Kā es gatavojos iAuto tūrisma rallija 1. posmam 32

 
18.februāris 2004 9:39

Viss sākās pagājušajā gadā, kad aizbraucu uz Bauskas posmu. Ja nemaldos, tas bija 4.posms. Tad arī "saslimu". Tika iegādāta Ņiva, ar kuru piedalījos Baldonē - 5.posmā. Noslēgumā nepiedalījos, tikai patusējos. Tas būtu īsumā viss par to, kā es pievērsos šim pasākumam. Tagad par to, kā es gatavojos šī gada sezonai.

Tika iegādāts auto Peugeot 309GTi. Nolēmu piedalīties tieši ar šo auto, bet te nu bija... Atklājās, ka tam ir mainīts motors un slikti saremontēts. Motors ēda tosolu. Un kā vēl ēda! Auto tika nogādāts Auto Stila servisā uz remontu. Tur tas nostāvēja aptuveni mēnesi, jo neviens neko nedarīja līdz pēdējam brīdim.

Nedēļu pirms iAuto rallija 1.posma sāka to remontēt. Kad bija noņemta galva, atklājās patiesais motora defekts. Tam bija remontēts bloks. Tā vieta, kur ir paredzēta vieta galvas skrūvei bija metināta un sačakarēta. Galvas skrūve bija tikai iemesta caurumā, lai nebūtu tukšums. Sekas? Ēd tosolu un viena giļza pagalam. Nācās meklēt jaunu bloku. Atgādinu, ka līdz startam bija palikusi tikai nedēļa. Bloku atrast neizdevās, bet atradu visu motoru. Nākamajā dienā jaunais motors tika nogādāts servisā, lai liktu iekšā. Kas tev dos? Izrādījās, ka arī tam motoram ir bojāts bloks. Nu ko? Meklējam nākamo, un laika ir palicis vēl mazāk. Mārupē EKS Auto šrotā tika atrasts nākošais motors. Tas tika atkal aizgādāts uz servisu. Nu beidzot it kā visam vajadzēja būt OK. Ne kā nebij. Zvanu uz servisu, lai pajautātu, kā virzās darbi. Izrādās, ka mehāniķis, kuram ir uzticēts mans auto,ir aizsūtīts uz noliktavu pārkārtot preces. Darbs stāv uz vietas.

Ir jau trešdiena. Labi. Gan jau paspēs. Piektdien zvanu. Jā. motors ir ielikts. Bet nerūc. OK. Braucu palīgā. Ierados servisā ap pulksten astoņiem vakarā. Kārba noņemta, klāt tiek skrūvēts cits spararats, jo tam kas tur bija atšķīrās zobiņi un deva nepareizu impulsu uz aizdedzi. Tas tika salikts. Pielikām kārbu, savienojām visus vadus. Nu mēģināsim piešķilt. Pulkstens jau divpadsmit. Šķiļam. Nekā. Neiet. Visu izmēģinājām. Nekā. Ne es, ne puisis, ar ko kopā darbojāmies, no elektrības neko nesaprotam. Zvanam otram sarvisa meistaram, kurš tieši par elektrībām visu zin. Saku: "Brauc šurp un dari kaut ko." Visādus iemeslus dzirdēju, kapēc viņš netiek, līdz brīdim, kad piesolīju naudu... Nolēmu, kamēr viņš atbrauc, biki jānosnaužas. Kādā brīdī dzirdēju, ka viņš atbrauca, tad - ka motors vienreiz ierūcās un atkal nomira. Pēc tam jau es pamodos, kad motors rūca, tiesa gan tikai uz diviem cilindriem. Tas bija precīzi vienos trīdaesmit astoņās minūtēs. Tad tika meklēta vaina kapēc neiet visi cilindri. Atradām. Samainījām vidējiem cilindriem svečvadus vietām. :)

Motors AIZGĀJA. RŪC!!! Tas bija precīzi vienos četrdesmit sešās. Arī sākotnējā vaina bija zināma. Kā izrādījās, tas ir nevis Peugeot motors, bet gan Citroen, kaut gan pēc skata tāds pats. Viss ko vajadzēja izdarīt, bija jāapgriež aizdedze par 180 grādiem. Tad sākās neliela ķīmija, lai palielinātu jaudu un vēl šis tas. Tas tika pabeigts ap kādiem trjiem vai četriem. Tad mēs salikām visas atlikušas trubiņas, gaisa filtru, spararata aizsargšķīvivi utt.

Tad nu tā. Auto iet. Viss notiek. Testa brauciens. Bija OK. Savācāmies. Brauksim mājās. Aizbraucām vēl ieliet benzīnu priekš rallija un devāmies mājās. Aizbraucām aptuveni pāris kilometru. Apstājos pie dzelzceļa pārbrauktuves uz Liepājas ielas. Klausos. Brrrr... IR! Nolūzis izpītējs. Braucam atpakaļ. Pulkstens bij jau ap pieciem no rīta. Izpūtējs tika sataisīts un nu beidzot devāmies mājup. Braucam gar Nacionālo teātri. Pārbraucu pāri tramvaja sliedēm, lieku neitrālajā, ātrumkloķis - kā lupata. Nekas nenotiek. Apstājos ieliņā aiz krievu skolas pretī 1. gaimnāzijai. Tumšs. Redzēt neko nevar. Kaut kādā veidā dabūjām neitrālajā un iestūmām autiņu parkā zem lampas. Izrādās, kulises svira pie kārbas nolekusi. Uzkabinājām atpakaļ. Domājam, kā nostiprināt, lai nenokrīt atkal. Drātis pa rokai nav. Ko darīt? Atrodam vienu lieku eļļas līmeņrādi, bet tas pa garu un ar rokām arī nevar salocīt. Domāju, varbūt kaut kas noderīgs aptieciņā atradīsies. Nekā. Beidzot izdomāju, ka to gumijiņu, kas aptieciņā satur tās saturu, varētu izmantot. Tā arī izdarījām. Tad nu prātīgi brucām tālāk mājās. Tas notika jau sešos desmit no rīta. Mājās vēl paspēju 15 minūtes pagulēt un tad jau bija jādodās ceļā uz Iecavu, tiesa gan, caur Jelgavu, jo bija jāsavāc stūrmanis. Nedaudz pēc astoņiem bijām bāzes vietā un rallijs varēja sākties.

Lord.
(PEUGEOT SPORT klubs)

P.S. Tagad jau izpūtējs ir uztaisīts jauns - sporta, novērsti arī citi sīkumiņi. Ceru, ka izdosies piedalīties arī atlikušajos posmos.

Liels paldies mūsu spnsoram SIA "ENRO" Jelgavas PEUGEOT centram un personīgi tā direktoram Guntim Ribakam, kurš sniedza finansiālu atbalstu auto būvniecībā, kā arī dalības maksas un degvielas izdevumu segšanā. PALDIES.

 
Visi komentāri
 
115505. viesis 18.februāris 2004 9:57
0 0 Atbildēt

Mums bija līdzīgi. Tikai mēs centāmies divas dienas pirms sacīkstēm piedabūt klēpjdatoru pie devēja. Ko arī ceturtdien aptuveni vienos naktī izdarījām (ar kalibrāciju). Bet piektdien vakarā vajadzēja tikai vadus, kas bija ievilkti bardačokā salodēt. Bet izrādījās drošinātājs, ko pielika ceturtdien izdedzis. Nu tad pielika citu. Bet tas izdega sestdien pirms sacīkstēm:) Tad pielaidām klēpjdatoram barošanu pa tiešo. Ar ko tas beidzās? Kad beidzās rallijs, cenšoties atvienot no barošanas datoru kaut kas sagāja pa īso - sarkani kūpoši vadi salonā, kas ar roku palīdzību izrauti ārā, stūrmanim apdedzināti pirksti un liela vēlme pirms nākošajām sacīkstēm visu to sistēmu sataisīt ugunsdrošu:).

p.s. bet online režīmā datora ekrānā redzēt kāds tieši ir kavējums šajā brīdī - tas ir baigi feini. Nebūtu ātrā laika kontrole pēc rallija sākuma asfalta, kā arī bēru ceremonija un pēc brīža uzkāries tas dators - būtu regularitāti nobraukuši patiešām labi

115507. viesis 18.februāris 2004 9:58
0 0 Atbildēt

Tā ir ar tiem vecajiem franču lūžniem.....

115509. viesis 18.februāris 2004 10:03
0 0 Atbildēt

nekas sevisks, normaala situaacija pirms jebkaada veida auto gonkaam...

115513. viesis 18.februāris 2004 10:13
0 0 Atbildēt

entuziasti :)

115514. viesis 18.februāris 2004 10:18
0 0 Atbildēt

Nu gan jums iekšas, veči! Es jau sen būtu uguni pielaidis tam auto. :)

115519. viesis 18.februāris 2004 10:29
0 0 Atbildēt

pezho maniaki - shadi jaties ar tadu auto var tikai pilniigi uz pezho atsaldeti, meistari arii labie, kur taadus atrod ?

115524. viesis 18.februāris 2004 10:39
0 0 Atbildēt

Meistari un Pegy rulz :)

115525. viesis 18.februāris 2004 10:40
0 0 Atbildēt

...man patika vieta par to jaudas pacelshanu un veel sho to...:)

pezho maniaki....:))) labaa noziimee....

IMOLA

115526. viesis 18.februāris 2004 10:43
0 0 Atbildēt

piekriitu, mestari afigenna rulz. :)

115538. viesis 18.februāris 2004 11:17
0 0 Atbildēt

januiibas maksimaalisms

115541. viesis 18.februāris 2004 11:27
0 0 Atbildēt

Malchi :)

115579. viesis 18.februāris 2004 13:03
0 0 Atbildēt

Cik tad sapiķijo, lai elektriķis vienos uz darbu brauktu?

115583. viesis 18.februāris 2004 13:25
0 0 Atbildēt

Jā, serviss tāds intrasants- pa dienu pārkrauj noliktavu, bet pēctam raujas līdz 5 rītā. :) Kas tas ir pa diennakts servisu (ja nu kas)?

115603. viesis 18.februāris 2004 14:53
0 0 Atbildēt

Jā, a kāpēc tieši Peugeot????

115608. viesis 18.februāris 2004 14:59
0 0 Atbildēt

Normals pirmstatrta dienas stāsts!

115609. viesis 18.februāris 2004 15:00
0 0 Atbildēt

nakamreiz panemiet lidzi ari hronometru un rezultats neizpaliks:)))

115632. viesis 18.februāris 2004 16:25
0 0 Atbildēt

ev deelinj a kur tad apskati arii 5 no riita dabuuji man liekas ka tu te puut

115633. viesis 18.februāris 2004 16:42
0 0 Atbildēt

Peugeot sporta klubs :lol:

115643. viesis 18.februāris 2004 17:51
0 0 Atbildēt

Cuk ta tas brīnums izmaksāja?:)))

115644. viesis 18.februāris 2004 18:14
0 0 Atbildēt

PEUGEOT SPORT klubs - :)

Moš man ESĪTIS SPORT vai OKA SPORT klubu nodibināt?

115653. viesis 18.februāris 2004 20:21
0 0 Atbildēt

Vispaar jau normaals staasts :) Tikai dzeki, taas shtellites bija pashiem jaadara, nevis servisaa

115657. viesis 18.februāris 2004 20:46
0 0 Atbildēt

pisec kaukaac.... :D

ja tu to auto nenopirki pa kapeikaam, tad tu smagi ieberzies. ja nopirki pa kapeikaam, nu ta norm lieta... bet nu respect protams par uznjeemiibu... :D

115669. viesis 18.februāris 2004 23:29
0 0 Atbildēt

cienjaa shitaadu apnjemshanos ciiniities un nepadoties. 90% cilveeku jau ap vieniem buutu atmetushi ar roku un gaajushi pampt :)

vilks

115710. viesis 19.februāris 2004 12:56
0 0 Atbildēt

Apskate tika izieta jau janvaara saakumaa veel ar veco motoru.

Auto tika iegaadaats izdeviigi. Visas remonta izmaksas sanaaca ap 300Ls un veel shis tas.

/Lord RedFord/

115725. viesis 19.februāris 2004 13:37
0 0 Atbildēt

Incīgi, respect autoram par uzņēmību. No šādiem džekiem būtu jāmācās topošajiem Šumaheriem, nevis papuča nopirktam rulzim pedālis spaidīt jāmācās. Streetraiceri $ūkā, rallijs rullz :)

116022. viesis 23.februāris 2004 13:16
0 0 Atbildēt

Es zinu tikai vienu šādu mašīnu Latvijā, kas tiešām griežas, pārējie, ieskaitot šo balto ir baigie šroti. Maz jau gan tie 309Gti ir palikuši. Gribēju tādu iegādāties, jo vienam no ar ralliju saistītiem džekiem redzēju sarkanu 309GTI (atradu arī lasītāju pieredzē aprakstu par to), bet tādu pat Vācijā nav iespējams vairs atrast. Šito balto es arī apskatījos - lūznis, kas lūznis.

Žēl, jācer, ka tas džeks to sarkano kādreiz pārdos un pa saprātīgu ciparu. Tā jau viņam viņš griežoties labi.

116025. viesis 23.februāris 2004 13:57
0 0 Atbildēt

Cepuri nost .Pulkvezleitnanta jefreitors///nokaunas un ielien migaa...kjepu sukaat.

Malacis AR KO ARII APSVEICU :) no sirds:) un neviltoti:)

a "gudrelji'kas ar muti tikai maak dariit,vai brauc ar jaunama auto ...lai palien ar saviem komentiem nokauneeties.

Taa tureet,ne jau auto markaa lieta,bet sirdii ko veelies un dari:)

veelu veiksmi rallii "Laimiigu celju"

116033. viesis 23.februāris 2004 14:50
0 0 Atbildēt

eu dzheki, ja jau viss griezhas, naher to autinju tagad paardodat ?

116043. viesis 23.februāris 2004 20:50
0 0 Atbildēt

To: MaD

Paskaties 3 komentus augstāk, to kur džeks jūsmo par rallija aprindās labāk zināmo 309 pegiju!!!

Laikam jau tāpēc ;)

116371. viesis 26.februāris 2004 10:31
0 0 Atbildēt

Kad auto tika iegādāts, tas tiešām bija šrots, bet tagad pēc remonta iet tāpat kā tas sarkanais.

/Lord_RedFord/

116716. viesis 1.marts 2004 0:35
0 0 Atbildēt

Tā nu izskatās, ka šeit ir tapis fanu klubs manam auto. Es domāju savu sarkano 309 Gti.

Tas, kas cer, ka es šo auto pārdošu. Varu arī pārdot, viss ir atkarīgs no piedāvātās summas. Ja tiešām esi nolēmis iegādāties manu auto, sūti e-mailu uz clayman@tvnet.lv

Lord_RedFord, es stipri apšaubu tavu pēdējo komentāru, jo īsti nevaru iedomāties kas tas ir par Citroen motoru, kuru Tu iemānīji savā auto.

Kā arī apšaubu pārdošanas sludinājumā pievienoto jaudu 180ZS.

Tu laikam gribi, lai izbraucu ar tavu auto...

Sarkanā 309GTI īpašnieks

126413. viesis 16.maijs 2004 14:52
0 0 Atbildēt

Bet protams! bez jebkaada kauna vai sirdsapziņas pārmetumiem iedošu tev izbraukt. :) Es ar mieru arī sarīkos dragu starp mums, kaut gan mēs abi to neciešam :) OK? piezvani kad brīvāks laiciņš, pabraukāsimies un iedzersim aliņu.

Ģirt, lai veicās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti