Muļķīgi būtu iedomāties, ka ceļu satiksme un viss, kas ar to saistīts, pastāv tikai Rīgā. Un ne tikai rīdziniekiem ir problēmas ar satiksmes organizāciju. Jūsu uzmanībai vēstule no kāda iAuto lasītāja Liepājā. Varam vien cerēt, ka tā taps ievērota!
Manu un, domājams, daudzu citu liepājnieku - autovadītāju pacietību un nervus jau labu laiku pārbauda minētais luksofors. Tas atrodas pie (tieši tā - pie) Raiņa un Jelgavas ielas krustojuma un Raiņa ielā tāds ir viens vienīgs, tādēļ liepājniekiem, kam sanāk braukt pa Raiņa ielu tas ir labi pazīstams. Es nebūt neapstrīdu šā luksofora nepieciešamību, jo satiksme Raiņa ielā maksimumstundās ir ārkārtīgi blīva un gājējiem nav vienkārši šķērsot ielu pat uz gājēju pārejas. Tādēļ tāda luksofora uzstādīšana, kuru gājējs var pats ieslēgt, ir pilnīgi saprotama un apsveicama.
Kur tad ir problēma?
Tās manā skatījumā ir vairākas:1. Aizliedzošā signāla rabības ilgums.
Esmu skaitījis ne vienu reizi vien, aizliedošais signāls automašīnām deg aptuveni 20 sekundes (+/- pāris sekundes). Manuprāt, tas ir tieši četras reizes ilgāk, nekā reāli nepieciešams lai gājējs šķērsotu braucamo daļu pat īpaši nesteidzoties. Gājēju plūsma šajā vietā ir neliela - 90% manis novēroto gadījumu (bet braucu es tur bieži), braucamo daļu šķērso 1-3 cilvēki. Visu pārējo laiku automašīnu plūsma bezcerīgi gaida pie tukšas pārejas.Laikam jau nav vērts pieminēt, ka Eiropas pilsētās esmu novērojis, ka gājēju loksoforos gājēju kustību atļaujošais signāls deg no 3 līdz 5 sekundēm. Tā uzdevums ir vienkārši uz mirkli apturēt satiksmi, lai gājējs varētu iziet uz braucamās daļas, jo tās šķērsošanu viņam ir atļauts pabeigt arī pie sarkanās gaismas, savukārt autovadītāji drīkst turpināt ceļu tikai tad, kad gājējs ir beidzis šķērsot brauktuvi. Tādejādi automašīnas tiek aizturētas tikai tik ilgi, cik tas reāli ir nepieciešams. Un neviens netiek lieki kavēts.
2. Luksofora ieslēgšanas mehānisms.
Ir gadījušās dienas, kad luksofora pogu kāds mazgadīgs gudrinieks ir nobloķējis un tad luksofors visu laiku jauki slēdzas iekšā pats no sevis - ir gājēji vai nav.3. Luksofora uzstādīšanas vieta.
Luksofors ir uzstādīts tieši AIZ krustojuma ar Jelgavas ielu (braucot no centra puses) tādēļ uz to ir spiesti gaidīt arī tie autovadītāji, kas vēlas no Jelgavas ielas izgriezt uz Raiņa ielu virzienā prom no centra. Ņemot vērā lielo plūsmas intensitāti Raiņa ielā, šiem šoferīšiem nepavisam nav viegli to izdarīt un uzstādītais luksofors arī nepalīdz. Pie tam STOP plāksnīte ir uzstādīta PIRMS krustojuma, tādēļ kustība Raiņa ielā apstājas pirms krustojuma un būtu tikai loģiski, ja no Jelgavas ielas, palaižot gājējus, būtu iespējams nogriezties. Manā uztverē situāciju varētu labot, no centra puses uzstādot luksoforu pirms krustojuma. Bet varbūt tā nedrīkst?Rezultātā:
Autovadītāji streso, min pedāli grīdā, lai tikai paspētu uz zaļo signālu, mēģina braukt 3, 4 joslās, utt. Visi jau ir iemācījušies neapstāties pie mirgojoša zaļā signāla un pat pie dzeltenās gaismas. Nereti arī pie sarkanās vēl kāds pārbrauc... Savādāk tev vismaz 20 - 25 sekundes būs jāvēro tukša gājēju pāreja, kurai nesteidzīgā solī pārgājis pensionārs ar iepirkumu tīkliņu rokā un tagad jau pirms laba laika izgaisis ap stūri...Vai arī bērnelis piespiedis podziņu, pārskrējis pāri un tagad gaida, kad atka varēs nospiest podziņu.
Protams, iespējams, ka es viens pats esmu tāds psihiski nelīdzsvarots un nesaprotošs autovadītājs, bet varbūt šī problēma liekas aktuāla vēl kādam, jo Raiņa iela jau tā ir viena no Liepājas transporta "šaurajām" vietām. Rīdziniekiem varētu likties - kas tad laukos par satiksmi, taču arī Liepājā dažādi sastrēgumi sāk kļūt par ikdienu. Un, ja pie tiem nav tik ļoti pierasts, tie reāli bendē nervus.Paldies par uzmanību!
DMP.S. Būtu ārkārtīgi laipni, ja kāds no dienestiem, kas ir atbildīgs par satiksmes organizēšanu Liepājā, varētu šo situāciju komentēt. Jo var jau gadīties, ka es neizprotu situāciju, vai arī esmu palaidis garām kādu apstākli.
ir jau ir drusku pa ilgu..!