Brīvdienu pārdomas par satiksmes drošību + foto 60

3.februāris 2004 7:11

CSN. 71. Vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežo­jumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).

Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.

Katram vadītājam ir jāzina sava automobiļa dinamiskās iespējas, cik strauji var palielināt braukšanas ātrumu vai apturēt savu transportlīdzekli, braucot ar dažādu ātrumu pa ceļiem ar atšķirīgu segumu vai mainīgu rites pretestību un saķeries spēku vienas ass riteņiem bīstamā ceļa posmā.

jumts1.jpg

Ceļa apstākļi pēc būtības ir ceļa veidojošo daļu platums, brauktuves platums, kā ceļš aprīkots ar ceļa zīmēm, apzīmējumiem, gājēju nožogojumiem, kāds ir ceļa segums, kāds ir seguma virsmas vispārējais stāvoklis - līdzens vai nelīdzens, sauss vai slapjš vai apledojis, vai ceļš ir taisns vai līkumots, vai ir nepārredzami lejupceļa un augšupceļa posmi, kur uz braucamās daļas atrodas vai ir iespējams atrasties sniega sanešiem, kūstošas sniega garenvirziena joslas, kas sķērsvirzienā mainās ar slapja asfalta seguma joslām, vai ir aizsalušas peļķes ceļa līkumos.

jumts2.jpg

Jāņem vērā arī laika periodi, kad mainās gadalaiki. Rudenī slapjā laikā tāpēc, ka pierasts braukt pa sausu ceļu un tiek pārsniegts reālais pieļaujamais ātrums. Turklāt gan rudenī, gan pavasarī ceļa segums diennakts laikā var būt gan sauss, gan slapjš, gan apledojis. Visbīstamākā situācija veidojas aukstā laikā, kad ir sākusies sniega kušana, jo tādās vietās kā uz tiltiem, viaduktiem, pamežu un mežu ieskautās ceļmalās izveidojas apledojums, sniega saneši braukšanas virzienā, kūstošā sniega un ūdens noteces vietas brauktuves daļā, kas vakaros un rītos ir apledojušas, kuru savlaicīga pamanīšana un novērtēšana var būt apgrūtināta.

jumts3.jpg

Automobiļa sānslīde notiek riteņiem slīdot šķērsvirzienā sānspēka ietekmē. To izraisa saķeres zudums riteņu riepām ar brauktuves seguma virsmu. Sānslīde iespējama, ja sānspēks ir lielāks par saķeres spēku šķērsvirzienā.

Bremzējot sānslīdi var izraisīt nevienāda kreisās un labās puses riteņu saķere, nevienādi bremzēšanas spēki abās pusēs.

Braucot taisnvirzienā, sānslīdi var radīt nevienāda rites pretestība, iebraucot ar vienas ass riteņiem sniega sanešos. Īpaši bīstama situācija vadītājam veidojas, ja zem sanešiem ir piebraukta, slidena sniega kārta vai ledus.

jumts4.jpg

Pietiekami lielam sānspēkam iedarbojoties uz slidena ceļa, kad riepām ar ceļu ir vāja saķere, var sākties automobiļa sasviede. Sasviedi var izraisīt neparedzēta slīde.Visbīstamākā ir automobiļa sāniskā iesvārstīšanās plašos vēzienos.

Priekšpiedziņas automobilis uz taisna slidena ceļa it kā nezaudē virziena noturību, braucot pat ātrumā. To sekmē noslogotais automobiļa priekšgals un vilces spēks uz vadāmajiem riteņiem. Tas vadītājā var radīt pārdrošību un tieksmi braukt ātri cauri sniega sanešiem vai slidenā pagriezienā.

jumts5.jpg

Ja zudusi priekšējo riteņu saķere, var sākties šļūkšana. Pareizi rīkojoties, priekšpiedziņas automobilim sasviedi var novērst, atjaunojot riteņu saķeri ar brauktuves seguma virsmu un atjaunojot priekšējiem riteņiem vilces spēku, taču pie tā jāpierod, jo, sākoties automobiļa sasviedei, vadītājs parasti baidās vai rīkojas nepareizi.

Uzmanīgam vadītājam ir jābūt strauji mainīgos temperatūras apstākļos, kad veidojas atkala, sāk kust uzsnigušais sniegs, bet naktīs tas sasalst. Pat ja ceļš iepriekš bijis kaisīts ar smiltīm, atkala to pārklāj ar ļoti slidenu ledus kārtiņu. Vēl bīstamāk, ja uz šīs slidenās kārtiņas uzkrīt sniegs, kas padara neredzamu bīstami gludo ceļa virsmu.

jumts6.jpg

Slidenā laikā braucējam, it īpaši nepieredzējušam, ir ļoti svarīgi laikus un pareizi novērtēt ceļa slīdamību. To nosakot ar redzi, var viegli kļūdīties, tāpēc ieteicami uzmanīgi pamēģināt bremzēt. Vispirms mazliet, un, ja tas ir droši, tad palielinot spēku uz bremžu pedāli. Ja sākas slīde, bremzēšana tūdaļ jāpārtrauc.

Bremzēšanas un stūrēšana uz slidena ceļa ir nedroša un bīstama, tādēļ braucot jāizvēlas drošs ātrums, pietiekama distance un intervāls. Vadītājam ir jākontrolē ceļa apstākļi, jāvairās no riteņu nobloķēšanās, jo tad sākas slīde, pagarinās bremzēšanas ceļš un automobilis var zaudēt vadāmību. Lieto bremzes,  pedālis jānospiež laideni un ieteicams - ar pārtraukumiem, pulsējoši.

Stūrēšana uz slidena ceļa prasa vislielāko uzmanību. Jāizvairās no asiem stūres pagriezieniem. Ja iespējams, ziemā, slidenā laikā, ieteicams braukt pa ceļa vidu, jo ceļa malas slīpums var radīt sānslīdi. Pagriezienā jābrauc ar nemainīgu ātrumu, motoram “jāvelk”. Negaidīta slīde nedrīkst braucēju pārsteigt nesagatavotu, tā jāizmanto sasviedes izlīdzināšanai.

Automobili bremzējot, spēki ar līdzīgu iedarbi rodas arī pašā bremzēšanas gaitā, ja:

- vienai automobiļa asij ir dažādi bremzēšanas spēki dažāda bremžu regulējuma vai diluma dēļ;  

- vienas ass labajam un kreisajam ritenim ir dažāda saķere ar ceļa virsmu.

Nesimetriskie bremzēšanas, saķeres vai inerces spēki rada griezes momentu, kas automobili cenšas sagriezt un ievadīt sānslīdē. Lai šos spēkus neizraisītu, automobiļa vienas ass riteņiem jābūt ar vienādām riepām, protektora rakstu, nodiluma pakāpi, bremzēm jādarbojas ar vienādu spēku, krava automobilī jāizvieto simetriski un labi jānostiprina, uz brauktuves abas puses automobiļa riteņiem taisnvirziena kustībā ir jāizvēlas vienādas saķeries un rites pretestības joslas.

Tās manas pārdomas pēc nedēļas nogales.

Ar cieņu
Mgr. Ēriks Griģis
BCDE EKSPERTS

Foto: avārijas brīvdienās - autors.

 
Visi komentāri
 
113341. viesis 3.februāris 2004 8:14
0 0 Atbildēt

Un??? Ieliec shito komentu BMW power :)))))

113346. viesis 3.februāris 2004 8:37
0 0 Atbildēt

Eu, bet tie visi taču ir priekšpiedziņas auto, šito rakstu vajag nodublēt iekš audi, mazdas utt forumiem, lai pamācās un beidz dzīvot mākoņos.

P.S. AWD ir karalis :o)

113348. viesis 3.februāris 2004 8:39
0 0 Atbildēt

Un vai tad Audi nav Quattro un Mazdas nav AWD un RWD arī? Viesim(CSDD) kaut kā nav īsti sakarīgs koments izdevies... :( Viena vienīga lekšanās....

113349. viesis 3.februāris 2004 8:40
0 0 Atbildēt

:) :) :) :) :) :) :) Kauko TIK smiekliigu sen nebiju lasiijis! Piedodiet, bet izklausaas, ka shito ir rakstiijusi blondiine, kas tikko salasiijusies "gudras" graamatas! :) (nekaa personiiga!)

Uzzinaaju visaadus jaunus vaardus, ar ko lamaaties - sasviede, sasliide, saneshi! Veel tur bij kaukaada garenvirziena svaarsiiba laikam! :) (oke, saprotu, ka latviski savaadaak nepateiksi, bet tik un taa smiekliigi!) :)

Kad lasiiju Zasadas graamatu, tad gan tur bija pilniigi citas lietas par sasliideem, sasviedeem un svaarstiibaam. Un jaasaka, ka Zasadam ir taisniiba - ciitiigi trenneejos un taa arii ir kaa vinjsh saka. (kaukaads nesakariigs teikums sanaaca, bet doma tachu skaidra.) :)

113351. viesis 3.februāris 2004 8:49
0 0 Atbildēt

??????????????>??

113363. viesis 3.februāris 2004 9:32
0 0 Atbildēt

Dugass,kas taa par graamatu,ir interese,kaads ir pilns nosaukums,autors?

113364. viesis 3.februāris 2004 9:32
0 0 Atbildēt

Gribetu redzet ka pamatojoties uz savu teoriju autors savalditu priekspiedzinas auto kurs braucot uz ~80-90km/h tiktu sanests par 90 graadiem un slidetu saniski (vispirms ar vieniem saniem, tad ar otriem un ta vairakas reizes) uz prieksu pa ta saucamajiem sanesiem. Un vel reali vilce iedarbojas tikai tad ja palielina atrumu, bet braucot vienmeriga atruma pa sanesiem ir liela iespejamiba ka saksies aizmugures sasviede, jo pret sanesiem atduras prieksejie riteni. Isak sakot sviests.

113365. viesis 3.februāris 2004 9:33
0 0 Atbildēt

man apnika lasiit :)

113366. viesis 3.februāris 2004 9:33
0 0 Atbildēt

Dugass - varbūt biežāk vajag lietot latviešu valodu, nevis kaut kur sagrābstītus no "brāļu" valodām pārņemtus pielāgojumus. :D Teksts ir ok, lai arī, manuprāt, par garu un sarežģītu, lai tajā iebrauktu tas, kam šis teksts domāts. Varbūt ilustrācijas padarītu šo materiālu noderīgāku. Bildes - otrais gadījums nerada pārliecību, ka pie vainas būtu saslīdēšana vai kaut kas tamlīdzīgs - izskatās pēc vienkāršas ceļa nedošanas.

Ko jūs tajā Zasadas grāmatā esat atraduši? Es palasīju, bet neatradu tur neko tādu, kas būtu par iemeslu uzskatīt grāmatu par autobraucēju bībeli.

113367. viesis 3.februāris 2004 9:34
0 0 Atbildēt

Ir kaut kur interneta drukajama veida taa Zasadas gramata?

113371. viesis 3.februāris 2004 9:40
0 0 Atbildēt
113372. viesis 3.februāris 2004 9:42
0 0 Atbildēt

Tepat iauto kaukur bija vairaakaas vietaas taa graamata pieejama! Autors Zasada, nosaukums Droshs aatrums. (laikam) vari pa,ekleet diskusijaas, tur toch bija!

Qued - latviski ir paaraak sarezjgjiiti un smiekliigi! A "braaljiem" ir stipri bagaataaka valoda! ;)

113375. viesis 3.februāris 2004 9:49
0 0 Atbildēt

Ar kaadaam riepaam jaabraus lai piepildiitos shis teikums: "Ja iespējams, ziemā, slidenā laikā, ieteicams braukt pa ceļa vidu, jo ceļa malas slīpums var radīt sānslīdi" ??? :)

113377. viesis 3.februāris 2004 9:53
0 0 Atbildēt

Ar lisenēm pa slapju ledu

113379. viesis 3.februāris 2004 9:57
0 0 Atbildēt

to ATUS:

Tur jau taa lieta, ka ja tu domaa ar galvu tad auto vajag izliidzinaat pirms vinjsh ir samests pa 90 graadiem!!!! un to var izdariit.... peec tavas teorijas jau varbuut vajag pagaidiit lai apgriezhas pa visiem 180 graadiem un tad teikt ka nevar izliidzinaat??? domaa tachu ko runaa...

113381. viesis 3.februāris 2004 9:59
0 0 Atbildēt

Pilnīgi atbilstošs topiks svētdienas priekšpusdienas ceļa posmam Inčukalns-Valmiera, kur izskatījās, ka atklātajās vietās nevarēja atšķirt - kur sākas ceļš un kur beidzas lauks. Cik necik izbraucami bija mežu, krūmu ieskautie ceļa posmi.

113382. viesis 3.februāris 2004 10:04
0 0 Atbildēt

-> Roi, izraavi vaardus no mutes :)

113390. viesis 3.februāris 2004 10:30
0 0 Atbildēt

Tas viss ir kaķiem . katrs brauc kā prot , un kas no tā iznāk reizēm var redzēt

113391. viesis 3.februāris 2004 10:34
0 0 Atbildēt

kvatra, Roi - jūs laikam esat nežēlīgi kruti veči ar dzelzs olām un zibenīgu reakciju. Tomēr ne visi ir tādi un ne vienam vien tāda samešana ir mirkļa jautājums.

113398. viesis 3.februāris 2004 10:45
0 0 Atbildēt

Godīgi sakot raksts ir par garu un sarežģīti uzrakstīts. Protams ka vadītājs pie mums vienmēr būs vainīgs (Vācijā par sniega sanesumiem uz ceļiem, ja nevar atšķirt kur ir ceļš un kur ir lauks vai sasalušu peļķi pagriezienā par avāriju atbildību nesīs ceļa dienests kuram tas bija jānoverš). Mums ceļus sāk tīrīt kad beidzis snigt un uzsnigušais sniegs kārtīgi jau piebraukts kuru vairs nevar notīrīt (Vācijā bānis jāsāk tīrīt ne vēlāk kā 20 min no snigšanas SĀKUMA pārējie atkarīgi pēc nozīmes, bet ne jau tad kad tikai beidzis snigt.

113407. viesis 3.februāris 2004 10:55
0 0 Atbildēt

Nu siti shit izlasot rodas pardonams ka nu es tagad esmu gudrs un pastastisu jums ka ts jadara. Opi Opi a ka meitenes jaa... ari pastatisi. Gudriniek paradi prakse. te no visiem lasitajiem labi katrs 20 var savakt auto liela atruma bistama situacija. Teoriju jau katrs 2 zin, bet curina raustas un ir bailes un es domaju ka tev gudriniek pasam Pamperi butu pilni ja uz Vidzemes sosejas Tev sanestu pa 90* pie 90km/h. Ta gudra teorija ir jazin, bet bez trenina tas ir bulshit.

113412. viesis 3.februāris 2004 11:02
0 0 Atbildēt

2 Qued. Ja Tu butu kopa ar Kvatru un parejiem regulari pa trasem vizinajies un macijies tad Tev ari butu cits viedoklis par so temu.

Tur jau ta problema ka pilnas ielas ar LOLIKIEM, kuri mak no majas lidz darbam aizbraukt un tad vel reizi gada kadu furi nepamana. No autoskolam nak ara tikai loliki kas zin teoriju.

113423. viesis 3.februāris 2004 11:19
0 0 Atbildēt

Ar teoriju nekur tālu aizbrauk nevar, vajadzīga ir prakse un autiņš ir jājūt. Vakar te viens no SAABistiem bija uzrakstījis cik viņam labs auto un riepas ka braucis ar kruīzu 80-90 kamēr citi 60-70 slidinādamies. Kur ir prāts braukt ar kruīzu pa slidenu ceļu un kāpēc autoskolā nemāca ka nedrīks? Ir tak pierādīts (ASV) ka ļoti daudz avārijas notiek tieši tādēļ ka lietots kruīzs. Kad man sieva kārtoja tiesības es biju šokēts ko un kā māca autoskolā. Autoskolā māca tikai nolikt eksāmenu, bet ne jau kā jābrauc un jāuzvedās uz ceļa.

113444. viesis 3.februāris 2004 12:08
0 0 Atbildēt

Vaig ceļus vispār nahren netīrīt. Nu labi - ja vieglie vairs nespēj tikt cauri un pieblietēt, tad piepalīdzēt ar ceļa rulli:). Un lai tie 70-80% loliki liek auto uz ziemu mierā, kā padomju laikos. A to patiesi kaitina reizēm - "man kruc auto, man krutas riepas, turās kā pilīmētas", a kad iemauc kaut kur, tā ceļinieki vainīgi

113453. viesis 3.februāris 2004 12:20
0 0 Atbildēt

To: Roi un kvatra, varu tikai novelet lai jums ta negaditos. Ne vienmer izdosies savakt auto uzreiz, viss ir atkarigs no ta pa kadu celu brauc. Un diemzel latvija praktiski visi celi ir ar riseem, gribetu redzet ka jus pasi dabutu auto atpakal risees ja tas tiktu no tam izmests un pa virsu tam visam sniega putra. Par pieredzi nesudzos, auto tika savaldits un iztaisnots, bet reizem ari ar to var but par maz. A ja jus domajat ka vienmer paspesiet auto savaldit laikus, tad tas liecina par jusu nelielo brauksanas stazu.

113462. viesis 3.februāris 2004 12:33
0 0 Atbildēt

Laikam drīz būs kā Amerikā - 3cm sniegs uz ceļa ir dabas katastrofa, pabraukt vairs nevar. mlin

113487. viesis 3.februāris 2004 14:32
0 0 Atbildēt

Neenu raksts ir nedaudz diivains. Gudri pateikts nekas. Parastai tautai shii raksta virtuozitaates augstumi nav sasniedzami. Dodiet konkreetus piemeerus, situaacijas, situaaciju analiizes. Nevis fiziku augstskolas liimenii. Protams shaadas zinaatniskas nianses buus interesantas lietprateejiem, bet pienjemu ka lietprateeji to taapat zina.

Konkreeti man ir tieshi taads pats Pasaats kaa tas tur bildees un mani interesee KAA tas ir panaakts un ko man, kaa prastam vidusmeera cirim, dariit vai nedariit lai nepieljautu taas pashas kljuudas un shai bildee neieraudziitu savu pepelacu.

113489. viesis 3.februāris 2004 14:42
0 0 Atbildēt

Eu, šito augšējo pacanu neiesēdināja gadījumā par fočika uc lietu zādzībām jeb tas ir klons?

113493. viesis 3.februāris 2004 14:52
0 0 Atbildēt

Njaaaa.... Dziivee viss shitais ir galiigais bulshits. Protams ir gadiijumi kad tas viss paliidz, tachu.... Biju viens no daudzajiem kas shitajaas briivdienaas padziivoja pa graavi. Mashiic saliidzinoshi maz saskaadeets, bet blakussedeetaajai sameeraa lielas probleemas. Deelj piespraadzeeshanaas. Tachu nezin kaa buutu ja nebuutu piespraadzeejusies.

CP priekshnieks valjsirdiigi piesprieda sodu 40Ls apmeeraa, jo esmu noziedznieks. Peedeejo 3 gadu laikaa 3X sodiits par aatruma paarsniegshanu Ls5 robezjaas un vienreiz par ziimes ignoreeshanu. Dabuuju noklausiities pamatiigi lekciju un paarmetumus. Sajutos kaa mazs beerns kuru skolotaajs lamaa par 2nieku.

Staasts sekojoshs: braucu celjsh bija tiirs. Pirms ziimes apdziivotas vietas saakums uz celja vienaa vietaa bija sapuusts sniegs. Iebraucu tajaa kupenaa un saakaas. Sasvieda pakalju, bet kad centos iztaisnot saakaas sauliites. Taadaa veidaa arii nonesu ziimi un ielidoju graavii. Graavis taads 3m. Pa turieni veel sagriezos, tachu laimiigaa kaartaa neapgaazos, lai gan kad izkaapu no autinja, tas staaveeja uz apgaashanaas robezjas. No saakuma jau domaaju ka viss OK. Tachu izraadiijaas ka blakussedeetaajai nemaz tik OK nav. Nezinu kaadaa rakaa, bet vinjai smadzenju satricinaajums, lauztas ribas, sprandai skriemelju saites sastieptas un probleemas ar kaaju (josta saspiedusi kautkaadu nervu). Karoch pakaljaa. SHtrunts par mashiinu un par uzlikto sodu, bet zjeel meitenes.

Protams pats jau esmu vainiigs, tachu ja godiigi, tajaa naktii uz celjiniekiem biju shkrobiigs bez gala. Buutu vinji pildiijushi savus pienaakumus un notiiriijushi celjus tad domaajams ka daudzas avaarijas nebuutu notikushas. Aatrumu nepaarsniedzu. Braucu pat leenaak par 90km/h. Peec tam jau veelaak vispaar bija vaaks. Briizjiem braucu uz 40 un baidiijos ka tikai neuzseezjaas ar veederu kaadaa kupenaa uz celja. Peec idejas jau A grupas celji tachu ir jaanotiira laiciigi.

113494. viesis 3.februāris 2004 14:55
0 0 Atbildēt

Nav nekā labāka par apledojušu ceļu ar svaigi sniedziņu pa virsu :)))

113496. viesis 3.februāris 2004 15:03
0 0 Atbildēt

Godātie lasītāji! Sitais virs(raksta autors) zina ko runa.mans nesen bija uz vienu vina lekciju. Baigais eksperts ,jo vins ir BALTAS auto apdrosinasanas sistemas izveidotajs. Var jau teikt ka sausi uzrakstits,bet nau jau mums ta latviesu valoda tik bagata lai katrs lasitajs saprastu,nu tas taa.

INFO prieks iesacejiem -Latvija ir drosas brauksanas skola,nav nekadas jegas lasit gramatas un plest savu autinu pa meza celiem ja nav psihologiski tam gatavs. vel variants atrast kadu labu autosportistu,labu nevis dullu.bet tas viss maksa naudu.

un atnaks vasara ,viss piemirsisies un saksies viss no gala...

113511. viesis 3.februāris 2004 16:07
0 0 Atbildēt

Kur Latvija ir drosas brauksanas skola?(100x???)

p.s.atvainojiet, ka biju tik stulbs un salicis looti daudz jautajuma zimes - es domaju, ka ta jus to labak pamanisiet...

113523. viesis 3.februāris 2004 16:52
0 0 Atbildēt

8O- neesi slinks pamekle pats .ja kas es majas pastisos kaut kada auto zurnala redzeju rakstu par so temu. Tur bija doma tada,ka vini apmaca apsardzi uz ekstremu brauksanu ar saviem autiniem,bet parejos laipni lugti ar savu masinu. No sakuma ir ievadlekcijas tad praktiskas nodarbibas instruktora vadibā. kaut gan nemot vera musu "ideālos " celus nekadas macibas ipasi nepalidzes ka sacit jasaka- sarga pats sevi un busi pasargats. seit janem vera ka braukt ar masinu ari ir talants un tas nevisiem ir dots. Iekalt CSN un atlaist sajuga pedāli var gandriz katrs ,bet braukt......

113528. viesis 3.februāris 2004 17:02
0 0 Atbildēt

To ATUS;

jau aplam, ka tik tālu ir ielaists.

Jaavāc ir ātrāk, lai nesanestu...

113529. viesis 3.februāris 2004 17:03
0 0 Atbildēt

to ATUS;

izlasot tevi līdz galam, točno sviests...

113530. viesis 3.februāris 2004 17:06
0 0 Atbildēt

to kvatra...ar parastām kalashaam arī var...

113532. viesis 3.februāris 2004 17:11
0 0 Atbildēt

to Storms;

šodien lekcijas papildus tēma bija, kā Pasāts tur nonāca un ko cirvim nedarīt, lai tur nenonāktu.

113534. viesis 3.februāris 2004 17:14
0 0 Atbildēt

Skāde var gadīties jebkuram, arī tiem kas ir profesionāļi. Kaut vai tas kā Karlos Sainz izstajās MonteCarlo rallijā (kas redzēja sapratīs)...Un pārgudri kladzina ka visas nelaimes uz ceļa var novērst (ja prot braukt utt) parasti tie, kuriem pāris reizes ir vienkārši paveicies savākties (ko viņi noraksta protams uz savām izcilajām braukšanas prasmēm), vai arī tie kas dzīvo sapņu pasaulē. Zināšanas palīdz, bet diemžēl ne vienmēr pasargā no nelaimes.

Tāpēc vienmēr paliek nedaudz skumīgi, kad redzu kādu sadauzītu auto...

113539. viesis 3.februāris 2004 17:28
0 0 Atbildēt

Kvatra: nemaz nav vajadziigas ne lisas riepas, ne sazin kaads extreems uz celja - reizeem pietiek ar "noguleetu" saliidzinoshi nelielu impulsu, peec kura, ja nepaspeej "nokjert" to auto, vismaz graavis garanteets :-( Es pats braucu ar moci no 1970. gada, ar auto no 1973.. Shis tas muuzhaa ir pieredzeets gan, kaut arii rallijaa 10 gadus es pavadiiju labaas puses seedeklii - vienmeer bij daudz labaaki shofferiishi par mani :-) Nemaaku teikt, kaa to defineet, bet principaa ar gana lielu staazhu cilveeks saak sajust mashiinu "hormonu liimenii", aciimredzot tas pats efekts, ko profesionaali saciikshu brauceeji izkopj nezheeliigos treninjos. Un runa nav pat par auto vadiishanu ekstreemos rezhiimos, tjipa rallija aatrumposmos - nea, runa ir par kaut kaadu neizskaidrojamu "5. sajuutu", kura reizeem liek nomest gaazi, citreiz cieshaak ieskatiities kaadaa vietinjaa uz celja klaatnes. Un neatkariigi no pievada tipa!

Es atminu gadiijumu, kad kaut kaadaa 1996. gadaa ar bosiem braucaam maajaas no Viljnjas. Auto - Volvo 240 Kombi, riepas GY UG 400 ar radzeem, paaris meeneshu vecas, mashiinaa 4 cilveeki...nu un tad Panjeveezhas vietaa jau braucot uz Riigas pusi aaraa, izraadiijaas TAADS GOLJAKS, ka shkjietami nevainiiga saanveeja puusma saaka to laineri vienkaarshi griezt saaniski. Nav taa graciozaakaa mashiina, bet paarsimt metrus mees taa "pilniigi bez skanjas" sliideejaam uz 40 - 50 km/h.Izdevaas savaakties, panjemot paliigaa celja nomali, mazaak slidena, bet , paldies dievam , panikas nebij - bosi paalii guleeja un pat nepamodaas :-) Un paveicaas, ka celjsh tai posmaa ir taisns, kaa lineaals ... A cik tur truuka, ka nekaadas prasmes nespeetu risinaat situaaciju? Vareeja tur arii uz 80 braukt, ziime atljaava, nu es taa mieriigi miiciiju uz ~60, jo nominaali veel pilseeta. Kas pats sevi sargaa, to Dievs arii sargaas ! :-)

Kolenvals

113542. viesis 3.februāris 2004 17:41
0 0 Atbildēt

Raksta materiāls varētu būt ekspertīzes par ceļu satiksmes negadījumu ievaddaļa. Līdzīgu, iespējams, nāksies lasīt Peksiic, ja tiks ierosināta krimināllieta.

Prakse un teorija.

Krimināllietas ierosināšanā pamats ir notikušais (neveiksme praksē), kuru eksperts izskaidro un pamato teorētiski.

Ja manu verķi pēķšņi sasviede noliktu par 90 grādiem pret ceļa nomali, točno ka sabītos.

Ja ekspertīzē ir jādod vērtējums vadītāja rīcības cēloņsakarībai ar nobraukumu no ceļa un apgāšanos, tad Zasada nav tiesiskais pamats, uz kuru ikdienā varam balstīties.

Kā rīkoties, lai redzētais nenotiktu? Praktiski vingrinājumi palīdz. Bet ko un kā vingrināties? Tas ir jāpārrunā pirms tam.

Šo pārrunāšanu var nosaukt par teorētiskām zināšanām, kur Zasadam ir daudz praktiskas taisnības, tachu viņš visu nav pateicis.

Pietrūkstošais ir tieši tas, kas citiem nekad neļaus braukt tā, kā viņš to raksta!

113543. viesis 3.februāris 2004 17:42
0 0 Atbildēt

galvenais ir trenniņi..

113553. viesis 3.februāris 2004 18:42
0 0 Atbildēt

Ja veertee jumtu, tad skataas peec noteikumiem. Tajos jau tikai teorija vien ir, un vainiigs ir vadiitaajs, kam nepaveicas...

113557. viesis 3.februāris 2004 19:03
0 0 Atbildēt

Es vēlriez atgādināšu, ka katram cilvēkam ir jādara tas ko viņš spēj vislabāk. Es nekad mūžā nebūšu labs mākslinieks un nespēšu tolkam uzzīmēt portretu. Es tam neesmu radīts, varu mocīties līdz vemšanai un tāpat palikšu labi ja viduvējība. Bet vai es par to raudu, vai tērēju savu laiku? NĒ! Es daru to kas man sanāk-skrūvēju dzelžus, un nu vairs nešausminos par to, ka ir cilvēki, kas pat nenojauš uz ko ir jāskatās zem haubes savam car. Tas jazin ir man, bet braucējam ir jāzin kā nesastingt, kad ķerra sāk uzvesties savādāk, un kas ir slīde.

Tieši tā pat var simtiem reižu stāstīt, kā jāspēlē šahs, kā salikt kubiku-rubiku, kā palēkties ar skeitbordu, kā žonglēt ar 5 bumbiņām un kā žonglēt ar auto. Ja reiz cilvēkam ir pamats, tad var būvēt arī māju. Un nestāstiet, ka jebkurš ir universāls un var iemācīties da jebko! Diemžēl esmu pārliecinājies, ka nevar. Un tādēļ neleciet sev pāri, un neapdraudiet paši sevi un citus, brauciet tādos laikapstākļos, kad jūs varat nestresot par katru nākošo metru. Un neklausieties, ja kāds borzī, ka ir baigais nemīzējs un pats Colins Makrejs. Paškritikai JĀBŪT!

P.S. Arī es esmu jauns un man vienmēr gribās pārlēkt pāri sev un citiem, pierādīt, ka esmu supermens un pabojāt ceļa konstrukcijas, bet dzīve man pierāda, ka tas nav tas, kas man ir vajadzīgs. Un ir daudz labākas pašizpausmes iespējas.

113582. viesis 4.februāris 2004 2:22
0 0 Atbildēt

to Kvatreklis

nu tam, ka katrs nevar iemaaciities da jebko, es negribeetu piekrist. Man tomeer domaajas, ka var, jo cilveeks var pielaagoties visam. bet... nu labi.

a runaajot par braukshanu - pilniigi piekriitu. katrs izveelas sev piemeerotu aatrumu, laikapstaakljus utt.

es, piemeram, normaalos apstaakljos ljoti miilu lidot (kad bija piemeeroc auto), bet ja reiz ir piesnidzis, tumshs un celju nevar atshkjirt no lauka, un zinu, ka man ir pilniigi plika labaa prieksheejaa riepa (zapaska), tad attieciigi arii braucu uz 40-60km/h, kur parasti vaaleeju uz 140km/h!

Taapeec jau katram cilveekam starp labo un kreiso plecu uz iipasha paaugstinaajuma (kakla) ir taads veidojums, ko sauc par galvu! Ar to varot domaat! :))) Un tas arii ir jaadara! :))

113598. viesis 4.februāris 2004 9:25
0 0 Atbildēt

Protams visi var te runaat ka ir baigie profi. Es ar taa domaaju. Tachu dziive raada ko citu. Braucu ar auto gadus 10. Liidz shim neviena excesa. Vienmeer viss notika jau kaa refleks. Vienmeer savaacos. Nekaadas probleemas. Probleemas saakaas tad kad braucu pa itkaa tiiru (melnu celju) uz kura peekshnji bija sapuusts sniegs 20cm biezumaa. Celjsh bija taisns, riepas 3nedeeljas tik brauktas. Liekaas, kas tur, savaakshos. Nesavaacos. Nezinu kas buutu ja buutu, tachu CP teica ka sekas vareeja buut nopietnaakas. Paldies Dievam ir kaa ir.

Nevajag domaat ka esat LIELCELJA KINGI. Viss var gadiities.

113633. viesis 4.februāris 2004 11:29
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka vajag biežāk ieklausīties sevī. Gadījums iz dzīves (manas ). Šofera stāžs apm. gads, iemaņu nekādu, pie stūres tieku labi ja reizi mēnesī...

Braucu ar svešu AZLK, ir jau tumšs, līst, priekšā mazs pagrieziens ar nobraucienu no kalniņa, pretī smagais (šķiet, ka pat nepārslēdzās uz tuvajiem), es mierīgi ducinu uz kādiem 60...

Es nezinu, kas man uznāca, bet ne no šā ne no tā es metu pa mēmajiem. Kad smagais aizgāja garām, es 3-5m priekšā ieraudzīju ka tur tā mierīgi un apmierināti minās kāds vellapēdists.

Jau pagājuši kādi 15 gadi kopš tā jaukā vakara, bet vēl tagad tirpas pa kauliem. Tā lūk!

113640. viesis 4.februāris 2004 11:53
0 0 Atbildēt

;D

113641. viesis 4.februāris 2004 11:53
0 0 Atbildēt

:D

113642. viesis 4.februāris 2004 11:54
0 0 Atbildēt

:I

113654. viesis 4.februāris 2004 12:43
0 0 Atbildēt

Braucu pēc izsaukuma ziemassvētku naktī pa aizsnigušu ceļu. Putināja un vējš lēnām vilka ciet ceļa samanāmo graviņu starp nomales sniega pacēlumiem, kad tuvo lukturu gaismā it kā līkumā ieraudzīju roku.

Bremzēju un neticēju savām acīm - man pretī virs sniega segas karājās cilvēka roka. Es to skaidri saskatīju, jo tumšais cimds saskatāmi kontrastēja ar kopējo sniega segas bālumu...

Tas bija kritis un ieputināts richuka braucējs ar savu richuku... neredzams, jo zem sniega.

113678. viesis 4.februāris 2004 16:05
0 0 Atbildēt

Nu, ir tas viss taisniiba. Nu, un?

113685. viesis 4.februāris 2004 17:38
0 0 Atbildēt

Nez vai shaada veida raksti vareetu veicinaat braukshanas kultuuras attiistiibu uz Latvijas celjiem, jo personiigi manii izraisiija garlaiciibu, Zasadas graamatu esmu izlasiijis, katru dienu ap 100-150 km nobraucu, ir bijushas arii avaarijas, un pilniigi piekriitu tiem puishiem kas runaaja par saansliideem, gadiities taas var jebkuram un braucot ar 90-100km/h standarta ielas autinju kaut arii ar ljoti labaam riepaam iztaisnot nav iespeejams, driizaak jaaiemaacaas braukt taa , lai shaadas sliides nenotiktu.

113729. viesis 5.februāris 2004 9:21
0 0 Atbildēt

Nu un...

... to, kā rīkoties attiecīgā ceļu satiksmes situācijā, kas ir pats svarīgākais vadītājam, ja ir noticis ceļu satiksmes negadījums, analizējam, izpētot situācijas apstākļus un izbraucot uz negadījuma vietu. Iegūtie rezultāti ir pieejami inetā kā atbildes uz jūsu jautājumiem. Par ceļu satiksmes negadījumu situācijām stāstām autovadītājiem kustības drošības mācību stundās, lai apmācāmie varētu spriest un neatkārtotu citu pielaistās kļūdas.

Aprakstā attēlotajā negadījumā piebraucu dažas minūtes pēc Passata nobraukuma no ceļa un apgāšanās. Visas automobiļa pēdas uz brauktuves bija redzamas, aptaustāmas un nofotografējamas. Varēja redzēt slīdes sākuma, saneses un rotācijas pēdas, kas bija vērstas pretēji iepriekšējām. Brauktuves apstākļi un pēdas uz tās liecināja par to, kā vadītājs bija rīkojies pirms, tad sānslīdes sākumā un pēc tam, mēģinot no tās izvairīties. Vadītājs pats par to neko daudz nevarēja pastāstīt.

Raksts bija par to, kas jāievēro vadītājam piedaloties ceļu satiksmē.

Komentāri bija par to, ka vadītājam autoskolā ir iespējams iepazīties ne tikai ar satiksmes noteikumiem, bet uzzināt ko vairāk arī par kustības drošību ceļu satiksmē.

113784. viesis 5.februāris 2004 17:33
0 0 Atbildēt

To eriks_grigis

Kādu murgu tu tiko pateici-

"Komentāri bija par to, ka vadītājam autoskolā ir iespējams iepazīties ne tikai ar satiksmes noteikumiem, bet uzzināt ko vairāk arī par kustības drošību ceļu satiksmē."

TU dzīvo sapņu pasaulē par autoskolām. Autoskolā iemāca izkustināt autiņu no vietas un nobrembzēt un vēl pāris manevrus, lai varētu nolikt eksāmenus. Par to kā jāuzvedas uz ceļa un ceļa pieklājības nerakstītos likumus neviens pat neieminās.

113792. viesis 5.februāris 2004 18:03
0 0 Atbildēt

Bez tā visa autoskolā vēl mācu:

- kā nosargāt ekspertīzei nepieciešamos datus negadījuma vietā;

- kā vadītājam ir jārīkojas, lai apdrošinātājs neatteiktu apdrošināšanas atlīdzību;

- kā veic kravas nostiprināšanas pārbaudi ceļu satiksmē,

un lasu pilnu ceļu satiksmes kustības drošības kursu.

No iauto ir pieteikušies uz mācībām, tikai mācības maksā papildus un mācību laiks ir garāks nekā parasti.

Mācīt bez papildus samaksas un laika...tur tev, Gint, piekrītu, tas ir murgs.

Zini, Gint, ir arī tādas autoskolas, kur visu to māca!

113808. viesis 5.februāris 2004 21:50
0 0 Atbildēt

To eriks_grigis

Tur jau tā lieta, ka parastās autoskolās, kur lielākā daļa iegūst tiesības neko tādu nemāca. Man ir 15 gadu stāžs ar visām kategorijām un esmu izbraukājis ar a/m daudzas valstis, bet tādu bardaku var redzēt vēl tikai NVS valstīs. Un man ir pretīgi skatīties kā braukšanas instruktori māca vadīt automašīnas. Braukt pa Krasta ielas 2 joslu ar ātrumu 50-60 km stundā. Pagriezienu veikt no 1.5 joslas pat tādās vietās kur ar kravas a/m var veikt nesaspringsto no pirmās. Braukt pa jauno Tallinas šosejas posmu, kur ir tā saucamā pieklājības-drošības josla, maksimāli tuvu centram. Raksts nebija domāts kā pārmetums Tev. Domāju ka vispār būtu pienācis laiks autoskolu un apmācību programmu reorganizācijai.

113926. viesis 6.februāris 2004 17:44
0 0 Atbildēt

garāmgājēja

ļotigudrus tekstus "bīdat'.Cik saprotu, visi baigie speci ar baraukšanas stāžu u.tt., bet vai Jūs neesat beiguši tās pašas "sūdīgās" autoskolas, kurās nelieto terminuspar visādām slīdēšanām, bet gan skaidri un gaiši pasaka'neizvēlējās pareizo braukšanas ātrumu".Kad beidzot mācēsiet braukt?

113927. viesis 6.februāris 2004 17:49
0 0 Atbildēt

klejs. jus visi esat pienapuikas nihuja autinos nejedzat,

113947. viesis 6.februāris 2004 23:33
0 0 Atbildēt

Es mācījos DOSAAFā un tanīs laikos tiesības dabūt nebija tik viegli.

113995. viesis 8.februāris 2004 22:05
0 0 Atbildēt

par ko i bazars?

Visu autoskolu un visu kategoriju autovadiitaaju apmaaciibaas ir

paredzeetas noteikts studu skaits droshaa braukshanaa.

Shitentaa bazara lietas katraa autoskolaa ir obligaati jaamaaca!

Par to jaunie brauceeji maksaa pikji!

Ja nemaaca, tad skolai par maaciibaam ir jaamaksaa mazaak.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 3

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk