Ienākušas ziņas, ka auto ražotājs VW uzsācis darbu pie jaunu un modernu automobiļa drošības sistēmu izstrādāšanas. Masu medijos tiek runāts par automobili, kurš spēs “paredzēt” satiksmes negadījumu.
Pēc auto ražotāja zinātniskajiem pētījumiem, automobiļi drīzumā spēs saredzēt ceļu un šķēršļus labāk, nekā spēkrata vadītājs. Nākotnes automobiļi tiks aprīkoti ar superjūtīgiem sensoriem, kamerām, lāzera projektoriem un radariem, kuri ātrāk atpazīs tuvojošos nelaimi un tādējādi novērsīs satiksmes negadījumu.
Līdzīgi kā elektroniskā stabilitātes sistēma (ESP), jaunās drošības sistēmas drīzumā varētu būt par iemeslu pavērsienam aktīvās drošības jomā. “VW zinātniskie pētījumi pierādījuši, ka ESP var novērst automobiļa izslīdēšanu par aptuveni 80 procentiem.” Varbūt drīzumā būs pieejama sistēma, kas automobilim vispār neļaus izslīdēt. Žēl – dažam labam ziemas prieki izpaliks... Turpinājumā – iepazīstinām Jūs ar jaunākajiem sasniegumiem.
Pirmkārt jāmin pati iespaidīgākā un arī nozīmīgākā drošības sistēma, kas tika nodēvēta par “Automatische Notbremze “jeb ANB. Tā tika kombinēta ar distances radaru, kas līdz šim brīdināja autovadītāju, ja netika ievērots attālums starp priekšā braucošo automobili.
Satiksmes negadījumu statistika un pētījumi liecina, ka šoferis un pasažieri vissmagākās traumas gūst frontālās sadursmes gadījumā. Tādēļ šajā gadījumā distances radars savu darbu veiks apgrieztā veidā - tas noteiks attālumu starp pretī braucošajiem automobiļiem un šķēršļiem. Tālāk informācija nonāks līdz ANB, kas analizēs radušos situāciju. Ja ANB konstatēs, ka frontālā sadursme ir neizbēgama, automobilis tiks maksimāli nobremzēts. Diemžēl, šī sistēma nespēs novērst avāriju, taču sadursmes sekas noteikti nebūs tik smagas.
Pēc VW pētījumiem, 18 procenti satiksmes negadījumu notiek tādēļ, ka automobiļa vadītājs neuzmanības vai miegainības dēļ nobrauc no šosejas cietā seguma un tādējādi izraisa avāriju. Pret šo inženieri grib cīnīties ar tā dēvēto “Lane Departure Warning” jeb LDW. Šī sistēma ar kameru palīdzību atpazīst joslu atdalošās līnijas. Ja automobilis grib atstāt tam paredzēto “lauciņu”, vadītājs automātiski tiek brīdināts.
Īpaši miegainiem auto vadītājiem noteikti patiks “Aufmerksamkeitskontrolle” (tulk. uzmanības kontrole) jeb AMK. Neizgulējies cilvēks mēdz iekrist tā dēvētajā īslaicīgajā miegā. Tas nozīmē, ka sekundi vai pat mazāk cilvēks ir iemidzis un neuztver apkārt notiekošo. Instrumentu panelī novietotās kameras “vēro” vadītāja acis, kas vistiešākajā nozīmē nodod miegainību. Tiek analizēta acu plakstiņu atvēršanās un aizvēršanās frekvence un ilgums. Ja AMK nolemj, ka šoferis nav pietiekoši gulējis un tas nopietni varētu ietekmēt uztveršanas spējas - vadītājs tiek brīdināts.
Komfortablāk vadītājs jutīsies lietojot Verkehrszeichenanzeige (tulk. ceļa zīmju uzrādītājs) jeb VZA. Šī sistēma rūpēsies par to, lai vadītājs noteikti ievērotu ātruma ierobežojuma zīmes un to atsaukumus. Instrumentu panelī visa ceļmalā izvietotā informācija būs pieejama digitālā izskatā. Tik pat interesants ir arī pārkošanās asistents, kas ievērojami atvieglinās automobiļa novietošanu. Šī sistēma izmērīs pieejamo laukumu un precīzi iestūrēs automobili Jūsu izvēlētajā stāvvietā.
Vai tad nav labi? Automobilis drīzumā visu darīs pats. VW apgalvo – ilgi nebūs jāgaida. Pēc pieciem vai desmit gadiem viss šeit minētais būs realitāte! Patīkamu un galvenais - drošu atpūtu!
Shearer, speciāli iauto
Jaa kljuust piebaaztaaki ar kiberneetiku un biezjaak jaabrauc uz servisu ( diilera protams ) kur neviens nekaa gudra tev nepateiks , bet naudinju ievaaks 100% . Visa taa kiberneetika ******* .