Baumas par autoskolām ir nepatiesas 12

11.marts 2004 0:02

Topošo un potenciālo autovadītāju vidū izplatījusies aplama informācija, kas vēsta, ka pēc 1. maija gaidāmas nopietnas pārmaiņas autovadītāju apmācībā.

Cilvēki izrāda satraukumu, gan par to, ka strauji pieaugšot vadītāja apmācības cenas, gan „B” kategorijas autovadītāja tiesības būšot iespējams saņemt tikai no 21 gadu vecuma, gan, ka turpmāk autoskolā būs jāmācās daudz ilgāk, nekā līdz šim – vismaz pusgads. Tomēr šī informācija uzskatāma par baumām, kuras visticamāk radījuši autoskolu darbinieki.

Kādēļ tiek kultivētas baumas?
 „Baumu izplatīšanu var uzskatīt par sava veida mārketinga triku, kuru iespējams izstrādā atsevišķas autoskolas, lai vairotu audzēkņu skaitu un līdz ar to – ienākumus,” uzskata Juris Teteris, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas vadītājs.
Turklāt tādām baumām šobrīd ir pateicīga augsne - iestāšanas Eiropas Savienībā (ES). To piesaucot var apgalvot, ka no 1. maija visās jomās pieaugs pakalpojumu cenas un mainīsies prasības.

Vai dārgāka kļūs autovadītāju apmācība?
„Cenu pieaugums par jebkuriem pakalpojumiem ikvienā jomā pakāpeniski pieaug, - gan degvielas cenas, gan darba algu apjoms. Šīs sfēras tieši skar apmācību autoskolās, kuras pašas nosaka maksu par saviem pakalpojumiem. Ja, iestājoties ES, inflācijas līmenis ievērojami pieaugs, pieaugs arī šo pakalpojumu cenas. Tomēr arī tādā gadījumā cenu pieaugums nebūs lavīnveidīgs - noteikti ne divkāršs vai trīskāršs,” norāda Juris Teteris.
ES dalībvalstu eksperti autovadītāju kvalifikācijas sistēmu Latvijā jau patreiz vērtē kā profesionālu un atbilstošu Eiropas līmenim, tādēļ nav plānots ne manīt „B” kategorijas autovadītāja apliecības iegūšanas vecumu, nedz pagarināt apmācības ilgumu autoskolās.

Statistika
Pēdējo gadu laikā autoskolas CSDD  reģistrē arvien lielāku skaitu topošo vadītāju. Ja vidēji gadā tiek izsniegtas
30 000 vadītāja apliecības, tad katru gadu jauno vadītāju skaits pieaug vidēji par diviem tūkstošiem.  Arī šajā gadā vērojama salīdzinoši liela jauno vadītāju aktivitāte. Šogad vadītāja apliecības jau ieguvuši 4 755 jaunie autovadītāji. Tomēr tas nav ievērojami lielāks kā šajā laikā pagājušajā gadā – 4 057.

Informāciju sagatavoja:
Džoanna Eglīte, CSDD Sabiedrisko attiecību speciāliste

 
Visi komentāri
 
118436. viesis 11.marts 2004 10:07
0 0 Atbildēt

nu un

118446. viesis 11.marts 2004 10:17
0 0 Atbildēt

so? - dzilju domu pateici?

118467. viesis 11.marts 2004 10:52
0 0 Atbildēt

cerams ka esot ES, autoskolas tiks kontrolētas daudz stingrāk un nevarēs ražot orku barus, kuri pazīst tikai gāzes pedāli, avārijas signālu un aptuveni arī CSN.

118489. viesis 11.marts 2004 12:05
0 0 Atbildēt

Paliks , paliks dārgākas , kautvai benzīna cenu dēļ. Par stundas braukšanu būs vairāk jāmaksā.

118550. viesis 11.marts 2004 15:04
0 0 Atbildēt

Baumas ir baumas, bet tas parsti nerodas no zila gaisa... gan jau ka tas vis ta bus, bet tikai pec kada laicinja!

118560. viesis 11.marts 2004 15:50
0 0 Atbildēt

"Pieaug gan degvielas cenas, gan darba algu apjoms." Nu nezinu es nevienu kuram buutu palielinaajusies alga.

118622. viesis 12.marts 2004 10:08
0 0 Atbildēt

ar es tas pc sviests kas ar y2k

118693. viesis 12.marts 2004 14:02
0 0 Atbildēt

Shitaaas tieshaam ir baumas. Bet viena viltiiga lieta gan buus. Reaaliem taxometru shoferiem buus jaaiziet apmaaciiba piekam buus sameeraa niknas prasiibas!

118746. viesis 13.marts 2004 11:56
0 0 Atbildēt

Piekritu

118747. viesis 13.marts 2004 11:59
0 0 Atbildēt

Margus atzist ka ta nelietiba

118771. viesis 14.marts 2004 15:03
0 0 Atbildēt

buutu labi, ja skolas buutu 6meen un arii stingraaki exam

118868. viesis 15.marts 2004 11:42
0 0 Atbildēt

Pārāk vienkārši tās tiesības tagad dala! Eksāmeniem un apmācībai jābūt stingrākiem, lai visādi siekalas pa ceļiem nevibrētu. Nevar tā būt, ka ikviens, kam iegribās dabūt tiesības, tās arī dabū. Jādarbojas atsijāšanas mehānismam, kad lūzerus nošķir jau pašā sākumā! Pac gan neticu tam, ko pateicu :(

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 4

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk