Jau 2002. gada novembrī Opel paziņoja – Tigra būs. Ženēvas autosalonā, kas notiks martā, visnotaļ atraktīvais automobilis tiks prezentēts oficiāli, tādēļ ielūkosimies, ko tad piedāvā vācieši un – vai vispār ir vērts iegādāties šo auto.
Jaunā Opel Tigra, kas tāpat kā iepriekšējais modelis, ir būvēts uz Corsa bāzes, iepriecina ar nolaižamu jumtu. Tā dēvētā „TwinTop” jumta konstrukcija jau sevi pierādījusi – sākot ar Mercedes SLK un beidzot ar Peugeot 206 CC – visi ir sajūsmā.
Precīzi konstruētais mehānisms automobiļa īpašniekam nesagādās raizes – atliek tikai nospiest podziņu un pārvietojamies ar kabrioletu. Jumts tiks novietots gandrīz vertikālā stāvoklī tam paredzētā vietā starp bagāžas nodalījumu un salonu. Šī tehnoloģija nodrošinās pietiekami lielu bagāžas nodalījumu. Ar salocītu jumtu bagāžas nodalījuma tilpums sasniegs veselus 250 litrus. Jāatzīst, ka tas ir diezgan iespaidīgs rādītājs. Pārvietojoties zem jumta, pieejamais tilpums sasniegs gandrīz 440 litrus. Pat Mercedes SLK nobāl ieraugot šādus cipariņus! ( Mercedes bagāžas nodalījums 208/300 litri) Piedevām vēl 70 litrus lielais nodalījums aiz sēdekļiem, kas labprāt noglabās kādu nelielu somu vai jaku.
Zem motora pārsega iesākumā atradīsim divus jau zināmus dzinējus – 1,4 litru 90 Zs jaudīgo un 1,8 litru 125 Zs jaudīgo benzīna dzinēju. Opel Tigra saņems piecu pakāpju manuālo ātrumkārbu, kas dzinēja jaudu novadīs uz priekšējiem riteņiem. Mazāk jaudīgo variantu pēc pasūtījuma būs iespējams aprīkot arī ar automātisko ātrumkārbu „Easytronic”, ar kādu pašlaik tiek aprīkota Opel Corsa.
Un tagad mazliet par dizainu. Godīgi sakot – nav ko pielikt, nav ko atņemt. No ārpuses automobilis signalizē ļoti kompakta braucamrīka statusu. Jaunie Opel dizaina elementi šeit nepārprotami iederas – dzidrinātie lukturi, trapecveidīgā priekšēja reste un interesanti veidotais motora pārsegs atstāj moderna automobiļa iespaidu. Arī automobiļa aizmugurē saskatāmas „opelim” jaunas dizaina līnijas – gan hromētā līste, gan milzīgi aizmugurējie lukturi, gan zemu novietotā numura zīme. Varbūt kādam nepatiks jumts divās krāsās, taču tā jau ir gaumes lieta. Ak, jā – un priekšējie miglas lukturi arī nebūt nav moderni – ar ļoti līdzīgiem „migliniekiem” aprīkoti daži jau pāris gadus veci Mitsubishi Galant.
Automobiļa salonā atradīsim divu krāsu sportiska izskata sēdekļus un hromētas mērinstrumentu ciparnīcas. Tam visam klāt vēl dažāda alumīnija atribūtika, kas patiešām atstāj sportiska automobiļa iespaidu.
Līdz brīdim, kad pirmie Opel Tigra aizceļos pie dīleriem, mazliet jāpagaida. Konkrētas automobiļa cenas un aprīkojuma varianti vēl pagaidām nav zināmi, taču klīst baumas, ka bāzes modelis maksāšot aptuveni 16500 eiro. Tad nu mazais Opel būtu piemērots cilvēkiem, kas tik daudz nepelna, lai iegādātos Mercedes SLK (SLK 200 maksā vismaz divas reizes vairāk). Starp citu, lielākais Opel Tigra konkurents Peugeot 206 CC, kurš ir vispārdotākais kabriolets Eiropā, varētu krietni trūkties – cenas un aprīkojuma ziņā mazais tīģerītis varētu būt pirmajā vietā.
Shearer, speciāli iauto
a kāpēc pie mums ir stereotips, ka TIGRA - veceņu auto? man kādreiz tiktos tādu iehavot, bet šis aspekts man nepatīk... :-P