Visi gaida pavasari. Kā izrādās – arī VW. 2006. gadā, pēc četru gadu pārtraukuma, vācu auto ražotājs plāno laist apgrozībā jaunu modeli – VW Golf kabrioletu. Šoreiz ar cieto saliekamo stikla jumtu. Koncepta auto pirmizrāde notiks martā Ženēvā
Jauno kabrioletu varētu arī dēvēt par Passat kabrioletu, jo tas tiks būvēts uz vidējās klases automobiļa bāzes. Tomēr auto ražotājs nevēlas savu „Open Air” modeli pieskaitīt kādai konkrētai klasei. Dažos masu medijos pat izskanējušas baumas par atsevišķas kabrioletu klases ieviešanu. Interesanti gan... Taču VW Golf ar atvērto jumtu sevi jau pierādījis – tādēļ nosaukums nemainīsies. Un kā gan savādāk – VW pašlaik sevi dēvē par „premium” jeb augstākās klases auto ražotāju - pat Minhenes un Štutgartes kaimiņiem konkurence garantēta.
Pašlaik VW cenšas meklēt veidus, kā atšķirties no Audi. Tādēļ nācās izvēlēties mazāk populāru jumtu un tā salocīšanas tehnoloģiju - tā dēvēto RHT (retractable hardtop). Audi pieturējies pie atzītām un sevi pierādījušām vērtībām – gan TT, gan A4 konceptuālie pēcteči tiek aprīkoti ar auduma jumtu, kuram ir daudz priekšrocības, taču vēl vairāk trūkumu.
Tā kā marketinga stratēģija kliedza pēc četrvietīga automobiļa, tad nācās kompakto golfu mazliet pielāgot Passat izmēriem – jumts taču kaut kur jānovieto!
Ne cik nesenā pagātnē tas nebūtu iespējams, jo nāktos mainīt dzinēja izvietojumu motortelpā.
Tagad mazliet par jumtu un tā pozitīvajām īpašībām. Lai gan cietais jumts aizņem krietni vien vairāk vietas, tomēr aizmugurē sēdošie pasažieri nejutīs diskomfortu. Atcerēsimies – Passat tomēr ir lielāks nekā Golf. Arī bagāžas nodalījums piedāvā ģimenes auto cienīgu ietilpību.
Jumta konstrukciju veidojusi un projektējusi firma Oasys jeb Open Air Systems. Neko par tādu nezināt? Tas ir Webasto (ražo automobiļu jumta lūkas) un Pininfarina (bez komentāriem) kopuzņēmums ar juridisko adresi Minhenē. Webasto atbildīgs arī par tādu automobiļu kā Mini kabrioleta un Volvo S40 jumta konstrukcijām.
Golf jumts salocītā veidā tiks novietots horizontāli. Bagāžas nodalījuma tilpums svārstīsies no 250 līdz 400 litriem – atkarībā no tā, vai pārvietosimies zem klajas debess vai zem jumta.
Automobiļa sērijveida ražošana varētu tikt uzsākta 2006. gadā. Kobriolets iesākumā tiks aprīkots ar 150 Zs un 200 Zs jaudīgiem benzīna dzinējiem. Vēlāk Golf kabriolets būs pieejams arī ar 2,0 TDI dīzeļdzinēju, kura jauda sasniegs 140 Zs, kā arī R32 FSI 250 Zs jaudīgo benzīna dzinēju. Mazāk jaudīgā versija ar 1,6 litru FSI dzinēju un 115 Zs būs pieejama tikai 2007. gadā.
Par to, cik automobiļi varētu tikt saražoti gada laikā, VW vēl konkrētas ziņas nesniedz. Klīst baumas, ka 50000 braucamrīki gadā pie klientiem tomēr nonāks. 150 Zs versija varētu maksāt aptuveni 30000 eiro. Automobilis būs laba alternatīva starp Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 307 CC un Audi A4, BMW 3XX un Mercedes CLK.
Shearer, speciāli iauto
Ar jumtu sis autins mazliet atgaadina 90.gadu populaaros coupe modeljus. Nu kaut vai taa pati Opel Calibra...
Bet labs dizains tiks pirkts vienmeer. Un sis Golfs savu auditoriju iekaros, arii Latvijaaa.