Izmaiņas neparedz izskaust gājējus un mopēdistus 16

25.marts 2004 5:06

Izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumu projektā, kas izraisījušas visaktīvākās iedzīvotāju diskusijas, saistītas ar jauno ceļa zīmi „Ātrgaitas ceļš”. Šī zīme nosaka lielāku pieļaujamo braukšanas ātrumu, nekā ierasts līdz šim – līdz 110km/h. Ātrgaitas ceļu ieviešana netiks īstenota no 1. maija, kā uztraucas iedzīvotāji. Šī norma noteikumos iestrādāta, domājot par nākotni, kad Latvijā tiks izbūvēti šādi ceļi.

CSDD ir pateicīga visiem, kas izsaka viedokli par šīm normām noteikumu projektā. CSDD piekrīt, liegt iespēju doties izbraukumā, vai pastaigā tajā pat virzienā, kurp vestu ātrgaitas ceļi, būtu netaisnīgi.

Taisnība, ka pa ātrgaitas ceļiem nevarēs pārvietoties tie, kuru braukšanas ātrums neiekļausies kopējā satiksmes plūsmā. Šiem satiksmes dalībniekiem ir jānodrošina pašiem savi paralēlie ceļi, kuri no ātrgaitas ceļa būs nodalīti.

Lai varētu izbūvēt šādus ceļus, nepieciešamas investīcijas. Šī iemesla dēļ nav plānots ātrgaitas ceļus Latvijā ieviest nekavējoties.

Situācijas risinājums tuvākajam laikam
Kamēr Latvijā nav ātrgaitas autoceļu, braukšanas ātrumu uz atsevišķiem autoceļiem vai to posmos, izvērtējot drošības aspektus, varētu palielināt, izmantojot citas Ceļu satiksmes noteikumos noteiktās ceļa zīmes.

Ātrgaitas ceļš – lielas investīcijas
Uz Latvijas autoceļiem, kuriem varētu piešķirt ātrgaitas ceļa apzīmējumi jāveic virkne nopietnu uzlabojumu.

„Uz ātrgaitas ceļiem nav pieļaujami tā dēvētie blakus pieslēgumi – krustojumi, ceļi uz mājām vai uzņēmumiem, kas atrodas netālu no brauktuves, iespēja no kreisās joslas nogriezties vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Patreiz Latvijā nav ceļu, uz kuriem šie manevri būtu aizliegti,” norāda CSDD Ceļu drošības audita daļas priekšnieks Ziedonis Lazda.

„Šie blakus apstākļi apgrūtina satiksmes plūsmas vienmērīgumu un rada bīstamību satiksmes drošībai. Tādēļ uz ātrgaitas ceļiem pieļaujami tikai labie pagriezieni un visa veida pārējo manevru iespēja jānodrošina izbūvējot divu līmeņu viaduktus,” norāda Ziedonis Lazda.

Ātrgaitas šosejām paralēlos ceļus, kas paredzēti visiem, kuri pārvietojas lēnāk - gājējiem, velosipēdistiem, mopēdistiem, lauktehnikai - jāizbūvē līdz 50 m attālumā no ātrgaitas ceļa.

Ātrgaitas ceļi citur pasaulē
„Braucot pa „autobāņiem” ārzemēs, mēs pat nepamanām, ka kaut kur paralēli iet arī šis lēnākai braukšanai paredzētais ceļš. „Autobāņi” ir norobežoti no apkārtējās vides ar skaņu sienām. Līdzīgs norobežojums būs jānodrošina arī uz ātrgaitas ceļiem Latvijā,” atzīmē Ziedonis Lazda.

Ceļa zīme „Ātrgaitas ceļš” iekļauta Ceļu satiksmes noteikumu projektā, lai brīdī, kad Latvijas ceļi būs atbilstoši  sakārtoti tā būtu izmantojama. Šāda ceļa zīme ir Eiropas Savienības valstīs un iekļauta ES Ceļazīmju konvencijā.

Informāciju sagatavoja:
Džoanna Eglīte
CSDD Sabiedrisko attiecību speciāliste
T. 7025730

 
Visi komentāri
 
120477. viesis 25.marts 2004 8:02
0 0 Atbildēt

Dažās valstīs t.s. Polija ir atrgaitas ceļi un maģistrāles un atšķiras ar to ka ātrgaitas ceļiem ir gan kreisie pagriezieni gan apdzivotās vietas atšķirībā no maģistrālēm kurām to nav . Šitādas problēmas lai ātrumu palielinātu pa 10 km , jo līdz šim uz tām dažām mūsu šosejām vasarā tie 100 ir atļauts , atceros PSRS laikā uz Jūrmalas šosejas bija elektiskais tablo kurā uzrādija atļauto ātrumu un bieži bija 120 atļauts , bet ja bija slikta redzamība tad 70 , salīdzinoši toreizejā tehnika bija 2x vājāka.

120485. viesis 25.marts 2004 8:49
0 0 Atbildēt

Gribu Latbāni...

120487. viesis 25.marts 2004 8:59
0 0 Atbildēt

Uz juurmalas, Riiga-Ogre un Rīga - Sigulda sosejas jau vareetu uzlikt ari tagad sos 110km/h uz 3 vai otraas joslas.

120489. viesis 25.marts 2004 9:01
0 0 Atbildēt

Ha, steidzīgi vajadzētu vismaz ''katapultu'' tiem gājējiem, t.i. tantukiem un onkuļiem, kuri gribēs tikt no Zolitūdes uz saviem ''ogorodiem'', ja ne tie dabūs kātot vai nu līdz lidostas tiltam, vai apvedceļam:)))

120509. viesis 25.marts 2004 10:04
0 0 Atbildēt

Ir drusku pāris iebildumi (nezinu vai pareizi fomulēšu, bet ceru ka citi sapratīs)

1. Ja nemaldos tad ir atšķirība starp ātruma palielināšanu uz attiecīgiem ceļa posmiem un "ātragaitas ceļiem". Tā kā nevajag bāzt ausīs batonus un stāstīt ka pie mums tuvākajā 10 gadē būs "ātrgaitas ceļi" vai tā saucamie "bāņi" (pie mūsu birokrātijas un korupcijas):

2. Ātrums 110 km/h nemaz nav ātrgaitas ceļa pieļaujamais ātrums, piemēram Eiropā ātrumus uz "bāņa" ir 130 km/h, bet tas ar attiecīgām elektroniskām ceļa zīmēm pēc nepieciešamības tiek samazīnāts (migla, sniegs, avārijas u.t.t.). Pašam personīgi ir nācies piedzīvot uz "bāņā" ātruma ierobežojumu 70 km/h.

3. Tāpat nevajag stāstīt ka "bāņiem" paralēli iet ceļš lēnākai braukšanai (domāju pēc Latrvijas mērogiem). Šādu ceļu Eiropā varētu salīdzināt Latvijā piemēram "Bānis" būtu Rīga-Sigulda bet lēnais ceļs Rīga-Saulkrasti-Ragana-Sigulda.

120525. viesis 25.marts 2004 10:39
0 0 Atbildēt

Nu baacccccc.

Kursh gan brauc pa latvijas celjiem godiigi uz 90 km/h???????????

Lai iemet man ar akmeni.

Tagad kad buus oficaali atljauts 110km /h peeksnji paraadaas visaadi biistamiibas faktori.

Riebjas......

120530. viesis 25.marts 2004 11:08
0 0 Atbildēt

Nu es ar nesaprotu kur rodas tādi muļķi, kas domā ka ja palielinās atļauto braukšanas ātrumu, tad visi kas tagd brauc uz 110 brauks uz 130, bet tie kas uz 130 brauks uz 150? Pa bāni taču ar visi nespiež kamēr tahometrs atduras!

120532. viesis 25.marts 2004 11:13
0 0 Atbildēt

viesis 11:08

Brauks, brauks uz 130. Nešaubies ne mirkli.

120539. viesis 25.marts 2004 11:44
0 0 Atbildēt

nja, nekur ne1 nebrauks uz 130..

Un veel kas.. vaacijaa uz baanjiem vispaar nav aatruma ierobezhojumu, un vai taadeelj tur sitaas nost vairaak ?? nee!

Un vispaar nevajag mums tos aatrgaitas celjus... Labaak sataisiet esoshos leengaitas... piemeeram Riiga - valmiera :)

120543. viesis 25.marts 2004 11:55
0 0 Atbildēt

aatrgaitas celji? Latvija ir jaaglaaj no parasto celju sabrukshanas,bet tas jau Latvijai ir raksturiigi, ka dazhiem iereednjiem vajag pieraadiit savu lietderiibu ar nesakariigu murmuleeshanu.

P.S.

nu gandriiz vai jaatceras nodoms aizliegt Rigas centraaa iebraukt vecaam automashiinaam.

120568. viesis 25.marts 2004 13:07
0 0 Atbildēt

jaa, tas bija laps :) Un toch - nah kaut kaadus atragaitas celjus (vismaz TADUS) ja parejie ir neizbraucami

120581. viesis 25.marts 2004 14:36
0 0 Atbildēt

Bet kas labak - lai likuma ieliek tagad to cela ziimi, vai ari pagaidisim, kamer uzcels taadu celu, tad konstateesim, ka nav mums likumaa taadas cela ziimes un tad gaidiisim, kamer likuma groziijumus del vienas cela ziimes pienems?

120597. viesis 25.marts 2004 17:09
0 0 Atbildēt

--------------------------------------------------------------------------------

viesis 25.03.2004 11:55 tas es biju. MartinsK: kaada ir jeega lauziit galvu par to kas buus peec 10 g un vai vispaar buus?! Ir jaastraadaa jau ar esoshajaam probleemaam un jaameklee risinaajumi tuvaakai naakotnei nevis kaut kas mistisks jaamuld tikai tapeec ka kaut ko vajag pateikt. Tik pat labi vinji vareeja veel saakt apspriest likumdoshanu sakariibaa ar metro kustiibu Riigaa. Kad buus nauda un iespeeja tad arii domaasim ko dariit, es arii nelauzu galvu kur man pa nakti tureet Brabus ,,karobku" ja man vinjas nav un tuvaakajaa laikaa nebuus

120600. viesis 25.marts 2004 17:47
0 0 Atbildēt

daudzi jau neatceras 70-to beigas, kad uz jūrmalenes abos galos bija - lielas ātruma ierobežojuma zīmes veidā izgatavots elektronisks tablo, kurš norādīja atļauto ātrumu uz šosejas. Pārsvarā viņš rādīja 110, bet bija arī gadījumi, kad tablo rādīja 130 , kas priekš tiem laikiem bija sasniedzami tikai ar žiguļiem.

Kaut ko līdzīgu, bet modernāku, varētu izvietot arī tagad.

120613. viesis 25.marts 2004 19:53
0 0 Atbildēt

kādreiz noteikumos bija zīme automaģistrāle. vai tad to jau pēdējos gados bija paspējuši likvidēt?

120712. viesis 26.marts 2004 14:03
0 0 Atbildēt

Stulbums.

Automagistrāles senu sen bijas PSRS CSN-os...

Un tad kādam ienāca gaiša doma tos izmest - jāmaina taču kaut-ko mūsu fu^&*^ neatkarīgos laikos - he-he...

Un tagad jāievieš to atkal - STULBUMS.

Ne nekā nesanāk padomāt pa vienu soli tālāk.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 3

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk