Pirmdienas rītā ievēroju ceļu policistus strādājot pie Ulmaņa un Vienības gatvju krustojuma. Ieskatoties, varēja redzēt, ka ekipāža ir "sadalījusies" - viens skatās luksoforu uz ziņo pa rāciju, otrs (uz Vienības gatves) aptur pārkāpējus.
Pirmais policists vēro krustojumu.
Un tātad: viens ceļu policists vēro krustojumu no centra puses. Ja vadītājs, lai nogrieztos pa kreisi, iebrauc krustojumā pie atļautā signāla, viss ir OK, bet ja tas tiek darīts pie aizliedzoša signāla, tiek dota ziņa otram policistam, kas stāv uz Vienības gatves dažus desmitus metrus aiz krustojuma. Tur arī tiek apturēts un (sodīts/brīdināts) pārkāpējs.
Otrais gaida pārkāpējus.
Pajautāju tur dežūrējošajam policistam, kas šeit ir tas "klupšanas akmens"? Viņš pastāstīja, ka, ja vadītāji iebrauktu krustojumā tik tālu, cik var (vismaz līdz krustojuma vidum), tad katrā luksofora ciklā to pat vissliktākajā gadījumā varētu izbraukt vismaz četras mašīnas. Liela daļa vadītāju to nedara.
Baltā auto vadītājs, knapi iebraucis krustojumā, apstājas, tādā veidā neļaujot iebraukt krustojumā aiz sevis braucošajiem auto.
Sarunas laikā arī bija novērojumi konkrēti piemēri - mašīnas vadītājs pavisam nedaudz iebrauc krustojumā un apstājas. Pārējie stāv pirms krustojuma.
Te tieši tāda pati situācija...
Kad jau iedegas sarkanā gaisma, tas, kurš bija pirmais, "legāli" veic kreiso pagriezienu, bet pārējiem jāpaliek pirms krustojuma, jo pie sarkanās gaismas tajā iebraukt aizliegts. Nākas atzīmēt, ka tur bija redzamas arī mācību mašīnas, kuru vadītāji, instruktoru pavadībā, egoistiski veica šo krustojumu. Šādu "bailīgo" braucēju dēļ veidojas pamatīgi sastrēgumi.
Ar sarkano apzīmēta "egoistiska" auto apturēšanas metode, ar zaļo - ideālā. Ja arī pretējā virzienā braucošie vēlas pagriezties pa kreisi, zaļā pozīcija var nedaudz mainīties.
Ko darīt? Veicot šādus krustojumus, iebrauciet tajā iespējami "dziļi", lai arī citiem pietiktu vietas! Par iebraukšanu krustojumā pie to atļaujoša luksofora signāla jūs neviens nesodīs. |
Daži CSN punkti, kas attiecas uz krustojumiem:
93. Aizliegts iebraukt krustojumā vai brauktuvju krustošanās vietā, ja izveidojies sastrēgums, kas vadītāju var piespiest apturēt transportlīdzekli krustojumā vai brauktuvju krustošanās vietā un traucēt braukt citiem transportlīdzekļiem.
96. Vadītājam, kas iebraucis krustojumā, kad to atļāva luksofora signāls, no krustojuma iecerētajā virzienā jāizbrauc neatkarīgi no tā luksofora signāla, kas uzstādīts pirms izbraukšanas no krustojuma. Ja krustojumā pirms luksoforiem, kas atrodas vadītāja braukšanas ceļā, ir 541.ceļa zīme, vadītājam jāņem vērā katra luksofora signāli.
97. Kad luksoforā iedegas atļaujošais signāls, vadītājam jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas iebraukuši krustojumā, kad viņiem to atļāva luksofora signāls, kā arī gājējiem, kas nav paguvuši šķērsot brauktuvi.
Brauciet tā, lai šis neiznāktu par dārgu krustojumu!
iAuto, E.Biele
Instruktors teica, ka, lai cik pareizi iebrauktu pirmais, tāpat ne varāk par divām mašīnām normāli var izbraukt. Tāpēc, ja tur ir menti, nebrauciet pa četriem.