Otrdiena, plkst. 14:15. Braucot pa Miera ielu no Dzemdību nama puses Brīvības ielas virzienā, ievēroju, ka pie krustojuma strādā divi Ceļu policisti...
Kā jau vienmēr, pie rokas bija "Olympus" aparāts, bet par to vēlāk. Tuvojoties krustojumam, radās nojausma par to, ko policisti šeit dara. Viens staigā garām pie luksofora sarkanās gaismas apstājušamies mašīnām un pārliecinās, vai to vējstiklos ielīmētas derīgas uzlīmes. Savukārt otrs, jau aiz Brīvības un Miera ielu krustojuma, aptur "aizdomīgos" vai CSN pārkāpjošos vadītājus.
iAuto "Ford Escort" logā nav OCTA uzlīmes, jo polise izsniegta uz pārāk īsu laiku. To arī pamanīja kungi zaļajās vestītēs. Kamēr vēl gaidīju savu rindu pirms krustojuma, pa tramvaja sliedēm visiem garām lepni aizbrauca kāds melns parketa bezceļnieks. Pirms krustojuma atrodas ceļa zīme - "joslu sadalījums", kurā skaidri redzams, ka no krustojuma atļauts izbraukt tikai vienā joslā. Skatījos, kāda tad būs otrā policista reakcija. Un ... izrādās, ka nekāda! Džips netika apturēts, kaut policists to redzēja.
Kad pienāca mana kārta šķērsot krustojumu un tikko to biju izdarījis, policists apturēja arī mani. Bija ppatīkami dzirdēt, ka policista kungs zina arī visu, kas viņam būtu jāsaka apturētajam vadītājam - ideāli. Pat uzvārdu varēja sadzirdēt. Pēc veiksmīgas dokumentu pārbaudes es drīkstēju turpināt ceļu, tomēr nolēmu uzdot viņam dažus jautājumus.
- Par ko tieši Jūs šeit apturat? Uz to policists atbildēja izvairīgi, apmēram, tā - mēs skatāmies, lai vadītāji ievērotu CSN, luksofora signālus utt.
Tad man radās nākošais jautājums - vai tad Jūs neredzējāt melno džipu, kas tikko, pārkāpdams CSN, šķērsoja krustojumu un kāpēc tas netika apturēts?
- Jā, es redzētu džipu, bet viņš brauca pēc "noteikumiem". Kad es iebildu, ka krustojumu drīkst šķērsot tikai vienā joslā, policists bija ļoti izbrīnīts un atjautāja - Kopš kuriem laikiem tur nedrīkstot tā braukt? Atbildēju, ka neatceros laikus, kad šīs zīmes tur nav bijis. Ieteicu viņam paskatīties atpakaļ, vai pa rāciju pajautāt pirmajam policistam, lai viņš paceļ acis augstāk... Sarunas gaitā policists sāka kāpties atpakaļ, lai pēc iespējas ātrāk varētu pārtraukt šo sarunu. Nekas cits neatlika, kā apgriezties un veikt šo maršrutu vēlreiz.
Pirmais policists - uzmanīgi vēro vējstiklus.
Otrais policists - aptur pirmā policista ievērotos (un citus) pārkāpējus.
Tomēr neviens no viņiem abiem nav pamanījis šo 516.ceļa zīmi...
Ieslēdzu fotoaparātu un nofotografēju gan krustojumu, gan arī "nepamanāmo" ceļa zīmi. Arī šoreiz atradās gudrinieki, kas krustojumā iebrauca no otrās joslas. Laikam policisti jau bija paspējuši noskaidrot pareizo krustojuma veikšanas metodi un pārkāpējs (tas, kurš brauca pa otro joslu) tika apturēts un, jādomā, brīdināts vai sodīts.
Policistu kungi - pirms sākt strādāt kādā krustojumā, neaprobežojieties tikai ar uzlīmju pētīšanu vējstiklos, bet paskatieties arī uz svarīgākām lietām, piemēram - ceļazīmēm!
Pārējiem - iesaku pievērst uzmanību ceļa zīmēm, izskatās, ka no Mieras ielas izbraukt drīkst tikai vienā joslā.
P.S. Patiesībā šī ceļa zīme var radīt šaubas vadītājos - bultiņai gar malām trūkst ierasto balto pātraukto līniju. Par to jau ir uzdots jautājums CSDD speciālistiem.
CSDD man paskaidroja, ka šī ir uzskatāma par 516.ceļa zīmi "Braukšanas virzieni joslā", tikai tai trūkst balto maliņu. Ja šī ir 516. ceļa zīme, tad uz to darbojas CSN 230.11. pants. No tā izriet, ka krustojumu drīkst izbraukt tikai vienā joslā!
iAuto
Hm, bet vai shinii ziimee treknajai bultai no abaam puseem nav jaabuut joslu apziimeejoshaaam paartrauktajaam liinijaam kaa uz Barona ielas??