Raiņa un Jelgavas ielas krustojums Liepājā 16

 
24.marts 2004 5:49

Muļķīgi būtu iedomāties, ka ceļu satiksme un viss, kas ar to saistīts, pastāv tikai Rīgā. Un ne tikai rīdziniekiem ir problēmas ar satiksmes organizāciju. Jūsu uzmanībai vēstule no kāda iAuto lasītāja Liepājā. Varam vien cerēt, ka tā taps ievērota!

Manu un, domājams, daudzu citu liepājnieku - autovadītāju pacietību un nervus jau labu laiku pārbauda minētais luksofors. Tas atrodas pie (tieši tā - pie) Raiņa un Jelgavas ielas krustojuma un Raiņa ielā tāds ir viens vienīgs, tādēļ liepājniekiem, kam sanāk braukt pa Raiņa ielu tas ir labi pazīstams. Es nebūt neapstrīdu šā luksofora nepieciešamību, jo satiksme Raiņa ielā maksimumstundās ir ārkārtīgi blīva un gājējiem nav vienkārši šķērsot ielu pat uz gājēju pārejas. Tādēļ tāda luksofora uzstādīšana, kuru gājējs var pats ieslēgt, ir pilnīgi saprotama un apsveicama.

Kur tad ir problēma?
Tās manā skatījumā ir vairākas:

1. Aizliedzošā signāla rabības ilgums.
Esmu skaitījis ne vienu reizi vien, aizliedošais signāls automašīnām deg aptuveni 20 sekundes (+/- pāris sekundes). Manuprāt, tas ir tieši četras reizes ilgāk, nekā reāli nepieciešams lai gājējs šķērsotu braucamo daļu pat īpaši nesteidzoties. Gājēju plūsma šajā vietā ir neliela - 90% manis novēroto gadījumu (bet braucu es tur bieži), braucamo daļu šķērso 1-3 cilvēki. Visu pārējo laiku automašīnu plūsma bezcerīgi gaida pie tukšas pārejas.

Laikam jau nav vērts pieminēt, ka Eiropas pilsētās esmu novērojis, ka gājēju loksoforos gājēju kustību atļaujošais signāls deg no 3 līdz 5 sekundēm. Tā uzdevums ir vienkārši uz mirkli apturēt satiksmi, lai gājējs varētu iziet uz braucamās daļas, jo tās šķērsošanu viņam ir atļauts pabeigt arī pie sarkanās gaismas, savukārt autovadītāji drīkst turpināt ceļu tikai tad, kad gājējs ir beidzis šķērsot brauktuvi. Tādejādi automašīnas tiek aizturētas tikai tik ilgi, cik tas reāli ir nepieciešams. Un neviens netiek lieki kavēts.

2. Luksofora ieslēgšanas mehānisms.
Ir gadījušās dienas, kad luksofora pogu kāds mazgadīgs gudrinieks ir nobloķējis un tad luksofors visu laiku jauki slēdzas iekšā pats no sevis - ir gājēji vai nav.

3. Luksofora uzstādīšanas vieta.
Luksofors ir uzstādīts tieši AIZ krustojuma ar Jelgavas ielu (braucot no centra puses) tādēļ uz to ir spiesti gaidīt arī tie autovadītāji, kas vēlas no Jelgavas ielas izgriezt uz Raiņa ielu virzienā prom no centra. Ņemot vērā lielo plūsmas intensitāti Raiņa ielā, šiem šoferīšiem nepavisam nav viegli to izdarīt un uzstādītais luksofors arī nepalīdz. Pie tam STOP plāksnīte ir uzstādīta PIRMS krustojuma, tādēļ kustība Raiņa ielā apstājas pirms krustojuma un būtu tikai loģiski, ja no Jelgavas ielas, palaižot gājējus, būtu iespējams nogriezties. Manā uztverē situāciju varētu labot, no centra puses uzstādot luksoforu pirms krustojuma. Bet varbūt tā nedrīkst?

Rezultātā:
Autovadītāji streso, min pedāli grīdā, lai tikai paspētu uz zaļo signālu, mēģina braukt 3, 4 joslās, utt. Visi jau ir iemācījušies neapstāties pie mirgojoša zaļā signāla un pat pie dzeltenās gaismas. Nereti arī pie sarkanās vēl kāds pārbrauc... Savādāk tev vismaz 20 - 25 sekundes būs jāvēro tukša gājēju pāreja, kurai nesteidzīgā solī pārgājis pensionārs ar iepirkumu tīkliņu rokā un tagad jau pirms laba laika izgaisis ap stūri...

Vai arī bērnelis piespiedis podziņu, pārskrējis pāri un tagad gaida, kad atka varēs nospiest podziņu.
Protams, iespējams, ka es viens pats esmu tāds psihiski nelīdzsvarots un nesaprotošs autovadītājs, bet varbūt šī problēma liekas aktuāla vēl kādam, jo Raiņa iela jau tā ir viena no Liepājas transporta "šaurajām" vietām.  Rīdziniekiem varētu likties - kas tad laukos par satiksmi, taču arī Liepājā dažādi sastrēgumi sāk kļūt par ikdienu. Un, ja pie tiem nav tik ļoti pierasts, tie reāli bendē nervus.

Paldies par uzmanību!
DM

P.S. Būtu ārkārtīgi laipni, ja kāds no dienestiem, kas ir atbildīgs par satiksmes organizēšanu Liepājā, varētu šo situāciju komentēt. Jo var jau gadīties, ka es neizprotu situāciju, vai arī esmu palaidis garām kādu apstākli.

 
Visi komentāri
 
120306. viesis 24.marts 2004 7:23
0 0 Atbildēt

ir jau ir drusku pa ilgu..!

120317. viesis 24.marts 2004 9:23
0 0 Atbildēt

Nu Liepaja CP trukst kas kartibu

var ieviest uz gajeju parejam un

krustojumiem kur mauc pari uz sarkano.

Pastaigasi pusgadinu kajam tad sapratisi

un varbut ari nervi paliks pa to laiku veselaki.

Vai ari Liepaja nav pusgads, tikai paris

piecishi kabata un maucam uz nakosho sarkano ?

120327. viesis 24.marts 2004 9:52
0 0 Atbildēt

kad no Jelgavas ielas izbrauc uz Raiņa ielu,nogriežoties pie luksofora nav jāstāv! tikai jāpalaiž gājēji! Jo STOPsvītras zīmes tur nav. analoģiski ir pie "Kurzemes" krustojums ar graudu ielu.

Liepājā mani besī gājēju pārejas uzreiz AIZ krustojuma uz galvenā ceļa.

Tad uz galvenā ceļa auto palaiž gājējus, stāvot krustojumā, un nelaiž tikmēr škērsot ielu no mazāksvarīgā ceļa braucošajiem.

120328. viesis 24.marts 2004 9:54
0 0 Atbildēt

es to vietu apbraucu pa aldara ielu sanaak daudz aatraak

120330. viesis 24.marts 2004 10:04
0 0 Atbildēt

milichiem jau liepaajaa tik naudinja interesee ku tik noslaukt neruup vinjiem satiksmes droshiiba

120356. viesis 24.marts 2004 11:02
0 0 Atbildēt

a man pofig, arii esmu Liepajniemks un nav nekaady probleemu ne ar policc onkaam, ne krustojumiem. Ja nav pa ko raxstiit tad nah ssitaadu beztolk bazaru par kaut kssdu normaalu gaajeeju luksoforu.

120379. viesis 24.marts 2004 11:41
0 0 Atbildēt

Rainja iela tik tieshaam ir Liepaajas satiksmes vaajaa vieta. Rainja ielas galaa stundas laikaa vairaakas reizes aiztaisa paarbrauktuvi, un tad vairs nav jeegas nekur skriet. Rainja iela uz centra pusi, tad ir aizklapeeta gandriiz visaa garumaa. Tad tur staav visi - gan 2 visnoslogotaakie autobusa marshrutu busi (3. un 6.), gan visi 6 mikroautobusu marshrutu mikrinji, gan arii visi vieglie. Reaali zuud visa jeega kaut kur skriet. Un galvenais, ka apbraukt to visu nav iespeejams. Aldaru iela ir briesmiiga un pa to var apbraukt tikai to luksoforu, ne dzelzcelja paarbrauktuvi.

120413. viesis 24.marts 2004 13:59
0 0 Atbildēt

Tādi kā Max 24.03.2004 11:02 mums ir paši gudrākie un pareizākie... tālāk par savu degunu neredz un nevēlas redzēt.

120439. viesis 24.marts 2004 15:36
0 0 Atbildēt

Staavam pie sarkanaa, benziins deg, akciize naak... viss kaartiibaa, pensijas lielaakas buus, kaadu bedri varbuut aizlaapiis..

120458. viesis 24.marts 2004 17:23
0 0 Atbildēt

Thunder ko tu tur dirss!!! Pats tik puksteet maak un citus apdirst. Kaaarocccc neredzu probleemas ar to GAAJEEJU PAAREJU un Rainna ielas. Uzskatu ka tas luksofors tur ir pa teemu.

120469. viesis 24.marts 2004 20:42
0 0 Atbildēt

Nekad nav bijis problēmu, tendenciozs raksts, fui!

120505. viesis 25.marts 2004 10:00
0 0 Atbildēt

Man arī tas luksofors nerada nekādas problēmas. Man tas pat patīk, jo sad tad sanāk braukt uz centra pusi no Jelgavas vai Pīlādžu ielas. Vismaz ceļš brīvs, kad deg sarkanais Raiņa ielai. Citreiz var ietaupīt laiku, ja blakussēdētājs izkāpj un nospiež to pogu- rezultātā Jelgavas iela ir vaļā. Pārbrauktuve- tā gan ir problēma, par kuru varbūt būtu vērts rakstīt, nevis par normālu luksoforu.

120533. viesis 25.marts 2004 11:13
0 0 Atbildēt

Man ar tas luksofors besii aaraa. Tik tizli uztaisiits. Manupraat nevajadziigs.

120544. viesis 25.marts 2004 11:59
0 0 Atbildēt

---> Klope

Pie "Kurzemes" ir cita situācija, jo tiem, kas nogriežas no Graudu ielas ir zaļā gaisma!

Bet STOP svītra nav obligāta. Ja atmiņa neviļ, ja nav STOP svītras, tad jāapstājas līdz ar luksoforu.

DM

121186. viesis 30.marts 2004 11:15
0 0 Atbildēt

Arī man šis krustojums liekas dīvains, kaut vai tāpēc, ja es braucu no Jelgavas ielas (ja pa to vispār var pabraukt), tad es nezinu kurā momentā man jāgriež ārā uz Raiņa ielu, jo, man lieka, ka tur neviena luksofora, kas atļautu vai aizliegtu kustību nav...tikai pēc principa"galvenais ceļš".

126710. viesis 18.maijs 2004 1:03
0 0 Atbildēt

2 klope- CSN staav rakstiits: pie kaadas gaismas saac krustojumu pie taadas arii jaapabeidz... secinaajumi: uz Jelgavas ielas nevienu luksaforu neeesmu redzeejis!!!!

2 max --- tu laikam esi nedaudz bremzeets vai arii bezdarbnieks, ka visu dienu pie luksaforiem vari drochiit...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti