Prognoze: Ārpus ES ražotu auto cenas pieaugs 11

 
19.marts 2004 1:10

Ārpus Eiropas Savienības (ES) ražoto jauno automašīnu cenas Latvijā pēc iestāšanās ES palielināsies par vidēji 10%, jo Latvijā stāsies spēkā savienībā noteiktās ievedmuitas likmes, atzina aģentūras BNS aptaujātie jauno automašīnu oficiālie dīleri.

Krievijā ražoto automobiļu "Lada" dīlera Latvijā "Latlada" viceprezidents Ainārs Saulītis sacīja, ka līdz ar ES ievedmuitas piemērošanu automašīnām arī "Lada" automobiļu cena palielināsies par aptuveni 10%.

Līdz ar cenu pieaugumu Saulītis prognozēja arī pārdošanas apjoma samazinājumu, taču teica, ka Latvijā populārāko Krievijā ražoto automašīnu "Lada Ņiva" pārdošanas apjomi nemainīsies, pat ja "Ņiva" cena palielinās par 10%, jo "starp "Ņiva" un nākamo lētāko apvidus automašīnu joprojām saglabāsies liela cenu starpība".

Viņš klāstīja, ka Krievijas ražotājiem nebūs problēmu ievērot ES kvalitātes prasības, jo jau vairākus gadus Latvijā ir spēkā "Eiro3" kvalitātes prasības, kam "Lada" automašīnas atbilst.

Savukārt otrais "Lada" dīleris "Kin B" aģentūrai BNS pastāstīja, ka pagaidām nav zināms, vai tuvākajā laikā mainīsies minēto automašīnu cena.

Arī Japānā ražoto automašīnu "Mitsubishi" oficiālā dīlera Latvijā "Skandi Auto" direktors Valdis Spredzis šīs markas automašīnām prognozēja cenu pieaugumu par 10%, taču tiem "Mitsubishi" automašīnu modeļiem, kas ražoti Eiropā, cenu palielinājums pēc 1.maija netiek prognozēts.

Spredzis lēsa, ka ārpus ES ražotām automašīnām cena varētu palielināties šovasar, jo automašīnu dīleriem būs savi krājumi.

"Mitsubishi" pārstāvis sacīja, ka līdz ar cenu palielinājumu nedaudz varētu samazināties arī pārdoto automašīnu skaits, it sevišķi ekonomiskās klases automašīnām, taču, no otras puses, jauno automašīnu tirgus Latvijā ir augošs.

Arī Japānas automašīnu "Toyota" un "Lexus" dīlera Latvijā "Wess Motors" direktora vietniece automobiļu tirdzniecībā Jana Šilvene aģentūrai BNS teica, ka šo marku automašīnu cena pēc 1.maija pieaugs, taču nav zināms, vai par 10%, jo, iespējams, kādu daļu no nodokļa segs mašīnu ražotājs.

Savukārt Japānā ražoto automašīnu "Mazda" dīlera Latvijā "M-Motors" direktors Andrejs Rihters klāstīja, ka pēc 1.maija "Mazda" automašīnām nav gaidāms cenu kāpums, jo jau janvārī "Mazda" automašīnu cenas Baltijas valstīs palielinājās par 3-5% atkarībā no modeļa. Viņš skaidroja, ka atlikušos 5-7% segs "Mazda" ražotāji, importētāji un izplatītāji kopīgi.

Viņš atzina, ka līdz ar to "M-Motors" peļņa varētu samazināties, taču ne būtiski, jo arī Eiropas ražotāji drīzumā palielinās savu automašīnu cenas, līdz ar to tirgus izlīdzināsies.

Rihters stāstīja, ja "Mazda" cenas pēc 1.maija palielinātos par vidēji 10%, tad "Mazda" zaudētu savu konkurētspēju.

Pašlaik jebkurai Latvijā ievestai jaunai automašīnai jāmaksā 250 latus liels akcīzes nodoklis, kā arī ievedmuita, kas ir atkarīga no mašīnas veida un cenas. Savukārt pēc 1.maija ES ražotām automašīnām, kuras ieved Latvijā, ievedmuita vairs netiks piemērota, jo Latvija iekļausies Eiropas kopējā tirgū. Savukārt ārpus savienības ražotajām automašīnām tiks piemērota ievedmuita, kas ir vienāda visā ES, un Latvijas gadījumā tas nozīmē ievedmuitas palielināšanos šīm precēm.

Tādēļ ES dalībvalstī Francijā ražoto automašīnu "Peugeot" dīlera Latvijā "Lauva auto" direktora asistente Gunita Šlara sacīja, ka pašlaik nekas neliecina, ka "Peugeot" automašīnas tuvākajā laikā kļūs dārgākas. "Taču par ilgāku laika posmu neko nevaram solīt," viņa teica.

RĪGA, MAR 17, BNS

 
Visi komentāri
 
119712. viesis 19.marts 2004 2:22
0 0 Atbildēt

Man kaut kaa vienalga, es ar taam telefonbuudaam netaisos braukt, un tas arii ir labi, lai peerk citi nabagi, kam rasha patiik...

119716. viesis 19.marts 2004 8:37
0 0 Atbildēt

Žurnālistu darba specifika gan prasītu neklausīties dīleros, kas vienmēr uzskatīs, ka "gan jau cena pieaugs":))) bet pašiem noskaidrot, kāds ir muitas nodoklis tagad un kāds pēc iestāšanās ES, kā arī to, kāds procents no šķībacainajām mašīnām vispār tiek importēti Latvijā no Japānas....

119720. viesis 19.marts 2004 9:05
0 0 Atbildēt

:)) da to jau pirms referenduma mums "aizmirsa" pastāstīt.... un autotransports nav vienīgā nozare, kur gaidāms cenu pieaugums neeiropā ražotām precēm ...

119724. viesis 19.marts 2004 9:16
0 0 Atbildēt

Nav liela bēda, tāpat skaidrs, ka labākos auto ražo Ingolštādē, Štutgartē un Bavārijā, tobiš Eiropas sirdī!

119735. viesis 19.marts 2004 10:05
0 0 Atbildēt

Ja jau Eiropas mašīnām noņems nodoli tad tām būtu drusku jākļūst lētākām?(gaidi ar maisu :) )

119737. viesis 19.marts 2004 10:22
0 0 Atbildēt

Kads sadardzinajums par 10% ? Mulkibas, runa iet par ievedmuitu 10%, kas varetu masinu cenu sadardzinat tikai par paris %!

Kada vispar ievedmuitas izlidzinasanas ???? Mulkibas, nav tagad nekadas ievedmuitas ir tikai akcize un PVN un tikai no 1.maija varetu but 10% ievedmuita ne Eiropas masinam.

Apsoluti dumjs raksts un loti neprecizs!!!

119750. viesis 19.marts 2004 11:01
0 0 Atbildēt

Tas attiecas tikai uz jauniem auto, vai ietekmēs arī lietotu auto cenu? Kurš zin?

119755. viesis 19.marts 2004 11:12
0 0 Atbildēt

Bobs, tas attiecas uz precēm, kas nav ražotas Eiropā un tiek ievestas no neeiropas. Tobiš vecam eirpas autiņam, kas tiek ievests no piem. ASV nodoklim navajadzētu būt, bet vecam ASV autiņam, kas tiek ievests no ASV nodoklim būtu jābūt. Ja LR tiek ievests ASV ražots auto, kas līdz šim braukājis pa Vācijas ceļiem, muitas nodoklim arī nevajadzētu būt.. bet tas tā... cik es zinu

119760. viesis 19.marts 2004 11:19
0 0 Atbildēt

Vienvaardsakot, visas cenas augs un viss izliidzinaasies :) Kautkaa veel nav dzirdeets teksts: "sakaraa ar iestaashanos ES, tiks samazinaatas cenas tam un tam..."

119777. viesis 19.marts 2004 11:55
0 0 Atbildēt

Nu slikti jo labākos patiešām ražo JAPĀNĀ. štates eiropas sirdis uc netur līdz.

119839. viesis 19.marts 2004 17:27
0 0 Atbildēt

Var redzēt BNS kompetenci muitas jautājumos, apsolūts idiotisms, ka mašīnai ievedot jāmaksā ievedmuita atkarībā no modeļa un cenas.

Ievedot jaunu a/m ir jāmaksā akcīzes nodoklis (250 LS) un PVN nodoklis no kontrakta summas. NAV jāmaksā nekāda ievedmuita, nevajag maldināt tautu dārgie žurnālisti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti