Ārā auksts, slapjdraņķis - atkal līņā... Automašīnas salonā ir sauss, silti un mājīgi. Tomēr, nav ilgi jāgaida; kad durvis aizvēris pēdējais pasažieris - logi aizsvīduši, redzamība tiecas līdzināties nullei. Jāiemanās pēc iespējas efektīvāk tikt ar to galā.
Aizsvīduši auto stikli, lai arī parasti izpelnās ironiskus "mazāk dzert vajag" stila komentārus, var radīt pietiekoši lielas neērtības. Redzamības pasliktināšanās vistiešākajā veidā ietekmē satiksmes drošību. Kamēr ārā temperatūra turas virs nulles, pietiek, tikai pasniedzoties pāri stūrei, stiklus vienkārši noslaucīt ar salvetīti. Iestājoties salam, jebkurš miklums uz stikla pārvēršas ledū, no kā atbrīvoties tik vienkārši var neizdoties.
Elpojiet retāk!
Neapstrīdams ir fakts, ka mitrums, saskaroties ar aukstajiem stikliem, kondensējas un pārvēršas ar aci saskatāmos sīkos pilieniņos.
Lai problēmu novērstu, vēlams tikt galā ar tās cēloņiem. Vispirms, tas ir paaugstināts mitrums salonā. Pirmām kārtām mitrums ir vadītāja un pasažieru izelpotajā gaisā. Skaidra lieta, ka pilnībā neelpot nav iespējams. Tomēr, ja braucēji savā starpā intensīvi nesarunāsies, gaisa daudzums, kas plūst caur viņu plaušām un mitrinās to - samazināsies. Der atcerēties, ka iereibušu pasažieru atrašanās salonā patiešām paātrina stiklu aizsvīšanas procesu. Izskaidrojums ir vienkāršs - izelpojamie spirta tvaiki "pa ceļam" pastiprināti piesaista ķermenī esošo ūdeni.
Vēl viens mitruma avots ir slapji paklājiņi, skaņas izolācija, sēdekļu apšuvums. Iztvaikojot no auduma, ūdens nekavējoties "pārvietojas" uz stikliem. Salona apsilde ieslēgta, ventilācija arī, tomēr uz stikliem veidojas teju vai nelielas straumītes!
- Visa vaina siltajā gaisa plūsmā, kas veicina iztvaikošanas procesu. Tomēr auto saimnieks reizēm tā arī neiedomājas, ka mašīnai nepieciešama "kapitālā" žāvēšana. Ja grīda un plaukts aizmugurē ir mitri "hroniski", pienācis laiks parūpēties par salona hermetizāciju vietās, kur visvieglāk piekļūst lietus ūdens - stiklu gumijas, antenas izeja utt.
Neļaujiet ūdenim piekļūt stikliem
Viens no priekšnoteikumiem - neļaut mitrumam nosēsties uz logiem. Automobiļa ierindas ventilācijas sistēma spēj aizargāt kā minimums vējstiklu (nu jau bieži arī priekšējos sānu stiklus). Ja nav iegūts vēlamais rezultāts, der pārbaudīt salona gaisa filtru. Diezgan bieži tieši tā aizsērēšana pasliktina ventilāciju, kā dēļ stikli intensīvi svīst pat automobiļos ar vispilnīgākajām mikroklimata sistēmām.
Jāatzīmē arī, ka uz tīra stikla kondensāts veidojas ievērojami mazāk. Ideāli ir, ja arī auto vējstikls ir elektriski apsildāms.
Ķīmija un stikli
Ražotāju katalogos pieejami gan šķidri gan aerosolveida līdzekļi cīņai ar stiklu svīšanu. Tomēr šī stiklu "antiperspirantu" lietošana ir gana smalka lieta. Daži preparāti uz stikla virsmas mēdz atstāt tik taukainu kārtiņu, ka, pieskaroties ar roku stiklam un vēlāk sēdekļu apšuvumam, uz pēdējā paliek nospiedumi. Arī uz stikla palikusī kārtiņa redzamību nebūt neuzlabo, īpaši tumšā laikā.
Kvalitatīvi līdzekļi, lietoti saskaņā ar instrukciju, ir absolūti nemanāmi un sezonas beigās nav nepieciešams veikt īpašus pasākumus stikla attīrīšanai. Pat ja neapsildītā salonā atrodas četri vai pieci cilvēki, šādi preparāti uz attiecīgi apstrādāta stikla neļaus veidoties mitrumam.
Tautas līdzekļi
Lai pasargātu stiklus no svīšanas un apsalšanas, daži vadītāji tos mēdz apstrādāt ar glicerīnu. Tomēr, dodoties nakts izbraucienos, ar šo paņēmienu pārlieku aizrauties nevajadzētu, jo glicerīna kārtiņa uz stikla pilnīgi noteikti rada atspīdumus.
"Senos laikos", ja apsvīduši stikli sāka apsalt, šoferi stiklus slaucīja ar drānā ietītu sāli. Šīs metodes trūkums gan ir tas, ka stikls, vienalga, paliek mitrs un aiz apšuvuma satecējušais nu jau sālsūdens ir lieliska iespēja priekšlaicīgi iepazīties ar koroziju.
Pats nekaitīgākais tautas līdzeklis ir - pavērts logs. Šī metode, savukārt, var izrādīties kaitīga pašam vadītājam.
Bet kā jūs cīnāties ar "svīdumu"?
iAuto
Man ir apsildaamais stikls priekshaa un pakaljaa... un normaala klimatkontroles sisteema... un nekaadu probleemu... :)