Pirmkārt jāmin pati iespaidīgākā un arī nozīmīgākā drošības sistēma, kas tika nodēvēta par “Automatische Notbremze “jeb ANB. Tā tika kombinēta ar distances radaru, kas līdz šim brīdināja autovadītāju, ja netika ievērots attālums starp priekšā braucošo automobili.

Satiksmes negadījumu statistika un pētījumi liecina, ka šoferis un pasažieri vissmagākās traumas gūst frontālās sadursmes gadījumā. Tādēļ šajā gadījumā distances radars savu darbu veiks apgrieztā veidā - tas noteiks attālumu starp pretī braucošajiem automobiļiem un šķēršļiem. Tālāk informācija nonāks līdz ANB, kas analizēs radušos situāciju. Ja ANB konstatēs, ka frontālā sadursme ir neizbēgama, automobilis tiks maksimāli nobremzēts. Diemžēl, šī sistēma nespēs novērst avāriju, taču sadursmes sekas noteikti nebūs tik smagas.

drosiba1.jpg

Pēc VW pētījumiem, 18 procenti satiksmes negadījumu notiek tādēļ, ka automobiļa vadītājs neuzmanības vai miegainības dēļ nobrauc no šosejas cietā seguma un tādējādi izraisa avāriju. Pret šo inženieri grib cīnīties ar tā dēvēto “Lane Departure Warning” jeb LDW. Šī sistēma ar kameru palīdzību atpazīst joslu atdalošās līnijas. Ja automobilis grib atstāt tam paredzēto “lauciņu”, vadītājs automātiski tiek brīdināts.

Īpaši miegainiem auto vadītājiem noteikti patiks “Aufmerksamkeitskontrolle” (tulk. uzmanības kontrole) jeb AMK. Neizgulējies cilvēks mēdz iekrist tā dēvētajā īslaicīgajā miegā. Tas nozīmē, ka sekundi vai pat mazāk cilvēks ir iemidzis un neuztver apkārt notiekošo. Instrumentu panelī novietotās kameras “vēro” vadītāja acis, kas vistiešākajā nozīmē nodod miegainību. Tiek analizēta acu plakstiņu atvēršanās un aizvēršanās frekvence un ilgums. Ja AMK nolemj, ka šoferis nav pietiekoši gulējis un tas nopietni varētu ietekmēt uztveršanas spējas - vadītājs tiek brīdināts.

Komfortablāk vadītājs jutīsies lietojot Verkehrszeichenanzeige (tulk. ceļa zīmju uzrādītājs) jeb VZA. Šī sistēma rūpēsies par to, lai vadītājs noteikti ievērotu ātruma ierobežojuma zīmes un to atsaukumus. Instrumentu panelī visa ceļmalā izvietotā informācija būs pieejama digitālā izskatā. Tik pat interesants ir arī pārkošanās asistents, kas ievērojami atvieglinās automobiļa novietošanu. Šī sistēma izmērīs pieejamo laukumu un precīzi iestūrēs automobili Jūsu izvēlētajā stāvvietā.

Vai tad nav labi? Automobilis drīzumā visu darīs pats. VW apgalvo – ilgi nebūs jāgaida. Pēc pieciem vai desmit gadiem viss šeit minētais būs realitāte! Patīkamu un galvenais - drošu atpūtu!

Shearer, speciāli iauto

 
Visi komentāri
 
112633. viesis 27.janvāris 2004 13:04
0 0 Atbildēt

Jaa kljuust piebaaztaaki ar kiberneetiku un biezjaak jaabrauc uz servisu ( diilera protams ) kur neviens nekaa gudra tev nepateiks , bet naudinju ievaaks 100% . Visa taa kiberneetika ******* .

112649. viesis 27.janvāris 2004 13:59
0 0 Atbildēt

Na nahren vispaabaa vadiitaajs vajadziigs? Ar taxi vai busu es jau tagad varu vizinaaties. A labaaks vienalga ir zirgs - vari piebpljauties bezsamanjaa, pats uz maajaam aizvediis:)

112664. viesis 27.janvāris 2004 14:51
0 0 Atbildēt

vēlie stāties intīmās attiecībās ar savu auto !!!???

Ko lai tu dari ???

VW izdomās kā atrisināt šo problēmu!!!

........un uztaisīs salonā vienu ar kibernētiku neaizpildītu caurumiņu !!!!!!!!!! :)

112702. viesis 27.janvāris 2004 17:44
0 0 Atbildēt

"Sroku" arī automobīlim dos?

112707. viesis 27.janvāris 2004 18:16
0 0 Atbildēt

A bildēs izskatās pēc OOOO...

112709. viesis 27.janvāris 2004 18:30
0 0 Atbildēt

Laikam jau lielas starpības nav... :D

112714. viesis 27.janvāris 2004 18:48
0 0 Atbildēt

Taa auto kiberneetika ZB, it sevishkji jaunajiem diizeljiem.... gljuko elektronika regulaari, paariet avaarijas rezhiimaa un remonteejas tikai ar kts, bet ja ellas liimenis par zemu tad tikai briidina :)))) un ljauj braukt kaa ienaak praataa.. hu***nja koroche...

112717. viesis 27.janvāris 2004 20:04
0 0 Atbildēt

Man patiik NOKIA bildee, tad redz kaada naakotne muus sagaida...

112751. viesis 28.janvāris 2004 9:39
0 0 Atbildēt

Par ko te var sapņot! Uz mūsu draņķīgajiem ceļiem sadaļošās un ceļa malu apzīmējošās līnijas ir labi ja 10% ceļu! Un tā būs vēl vismaz tuvākos 20 gadus - nahren mums tš pārgudrās figņas vajadzīgas, ja tās nešancē?

Sanāks kā tai 90 gadu sākuma anekdotē - nopērk jaunais krievs krutu pri krutu merci ar navigāciju Fāterlandē un laiž uz dzimto mātušku. Nu iebrauc Krievijas teritorijā un krutais auto vairs negrib braukt - midžina kautkādus tur uzrakstus displejā un velkās uz 30km/h. Nu jaunais kaut kā nebūt tiek līdz dīlera servim, jautā večiem, kas pa šteli? Tie apskatās un saka - auto navigācija uzskata, ka tu visu laiku pa purviem da mežiem močī un lūdz tevi atgriezties uz koplietošanas ceļiem.

112830. viesis 28.janvāris 2004 15:57
0 0 Atbildēt

Es gribu braukt pats!!!

112920. viesis 29.janvāris 2004 11:51
0 0 Atbildēt

es arii veelos braukt pats.

un vispaar es veelos automobili kuram elektronika ir tikai radioparatuurai salonaa bet kursh normaali ripo.

113127. viesis 1.februāris 2004 8:53
0 0 Atbildēt

Par vadītāja acu kontroli, lai noteiktu miegainību lasiju jau kāda 1970.-1980. gada "Za Ruļom" žurnālā :) Senās idejas atgriežas...

A bildēs tajā rakstā vispār kaut kas cits attēlots, nevis tas, par ko rakstīts - tur ir naksts redzamības iekārta un gājēju drošības spilveni :P :P :P

Ja visām šīm iekārtām VW pēc ieviešanas būs arī poga "Atslēgt", tad jau viss OK - opīši brauks autopilotā, bet normāli vadītāji uzticēsies savai auto izjūtai...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 2

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 5

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti