Standartauto rallisti vago Vidzemes ezerus (+ foto) 6

 
23.februāris 2004 3:26

Ar ralliju “Sarma 2004” Gulbenes rajona Stāmerienā atklāts 2004.gada Latvijas standartauto rallija čempionāts. Par pirmā etapa uzvarētājiem pilnpiedziņas klasē kļuva Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (Audi 80), klasē virs 1620 kub.cm. Jānis Aleksejevs/Raimonds Kalniņš (VW Golf), bet grupā līdz 1620 kub.cm. Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (VAZ 2108).

Komandu vērtējumā labākā “Verners-V4 motors”. Nākamais standartauto rallija meistarsacīkšu etaps 24.aprīlī Liepājā.

Fotogaleriju no sacensību vietas skatieties šeit »»
Vairāk nekā 60 ekipāžu sestdienas rītā startēja no Stāmerienas viesu nama “Ziedugravas”, lai uzsāktu cīņu septiņu etapu garumā par Latvijas meistarsacīkšu standartauto rallijā medaļām. Pirmā etapa rallija “Sarma 2004” organizatori nebija kļūdījušies, visus septiņus ātrumposmus izveidojot uz aizsalušiem ezeriem – pēc rallija finiša neapmierinātos varēja saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem. Sen Latvijā nebija risinājies amatieru rallijs ar tik lielu ātrumposmu īpatsvaru -  “dopu” kopgarums bija pat lielāks nekā vēl pirms dažiem gadiem tik populārajos rallijsprintos.

 Visvairāk dalībnieku – 24 startēja pilnpiedziņas klasē. Lai gan starpsezonā daudzi runāja, ka beidzot taču no troņa tiks gāzti divu pēdējo gadu čempioni Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (Audi 80), un arī paši čempioni visai pieticīgi izteicās par savām izredzēm aizstāvēt titulu, tomēr pirmais etaps pierādīja, ka šādas runas bijušas krietni vien pārsteidzīgas. Maļavkina/Šilabrita pārākums pār sāncenšiem bija vairāk nekā iespaidīgs – Aivari bija ātrākie sešos no septiņiem ātrumposmiem, sacensību noslēgumā otrās vietas ieguvējus Robertu un Normundu Vuguļus (Audi) apsteidzot par 30,27 sekundēm. Trešo vietu negaidīti ieguva Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (Subaru Impreza), Vuguļiem piekāpjoties tikai nepilnas septiņas sekundes. Debiju pilnpiedziņas klasē ar piekto vietu atzīmēja 2003.gada gada zelta medaļu ieguvēji grupā virs 1600 kub.cm. Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (Ford Escort). Ne pārāk sekmīgs starts izdevās šīs ziemas daudzcīņas čempionāta medaļniekiem brāļiem Raimondam un Jānim Dūcim (Audi 90) – uzrādījuši otro rezultātu pirmajā ātrumposmā, sacensību turpinājumā viņi noslīdēja līdz 15.vietai.

Klasē virs 1620 kub.cm. šīs klases ierastajiem līderiem pogas izgrieza ekipāža no Smiltenes Jānis Aleksejevs/Raimonds Kalniņš (VW Golf) – pat neraugoties uz nopelnītajām 30 soda sekundēm, tuvākos sekotājus Andri Berķi/Vilni Vitkovski (VW Golf) viņi apsteidza par 20,68 sekundēm. Jāatzīmē gan, ka smiltenieši startēja bez LAF Standartauto komisijas (SAK) gada licences, tāpēc viņu rezultāts netiks vērtēts čempionāta kopvērtējumā. Sīva spēkošanās ritēja par trešo vietu – finišā labāks rezultāts izrādījās ziemas daudzcīņas skolu izgājušajiem Edgaram Poriņam/Ģirtam Roļskijam (Opel Kadett), kuri par 1,72 sekundēm spēja apsteigt iepriekšējās sezonas vicečempionus Modri Skulti/Mārci Boikovu (VW Golf). Apsteidzot 3 sāncenšus, 20.vietā ierindojās dāmu ekipāža Kristīne Valdberga/Helma Purvinska (Mazda 626). Summējot tikai sniegumu ātrupmosmos, trešo rezultātu sasniedza 12 gadīgais Jānis Kārkliņš, kurš debitēja rallijā, braucot vienā ekipāžā ar tēvu Jāni Kārkliņu, savulaik vienu no labākajiem rallistiem valstī. Tomēr Kārkliņu ekipāža tika diskvalificēta, jo uz vienu no laika kontrolēm tā nokavēja vairāk par 15 minūtēm. Iemesls visai prozaisks – kādā  no pārbraucieniem starp ātrumposmiem pieredzējušajam rallistam (Kārkliņš juniors pie stūres drīkst sēstie tikai slēgtajos ceļa posmos) gadījās iestigt kupenā.

15 startējušās ekipāžas klasē līdz 1620 kub.cm. pierādīja, ka pērn SAK pieņemtais lēmums ieviest šādu ieskaites grupu ir bijis pareizs, lai gan sākums nenoliedzami bija grūts – 2003.gadā reti kurā etapā mazajā klasē piedalījās vairāk par 5 duetiem. Visātrāk trasi izdevās veikt vietējiem braucējiem Zigurdam Kalniņam/Ģirtam Dombrovskim (VAZ 2108), kuru pārsvars, pievienojot rezultātam 20 soda sekundes par kavējumu uz laika kontroli, pār Andri Andiņu/Māri Ešmani (VW Golf) gan saruka tikai līdz 2,99 sekundēm. Turpat netālu – 10,60 sekundes aiz uzvarētājiem izrādījās rallija debitanti Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (Peugeot 205). Vietu pašā dalībnieku viducī (astotais) ieņēma divkārtējais Latvijas čempions ziemas daudzcīņā aizmugures piedziņas klasē Mairis Kārkliņš (Toyota MR-2), kurš startēja ekipāžā ar sievu Janu Gustāni.

Komandu vērtējumā pirmo vietu izcīnīja “Verners-V4 motors” – Roberts Vuguls/Normunds Vuguls, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš (VW Jetta). Rallijā “Sarma 2004” ārpus čempionāta ieskaites startēja arī trīs brīvās klases ekipāžas, ātrākā no kurām izrādījās Rimants Kalniņš/Uno Gulbis (Audi 90 Quattro).

Tagad standartauto rallija čempionāta iestāsies divus mēnēšus ilga pauze, jo nākamais etaps paredzēts tikai 24.aprīlī Liepājā.

Latvijas standartauto rallija čempionāts

1.posms, rallijs “Sarma 2004”, Stāmeriena

Pilnpiedziņas klase. Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (Audi 80) 24:39,34, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls (Audi 80) +30,27, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (Subaru Impreza) +37,22, M. Švarcs-Švampāns/Zigmunds Nurža (Audi 80) +1:10,41, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (Ford Escort) +1:13,19, Andris Ušakovs/Modris Bernands (Audi 80) +1:43,62.

Klase virs 1620 kub.cm. Jānis Aleksejevs/Raimonds Kalniņš (VW Golf) 27:37,09, Andris Berķis/Vilnis Vitkovskis (VW Golf) +20,68, Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs (Opel Kadett) +29,64, Modris Skulte/Mārcis Boikovs (VW Golf) +31,36, Raivo Pikke/Andris Pikke (VW Golf) +59,60, Andis Maļinovskis/Mārtiņš Balodis (VW Golf) +1:00,11.

Klase līdz 1620 kub.cm. Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (VAZ 2108) 28:15,16, Andris Andiņš/Māris Ešmanis (VW Golf) +2,99, Ivo Sāvičs/Ģirts Blubmergs (Peugeot 205) +10,60, Ojārs Ošāns/Guntis Vindulis (Toyota Corolla) +54,50, Andrejs Bērze/Regnārs Dreimanis (VW Golf) +1:45,83, Edgars Trūps/Uldis Biters (Rover 216)  +2:13,99.

Normunds ORLOVS,
LAF Standartauto komisija.

 
Visi komentāri
 
116013. viesis 23.februāris 2004 11:59
0 0 Atbildēt

Nesaprotu,kada jega ir no ieprieksh publiceta starta saraksta,ja starta laida pec kaut kadas debilas sistemas!Brivajai klasei ar sporta radzem lava sachakaret visu ledu! Fui! Tas nu gan nebija forshi! Bet visa visuma prieksh Gulbenes labi noorganizets!

116016. viesis 23.februāris 2004 12:09
0 0 Atbildēt

ou - paldies par fokjeneem!!!

116019. viesis 23.februāris 2004 12:34
0 0 Atbildēt

to Tarzan:

pamainiija to starta sarakstu, gan jau ka deelj taa, lai kvatras uz katra ezera nenokjertu priekshaa braucoshos fwd un rwd.

116037. viesis 23.februāris 2004 16:54
0 0 Atbildēt

rallis bija tiešām ļoti labi izdevies, a starta secība man pilnīgi netraucēja

116298. viesis 25.februāris 2004 17:57
0 0 Atbildēt

Iekš 4rati.lv arii ir apskataamas dazhas bildes.

116404. viesis 26.februāris 2004 13:24
0 0 Atbildēt

Diemzhel, ka izsakas visos interneta portalos ka Zigurds Kalninsh ar Girtu Dombrovski ir vietejie,bet gan ir taa ka Zigurds ir no Aluksnes,bet Girts no Madonas! Man prieks ka shie puishi parädija labu sniegumu,ar pasha 19.Gadigä Zigurda uztaisitu automashinu! Shie vechi ir pelnijushi uzslavas vardus! Lai vinjiem ir labi rezultäti ari nakamajos rallijos,itipashi nakoshgad Lielajaa ralli!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti