Atkārtosim CSN: nedaudz par apdzīšanu (+ foto) 75

 
27.februāris 2004 8:01

CSN 1.1. apdzīšana - braukšana garām vienam vai vairākiem transportlīdzekļiem, iebraucot pretējā braukšanas joslā (brauktuves pusē) un atgriežoties iepriekšējā braukšanas joslā (brauktuves pusē).

Ievadam - kādas neveiksmīgas apdzīšanas sekas...

apdz1.jpg

apdz2.jpg

apdz3.jpg

apdz4.jpg

Būtiskākais šāda manevra izpildē ir iebraukšana pretējā braukšanas joslā (brauktuves pusē), lai pabrauktu garām pa priekšu braucošajam transportlīdzeklim. Par apdzīšanas manevra sākumu uzskatāms brīdis, kad apdzenošais transportlīdzeklis iebrauc pretējā kustības joslā (brauktuves pusē). Apdzīšana beidzas, kad apdzenošais transportlīdzeklis ir atgriezies savā braukšanas joslā (brauktuves pusē).

Apdzīšana, samainīšanās ar
pretim braucošu transportlīdzekli un apsteigšana

77. Pirms apdzīšanas sākuma vadītājam jāpārliecinās par to, vai:
77.1. neviens aiz viņa braucošo transportlīdzekļu vadītājs, kuram viņš varētu traucēt, nav sācis apdzīšanu
Apdzīšanas manevrs ir sarežģītākais (arī bīstamākais) manevrs, kas prasa no vadītāja:
  - labas spējas novērtēt un prognozēt situāciju,
  - aprēķinu augstu precizitāti,
  - labas vadīšanas iemaņas.
Vadītāja raksturīgākās kļūdas nosakot pretimbraucošā transportlīdzekļa ātrumu:
1) Jo lielāki pretimbraucošā transportlīdzekļa gabarīti, jo tā ātrums šķiet lielāks (tātad bīstamāki mazgabarīta vieglie automobiļi).

77.2. pa to pašu joslu priekšā braucošā transportlīdzekļa vadītājs nerāda kreisā pagrieziena signālu
Ilūzija, ka pretimbraucošais transportlīdzeklis brauc ar lielāku ātrumu nekā īstenībā, rada tā spilgta krāsa (pelēkas, zilas krāsas automobiļiem ātrums šķiet par 10-15% mazāks

77.3. apdzīšanas laikā netiks traucēti pretim braucošie transportlīdzekļi
Diennakts tumšajā laikā, mijkrēslī pretimbraucošā transportlīdzekļa ātrums šķiet mazāks

77.4. pēc apdzīšanas viņš varēs atgriezties iepriekšējā braukšanas joslā, netraucējot apdzenamo transportlīdzekli
Jo lielāks apdzenamā transportlīdzekļa ātrums, jo mazāks šķiet pretimbraucošā ātrums.
Jāatceras, ka vienmēr jāatstāj attāluma rezerve, ja gadās kāda kļūme.
Jāatceras, ka vadītājam  pirms apdzīšanas uzsākšanas savlaicīgi jāieslēdz kreisā pagrieziena, bet pirms atgriešanās savā joslā (brauktuves pusē) - labā pagrieziena signāls

Atceries! Spogulis-signāls-manevrs.
Iegaumē! Ja šaubies, neapdzen.

78. Apdzenamā transportlīdzekļa vadītājam aizliegts traucēt apdzīšanu (palielināt braukšanas ātrumu u.tml.).
Apdzenamā transportlīdzekļa vadītājam ieteicams pat samazināt braukšanas ātrumu un vadīt savu transportlīdzekli pēc iespējas tuvāk brauktuves malai, ja tas nepieciešams satiksmes drošībai. Tāpat ieteicams brīdināt, ieslēdzot kreiso virzienrādi, to vadītāju, kurš vēlas apdzīt, ja apdzīšana var būt bīstama, un otrādi - ja apdzīšana vairs nav bīstama un ceļš ir brīvs, var ieslēgt labo virzienrādi (var apdzīt).

79. Aizliegts apdzīt šādās vietās:
79.1. regulējamos krustojumos;
79.2. neregulējamos krustojumos, izņemot gadījumus, kad apdzen uz galvenā ceļa attiecībā pret šķērsojamo ceļu;
79.3. uz dzelzceļa pārbrauktuvēm un tuvāk par 100 m pirms tām;
79.4. augšupceļu beigās, bīstamos pagriezienos un citos ceļa posmos, kur redzamību ierobežo apturēti transportlīdzekļi, ēkas, apstādījumi u.tml.;
79.5. uz gājēju pārejām un tuneļos.

80. Ja ārpus apdzīvotām vietām ceļa platums vai brauktuves stāvoklis, ņemot vērā pretim braucošo transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, neļauj apdzīt lēni braucošu, lielgabarīta vai ar noteiktu ierobežotu ātrumu braucošu transportlīdzekli, tā vadītājam, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, jābrauc iespējami tuvāk ceļa (nomales) labajai malai un, ja nepieciešams, jāaptur transportlīdzeklis un jāpalaiž garām transportlīdzekļi, kas aiz tā izveidojuši sastrēgumu.
Ņemot vērā ievērojami lielo atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām, aiz lēni braucoša transportlīdzekļa var ātri izveidoties sastrēgums, kas vadītājos rada nervozitāti, neizpratni par notiekošo un gala rezultātā apdraud satiksmes drošību. Tāpēc, pamatojoties uz šajā CSN punktā minētajām prasībām, tam, kas rada draudus satiksmes drošībai, ir jārīkojas, kā norādīts šajā punktā.

81. Ja samainīšanās ar pretim braucošo transportlīdzekli ir apgrūtināta, vadītājam, kura pusē atrodas šķērslis (kavēklis), jādod ceļš pretim braucošajam transportlīdzeklim. Ja stāvos lejupceļos, kas apzīmēti ar attiecīgām ceļa zīmēm, ir šķēršļi, ceļu dod lejup braucošā transportlīdzekļa vadītājs.
Līdzenā ceļa posmā vai ar nelielu kāpumu pretimbraucošajiem transportlīdzekļu vadītājiem ir vienādas iespējas apturēt transportlīdzekli un uzsākt braukt. Tāpēc priekšroka tiek dota tam vadītājam, kura ceļā nav šķēršļa. Stāvos augšupceļos (lejupceļos), kas attiecīgi apzīmēti ar 110. (“Stāvs lejupceļš”) un 111. (“Stāvs augšupceļš”) ceļa zīmi, priekšroka tiek dota tam transportlīdzekļa vadītājam, kas brauc augšup, neatkarīgi no tā vai šķērslis ir vai nav viņa ceļā, jo uzsākt braukt pret kalnu ir grūti (it īpaši lielkravas transportlīdzekļiem), bet ziemas apstākļos, kad brauktuves virsma slidenāka nekā vasarā vai pat apledojusi, uzsākt braukt var būt pat neiespējami.

Teksts un foto:
BCDE Eksperts Ēriks Griģis

 
Visi komentāri
 
116497. viesis 27.februāris 2004 8:34
0 0 Atbildēt

vareeja kaadu komentu par sho foto. izskataas baisi.

116502. viesis 27.februāris 2004 8:47
0 1 Atbildēt

ceru ka mans koments neizraisiis kashkji. :)

koroche tie kas velkaas ar taa saucamo drosho aatrumu 70km/h rada lielaakus draudus, nekaa tie kas velk uz 100km/h

neiet runa par slideno laiku, bet gan par normaaliem laikapstaakljiem, jo vairums celju ir kaisiiti un nokusushi, apzhuvushi.

pilns ar 70vaaleetaajiem ir gan uz Riga - Bauska, gan uz Baldones shosejas.

Besii besii besii!

116503. viesis 27.februāris 2004 8:49
0 0 Atbildēt

Tas notika pirms Erika...policiju nekur neredz!

116504. viesis 27.februāris 2004 8:51
0 0 Atbildēt

Jā, un no degvielas vedēja tek benzīns.

116506. viesis 27.februāris 2004 8:52
0 0 Atbildēt

Briic visiem...

Peec uzraxtiem - taa ir Polija.... pie mums paldies dievam taa neviens nebrauc....

Jo konkreetajaa gadiijumaa par 99 % ir skaidrs, ka vieglais ir izgriezies no mazaakas noziimes celja ( no Posicky) briidii, kad viena fuure ir apdzinusi otru....

Ikviens, kursj ir braucis cauri Polijai zin, ka vieteejie zemnieki ziimes neskataas.... :(

116507. viesis 27.februāris 2004 8:57
0 0 Atbildēt

pilnībā piekrītu garsis.... tāpēc jau palielināja atļauto braukšanas ātrumu jauniņajiem līdz 80 km/h, es domāju ka mierīgi varēja ļaut braukt ar atļautajiem 90 km/h, vismaz apdzinēji netaisītu sūdus....

vēl jau arī ir idioti, kas redz ka nepaspēs, bet tomēr grib pabeigt manevru un tad tev jāraujas pie ceļa pašas nomales, lai varētu trijās joslās izmainīties... gadās arī strauji sabremzēties, lai apdzinējs pagūtu pabeigt manevru...

pašam arī ir gadījies, ka esmu uzsācis apdzīšanas manevru un tad jūtu ka neuzpēšu, nākas sabremzēties un gaidīt jaunu iespēju sekmīgai apdzīšanai...

116508. viesis 27.februāris 2004 9:01
0 0 Atbildēt

man gan izskatās ka fūres braukušas katra savā virzienā.....

116511. viesis 27.februāris 2004 9:02
0 0 Atbildēt

Drīz vispār nebūs tādu 80 :)

116514. viesis 27.februāris 2004 9:14
0 0 Atbildēt

Toch polija, tur jau dzjeki mauc uz divjoslu celja 4 joslaas mierigi, taa ka visu laiku jaaveero lai nesaliktos purns purnaa :)

116516. viesis 27.februāris 2004 9:16
0 0 Atbildēt

Vieglais apdzina degvielas vedēju (pārkāpa CSN un nepareizi novērtēja pretimbraucošā ātrumu, attālumu un sava automobiļa dinamiskās iespējas.

Vispirms sadursme noika ar pretimbraucošo kravas automobili, triecens no tā svieda vieglo atmuguriski pret degvielas vedēju.

Degvielas vedējam sānos tika nolauzts krāns, pa kuru tek laukā benzīns...

116517. viesis 27.februāris 2004 9:19
0 0 Atbildēt

labaak kaveet un ierasties, nekaa netikt liidz galam vispaar. un nav ko spiidinaat un taureet uz cilveekiem, kas brauc ar 90 kur atljauts ar 90.

116518. viesis 27.februāris 2004 9:22
2 2 Atbildēt

var redzeet, ka fuure vaakusies uz celja malu, lai izvairiitos no audjika, bet pietruuka bishkji :(

116520. viesis 27.februāris 2004 9:25
0 0 Atbildēt

Vakar pecpusdienā uz Vienības gatves trīs kravas auto mēģināja atkārtot Polijā redzēto...

116521. viesis 27.februāris 2004 9:26
0 0 Atbildēt

tad jau arii pie mums taa rullzzee...

116528. viesis 27.februāris 2004 9:41
0 0 Atbildēt

tā nav Latvija, mums ceļus tik labi neapzīmē, šitās līnijas ir no kaut kāda plastikāta, mūsējie nevar atļauties, uzlej kādu grīdas krāsu un pēc 3 mēn. nekas vairs nav redzams..

116534. viesis 27.februāris 2004 10:11
0 0 Atbildēt

Ļoģiski ka nav Latvija. Pirmajā bildē ir kaut kāda zaļa norāde kādā mātes valodā, tik nevar saprast kādā.

116535. viesis 27.februāris 2004 10:18
0 0 Atbildēt

Manuprāt, ja palēni braucošs vieglais automobilis ātrāk braucošo laicīgi pamana un paņem maksimāli pa labi, tad pret viņa braukšanas stilu nekādu iebildumu nav. Tas atvieglo pretējās joslas pārredzamību, ir vieglāk noķert apdzīšanai piemērotu brīdi. Sūdīgi ir ar tiem lēni braucošajiem, kuri stūrē tā kā zirgi ar klapēm uz acīm un turas tuvu vidus līnijai. Bet visnejaukāk ir ar smagu kravu vedējiem, ja vilcējs ir bijušajā PSRS ražots KamAZ, MAZ vai kāds cits. Ja šie automobiļi ir piekrauti, tad tie pat vismazākajā kāpumā netur ātrumu, tas krītas tā - 70, 65, 60, 55... Žēl skatīties... Pavisam traki, ja šiem kravas auto jāuzsāk no vietas pret kalnu, piemēram, pēc Amatas jaunbūvējamā tilta uz Pleskavas šosejas. Tad šie vairāk par kādiem 20 km/h nespēj uzņemt... Par to jau arī nav jābrīnās, jo, cik atceros, KamAZ dzinēja jauda ir tikai 210 Zs. BMW 3 litru vieglā auto dīzelim ir gandrīz tikpat. Vienīgi griezes moments KamAZam varētu būt būtiski lielāks. Tomēr priecē, ka padomijas kravas auto pamazām izzūd no mūsu ceļiem. To vietā nāk skaistie un spēcīgie Volvo, Scania, Mercedes, MAN, kuri arī piekrauti rullē tīri labā tempā.

116537. viesis 27.februāris 2004 10:24
3 3 Atbildēt

Kāda starpība, ir vai nav Latvija ? Latvijā netrūkst visādu plānprātiņu, kuri pakļauj sevi un citus briesmām uz ceļiem...

tie kas bļaustas ka pilsoņi kas velkas uz 80-90 ir bieds, maldās... labāk lai cilvis, ja nav dorš par ceļa apstakļiem, izvēlas sev piemērotu kustības ātrumu (galu galā 10-20 km/h starpība nav nāvējoša), neviss riskējot ar savu un citu dzīvībām bliež uz 100, jo , redzies, daudzi tā bliež... un tie, kas par normu uzskata braukt ar "atļautais ātrums +20 km/h, tās ir jūsu problēmas , ka jums nemitīgi kāds ir jāapdzen, tādejādi radot bīstamas situācijas... uzskatu ka "vainīgāki" ir tie, kuri pārsniedz ātumu, neviss tie, kas brauc lēnāk par atļauto MAX.

Kash 19.jūnijs 2018 23:19
0 0 Atbildēt

Nepamatota vilkšanās zem atļautā ātruma arī ir uzskatāma par agresīvu braukšanu, jo tā rada nepieciešamību tevi apdzīt, kas pa lielam ir bīstamākais ceļu satiksmes manevrs Tā man pat autoskolā mācīja nu jau gadus 10 atpakaļ un tas ir pilnīgi loģiski

116546. viesis 27.februāris 2004 10:46
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ runa gaaja par 70 un nemeklee kashkji oki?

116549. viesis 27.februāris 2004 10:59
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ komentāram piekrītu par 100%. Tie, kas šķendējas, ka viens, lūk, pa priekšu baigi velkas, lai iedomājas šādu situāciju. Varbūt tas lēnāk braucošais cilvēciņš nav īpaši turīgs, bet vajadzība šajā reizē braukt ir liela. Viņš apzinās, ka riepas viņa auto jau ir pie kritiskās nodiluma robežas, taču ir apņēmības pilns tūlīt pēc nākamās algas iegādāties labākas riepas. Vai šādā situācijā viņam būtu jāmočī, neņemot vērā sava auto tehnisko stāvokli?

116550. viesis 27.februāris 2004 11:00
0 0 Atbildēt

Tur jau vispār ir aizliegts apdzīt, jo ir dubultā atdalošā strīpa, tas jau ir pirmais pārkāpums.

116554. viesis 27.februāris 2004 11:11
3 5 Atbildēt

noteikumos ir noteikts MAKSIMAALAIS aatrums 90 km/h. un kameer mums ne uz viena celja nav ziimes minimaalais aatrums taadi gudrinieki kaa garsis var iet . . .

Man draudzene nolika nesen tiesiibas un pa soseju konsekventi uz 70. uz jautaajumu - a kaapeec ne aatraak atbilde - man bail. Ja kaadam jaasteidzas, lai apdzen bet es braukshu taa kaa juuos droshi. Un vinjai ir pilniiga taisniiba.

116560. viesis 27.februāris 2004 11:29
0 0 Atbildēt

garsi... kašķi meklē tu, vecīt. 70 km/h ir par 20 km/h mazāk par max. atļauto ātrumu. tie kas pamatoti brauc ar -20 km/h no atļautā ātruma nekādi nespēj traucēt tiem, kas brauc ar max. atļautiem 90. Parasti bļaustas tie, kas pārkāpj CSN par 20 un vairāk km/h, tiem, protams, lēnāk braucošie lāutiņi sagādā neērtības... bet tās, vecīt, ir "skrējēju" problēmas, neviss pārējo. Protams, runa neiet par tādiem fruktiem, kas vasaras apstākļos uz pilnīgi sausa un gluda ceļa dienas gašumā ļaunprātīgi velkas uz 50-70 km/h...

izstāstīšu tev mazu stāstiņu iz dzīves:

februāra vidus, vēla pēcpusdiena, gandrīz pievakare, pamazām sāk satumst, ārā ap mīnus 15 grādiem auksts, pūš stiprs "ziemelis", meitene-skolniece brauc no skolas uz mājām, lai nav jāsalst un pusstundu pieturā jāgaida autobus, viņa "nostopē" garām braucošo auto... auto, šķersojot pilsētas robežu uzņem ātrumu... ceļa apstākļi škietami labi - pats ceļa segums kaisīts ar smiltīm, asfalts gandrīz sauss, bet ar retiem, nelieliem apledojuma plēķiem... gar ceļu sakrājušās lielas sniega kupenas, bet pati braucamā daļa ir diezgan tīra bet šaura, jo ceļa malas nav tik labi notīrītas un vietām palikušas (arī uz "sadalošas" joslas) garas ledus/sniega rises, kas rada reālus draudus satiksmes drošībai... tāpēc daudzi autovadītāji izvēlas piemērotu braukšanas ātrumu 70 līdz 90 km/h, tikai retais auto palido garām ātrāk... vai nu vadīšanas iemaņas ir labas, vai pats auto ir stabils un aprīkots ar ļoti labām ziemas riepām, vai arī vienkārši cilvēki neaizdomājas par sekām, kas var rasties uz šāda ceļa, braucot ar 100-120 km/h un ātrāk... auto, kurā iesēdās meitene, ieskrienas jau līdz atļautajam max. ātrumam un vietām turpina palielināt ātrumu, manevrējot starp mašīnām, kas brauc ar 70-90 km/h ... tajā ceļa posmā sākas garš, lēzens pagrieziens (garumā ap kādiem 800-900m), vietām ne pārāk labi pārredzams, tādēļ starp pretējām joslām "savilktas" nepārtrauktas baltās sadalošās līnijas, kas nozīmē ka apdzīšana aizliegta... neskatoties uz to, auto, kuru nostopēja tā meitene, turpina braukt lielā ātrumā (iespējams, uz 90, iespējams, pat pārsniedzot max. atļautos 90) un apdzīt priekšā braucošos auto, kuri, iespējams, pēc viņa domām, nežēlīgi lēni velkas... un nu, tieši tā garā lēzenā pagrieziena vidū kaut kas notiek - vai nu tas auto sāk apdzīt kārtējās automašīnas un burtiski ielido pretējā joslā, vai nu arī šo auto sanesa, jo labās puses riteņi bija ieslīdējuši ceļa nomales ledus un sniega veidojumos un auto sāka "nēsāt", kas to lai tagad zin... varbūt tam auto bija kāda tehnska rakstura kaite... bet rezultātā, ieskrienot šādā ātrumā pretējā joslā, šis auto acu mirklī frontālā sitienā saskrienās ar pretīm braucošo auto.... 1 sekunde, skaļš blīķšķis, pa gaisu aiziet auto atlūzas, abu auto motori nokūp un viss apstājas... iestājas pilnīgs klususms... un tajā brīdi izgaist tās meitenes dzīvība, kura brauca no skolas uz mājām... izgaist arī paša autovadītāja dzīvība, atstājot vienu ģimeni bez bērna, otru ģimeni bez apgādnieka... un kā tev šķiet, garsi, vai pie vainas te būtu tie kas brauca ar 70-90 km/h ? diez vai... vai varbūt vainīgi ceļa dienesti ? arī šaubos... drīzāk pie vainas ir vairāku apstākļu traģiska sagadīšanās, kuras varētu arī nebūt, ja kāds, iespejāms, brauktu (pēc tavām domām - VILKTOS) tā kā daudzi citi uz 70 km/h tajā ceļa posmā...

116565. viesis 27.februāris 2004 11:37
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ - sho ti, beidz. Tuuliit izraadiisies ka garsis iisteniibaa ir Marko Martins kursh zin latvieshu valodu un starp dopiem biku te iechato.

116569. viesis 27.februāris 2004 11:38
0 0 Atbildēt

markeli... ja viņš arī ir Marko Martins, uz koplietošanas ceļiem viņam nav jāpakļauj riskam sevi un citus... šoseja nav rallija dops, un visi nav Šumaheri.

116576. viesis 27.februāris 2004 11:55
0 0 Atbildēt

Apdzenot vienmēr jāatceras, ka pretim braucošais var braukt daudz ātrāk par 90 km/h. Mūsdienu auto tehniskās iespējas to atļauj, un arī slikti apstākļi daudzus neattur no ārkārtīgi lieliem ātrumiem. Piemēram, vakar vakarā ap plkst. 22 pasažiera lomā braucu no Bauskas uz Rīgu. Mūsu auto rullēja uz 80, bet kāds Audi-Allroad mūs apdzina, braukdams ar vismaz 150 km/h.

116579. viesis 27.februāris 2004 12:22
0 0 Atbildēt

He he! es zinaaju ka mans koments izraisiis taadu diskusiju, es to biju domaajis kaa provakaaciju uz asaam diskusijaam.

Pats uz celja es braucu nosveerti un apdomiigi, ar atljauto max.

Un mani netraucee ne karstgalvji ne leenie vaaleetaaji. Ja uz katru kretiinu lamaasies, taa jau var sirmus matus dabuut. He he

116580. viesis 27.februāris 2004 12:23
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ

garsis jau nedomaja ka apsnigusaa celaa loxi ir tie kas velkas uz 70 vin6 runaja pat tiem idiniem kuri uz pilnigi braucama celja velkas uz 70- piemeram vecie zigulisti kuriem ta ieekonomeejas naudina... tie kuri normalos apstaklos velkas uz 70 liekot tiem kuri brauc ar atlautajiem 90 vai arii 100 par ko menti vel naudu neiekasee apdziit tadejaadi paaugstinot biistamiibu jo ka minec raksta- apdzisanas manevrs i viens no bistamakajiem :D tapec besii araa ka NORMALOS apstaklos cilveki velkas! un veel... a tu padomaa 20kmph nava liela starpiiba... bet ja ta masiina kura ietriecas tas cilvex kas brauca pa to slideno celju ar nepareizo atrumu buutu braukusi teiximi par 10 vai par 5kmph atrak- vini butu izdzivojusi. jo sen jau atrastos kau kur citur... taa ka tas vai mes braucam ar 70 vai 90 vai vairak reizem looti -butiski var ietekmeet lietas ---bet to nekad nevar zinat- atkariigs no katra liktena

116581. viesis 27.februāris 2004 12:24
0 0 Atbildēt

garsis 27.02.2004 12:22

uz kretiiniem nevajag lamaaties, tiem vajag pie izdeviibas aizraadiit... bet 90% gadiijumu vaardus vinji, diemzheel, nesaprot... vai arii saprot, kad jau ir par veelu - kaads ir gaajis bojaa vai palicis par kropli...

glavenais visaa shajaa jezgaa pasham censties nekljuut par kretiinu uz celja...

116582. viesis 27.februāris 2004 12:25
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ! es sanjeemos un izlasiiju, es arii par to pashu ka vasaraa ir jociigi vilkties, ja vien tas neskar auto teh. staavokli.

116583. viesis 27.februāris 2004 12:29
0 0 Atbildēt

veel es noveerteeju katru, kas diivaini uzvedaas uz celja un riikojos adekvaati situaacijai- apsteidzu/apdzenu vai palaizhu garaam.

116584. viesis 27.februāris 2004 12:30
1 0 Atbildēt

tomz 27.02.2004 12:23

iisteniibaa, taadu tevis apraxtiito "lohu-zhigulistu" kas visu muuzhu speciaali un apzinaati velkas nav tik daudz... paarsvaraa cilveeki izveelas tomeer sev pienjemamu braukshanas aatrumu atkariibaa no svaam iemanjaam, auto tehniskaa staavoklja un celja apstaakljiem... un te sleepjas droshiibas pamati... bet tie, kuri visus shos kriteerijus ignoreejot vaalee uz "cik var izspiest" - taadus vajag peec iepseejas aatraak saukt pie praatinja, kaameer nav par veelu...

runajot par tevis piemineeto LIKTENI - nekljuusim par fataalistiem, katrs grib un ir tiesiigs DZIIVOT, neviss mirt uz celja kaada bezatbildiibas deelj.

CSN un skaidrais praats - taa vairs nav nekaada filosofija...

filosofeet par liktenjiem utml. lietaam var cituviet , bet ne tad, kad runa iet par droshiibu uz celja.

116586. viesis 27.februāris 2004 12:52
0 0 Atbildēt

Vot kaa man viereiz bija.. Braucu pa Riigas Valmieras shoseju, aatrums taa ap 100. brauc man priekshaa 2 smagie uz 70 apmeeram, es nesamazinot aatrumu dodu garaam, celju, var redzeet labi, pretii neviens nenaak. kad esmu nonmaacis pirmajam (aizmugureejam) smagajam ap vidu, skatos, ka shis saak braukt man virsuu.. Nu tip shis ar izdomaajis pirms vinja braucosho smago dziit. No saakuma maksimaali liidu uz celja malu prom no vinja, kad konstateeju, ka celja mala saak beigties, metu pa bremzeem, kautkaa sanaac taa, ka kreisais pakaljeejais ritenis nobrauca no braucamaas daljas un logjiski, ka nost no asfalta ticis vish noblokjeejaas, jo bremzeeju strauji.. un tad saakaas jautriiba.. :) Mashiinu sameta par 90 graadiem un es pa celju plakaniski saaku sliideet ar diezgan palielu aatrumu.. Pats tagad briinos, kaa savaacu mahiinu, viss tur tik aatri notikaas:)) Domaaju jau, ka buus jumts vai graavis, bet baigi paveicaas:))

SAAB 9000- forever

116587. viesis 27.februāris 2004 12:59
0 0 Atbildēt

viesis 27.02.2004 12:52

varētu uzskatīt ka tev tiešām paveicās... bet šajā situācijas pie vainas jau nebija tas, ka kāds vai kādi brauca uz 70 bet tu uz 100, bet gan tas, ka kāds nepārliecinājās par manevra izdarīšanas drošību (visvairāk, protams, smagā auto vadītājs) un sāka apdzīšanu...

116589. viesis 27.februāris 2004 13:03
0 0 Atbildēt

Ir jau taa, ka aarpus pilseetas tie, kas brauc ar 70 netrauce.. traucee tie, kas pilseetaa brauc uz 30..

116590. viesis 27.februāris 2004 13:08
0 0 Atbildēt

viesis 27.02.2004 13:03

arii tiem kas pilseetaa shur un tur brauc uz 30-40, var buut 1000 un 1 iemesls, kaapeec vinji taa dara, un ne vienmeer tas noziimee ka pie "barankas" seezh "lohs", kursh speciaali bremzee satiksmi...

muusu dziive jau taa ir paaraak iisa, prieksh kam to apzinaati saiisinaat veel vairaak ? veel jo vairaak - citiem ?

116594. viesis 27.februāris 2004 13:22
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ 27.02.2004 13:08

Shoriit pat braucu pa Chakeni uz darbu, un brauc priekshaa taads melns BMW , brauc pa celja vidu uz 30, chaka iela jau ir tip taada, ka tur nav striipojums 2 joslaas un vareetu veel piedot to, nu tip cilveeks nezin ka visi brauc 2 joslaas. Bet dusma gan baigaa, chakaa ielaa taksh zaljais tik forshi sleezaas braucot 50 -55 a taa uz 30 braucot visos krustojumos jaastaajaas.. Ja nemaak braukt lai nebrauc, ne jau velti liekot vadiitaaja aplieciibas eksaamenu skataas vai apmaacaamais brauc uz tik cik vajag nevis mazaak..

116595. viesis 27.februāris 2004 13:34
0 0 Atbildēt

Zaps 27.02.2004 13:22

pilniigi iespeejams, ka tajaa briidii tajaa BMW vadiitaajs paarkaapa CSN un muldeeja pa mobilo telefonu vai kas tml... ja nebija nekaadu citu iemeslu vinjam vilkties uz 30... protams, taados gadiijumos tie, kas ar savu zemo aatrumu bez jebkaada nopietna iemesla "izlec" no kopeejaas pluusmas - biezhi vien kljuust par nevajadziiga stresa vai pat avaarijas situaaciju ceelonjiem... bet kaa jau teicu - taadu apzinaato "kaitnieku" nav daudz... es domaaju ka nevajag lieki stresot...

116599. viesis 27.februāris 2004 13:55
0 0 Atbildēt

Uz Riga - Bauska sosejas laikam ir vislielakais atsaldenu skaits. Vakara pec 18:00 braucot majas jau ir pierasts pie ta, ka normals atrums ir 70 nu mos 80 ja paveicas. Bet aizvakar 2 frukti sacentas kurs lenak pabrauks. Aiz viena rinda kadas 20 masinas kas censas apdzit duriku un aiz otra. Abi brauca uz 45-50. Cik intensivas satiksmes apstaklos tiek veikti apdzisanas manevri un cik tiek riskets sitadus apdzenot? (Cels bija slidens bet tas jau neattisno sadu vilksanos). Pie tam pedejais ko apdzinu konstanti vilka ar talajiem. :)

Mos tad labak tomer braukt ar autobusu. Tas tomer brauc uz 70 un nav lieka stresa nevis braukt uz 50 un svist saltus sviedrus?

116612. viesis 27.februāris 2004 15:32
0 1 Atbildēt

DeaDMoroZZZ tu pats to stāstu izdomāji? Aizstāvība lēnajiem(prātiņā)... Vai tu zini, kāpēc arī taisnajos gabalos daudzi brauc lēni, un daži vispār ziemā nebrauc? Viņiem ir nenormāli bail!

Stāvi malā, ja esi lēns! Šī dzīve ir pārāk ātra...

116615. viesis 27.februāris 2004 15:44
1 0 Atbildēt

Viesi plkst. 15:32, es domāju, ka arī lēnajiem ir tiesības atrasties uz ceļa un nokļūt tur, kur viņiem nepieciešams! Vairāk cienīsim lēnos braucējus!

116618. viesis 27.februāris 2004 15:58
0 0 Atbildēt

viesis (RCC)

tu, aatrais dziivotaaj, vari iet bojaa kaut tuuliit, MAN nebuus tevis zheel... bet taadu AATRO dziivotaaju deelj kaa tu, savas dziives gaitas biezhi vien paaragri spiesti beigt pilniigi nevainiigi cilveeki.

par sho staastu runaajot... shis negadiijums notika pirms nepilnaam 3 nedeeljaam...

tev pat bail ar regjistreeto niku te sviest savas pastulbas anotaacijas... gljeevulis.

116623. viesis 27.februāris 2004 16:17
0 0 Atbildēt

Man ir viens jautājums autoram un komentētājiem. Ja es apdzenot kaut kā kļūdos un bišķi iebuktēju vai uzsitos ar sānu apdzenajamam - vai tādēļ man ir jāapstājas vai nav? Man nesen sanāca tāds joks, bet es nolēmu nestāties, jo nav jēga laiku kavēt. Vēlāk šo satiku Aizkrauklē - bet nesapratu, ko viņš dusmojas - tāpat es jau viņu no ceļa nenogrūdu, tikai durvīs mazliet švīka. Vai tad viņam ir tiesības sūdzēt mani kā avārijas izraisītāju? Tikpat labi es varu pateikt ka viņš mani iebuktēja. Gribētos dzirdēt jūsu padomu. Paldies.

Alvarrro.

116624. viesis 27.februāris 2004 16:23
0 0 Atbildēt

Alvarrro...

tev gan jocīga izpratne par likumiem un atbildību... Vispār dīvaini, ka tas "apdzenamais" nav vienkārši iedevis tev bietē :D

116625. viesis 27.februāris 2004 16:25
0 0 Atbildēt

Alvarrro.

tad tas biji tu?!?

116626. viesis 27.februāris 2004 16:28
0 0 Atbildēt

Es kādu gabalu pabraucu priekšā un vēl uzmirkšķināju ar avareikām - lai neņem ļaunā. Paskatījos, ka nekāds lielais crash nav, tikai durvis samīcītas un krāsa noskrāpēta. Nekas jau nemainītos, ja es apstātos - atpakaļ jau visu nepagriezīsi. Pēc dažām stundām Aizkrauklē šo satiku - viņš jau bija nomierinājies, pilnībā. Tā kā viss OK nokārtojās.

Vienīgais ko gribēju jautāt, vai man būtu jāapstājas, jo tad satiksme tiktu tomēr aizkavēta un neērtības citiem cilvēciņiem.

Alvarrro.

116627. viesis 27.februāris 2004 16:28
0 0 Atbildēt

Alvarrro, nē, tas nebiju es... Es nemēdzu vicināt dūres, labāk visu kārtot "po čelovečeski"...

Bet tava attieksme tomēr pārstiedz :) Skan aptuveni tā:

"es te eju, nevienu neaiztieku, bakstu degunu un kasu pakausi ar *******oles stobru... pēkšni *******ole nejauši izšauj un trāpa garāmgājējam kājā... nekas liels, tikai nieka skramba... pat kaulu nav saškaidījusi... nu i es eju tālāk... a tas garāmgājējs mani vēlāk satiek - tāds jocīgs, dusmīgs..." :D

116629. viesis 27.februāris 2004 16:31
0 0 Atbildēt

Bet es tak jau rakstīju - es ar avarijkām uzmirkšķināju.

Ja būtu cietušie, noteikti apstātos. A tā - tikai bleķa gabali, kas tur liels.

Alvarrro.

116630. viesis 27.februāris 2004 16:32
0 0 Atbildēt

Alvarrro

negribu iedziīnāties, bet man šķiet, ka pēc būtības tas "apdzenamais" varēja palikt stāvot uz ceļa (ja būtu iegaumējis tava auto valsts numuru, un ja viņam būtu kāds liecinieks) un būtu zvanījis uz CP... tad, pie lielas gribēšanas, tev varētu piešūt CSNg vietas nesankcionētu pamešanu, lasi - bēgšanu... ar ko tas draud ? lasies likumu :)

116631. viesis 27.februāris 2004 16:36
0 0 Atbildēt

Tas jau nebija negadījums, tikai bišķi ar sāniem mašīnas saskrējās. Ko ta par katru sīkumu sauks policiju ārā? Tad jau šiem miera vispār nebūs.

Alvarrro

116632. viesis 27.februāris 2004 16:41
0 0 Atbildēt

Alvarrro...

nu, kas vienam siikums, tam citam varbuut saape :) ej nu sazin, tu tak braukdams nevareeji noveerteet - cik tad lela taa skaade tam otram auto ? tas no vienas puses. No otras - likuma priekshaa tu tieshaam biji maigi sakot "nogreekojies" :)

116633. viesis 27.februāris 2004 16:45
0 0 Atbildēt

Nu jā, bet kurš gan no mums nepārkāpj noteikumus. Galu galā katram gadās lielveikalu stāvvietās vai kur citur pamatīgi iebukņīt citam auto. Tāpēc jau neviens negaida, kamēr īpašnieks izvilksies ārā no veikala pēc pusstundas. Katru sīko bukti un skrāpējumu nav vērts izskatīt. Es savam vāģim nākošā dienā durvis nomainīju un viss. Man tādi sīki crashi gadās gandrīz katru dienu, jo es braucu maksimālā pieļaujamā ātrumā un lienu cauri visās šķirbās, lai ātrāk tiktu.

Alvarrro.

Alvarrro.

116634. viesis 27.februāris 2004 16:58
0 0 Atbildēt

Dead,da ko Tu uzvelcies? Ne nu taa bija ne nu kaa,var tak redzeet ka cilveeks vienkaarshi provocee visu nervu shuunas... Tik debils 21.gs. jau nu nevareetu buut,jeb arii Darvina teorija nedarbojas...

116635. viesis 27.februāris 2004 17:01
0 0 Atbildēt

Alvarrro

veel dazhi gadiijumi no manas prakses. pirms 3.5 gadiem man saanos drusku iedraazaas viens dzheks, veicot apgrieshanaas manevru, atpakaljgaitaa, paaraak strauji izgrieza stuuri uz aizkjeera manu auto, ar kuru es braucu kaadus 25 km/h... situaacijas smiekliiga, aciimredzamu bojaajumu nav, vainiigs 100% tas dzheks, piedevaam vinjam paveicaas mazaak - atrauts bamperis un norauts prieksheejais pavarotniks... man, peec acu uzmetiena, nekas - sitiens traapiijis itkaa pa durvju moldingu un saab aizmugureejaam durviim pilniigi nekas nekaish, tikai skramba uz moldinga... taa mees arii shkjiiraamies, neko nedarot.... bet peec paaris dienaam, nomazgaajot mashiinu konstateeju, ka skrambas ir ne tikai uz moldinga, bet arii pashas durvis ir ielociitas... minimaali, bet ielociitas, to vareeja pamaniit tikai no viena lenjkja un saulainajaa laikaa... kad auto bija netiirs - durvju lociijumu vietu vareeja sajaukt ar "taa vajag", tipa originaals izliekums , ruupniecisks :) rezultaataa, peec tam paardodot sho auto biju spiests nomest 500 USD no cenas, jo defektu pats negribeeju noveerst :) taa luuk dazhreiz ir ar tiem "siikiem" gadiijumeim...

cits gadiijums:

man aiz muguras saskreejaas divi auto un nedaudz ieskreeja arii manam auto pakaljaa... blieziens bija pastiprs, bet vizuaali nekaadu bojaajumu nebija, dazhas skrambas uz bampera plastmasas detaljaam... aptaustot bamperi, konstateeju, ka taa iekshas - alimiinija ribas, pildiitas ar putaplastam liidziigu materiaalu, vietaam ir sashkjaidiitas, taadejaadi bamperis ir zaudeejis dazhas savas pasiivaas droshiibas funkcijas - tobish pie naakamaa sitiena, ja taads buus, bampers nespees noamortizeet sitienu, un speeks aizies arii uz virsbuuvi... kas jau ir daudz beediigaak un draudiigaak cilveekiem, kas atradiisies salonaa... un zini cik var maksaat shaads siiks, vizuaali neredzams bojaajums ? tas var maskaat cilveeku dziivibas. peecaak izraadaas, ka labi vien bija, ka shis CSNg tika pieregistreets un es arii noteereju savu laiku (2.5 stundas) un tiku pieregistreets kaa CSNg "cietushais", kaut arii vizuaalo defektu manam auto nebija... bet tie sleeptie defekti kas bija - izraadaas pat ljoti nopietni... pateicoties tam ka es tomeer sagaidiiju CP un pieregistreejos (kaut gan vareeju mieriigi aizbraukt, jo itkaa nebiju cietis) izdariiju vairaakas labas lietas:

1) sniedzu CP veertiigas lieciibas, ko parasti neiesaistiities cilveeki dara nelabpraat, jo vai nu baidaas no atbildiibas, vai vienkarshi nejuut pilsoniskko pienaakumu to dariit

2) pateicotes tam es vareeju oficiaali caur apdroshinataajiem (OCTA) atliidzinaat savus zaudeejumus, kas bijas saistiiti ar auto saveshanu kaartiibaa, jo no droshiibas viedoklja mans auto ar sashkjaidiitaam bampera iekshaam bija biistams ekspluataacijaa, taadejaadi es nedaudz paruupeejos par savu un savu pasazhieru droshiibu naakotnee... ja nu kaads izdomaatu mani taraneet atkal ? jauns bampers kaut cik spees sitienu miikstinaat, vecs, sashkjaidiitais bet vizuaali vesels taadas funkcijas vairs neveiktu :)

taa kaa, veciit, ne vienmeer vizuaalaa skrambinja ir tikai skrambinja... vienmeer labaak apstaaties, kaartiigi visu izpeetiit un izanalizeet, atrisinaat situaaciju, ja esi bijis vainiigs, neviss pienjemt spontaanus operatiivus leemumus un itkaa "laisties lapaas" :)

116636. viesis 27.februāris 2004 17:07
0 0 Atbildēt

Falks (WAP)

Es ir mieriigs kaa tanks :) nav jau par ko uzvilkties. Vispaar nemeedzu lieki stresot. Man shodien taa pabriivaak ar darbiem, kaapeec lai neparunaatos ? :)

116637. viesis 27.februāris 2004 17:15
0 0 Atbildēt

Aha, nu skaidrs - nākotnē ņemšu vērā, ja arī sanāks pat aizkavēties. A tā līdz šim domāju, ka jāaizkavējas ir tikai tad ja ir cietušie.

Alvarrro.

116638. viesis 27.februāris 2004 17:17
0 0 Atbildēt

Alvarrro :)

jokdaris... :) kaads tev patiesiibaa nick ? :)

116641. viesis 27.februāris 2004 18:02
0 0 Atbildēt

Attiecībā uz mazo švīku:

negadījums ir negadījums.

Vadītāja rīcību pēc CSNg nosaka CSN 34. punkts, atbilstoši to papildina CSN 35. un 36.

116642. viesis 27.februāris 2004 18:07
0 0 Atbildēt

eriks_grigis 27.02.2004 18:02

es par to pašu... protams, ir situācijas kad izdevīgāk draudzīgi vienoties...

116652. viesis 27.februāris 2004 21:41
0 0 Atbildēt

Nutur atljaushos tomeer nepiekrist "drosha aatruma" piekriteejiem. Man pasham, zinaamu iemeslu deelj, uz pakaljas ir "80". Ja nav neviena uz shosejas tad braucu 80-100 atkariibaa no celja apstaakljiem (segums, paarredzamiiba etc.). Bet ja ir pluusma labpraataak braucu uz 100-110. Diemzheel sho aatrumu izveeleejos pavisam vienkaarshi paanalizeejot situaacijas braucot uz 80 un braucot uz 100-110. Uz 80 nepaartraukti ir situaacijas kad kaads tevi apdzen, kas jau peec savas buutiibas ir liels solis pretii avaarijas situaacijai. Protams ja kaads tevi jaapdzen teu jau ir jaakontrolee ne tikai kas notiek priekshaa bet arii kas notiek gar abaam malaam un aizmuguree. Papildus stress, rezultaataa aatraak nogurst un zaudee uzmaniibu. Ja brauc uz 100-110 ir ljoti maz taadu kas grib mani apdziit, taapat arii man ljoti reti kad naakas kaadu apdziit (datu to nelabpraat un arii tikai tad ja priekshaa ir fuura aiz kam nepaarredzu celju vai pa priekshu velkas kaads "liidz naakamajai algai" uz 70-80). Rezultaataa mazaak potenciaali biistamu situaaciju, mazaak stresa un mazaak nogurst.

DIEMZHEEL taa ir muusu celju ikdiena. Ja viens umka (nesauksim vainiigos vaardaa) nebuutu CP atnjeemis radarus tad uz celjiem nevaldiitu anarhija - vairaak raustiitos ka nenokjer uz aatrumu. Pus gadu braucot uz 100-110 pa shoseju neesmu sastapis NEVIENU CP patrulju kas kontroleetu aatrumu. Man personiigi nav nekas iebilstams pret 80-90 km/h uz shosejas ja tas neradiitu papildus stresu. Es esmu tikai par atljautaa aatruma ierobezhoshanu, bet ne uz savu nervu un veseliibas reekjina.

116656. viesis 27.februāris 2004 22:39
0 0 Atbildēt

Pareizs raksts! Jaauzmanaas ir vairaak, veel vairaak un veel vairaak. pat tad kad esi paarliecinaats! Es shodien gandriiz nositos, pa tumus braucu, deg tuvaas gaismas, taalaas nevar sleegt, viens pa priekshu krataas uz 85km/h domaaju apdziishu mieriigi, 100% neviens pretiim nenaak, jo neredzu pretiimbraucosho ugunjus, taisnais gabals, redzu raustiito striipu kas sniedzas taalumaa, ideaali - apdzenu, pirmkaart jau apdzenamais iemina liidz ~100, domaaju nu lai jau min, kas ta man, uzspiedu vairaak un ... peekshnji no asfalta iznira autinjsh tieshi pashaa priekshaa, izraadaas priekshaa bija lai gan leezens bet uzkalns, ko tumsaa nevar pamaniit. Biju apdzenamajam *gandriiz* garaam, es nedomaajot metu atpakalj savaa joslaa, apdzenamais tai pat laikaa piebremzeeja, fuhh ... paveicaas, labi ka taa - vaartu stabinjsh. Nekad vairs taa nedariishu ... nekad ... apsoliijos arii liidzibrauceejai, ka nekad taa nedariishu. Ja 150% neesi paarliecinaats, tad labaak nee...

116661. viesis 28.februāris 2004 10:50
0 0 Atbildēt

Redaktor, plusiņšs iauto, par šo rakstu:)

116676. viesis 28.februāris 2004 20:26
0 0 Atbildēt

>Storms 27.02.2004 21:41

skaties ka parak neatslabinies pie 100-110.

ta var ari aizmigt un tad par tavu veselibu khm ....

nu labi, lai jau paliek .

116681. viesis 28.februāris 2004 22:32
0 0 Atbildēt

Sviests

116712. viesis 29.februāris 2004 21:04
0 0 Atbildēt

Erikam arii zhetons

un par drosmi ...tas benzovedeejs vareeja iet gaisaa!

116798. viesis 1.marts 2004 12:32
0 0 Atbildēt

"...Ņemot vērā ievērojami lielo atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām..." - šī rinda izraisa krampjus vēderā :D :D :D

90km/h esot ievērojami liels ātrums :)

Ievērojami liels ir 200km/h!

116810. viesis 1.marts 2004 13:15
0 0 Atbildēt

Bildes ir no polijas - pat nesalasot, kas uz zimes rakstits, Polija ir vieniga (varbut kludos, bet citu tadu neesmu redzejis) valsts Eiropa, kur parastas celazimes ir zala krasa, bet automagjistralu zimaes - zilas. Bet par brauksanu polija... Kadu laiku atakal pats cela posma starp Varsavu un Katovici sasniedzu jaunu personigu atrumparsniegsanas rekordu - izvele bija vienarsa - laba josla parvietojas 120-130 rebezas, kreisa 150-160, lai gan zimes ir vietam 50 un max atlautais ir 100... Pirmos kilometrus jau vel puslidz ieveroju noteikumus, bet tas likas dzivibai bistami nemot vera, ka mani nacas apdzit visiem - ieklaujoies kopeja plusma jutos daudz drosak. Pedejo gabalu jau vairs neatradas neviens vietejais kurs brauktu zem 150...

116836. viesis 1.marts 2004 14:22
0 0 Atbildēt

2 Alvarrro.: nesaprotu tavu veso attieksmi pret so gadijumu! tev ir tik daudz naudas, vai ari tavs vagis vienkarsi ir srots??? Ja man kas tads notiktu toch apstatos, izsauktu mentus un tevi iz.d.r.aztu pec visam notim!!! (Pec tam ari pa feisu iedotu!!!! Man atskiriba no tevim autinsir kas vairak neka bleka kaste!!!

par to atrumu... Ja kadam nav kur skriet un var braukt ar -20 kmh, tad tikpat labi vins var iet ar kajam vai braukt ar autobusu!!! Kapec ir jabremze satiksme???? Ja bail braukt- ej ar kajam!!! man tacu del kaut kada idina nav jakave dargais laiks, vai ari jataisa bistamas apdzisanas un jariske ar savu dzivibu! kapec par to tie lenie divplaksni neaizdomajas?

116865. viesis 1.marts 2004 17:09
0 0 Atbildēt

bugs, bet Tu parēķini, cik mazs ir laika vinnests, ja Tu gribi rullēt uz 100, bet dažas, pieņemsim, ka 5 minūtes esi spiests braukt ar 75 ! :) 5 minūtes braucot ar 75 km/h, tiek pieveikti 6,25 km, bet tā vietā braucot ar 100 km/h, 6,25 km distance tiek pieveikta 3 minūtēs un 45 sekundēs. Tātad Tu zaudē tikai 1 minūti un 15 sekundes. Vai par šādu niecīgu laika zudumu būtu jāsatraucas? Manuprāt, lohi ir tie, kas par tādiem sīkumiem satraucas. :)

116869. viesis 1.marts 2004 17:20
0 0 Atbildēt

viesis (CSDD) 01.03.2004 17:09

kas tad tie par aprēķiniem ??? tu ko ??? galīgi "saspiedies" ? :) Mums tak te "tusē" "ģelovie" multimillionāri, kuriem katra minūte ir zelta vērta !!! nedod Dievs kādas 3-5 minūtes iekavēt - negūtā peļņa būs mērāma tūkstošos latu !!! Tu ko, smejies, vai ? :)

116883. viesis 1.marts 2004 21:11
0 0 Atbildēt

Lai taupītu, jārullē ar Renault-megane 1,5 dCi, kuram pie 70 km/h ,,soļarkas,, patēriņš 3,5 litri uz 100 km. :)

116889. viesis 1.marts 2004 23:59
0 0 Atbildēt

Mekleeju nopietnu, vai netik nopietnu cilveeku ar naudas liidzekljiem kopiiga biznesa uzsaakshanai, SIA dibinashanai un savas labklaajiibas celshanai. Biznesa plaans ir izstraadaats un peljnja garanteeta. Kursh pirmais brauc tas pirmais malj... Mails: cyber@rds.lv

124605. viesis 27.aprīlis 2004 15:41
0 0 Atbildēt

Nezin gan kapec Somija nerodas apdzisanas problemas uz cela? Tur visi brauc ar atlauto atrumu un nerodas vajadziba apdzit un radit avarijas situacijas. Ja kadam ir bail no atlauta atruma, lai brauksanas prasmi apgust pa lauku celiem. Ja kadam patik braukt uz 70, bet es gribu braukt ar atlauto atrumu, man nekas neatliek ka apdzit. Tad ludzu lenie brauceji, esiet pieklajigi un sados gadijumos, kad kads grib apdzit, brauciet pa cela malu. Ta brauksana pie vidus linijas ir labi verojama ari atjaunotaja cela posma pec Gaujas tilta. Jo lenaks braucejjs, jo lielaka nekauniba- nevis pabrauks mala, bet speciali turesies pie vidus linijas!

Man pasai nepatik parkapt noteikumus, bet nedrikst uz lielceliem macities braukt!

271510. viesis 29.septembris 2009 12:12
0 0 Atbildēt

Par 78. punktu - nu samazinaat aatrumu var ar meerkji radiit bisstamu situaaciju! Ja es apdzenu man ir svariigi, ka cilveeks turpina braukt ar savu aatrumu un es pats noveerteeju ko es varu un ko es nevaru (ne es vinja domas nolasiishu, ne vinjsh maneejaas). Tajaa briidii, ja nevaru apdziit, es spiezhu bremzes un mieriigi (apmeeram 3sec laikaa) iekaartojos atpakalj aiz vinja.

Taadi "gjeeniji" kas "paliidz" tev uzspiezhot gaazes pedaali vai bremzeejos parasti noved pie nekontroleetaam situaacijaam! Tapeec pie noteikuma ir rakstiits:

78. Apdzenamā transportlīdzekļa vadītājam aizliegts traucēt apdzīšanu (palielināt braukšanas ātrumu u.tml.). - ko ta Juus cieniitie domaajat, kas ir tas u.tml. domaats?!

Un ko dariit ar tiem, kas tik turpina apdziit un nedomaa bremzeet? Nu agraak vai veelaak vinji nositiisies, nevareesi jau kaads cits vinju vietaa visu dziivi domaat un dariit!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 6

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 5

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 1

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti