Jaunie CSN radīs izmaiņas ceļu satiksmē 57

 
22.marts 2004 14:42

Jaunie Ceļu satiksmes noteikumi (CSN), kas (kā paredzēts) stāsies spēkā no šī gada 1. maija, radīs būtiskas izmaiņas motociklu, mopēdu, autovadītāju un arī gājēju rīcībai ceļu satiksmē. Jaunajos CSN atcelta virkne ierobežojumu, kas traucēja un apgrūtināja satiksmes plūsmas vienmērīgumu, bet ieviestas arī atsevišķas stingrākas normas, kas vērstas uz satiksmes drošības līmeņa paaugstināšanu. Patreiz izstrādāts šo noteikumu projekts.

Jaunas ceļa zīmes
Saskaņā ar CSN Latvijā tiks ieviestas dažas jaunas ceļa zīmes. Būtiskākā no tām – „Ātrgaitas ceļš”. Tas nav automaģistrāles apzīmējums, tomēr noteiks lielāku braukšanas ātrumu uz noteiktiem ceļiem. Vieglajiem transportlīdzekļiem vasaras mēnešos pieļaujamais braukšanas ātrums uz tiem būs 110 km/h, ziemā – 90 km/h.

Pa šiem ceļiem nebūs atļauts pārvietoties velosipēdiem un mopēdiem, lai neradītu satiksmes bīstamas situācijas citiem satiksmes dalībniekiem, kuri pārvietosies ar 110 km/h. Ātrgaitas ceļu apzīmējumus Latvijas ceļiem piešķirs Latvijas Autoceļu direkcija. Tie tiks piešķirti šosejām, kur abos braukšanas virzienos ir vismaz divas braukšanas joslas, piemēra, Jūrmalas, Rīgas-Ogres un Rīgas-Siguldas šosejas.

Mācību braukšana
Jaunie CSN nosaka, ka turpmāk Mācību braukšanas atļauja būs nepieciešama ikvienam topošajam vadītājam, neatkarīgi, vai apmācība notiks privāti, vai ar autoskolas starpniecību. Līdz šim nopietni CSN pārkāpumi, piemēram, braukšana reibumā, laikā, kad cilvēks mācījās braukt, nekur netika fiksēti.

Saņemot Mācību braukšanas atļauju, CSDD datu bāzēs nonāks visa informācija par topošo vadītāju. Līdz ar to, ja topošais vadītājs nopietni pārkāps noteikumus, tas tiks fiksēts. Administratīvo pārkāpu kodekss paredz vairākus gadījumus, kad cilvēkam var tik liegts saņemt vadītāja apliecību, ja viņš pirms tiesību saņemšanas pie auto stūres veicis pārkāpumus.

Turklāt CSDD rīcībā būs arī medicīniskā izziņa par katru topošo autovadītāju, kas apliecinās, ka konkrētais cilvēks, var piedalīties ceļu satiksmē kā autovadītājs vēl pirms īsto vadītāja tiesību saņemšanas. Topošajiem autovadītājiem, uzsākot apmācību, Mācību braukšanas atļauja būs jāizņem vienā no 10 Ceļu satiksmes drošības direkcijas nodaļām, kurās izsniedz vadītāja apliecības.

Kas jāzina jaunajiem autovadītājiem
Jaunie CSN paredz atteikties no braukšanas ātruma ierobežojuma (80 km/h) jaunajiem šoferiem ar stāžu līdz diviem gadiem. Turpmāk visiem vieglo automašīnu šoferiem ārpus apdzīvotām vietām būs vienots atļautais braukšanas ātrums.

Līdzīgi kā citās ES valstīs arī Latvijā turpmāk galvenā atšķirība starp jaunajiem un pieredzējušajiem šoferiem būs mazāks pieļaujamā alkohola daudzums asinīs jaunajiem vadītājiem. Latvijā jaunajiem autovadītājiem pieļaujamā alkohola koncentrācija asinīs no 1. maija būs 0,2 promiles, kamēr pieredzējušiem vadītājiem norma saglabāsies līdzšinējā līmenī – 0,5 promiles.

Izmaiņas mopēdu vadītājiem
Saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) prasībām, ievērojamas izmaiņas skars mopēdu vadītājus. Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (CSL) nosaka, ka no 1. maija mopēdi Latvijā būs jāreģistrē. Līdz šim tiem bijis līdzīgs statuss, kā velosipēdiem – tie nebija jāreģistrē un eksāmeni braukšanas tiesību iegūšanai bija tādi pat kā velosipēdista tiesību saņemšanai.
Turpmāk mopēdiem līdzīgi kā motocikliem tiks izsniegta viena numura zīme un reģistrācijas apliecība.

Jaunajos CSN mainīta arī mopēda definīcija. Turpmāk par mopēdu tiks uzskatīts tāds divriteņu transportlīdzeklis, kura maksimālais braukšanas ātrums nepārsniedz – 45 km/h (līdz šim - 50 km/h). Savukārt tā kubatūra pieļaujama līdz 50cm3. Braukšanas ātrums un kubatūra fiksēti mopēda ražotāja pavaddokumentos.

Motorizētie divriteņu transportlīdzekļi, kuri pārsniedz CSN noteiktās prasības, tiks uzskatīti par motocikliem un uz tiem attieksies tādas pat prasības kā pret motocikliem.
Ar mopēdu atļauts braukt no 14 gadu vecuma, ja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) sekmīgi nokārtots teorētiskais Ceļu satiksmes noteikumu tests. Savukārt, lai brauktu ar motociklu, CSDD sekmīgi jānokārto satiksmes noteikumu teorētiskais eksāmens un braukšanas eksāmens.

Nebijusi iespēja neliela CSNg gadījumā
Balstoties uz Eiropas pieredzi, CSN nosaka arī jaunu kārtību, kā rīkoties pēc ceļu satiksmes negadījuma (CSNg). Turpmāk nelielas sadursmes gadījuma, ja nav cietušo, transportlīdzekļi nav nopietni bojāti un iesaistītie vadītāji var savstarpēji vienoties, sastādot saskaņotu negadījuma paziņojumu, var neziņot par negadījumu Ceļu policijai un nesaukt to uz notikuma vietu.

Pēc saskaņota paziņojuma uzrakstīšanas, transportlīdzekļu vadītāji var vērsties pie apdrošinātājiem pēc zaudējumu segšanas. Saskaņotā paziņojuma paraugs būs pieejams, apdrošināšanas kompānijās, gan veicot apdrošināšanu, piemēram, degvielas uzpildes stacijās.

Latvijas ceļus atstās lielgabarīta transportlīdzekļi
CSN paredz, ka pamazām no Latvijas ceļiem izzudīs lielgabarīta transportlīdzekļi (tādi, kuru augstums, garums un platums pārsniedz CSN noteiktās normas). Ikdienā uz ceļiem visbiežāk sastopamā lielgabarīta transportlīdzekļu kategorija ir kokvedēji, kas nopietni bojā autoceļus. Lai no tiem pilnībā atteiktos Latvijā būs noteikts pārejas periods.

CSN ir viens no 18 Ministru kabineta noteikumiem, kas tieši saistīts ar grozījumiem Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK) un Ceļu satiksmes likumā (CSL) un kopumā veido vienotu jaunu sistēmu, kuras mērķis veicināt satiksmes drošību Latvijā. Tā sāks darboties no 1. jūlija.

Daļa MK noteikumu projektu patreiz pieejami CSDD mājas lapas apmeklētājiem
www.csdd.lv. CSDD aicina mājas lapas apmeklētājus ar tiem iepazīties un izteikt savu viedokli vai priekšlikumus.

Džoanna Eglīte
CSDD Sabiedrisko attiecību daļa
T. 7025730

 
Visi komentāri
 
120052. viesis 22.marts 2004 14:46
0 0 Atbildēt

ehh, un es te godiigi jau 2 gadus un 3 meeneshus ar 80ieku braukaaju :-) prieks par tim 110, vismaz daudz-maz atbildiis realitaatei.

120054. viesis 22.marts 2004 14:49
0 0 Atbildēt

Prieka vēsts - 110km/h...

Nez, nereģistrētos mopēdistus drātēs CP-isti tāpat, kā ja es brauktu ar nereģistrētu mašīnu vai kā???

120055. viesis 22.marts 2004 14:50
1 0 Atbildēt

Vēsts priecīga... Vēl priecīgāks kļūšu, kad Rīga -- Sigulda zem riteņiem manīšu ceļa jaunu segumu... Lai zobu protēzi nav kabatā jātur...

120058. viesis 22.marts 2004 14:58
0 0 Atbildēt

Bet es isti nesaprotu - ja vaditaji pec neliela CSN vienojas un sastada Saskanoto pazinojumu - viens no viniem tik un ta jaatzist par vainigu CSN izraisisanaa? Un lidz ar to viens no vaditajiem jasauc pie atbildibas?

120061. viesis 22.marts 2004 15:01
0 0 Atbildēt

A hulji taa atbildiiba? Galvenais jau sachinjiit autinju, bet to kaareiz arii nodroshina apdroshinaataaja firma!

120062. viesis 22.marts 2004 15:03
0 0 Atbildēt

110 km/h it kā atbilst realitātei, taču ja paraugās uz šiem ātrgaitas ceļiem, tad redzams, ka lielākās autovadītāju daļas ātrums = atļautais ātrums + Ls5. Tātad reāli brauca ar ātrumu ap 110 km/h.

Ja tagad atļautais būs 110km/h, visticamāk, ka palielināsies vidējais ātrums un tagad tie paši brauks nevis ar 110, bet ar 130 vai 140 km/h.

Principā ātrums 90 km/h tiešām ir arhaisks un prasās, lai tas būtu kaut vai tie paši 110, bet... lai tad arī nebrauc vairāk par 110 km/h. Un arī ceļiem tādā gadījumā ir jābūt ar kvalitatīvu segumu un ar visām ceļazīmēm, barjerām, stabiņiem, horizontālajiem apzīmējumiem, utt., jo tagad ceļu segums, nemaz nerunājot par to aprīkojumu, ir nepietiekamā līmenī, lai varētu atļaut braukt pa tiem ar 110- 120 km/h.

120065. viesis 22.marts 2004 15:13
0 0 Atbildēt

Beidzot!!! Sen jau ko tadu vajadzeja!! Mani tikai vel interese kad saks nemt prieksa tos, kas velkas krietni zem atlauta atruma un bremze satiksmi, ka ari gajejus kas vazajas tumsa bez atstarotajiem un kas skrien pari ielam kur vien ienak prata

120066. viesis 22.marts 2004 15:15
0 0 Atbildēt

Man kā bija tā būs 100-120 vidējais braukšanas ātrums pa latvijas ceļiem,ar izņēmumiem pilsētās un apdzīvotās vietās.Izmainīt varēs tad,kad policistiem maksās lielākas algas un sodu rēķinās % no taviem ienākumiem.

120071. viesis 22.marts 2004 15:27
0 0 Atbildēt

MEGADELFINO

tev ir absoluuta taisniiba- visi mauks uz 130. gan jau peec paaris lielaakiem crush naaksies likt atpakalj to pashu 100.

120073. viesis 22.marts 2004 15:37
0 0 Atbildēt

es gribu arii uz jelgavenes atlajutos 110 :)

kaut gan .. tapat tur braucu ar taadu aatrumu :)

120075. viesis 22.marts 2004 15:43
0 0 Atbildēt

kas mainiisies, ja sodi buus % no algas??? buus tikai *******ovaak - lielaakaa dalja rupjie paarkaapeeji ir bezdarbnieki, so uzdirst tam!

a kaa, mopeedi jaapdroshina ar buus? un skate ar jaaiet?

120076. viesis 22.marts 2004 15:43
0 0 Atbildēt

hmm- juus tieshaam domaajat ka buus daudz shaadu celja posmu kur buus shie 110? Imho tikai tur kur agraak bija 100 ziime (Juurmalene, Sigulda, Ogre) un taapat buus tikai vasaras periodaa. Taa ka relaks- viss buus kaa agraak.

Bez tam nav lielas starpiibas vai 95 vai 110- ~15%, jeb respektiivi ~9 minuutes uz katru nobraukto stundu, visu laiku turot konstantu aatrumu, kas pie mums toch nav ilgi iespeejams.

btw- jaunajaa APK vairs nav 5kmh tolerance pret aatruma paarsniegshanu. :)

120082. viesis 22.marts 2004 15:52
0 0 Atbildēt

uz pleskavenes cik aceros staav 90.. laikam deelj drausmiigi sliktaa celja.

bet par 80 nav ne vainas.. sen bija laiks nonjemt to 80. vajag uzlikt zalju lapinju kaa tas ir igaunijaa, lai zin ka veel cilveeks maacaas un ta uzmaniigaak ar vinju :)

120084. viesis 22.marts 2004 15:58
0 0 Atbildēt

2 viesis 22.03.2004 15:52:

Tagad sapratu, kāpēc taksisti un mikrobi ar zaļo lampiņu tik atsaldēti brauc - tie visi ir igauņu mācībnieki.... :-D :-D :-DDDDDd

120087. viesis 22.marts 2004 16:03
0 0 Atbildēt

Beidzot! !! Sen jau ko tadu vajadzeja! ! Mani tikai vel interese kad saks nemt prieksa tos, kas velkas krietni zem atlauta atruma un bremze satiksmi

To Bugs.Ir daudz objektīvu iemeslu braukt lēnāk(nokrauts smagais ar plīstošu kravu utt),tāpēc atslābsti,nevienu nedrāzīs par braukšanu lēnāk par atļauto,toties par neirozēšanu uz ceļa(midžināšanu,taurēšanu utt...) drāzīs noteikti jo tā tiks traktēta kā agresīva braukšana!

Zoga.

120089. viesis 22.marts 2004 16:14
0 0 Atbildēt

Kur problēma, lēnie brauc pa labo ātrie pa kreiso joslu un miers uz ceļa. 100 vai 130 km/h ar nav liela starpība uz 100 km ietaupās 15 min, nav tā vērts, ja vēl ir jāpdzen lēnie un jābrauc caur pilsētām. Reāli ietaupi max 10 min. Brauc kā gribi vidējais ātrums tik un tā 60 km/h.

120090. viesis 22.marts 2004 16:36
0 0 Atbildēt

Jaa, mazos skuuteriisus, kuriem tagad nav dokji, pieregistreet nevarees?

120091. viesis 22.marts 2004 16:38
0 0 Atbildēt

Un uz aatrgaitas celjiem, paari trim joslaam noteikti tiks smuki uzkraasota zebrinja ar eiropas standartiem atbilstoshu kraasu :)

120093. viesis 22.marts 2004 17:00
0 0 Atbildēt

interesanti kaa gan kokvedeeji vediis kokus, ja jau vinjus aizliegs?

120094. viesis 22.marts 2004 17:11
0 0 Atbildēt

Labāk padiskutētu par to agresīvās braukšanas definīciju, kas dos CPistiem pilnvaras uz Ls200 sodu! Vairākkārtēja (cik ilgā laikā?) joslu maiņa, satiksmes vienmērīgas plūsmas bremzēšana (kā tas tiks pierādīts?) ir diezgan labi interpretējami lielumi, lai piecirstu kukuļus!

120103. viesis 22.marts 2004 18:08
0 0 Atbildēt

Agresīva braukšana ir tā teikt pieciršanas paņēmiens tiem kas "pārāk gudri". Ja tu spēsi pamatot un pierādīt, ka neesi izdarījis pārkāpumu, tu vienmēr varēsi izrādīties agresīvi braucis, un tā teikt policistam atkal vienmār būs taisnība. Es personīgi ilgi domāju, kurš varēja būt tik ''gudrs'' un izdomāt tik lielu robu noteikumos, bet skaidrības nav. Tad labāk neveikla braukšana.

120108. viesis 22.marts 2004 18:57
0 0 Atbildēt

A kā tad tie koki turpmāk pārvietosies, ja kokvedējus likvidēs? Pa gaisu lidos, vai?

120109. viesis 22.marts 2004 19:00
0 0 Atbildēt

Nu jauki jau jauki. Nevajadzees bojaat vairs masiinas izskatu ar nepatiikamu uzliimi. Un 110 uz taas pasas jelgavenes braucot tiessam zobi ir jaatur kabataa. Vismaz Jelgavas virzienaa. Taa kaa butu arii jasataisa celji.

Runaajot par agresiivo brauksanu un satiksmes trauceesanu - tie ir ljoti neizmeeraami lielumi un tiesaam - tas izskataas iestraadaats, lai vareetu pie kaut kaa piesieties.

...

Jauki - vismaz degvielas cenu kaapumu kompensee daudzmaz sakariigaaki noteikumi...

120111. viesis 22.marts 2004 19:33
0 0 Atbildēt

un ja vel aizliegtu braukat tiem vecajiem ZILiem, Kamaziem un Ikarusiem... katrs no vinjiem piesudo gaisu kaa 20 vieglie autinji!

120115. viesis 22.marts 2004 20:54
0 0 Atbildēt

zaļie pie valdības, saucās....

ir kāds padomājis, kas notiks ar velotūrismu? pēc to vīru domām riteņbraucējiem no Rīgas doties labāk pa šauru Ulbrokas ceļu, kur draudīgi līgojas smagie un autobusi, ja?

kur trenēsies šosejas riteņbraucēji? sportu nafig?

ne jau gar isām šosejām ir veloceliņi vai puslīdz pieklājīgi citi ceļi... idiotu zeme.

120116. viesis 22.marts 2004 20:54
0 0 Atbildēt

Vareetu likvideet arii taas dullaas tantinjas, kas "skrien" paari Juurmalenei... Besii aaraa!! Liekas, ja celjam abaas pusees uzceltu 3m augstu sienu, vinjas tik un taa raaptos paari, lai savus divus gurkjus vareetu izraveet!!! Lai gan.. dazhreiz tiiri smiekliigi pacholeet kaa tantuki stiiveejas zem vai paari barjerai! :)

120117. viesis 22.marts 2004 21:10
0 0 Atbildēt

Starpcitu jaunie CSN aizliegs brauk ar ziemas riepām ar radzēm neskatoties uz to ka ceļi pie mums ir pilnīgs sviests.

120119. viesis 22.marts 2004 21:25
0 0 Atbildēt

kur tad lielgabariiti brauks?

120120. viesis 22.marts 2004 21:25
0 0 Atbildēt

Juuhuu veselais sapraats ir uzvareejis.. Ka tik tas paarnjemtu valju ar dazhos brauceejos..

ziemas riepaam ar radzeem NEE :) pats ja u2 gadus braucu bez unn man ir labi..

120124. viesis 22.marts 2004 22:03
0 0 Atbildēt

Eu suudakoki kas izdomaaja sos likumus??? Ka lai es tagad ar riteni no Riigas nokljuustu liidz Siguldai?

A Imantas zagleeniem tagad darba buus pilnas rokas, sakaraaa arr to, ka visi buus spiesti braukt pa to sakaino velocelinju.

Vieniiga vieta kur normaali var treneties ritnjbrauceeji ir Riiga- Sigulda soseja, tur nevienam vinji netraucee. Ko ar tiem dariis? Moska Riigas dome vareetu uzcelt beidzot vienu velotreku vismaz???

120127. viesis 22.marts 2004 22:43
0 0 Atbildēt

imantas zagleenus vienkaarshi naaksies vairaak sist! zinu gadiijumus, kad dzheki aiz neko dariit palaizh kaadu siiko ar riteni, lai zagleeni to atnjem, bet peec tam vinjiem fiziski ieskaidro ko driikst dariit, bet ko nee!

120128. viesis 23.marts 2004 0:05
0 0 Atbildēt

jaa, ka ir paredzets risinat velobrauceju jautajumu? Sanak ka tagad nevareshu no dzimtas Ikskiles normali uz Ogri aizbraukt! Pa kaut kadu tizlu saanu celju buus jabrauc kas prasa 2X vairak laika, vai? Moken vajag vispirms uztaisit velosipedistu celinjus un tad aizliegt braukt pa shosejas malu!?

120135. viesis 23.marts 2004 2:06
0 0 Atbildēt

Sāksies, ''Klondaika'' visādiem ''pārmetējiem'', kuri ar žiguļiem sitīs tos ''biezos autiņus'', kuri pa šmigu apdauzijušies:)))), super!!!:)))

120138. viesis 23.marts 2004 2:58
0 0 Atbildēt

A labi, ka lisapeediem aizliegs braukaat pa lielajaam shosejaam! Nau ko vinjiem tur dariit! Ja veel vinji brauktu, piem., pa pleskaveni pa pashu labo malu, kur auto it kaa nebrauc, tad ok! Bet vinjiem taksh noteikti ir jaaaiznjem visa pirmaa josla!!! Besii aaraa!

To Escortdriver:

Ja reiz Tev tik ljoti patiik miit pedaaljus, tad jau priecaajies, ka sanaaks liikuminjsh - lielaaks gabals, lielaaks trenninjsh! :)

Es dodu priekshroku motorizeetam transportam - auto ziemaa, mocis vasaraa (ja neliist). No mopeediem un rolleriem esu jau sen kaa izaudzis. :)

120141. viesis 23.marts 2004 8:43
0 0 Atbildēt

Ziema naglenes gan nevaidzetu aizliegt. Mums te derevnjaa ar slikiem nau iespejams pabraukt. Un vispaar ciest nevaru kad laika apstaklju pec butu jaatlaiž akseleratora svira. Tad Ok, braucam ar zapinjiem.

120144. viesis 23.marts 2004 8:57
0 0 Atbildēt

Es esu pārliecināts ka normu par braukšanu bez radzēm nepieņems, jo līdz ES ceļu kvalitātei mum apmēram gadi trīsdesmit. Radzes varbūt Rīgā nav aktuālas taču faktiski uz jeb kura ceļa ārpus tās tas ir apsalūti nepieciešams aksesuārs.

Riteņbraucējus gan no ātrgaitas ceļiem jānovāc, jo tie nepārtraukti rada avārijas situācijas.

Personīgi es ritņbraucējiem atļautu braukāt tikai pa pagalmiem un speciāli izbūvētām vietām un nekādā gadījumā pa Rīgas ielām.

120146. viesis 23.marts 2004 9:13
0 0 Atbildēt

Par radzēm - kopš ziemas periodos esmu pārgājis uz "hakapelītām", esmu pārliecināts, ka radžotās riepas ir krietni vien sliktākas - sliktāk bremzējās, sliktāk uz ceļa turas u.t.t. Bez tam līdz eiropas kvalitātes ceļiem mums būtu daudz mazāk jāgaida, ja mēs paši ar radzēm nespolētu pa jau tā bēdīgo asfalta segumu. Bez tam cik dienas gadā mums pēdējās sezonas laikā ir noderējošas ziemas riepas ???

Velosportistiem,

Vai kāds ir redzējis eiropā velosipēdistus trennējames uz koplietošanas ceļiem - piem. vācijas autobānis ... Kā jūs nesaprotat, ka velopēdistu novākšana no ceļiem ir tikai un vienīgi drošības pasākums. Vakar (laikam Pīka) pa TV kautko stāstīja par veloceliņu izbūvēšanu gar ātrgaitas ceļiem. Vienkārši padomājiet nedaudz globālāk.

120160. viesis 23.marts 2004 10:40
0 0 Atbildēt

Par taam radzeem, nav ko paniku taisiit, vajag izlasiit liidz beigaam, proti, shis aizliegums staasies speekaa tikai no 2008 1.maija.

Tur ir cita interesanta lieta, tobish divas. Viena, ka tagad buus jaauzraada triis briinumlietinjas, ja policists pieprasiis (taatad, kam nav, varat jau saakt iepirkt, nevis gaidiit skati, lai no kaada aiznjemtos) :), un otrs, tas, ka policistiem ir tiesiibas pieprasiit transportliidzekli nogaadaat tehniskaas apskates veikshanai, un vadiitaajam protams ir jaapakljaujaas un jaanodod transportliidzeklis sho paarbauzhu veikshanai.

120161. viesis 23.marts 2004 10:43
0 0 Atbildēt

JAA Bet kaa CP sodu peec avaarijas uzliks?

apdroshinaataaji, vai to dariis??

120162. viesis 23.marts 2004 10:45
0 0 Atbildēt

Par lisapēdiem - ar aizliegumiem neko nepanāks! Kamēr nebuus pa kurieni braukt, būs tāpat jāpedāļo pa šosejām. Piem. Siguldas virziens - lai es caur Ulbroku mītos? Es tak neesu pašnāvnieks - tur ātrums tāpat ir +/-100, bet ceļš 3x šaurāks un bez maliņas, pa kuru braukāt! Kāds Kamazs nonesīs ātrāk kā pagūsi spogulī apskatīt, kas brauc virsū.

Tur tak jāskatās - kas vainas Pleskavenei līdz Siguldai? Mala riteņiem - vismaz 2m (kā kurā vietā). Ir kur palikt visiem. Uz mazākiem ceļiem, kur tās malas nav, tā lieta gan sūdīgāka...

Mocisc

120171. viesis 23.marts 2004 11:15
0 0 Atbildēt

rNchX

Nju kaadi ta i celji lai uz 110 lidotu, un te jau buus nevis 110km/h bet gan kaadi 120km/h lai CP netureetu! bet ja jau bedres aizlaapiss, tad...atbalstu:)!

120172. viesis 23.marts 2004 11:22
0 0 Atbildēt

nu nez bet principa kokiem buutu jaabrauc pa dzelzcelju (laigan tasspac dumais latvijas dzelzceljs klapee visur liinijas ciet)

no vidzemes puses cik koku kravas naak ara katru dienu, a ja tas salaadetu "nerentablaja vilcienaaa" un viena rreizee aizrautu uz riigu vai inchukalnu vai nu kur tur vajaga ? nesmu parliecinaats ka peekshnji visas linijas ko aizklapeeja dazhus gadus apakalj buutu tik nerentablas?...

120173. viesis 23.marts 2004 11:30
0 0 Atbildēt

Par kokvedējiem - divas lietas

1) nav ko izpārdot LR mežus

2) ja nu tik akurāti gribas, tad vajag nopirkt standarta izmēra kokvedējus... Uz robežāk cik nav redzēti NORMĀLA (fūres) izmēra baļķvedēji... Da vot tikai līdz pusei piekrāmēti, lai savru nepārsniegtu. un viss.. vienkārši nāksies to mežu nevis vienā reizē izvest, bet trīs reize pavizināties.... Peļņa to atļauj. un nav ko ceļus bojāt

120174. viesis 23.marts 2004 11:38
0 0 Atbildēt

[to viesis (IeM)] Kas tur ar taam piespiedu teh. apskateem ir??

Vai CP var mani piespiest veikt TA ar kaadaam mobilaam iekaartaam un paarbaudiit atgaazes, lukturus, rieas u.t.t.? Tad O.K.

Jeb nakts vciduu atnjemt mashiinu un teikt : "Peec 2 dienaam sanjemsi TA stacijaa"????

P.S. Par 3-vieniibu neuztraucos tai vienkaarshi IR JAABUUT katraa mashiinaa...

120175. viesis 23.marts 2004 11:39
0 0 Atbildēt

Pievienojos visiem kas rakstija par vellapēdiem! Es arī gribu braukt Rīga-Sigulda un nevis Rīga-Ropaži-Inčuklns-Mālpils-Sigulda vai pa meža taciņu (a meži ta moš privāti?) Tā ka pirms "ātrgaitas" zīmes uzlikšanas jānodrošina paralēls riteņbraucēju ceļš.

120181. viesis 23.marts 2004 12:29
0 0 Atbildēt

un visiem tiem gudriniekiem kuri apdirsh veseliga dzivesveida piekritejus (piem. ritenjbraucejus) sakuma vajadzetu paskatiities uz sevi spogulii. :P Vai tik tur nebus redzams standarta ponciks ar "uzglabashanas terminju" 45 gadi? :)

120186. viesis 23.marts 2004 12:46
0 0 Atbildēt

[to Escortdriver] Es (ar visu savu ponchiku ;) ) ceru, ka magjistraaleem blakus tomeer buus arii velocelinji...

120197. viesis 23.marts 2004 13:15
0 0 Atbildēt

CSN pagaidām ir tikai projekts. Saskaņā ar likumu par policiju taj jau tagad ir tiesības kontrolēt transportlīdzekļu tehnisko stāvokli. Jautājums ir par to kas maksās gadījumos ja policijas darbinieks kādu nosūtīs personu, kautgan visdrīzak pati persona.

No otras puses nevienam nedrīks braukt ar auto kas ir bīstams satiksmei līdz ar to baucot ar tādu transportlīdzekli jāreķinās, ka CP var liegt turpināt ceļu.

120250. viesis 23.marts 2004 16:22
0 0 Atbildēt

Nedomāju, ka reālais braukšanas ātrums pieaugs + 20 km/h. Vienkārši 90 km/h vairs nav nopietni vairāku joslu šosejām.

Man liekas, ka liela daļa iekļausies jaunā ātruma ierobežojuma robežās. Piemēram, es katru dienu braucu pa Jūrmalas šoseju un 110 km/h būtu ideāls risinājums šībrīža riskam uzrauties par ātruma pārsniegšanu.

120251. viesis 23.marts 2004 16:22
0 0 Atbildēt

Paredzu, ka neskatoties uz to, ka šie CSN ir nodoti publiskai apspriešanai, pēc to pieņemšanas būs daudz rakstu, ka tagad zili brīnumi, viss ******* un visi slikti, tā kā labāk aizejiet un nokomentējiet tagad tajā csdd lapā, lai nav pārsteigumu pēc tam. Kas zin, varbūt kautko no komentāriem tie teorētiķi superspeci tiešām ņems vērā...

120266. viesis 23.marts 2004 17:26
0 0 Atbildēt

Par ātrumu 110 man liekas, ka pašreizējais "vidējais plūsmas ātrums" jau ir tāds, un nevis tāpēc, ka tas nemaksā vairāk par 5 Ls, bet gan tāpēc, ka tas ir saprātīgs ātrums ar mūsdienu auto pa LR ceļiem. Neticu, ka tagad plūsma sāks vilkt uz 140 jo tas "iekļausies" 5Ls . 110 km.h ir ļoti pateicīgs ātrums daudziem spēkratiem, kas ir pietiekami ātrs, drošs un neprasa drausmīgu iespringumu, kā pie 140 .

120271. viesis 23.marts 2004 17:57
0 0 Atbildēt

Es uzskatu, ka atļaut 110 km/h ir pāragri draņķīgās ceļu kvalitātes dēļ ! Vispirms lai sataisa ceļus, pēc tam tikai var celt ātruma ierobežojumu !

120310. viesis 24.marts 2004 8:31
0 0 Atbildēt

vislabaak komentaarus autokluba vaardaa suutiit ministrijai. Tad Juusu viedoklis tiks apspriests projekta satrpministriju saskanjoshanas sanaaksmee un protokols pievienots tiem papiiriem, kas iet uz MK. CSDD maajas lapas komentaari ir "viena tante teica".

120322. viesis 24.marts 2004 9:36
0 0 Atbildēt

Rit satiksmes ministrija izsludinās jaunus jaunumus:

“Transportlīdzekļu vadītāju kvalifikācijas iegūšanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība” - comments welcome - ministrijai, protams.

120395. viesis 24.marts 2004 12:43
0 0 Atbildēt

"Viena tante teica" (atbilde no CSDD): Uzskatām, ka pašlaik neviens no Latvijas ceļiem neatbilst kritērijiem, lai tas varētu tikt pārveidots par ātrgaitas ceļu, bet dažus ceļus, piem. Jūsu pieminēto ceļa posmu no Rīgas uz Siguldu pārskatāmā nākotnē par tādu varētu izveidot, protams, tai skaita izbūvējot no pārējo transportlīdzekļu brauktuves nodalītu velosipēdu ceļu.

120456. viesis 24.marts 2004 17:12
0 0 Atbildēt

futbols :)

128281. viesis 26.maijs 2004 16:31
0 0 Atbildēt

shitie komentaari taad, ka acis jau saap. Varu pateikt, ka manaa ciemataa jau ir aatrgaitas celjs prieksh laukjiem. Tur ir ziime dziivojamaa zona, bet, kad niknie brauceeji ir paeedushi, tad ar 100kmh lido 20km/h vietaa..Normaals skats, kad beidzas asfalts un saakas grants, riktiigas dzirksteles uz visaam malaam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti