Pavisam nesen uz Mūkusalas ielas apļa, pie pagrieziena uz Centru notika avārija - klasiska avārija: auto pa ārējo joslu brauca pa apli, bet pa iekšējo joslu braucošais mēģināja tikt uz Salu tilta "pa taisno". Rezultāts - divi šroti... stabā...
CSN
1.22. krustojums - vieta, kur krustojas, piekļaujas vai atzarojas ceļi vienā līmenī. Krustojums ir norobežots ar iedomātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu.
Krustojumi veidojas ceļiem krustojoties dažādā skaitā un veidā - četrvirzienu, trīsvirzienu, daudzvirzienu, turklāt noapaļojuma rādiusi var būt dažāda lieluma.
Krustojuma robežas, kā iedomātas līnijas, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojumu sākumu, nepieciešamas CSN prasību ievērošanai, nosaka atsevišķu aizlieguma zīmju darbības zonas beigas un satiksmes dalībnieku rīcības pareizai novērtēšanai, ja tiek pārkāpti CSN.
CSN
52. Pārkārtojoties vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc tajā pašā virzienā pa blakusjoslu. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi
Pārkārtošanās ir transportlīdzekļa atrašanās vietas maiņa uz brauktuves, lai braukšanu turpinātu citā braukšanas joslā (arī tajā, kura paredzētā pretim braucošajiem) vai rindā, lai nogrieztos, apdzītu vai apsteigtu. Pamatpriekšnosacījumi - ieslēdzot brīdinājuma signālu, informēt par savu nodomu citus vadītājus, un tikai pēc tam, pārliecinoties, ka manevrs neapdraudēs satiksmes drošību, drīkst to uzsākt secībā „spogulis - signāls – manevrs”.
Dažkārt rodas situācija, kad divi vai vairāki transportlīdzekļu vadītāji vēlas vienlaikus pārvietoties. Šajā gadījumā priekšroka tam vadītājam, kurš atrodas pa labi no otra. Tam vadītājam, kurš atrodas pa kreisi, ir grūtāk kontrolēt notiekošo labajā pusē, un tāpēc manevru viņš drīkst uzsākt tikai tad, kad pārliecinājies, ka ar savu rīcību neradīs draudus citiem satiksmes dalībniekiem.
CSN
53. Pirms nogriešanās pa labi, pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā vadītājam uz brauktuves laikus jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis, kas paredzēts braukšanai attiecīgajā virzienā, izņemot gadījumus, kad jānogriežas, lai iebrauktu krustojumā, kurā jābrauc pa loku, kur uzstādīta
Zīme „Braukt pa loku” norāda, ka atļauts braukt tikai zīmē norādītajos virzienos.
CSN nenosaka, kādā attālumā pirms pagrieziena jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis, bet tas jāieņem laikus, tāpat laikus jāieslēdz brīdinājuma signāls. Izņēmums ir gadījums, kad jānogriežas krustojumā, kurā jābrauc pa loku. Šajā gadījumā krustojumā var iebraukt no jebkuras joslas gan pirmās, gan no katras nākošās, bet izbraukt no krustojuma - tikai ieņemot labo malējo stāvokli
Zīmi „Braukt pa loku” uzstāda katrā vietā, kur paredzēta iebraukšana krustojumā vai laukumā ar lokveida kustību.
CSN
56. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.
Ēriks Griģis, BCDE
Panjem vienu vecu '80. g. moskvichu un dragaa no riitiem pa apli pie Stahanchika. Es domaaju, ka pie otraa aplja pa areejo malu chrach ir garanteets ar kaadu, kas no 2. joslas gribees iet augshaa uz tiltu. Bez maz vai vakara jau par sapelniito brauc majaas ar citu marku.