Akcija: drošības jostas – visiem! 70

3.janvāris 2002 10:50

Jaunais gads ir godam sagaidīts, šampanietis izdzerts, draugs izglābts - nav tam ļauts braukt reibumā… Cīnoties par tik globālām lietām kā dzeršana, esam aizmirsuši kādu sīkumu, kura ignorēšana nopietni var sagraut veselību – drošības jostas. Tās ir visiem automobīļiem, bet lieto samērā maz vadītāju.

Drošības jostas nelieto gan ierindas autovadītāji, gan arī paši cīnītāji par likumu ievērošanu. Pēdējā laikā uz ielām bieži redzamas Ceļu policijas mašīnas, kurās braucēji nav piesprādzējušies ar drošības jostām. Jāpiebilst, ka arī viņiem tas ir obligāti (CSN 26.4.).
iAuto uzsāk akciju «Neļauj sev un citiem braukt bez drošības jostām!», kas ilgs visu janvāra mēnesi.
Akcijas ietvaros aicinām visus autovadītājus izmantot drošības jostas, kā arī atgādināt citiem vadītājiem to darīt. Neleposimies, ka nezinām - kā tās darbojas, vai ar to, ka nekad neesam tās lietojuši. Bieži tieši drošības jostas ir izglābušas daudzas dzīvības. Tas, ka kādam ir bijušas salauztas ribas nozīmē tikai to, ka bez siksnām tam būtu lauzta spranda. Nevediet arī pasažierus, kas nav piesprādzējušies! Tas nekas, ka viņi saka, ka nevēlas to darīt. Tāds ir likums! Maz ticams, ka jums gribēsies uzņemties morālu atbildību, ja tomēr kaut kas notiks… Īpašu uzmanību vēlamies pievērst arī mūsu likuma sargiem – policijai. Aizrādīsim arī viņiem, ja tie nelieto drošības jostas. Viņiem būtu jārāda piemērs, tāpēc nebaidīsimies, uz ielas viņiem blakus stāvot, parādīt, ka esam piesprādzējušies, bet viņi – nē! Ziņosim par tām CP ekipāžām, kuras nelieto drošības jostas! Aicinām jūs ziņot par visām ekipāžām, kuras redzētas pārkāpjot šo(un citus) likuma pantu uz e-mailu: [email protected] (mašīnas marka, numurs, datums, laiks, vieta). Šī informācija tiks apkopota un vēlāk izmantota akcijas turpinājumā, kā arī nodota Ceļu policijas sūdzību daļai. Aktīvākie akcijas dalībnieki saņems balvas no iAuto. Kādas? - Tas būs pārsteigums. Bet galvenais tomēr esam mēs paši – nebrauksim bez drošības jostām. Mums sava dzīvība ir svarīga, vai ne? Neaizmirstiet, ka ja jūsu auto ir aprīkots ar airbag, nepiesprādzēšanās ir bīstama dzīvībai! Ja kādam šķiet, ka tās ir muļķības, lūdzu skatīt šo rakstu no mūsu lasītāja. iAuto redaktors vienmēr lieto drošības jostas
 
Visi komentāri
 
7908. viesis 3.janvāris 2002 11:17
0 0 Atbildēt

lietosim gan!

pašam pozitīva pieredze no lietošanas ir tāda, ka nometot mašīnu uz jumta, pac paliku karājoties siksnās :)

7909. viesis 3.janvāris 2002 11:19
0 0 Atbildēt

bet poličiem gan neko neaizrādīšu, jo ar tiem labāk kašķi nemeklēju (neesmu svētais ,kas nekad neko nepārkāpj)

7911. viesis 3.janvāris 2002 11:27
0 0 Atbildēt

Pievienojos, vajag lietot! Es vienmēr lietoju.

7912. viesis 3.janvāris 2002 11:28
0 0 Atbildēt

jāatzīst - es grēkoju šajā jomā...

piesprādzējos tikai tālākajos gabalos (šosejas), kur liels ātrums, pilsētā parasti nē, jo parasti tā vienkārši cilvēciski ir ērtāk :), bīstamība arī naf tik liela...

ps: es augstāk rakstīto nepropogandēju :)

ar smaidu pa dzīvi,

Melvins

7919. viesis 3.janvāris 2002 11:45
0 0 Atbildēt

Mans draugs taadaa veidaa palika dziivs. Brauca ar autinju un bija piespraadzeejies iebrauca ar ljoti lielu aatrumu mezhaa notesa chetrus kokus, siksnas notureeja tika cauri ar lielu izbiili un apdauziitaam(ne lauztaam) kaajaam. No taa laika man ir paarlieciiba ka josta jaalik un arii ka Opel Rekord ir ljoti izturiiga mashiina :))

Crash

7922. viesis 3.janvāris 2002 11:53
0 0 Atbildēt

Ok ok!

Esmu nolicis ZAZ uz jumta ar 4 pakapju jostam, bet galvu vienalga apdauziju! Toties ar Moskviču 2,5 kulenus apmetu bez jostam (to nebija vispar) beidzas mazak sapigi! Un cik ir bijusi gadijumi, kad pateicoties tam ka josats nav lietotas cilveki ir palikusi dzivi??? Kapec sadus gadijumus neviens nav apkopojis?

Es pac ikdiena nelietoju, bet kad atrums ir virs 150, vai tiek vilkc pa kadu diezgan extremu cela posmu tad gan! :)

Marchello (sveiciens smigz!!!)

7928. viesis 3.janvāris 2002 11:57
0 0 Atbildēt

Melvins: vai zini cik strauji un neatturami tu ar galvu ietes pa pr. paneli, saduroties ar ātrumu 40km/st ?

cerams, ka neuzzināsi...

7929. viesis 3.janvāris 2002 12:07
0 0 Atbildēt

to: iauto

ok!, ok! :)... iespējams, kad man naf taisnība. nevajag mani audzināt. es vienkārši izteicu savu viedokli un savu rīcību nepropogandēju.

ps: zinu, kas ir 'crash', pat vairāk, nekā labi...

ar cieņu un laba vēlējumiem,

Melvins

7930. viesis 3.janvāris 2002 12:09
0 0 Atbildēt

Pirms pāris mēnešiem iestājās kaut kāds "klikšķis" un tagad regulāri lietoju drošības jostu. Agrāk gan šajā jomā krietni grēkoju. Jo īpaši, ja auto ir ABS un nezini , uz ko vadītājs ir spējīgs (domāts esi blakussēdētājs) labāk piesprādzēties...kaut vai labsjūtai

7931. viesis 3.janvāris 2002 12:09
0 0 Atbildēt

Drošības jostas lietoju vienmēr, jo nevēlos atrauties ar airbagu.

Ari braucot uz 50 kaut kas notiks, sadursmes rezultātā strauji palieksies uz priekšu un tad ar airbagu pa muti. tādēļ labāk lietot drošības jostu, nevis satigāt tad ar parsistu seju.

7947. viesis 3.janvāris 2002 12:53
0 0 Atbildēt

Pilniba atbalstu ka spradzeties vajag visiem (arii aizmuguree sedoshiem)...

Pac spraadzeejos vienmeer un citiem iesaku...

Mati!

Nu tas ka tu galvu manaa ZAZaa apsiti metot kuleni esmu es! :D Mes jau nepieregulejaam jamaas tavam izmeram un arii nesmu jau es nekads profesionals jostu meistars :))

Bet Kulenis ar mosiiti bij extremi pec tam sajuutas kaa otreiz butu dzimushi...

Un vispar beidz tu te propogandet nepiespradzeshanos! Spradzeties rulez... :P

P.S.Kad brauksim coupi pirkt? Un kad tavaa sirnjikaa dugas liksim?

Marchello

7958. viesis 3.janvāris 2002 14:04
0 0 Atbildēt

7959. viesis 3.janvāris 2002 14:09
0 0 Atbildēt

Nujā,laabi.Apsolos,ka šo mēnesi siksnošos,bet tad jau cerams būšu pieradusi.

7960. viesis 3.janvāris 2002 14:10
0 0 Atbildēt

Likt jostu vai nee, taa ir katra passa dariissana.Braukaajot pa pilseetu dienas steiga biezzi to vien nelieku....Ar CP labaak par sso jautaajumu nekasiities,nemekleesim skabargu cita acii,ja saveejaa ir baljkjis...

7965. viesis 3.janvāris 2002 14:37
0 0 Atbildēt

Bija variants, ka viens choms uzlika jumtaa, buudams piespraadzeejies, bet ar siksnu riikli paargrieza! Bet spraadzeeties tomeer vajag, ja ir frontaals trieciens, tad tochna paliidz!

7971. viesis 3.janvāris 2002 15:09
0 0 Atbildēt

ko tad tam chomam siksna no zjileteem taisita bija? gy

7974. viesis 3.janvāris 2002 15:17
0 0 Atbildēt

Me domaa, ka par to jostu tieshaam taa ir, ka taa ir katra pasha dariishana - likt to vai nelikt. Lai jau katrs pats izlemj, ko vinjsh labaak grib - lai josta vinjam riikli paargriezh vai arii lai dabuu galu, izlidojot no tachkas, taapeec ka vienkaarshi nebija piespraadzeejies. Un kas mentiem par dalju shajaa zinjaa??? Neviens tachu neliek mentiem izveeleeties tad, kad pashnaavniekam ir 2 iespejas - pakaarties vai noshauties...

7979. viesis 3.janvāris 2002 15:34
0 0 Atbildēt

braucot pa pilseetu paarsvaraa nelietoju. Nejuutu nekaadu vajadziibu, savaadaak sanaak - iekaap - strikjojies, iebrauc benztankaa - atkal jaastrikjojas, aizbrauc uz veikalu - atkal. Vienkaarshi tas process ZBal. Piekriitu ka vajag, tomeer piegriezhaas... :)

7980. viesis 3.janvāris 2002 15:36
0 0 Atbildēt

Vienmēr sprādzējos, kad mani ved. Bet nekad, ja braucu pats. Un iepūtiet man! Tā ir MANA dzīvība, un MANA veselība. Saviem pasažieriem nekad neuzspiežu un nekad neaizliedzu lietot "aizsardzības" līdzekļus, jo tā jau ir VIŅU dzīvība, VIŅU veselība un VIŅU ATBILDĪBA! Nafig man vajag uzņemties VIŅU atbildību uz sevi un saņemt pārmetumus par piespiešanu sprādzēties, jo, redz, varbūt kāds būtu cietis mazāk, ja nebūtu piesprādzējies. Un nevienam nav noslēpums, ka siksnas ručī TIKAI frontāla trieciena gadījumā, ja kāds iemauc sānos, tad labāk, lai tādu siksnu vispār nav. Esmu redzējis nāvi uz riteņiem, zinu ko runāju.

7986. viesis 3.janvāris 2002 15:47
0 0 Atbildēt

Dzoni, atvaino, bet ja ar Taviem pasažieriem kaut kas notiks, atbildīgs būsi Tu, jo tajā brīdī biji pie stūres.....

7987. viesis 3.janvāris 2002 15:47
0 0 Atbildēt

Tikpat "loģiski" būtu pieprasīt, lai visi brauktu speciālos pufīgos, ugunsdrošos skafandros un motosportistu bruņās. Un lai tie skafandri būtu sinepju krāsā. Vai ne? Vai vēl labāk būtu noteikt, ka no gultas jāizkāpj tikai un vienīgi ar labo kāju. Pārkāpēji tiks bargi sodīti! :)

Karalienes Viktorijas laikos mīlēties drīkstēja tikai vienā pozā ... :) Kategoriskā prasība lietot drošības siksnas ir analoģisks stulbums. Kādēļ gan to neatstāt katra paša ziņā? Vai kāds var man to paskaidrot pēc būtības?! Nav māksla pateikt - jādara TIKAI tā un ne savādāk! Bet KĀDA MĀRRUTKA PĒC tieši tā un ne savādāk?!

7989. viesis 3.janvāris 2002 15:51
0 0 Atbildēt

pilniba piekritu Cleera

Dzoni ja tavs pasaszjieris atdos galus un tu izdzivosi tad atbildiba bus jauznjemas tev...

7990. viesis 3.janvāris 2002 15:53
0 0 Atbildēt

Jā, Saulīt-Cleera. To es zinu. Par to es atbildu. Un palieku pie savas PĀRLIECĪBAS.

7994. viesis 3.janvāris 2002 16:08
0 0 Atbildēt

Un pareizi dari, Dzoni!!!...:)

7995. viesis 3.janvāris 2002 16:11
0 0 Atbildēt

Dzoni, Tu nonāc pretrunā pats ar sevi - tu vienlaikus gan atbildi, gan arī uzskati, ka tā ir viņu darīšana....Kā jau minēju iepriekš, pāris mēnešus regulāri sprādzējos, neatkarīgi no tā, vai man jābrauc 400 km vai pāris km līdz veikalam. Ar savu izturēšanos (piesprādzēšanos) es būtībā arī ierādu savas mašīnas pasažierim "vietu". Īpaši tas attiecās uz priekšā sēdošo. Tāpat es izturos arī kā pasažieris. Ja vadītājs piesprādzējas, tas ir nepārprotams mājiens, ka tas tiek gaidīts arī no Tevis. Dažkārt gan ir nācies attaisnoties'to vadītāju priekšā, kas ar piesprādzēšanos ir uz "Jūs", bet līdz "dūru cīņām" tas nenoved.

7997. viesis 3.janvāris 2002 16:36
0 0 Atbildēt

Kādas pretrunas?! Es vēlreiz uzsveru - sprādzēšanās pēc katra paša ieskatiem! Un nekādu sodu par to! Tā ir katra paša izvēle un atbildība!

Izlasi vēlreiz visus manus comentus par šo rakstu.

7998. viesis 3.janvāris 2002 16:39
0 0 Atbildēt

Saviem pasažieriem nekad neuzspiežu un nekad neaizliedzu lietot "aizsardzības" līdzekļus, jo tā jau ir VIŅU dzīvība, VIŅU veselība un VIŅU ATBILDĪBA...........

To es zinu. Par to es atbildu.

?????

8000. viesis 3.janvāris 2002 16:50
0 0 Atbildēt

Bet, protams, ka es sajēdzu, ka atsevišķi stulbeņi tādā gadījumā kačātu no manis atbildību! Tieši tas jau arī mani besī! Man svarīgāka mana sirdsapziņa un tas, ko es pats par sevi domāju nevis juridiskā atbildība.

Kad mani ved es arī sprādzējos, lai neiegrūstu nelaimē vadītāju. Lai neliktu VIŅAM atbildēt par MANU izvēli. Jo iepējams, ka viņs nedomā tāpat kā es. Tā nav pretruna. Pacenties mani saprast pareizi.

8003. viesis 3.janvāris 2002 17:19
0 0 Atbildēt

Labi, Dzoni, sapratu Tevi. Bet baidos, ka no juridiskās atbildības neizbēgt. Kāda paziņa darba kolēģis , vēloties izdarīt labu darbu, paņema savā mašīnā vecu tantuku, kas balsoja. Notika avārija, kurā tantuks cieta. Rezultātā, tantuka radinieki vadītāju iesūdzēja tiesā un iedzina pienācīgu summu. Tas juridiskās atbildības saistībā gan vairāk.....

bet jebkurā gadījumā, visas situācijas tāpat nevar paredzēt.

8007. viesis 3.janvāris 2002 17:52
0 0 Atbildēt

es spraadzeejos vienmeer arii liidz veikalam aizbraucot, par paareejiem kaa lai saka - it kaa jau nav mana dariishana, bet..... ir viens pieraadiits "bet" - notiekot negadiijumam uz celja siksnas paliidz notureet vadiitaaju ilgaak savaa vietaa - respektiivi dodot vinjam ilgaaku laiku, lai paspeetu izlabot vai vismaz mazinaat savu kljuudu (mazinaat neizbeegamaas sadursmes smagumu).

Arii mans draugs palika dziivs pie saanu sadursmes tiaki taapeec ka nebija piespraadzeejies - izmeta no vietas un vinjsh uzlidoja virsuu blakusseedeetaajam un salauza taa ribas, mashiinu ielociija vinja pusee liidz "rokjenei", bet taadi gadiijumi ir viens no 100 vai vien no 134, statistiku preciizi nezinu. Moraale - es spraadzeejos un dariishu to arii turpmaak, paareejiem veelu veiksmi. Maarcis

8021. viesis 3.janvāris 2002 21:25
0 0 Atbildēt

ev dzhoniz - " Vienmēr sprādzējos, kad mani ved. Bet nekad, ja braucu pats. Un iepūtiet man! Tā ir MANA dzīvība, un MANA veselība." - zelta vaardi.... pilniibaa piekriitu tam ko raxti te.

:)

8030. viesis 4.janvāris 2002 8:35
0 0 Atbildēt

Finālā mēs varētu vienoties, ka sprādzēšanās ir katra pesoniska izvēle. Lai katrs dara, kā uzskata par pareizu un liek citiem mieru. Un lai arī juristi un tiesneši to saprot. A ņe to kak to ņe po našemu polučajetsja ...

Man tā arī neviens nepaskaidroja, kādēļ es pats nedrīkstētu izvēlēties - sprādzēties vai nē??? Kādēļ par to paredzēts sods?

8035. viesis 4.janvāris 2002 9:19
0 0 Atbildēt

Dzoni, budj po vašemu cietušo skaits avārijās būtu krietni lielāks, nekā ir patreiz...

8038. viesis 4.janvāris 2002 9:43
0 0 Atbildēt

to Cleera

Var jau būt, ka Tev vairāk taisnība kā man. Bet no manas puses būtu stulbi ignorēt pašam savu pieredzi ... un tās rezultātā izveidojušos pārliecību.

Viss būs o.k. :)

8040. viesis 4.janvāris 2002 9:46
0 0 Atbildēt

Bet es tā padomāju: pieņemsim, ka braukšana bez sprādzēšanās = pašnāvības mēģinājumu. O.K? Tad kāpēc par braukšanu bez sprādzēšanās cilvji tiek sodīti, bet izdzīvojušie pašnāvnieki žēloti? Kaut kā nekonsekventi, negodīgi sanāk ... :(

8042. viesis 4.janvāris 2002 9:57
0 0 Atbildēt

Dzoni - vai esi gatavs to savu jauko fraazi ar lieliem burtiem uzrakstiit uz sava autinja, vismaz pasazieru seedvietaam?

Vispaar, letaalas sekas var buut gan piespraadzeejoties, gan nee. Es piespraadzeejos, jo siksnu lietderiigums ir paarbaudiits praksee.

Par saanu triecieniem - ja jau ir zinaams, ka taadi meedz gadiities, varbuut pirms krusta var paskatiities pa labi un pa kreisi? Ja tiesaam gadaas nelaime, tad tie, kas ir piespraadzeejusies, var sagriezt autinju taa, lai buutu frontaalais trieciens (stuuris, stabs), vai arii braukt vienkaarsi graavii (jumts ar piespraadzeesanos).

Veel - viens te mineeja, ka piespraadzeets vadiitaajs turas savaa vietaa. Taa ir pilniiga taisniiba, tas ir paliidzeejis noveerst avaarijas.

Savukaart filoneesana par to, ka redz, nositaas, jo bija piespraadzeejies - taa taada beernu runaasana. Nevis taapeec, ka piespraadzeejies, bet taapeec, ka bija SMAGA avaarija. Neviens autorazotaajs negarantee pasazieru dziiviibu peec avaarijas, ja aatrums ir lielaaks par 50 (patiesiibaa nezinu, varbuut vispaar neviens neko negarantee).

Bet nu tas, ka vadiitaajs neatbild par pasazieru dziiviibu - taads profaanisms mani tiesaam paarsteidz. Tad jau vair teikt, ka es izveelos braukt pie sarkanaa, taa ir mana dziiviiba un mana atbildiiba, savukaart tie tur skeersielaa - taa ir vinju pasa izveele... pilniigs profaanisms!!!

8053. viesis 4.janvāris 2002 10:43
0 0 Atbildēt

Sis ir viens no stulbakajiem CSN punktiem, jo ta nepildisana nekada veida nespej ietekmet citus satiksmes dalibniekus. Sava masina, ko gribu, to daru, ja vien tas nerada bistamus apstaklus citiem.

Ja akcijas galvena jega ir stukacot par miliciem, kas brauc nepiespradzejusies, tad ta ir reala uzkasisanas bez kadas dzilakas jegas.

8059. viesis 4.janvāris 2002 11:03
0 0 Atbildēt

Dzoni, ja Tev nu gaditos iekljut smaga avarija, kura ciesh Tavi pasazjieri.....Tev bus nospljauties, jo pashi izvelejas braukt ar Tevi mashinaa?

Ptfu...ptfu...ptfuu...par kreiso plecu

8080. viesis 4.janvāris 2002 12:00
0 0 Atbildēt

Par visu var strīdēties. Nekas nav absolūts. Katrā viedoklī ir kāda kripata patiesības, jautājums, cik tā ir liela un būtiska.

Runājot par vadītāja noturēšanu vietā - daudz labāk par siksnām to paveic Recaro, Sparco tipa sēdekļi! Siksnas nostrādā tikai pie trieciena, tad, kad jau ir par vēlu no kaut kā izvairīties!

Sodīsim tos, kuri brauc parastajos plakanajos beņķos!

Sodīsim tos, kuru autiņos nav īpašas izturības drošibas karkasa!

Sodīsim tos, kuri nav tērpti īpašos kombinezonos!

Sodīsim tos, kuri nav apdrošinājuši savu pasažieru dzīvības!

Koroče, visus sodīsim!

Super!

Tā tam būs būt! Āmen!

8081. viesis 4.janvāris 2002 12:00
0 0 Atbildēt

Es zinu situācijas, kad cilvēki ir izglābuši dzīvību, kā arī spēju staigāt ar savām kājām, jo nebija piesprādzēti, ja viņi būtu piesieti un nebūtu veiksmīgi izlidojuši pa logu, kāju viņiem noteikti nebūtu:(

Tāpat es zinu citus gadijumus, ka cilvēkiem nevajadzētu taisīt operācijas, ja šie būtu piesprādzējušies un nebūtu saskrējušies ar paneli, stiklu utt..

Reklāmas filmās, kurās manekeniem, jābrauc sienā :) vienmēr rāda cik jostas labi darbojas, ja ir perfekti frontāls trieciens. Dabā tik perfekti nekas nenotiek.

Vienmēr tiek uzsvērts, ka cietuši tik un tik cilv., jo nav lietojuši jostas, bet netiek minēts cik ir izglābušies, tikai tāpēc, ka nav to lietojuši!!! Kāpēc ???

Vai tiešām jautājums, par jostu lietošanu, ir tikpat viennozīmigs kā gaismu lietošana naktī??????????

J.P.

8085. viesis 4.janvāris 2002 12:12
0 0 Atbildēt

Es nesprādzējos principā un nekad (nu labi, kad braucu pa Zviedriju vai Somiju tad gan, jo tur jau sodi ir nenormālie, tipa rasstrel na mestje). Apzinos, ka es reāli varu tādēļ nosisties, bet... Iemesli ir vairāki:

1) lai pārkāptu noteikumus :) Vispār besī visādi priekšraksti. Būtu vēl kaut cik jūtami sodi (nevis 3Ls), tad varētu padomāt, a tagad ments aptur par neko (dokumentu pārbaude), redz taču ka neesmu sprādzējies, a pasaka tikai Laimīgu ceļu. Nekādas motivācijas...

2) māņticība. Kam tu gatavojies (piesprādzējoties), tas arī notiek. Labi, es apzinos ka tas viss ir sviests, bet vai nevar būt tā, ka zemapziņā cilvēks jūtas drošs (jo ir piesprādzējies) un kritiskā situācijā pilnībā nenostrādā izdzīvošanas instinkts?

3) pozitīvas pieredzes trūkums. Esmu lidojis no 1.5m uzbēruma ar 80kmh, protams bez jostas, un nekāda starpība.

4)patīk izaicināt likteni :) (zinu, zinu...)

Vispār esmu ievērojis, ka jostas vienmēr lieto galvenokārt svētdienas braucēji un zvērināti rallisti-extrēmisti.

8088. viesis 4.janvāris 2002 12:17
0 0 Atbildēt

Svētdienas braucēji, saki? Un kuras dienas braucēji ir pasažieri, kas sprādzējas???

Personīgi es, tādēļ vien, ka esmu piesprādzējusies, nebraukšu pārgalvīgāk. Patiesībā, braucot to siksnu nemaz nejūt - nedomāju jau visu laiku, ka es tagad redz' esmu piesprādzēta, nu tik var "drukāt"...

8089. viesis 4.janvāris 2002 12:26
0 0 Atbildēt

Tā varētu minēt bezgala daudz piemēru, kā bija un kā varēja nebūt uttt.uttt. Lai tas paliek katra paša ziņā un nerada vēlāk sirdsapziņas pārmetumus.......

8094. viesis 4.janvāris 2002 12:55
0 0 Atbildēt

Kiska: pasažieri vispār nav nevienas dienas braucēji :)

Sprādzēties vai ne, tas nav ne labi, ne slikti, tā ir katra paša darīšana, t.sk. arī pasažieru. Bet vispār diezgan jautri izskatās, kad šeit Rīgā zviedri (pēc skata riktīgi punk rockeri)iesēžas aizmugurējā sēdeklī un uzreiz piesprādzējas :D

8099. viesis 4.janvāris 2002 13:11
0 0 Atbildēt

Viesi no 12:12....manurat ta ir maniakala attieksme pret dzivi vispar.....;)

8107. viesis 4.janvāris 2002 13:46
0 0 Atbildēt

Nju ja es brauktu vecaa krievu mashiinaa, tad droshiibas jostu nelietotu, jo poieredze raada, ka taas var arii ieklemmeeties. Bet it iipashi slidenaa laikaa , ja esi piespraadzeejies, ir daudz vieglaak novaldiit mashiinu gadiijumaa, ja kaac aizkjer.. Vadiitaajam nav jaaturas pie stuures un jaagriezh taa virzienaa kaadaa inerce vinju rauj, bet vinjsh jau ie nofikseets seedeklii un var normaali novaldiit mashiinu, Ziemassveetkos manaa mashiiniitee ienesaas viens...un labi, ka bija droshiibas josta(ne vienmeer to lietoju)... Ja nebuutu, tad mana mashiina 100% buutu graavii un kokos..bet taa nebija... Tiku cauri ar otras mashiinas sagaadaato skaadi :))

8118. viesis 4.janvāris 2002 14:42
0 0 Atbildēt

"Vispār esmu ievērojis, ka jostas vienmēr lieto galvenokārt svētdienas braucēji un zvērināti rallisti-extrēmisti."

Hmm nez pie kura tipa es piederu? Pie svetdienas braucejiem tocna nee... hmmm rallists-extremisc? :)))

8119. viesis 4.janvāris 2002 14:48
0 0 Atbildēt

Es gan esmu svētdienas braucēja - jostu es lietoju, berete arī man ir ...viss kā nākas. Vismaz tagad es zinu, kas esmu. Paldies tautai par apgaismošanu!!!!!!!!!

8121. viesis 4.janvāris 2002 14:50
0 0 Atbildēt

Hehe, nez par tiem sveetdienas brauceejiem ;) Maz esmu ieveerojusi taadu, kas spraadzeejas, toties muljkjiigas cepures gan vinjiem ir galvaas ;P

Bet ir viens labs teiciens : Kad izbrauc uz ielas, domaa, ka paareejie ir idioti( jebkursh pac var uzsliideet virsuu) :))) Taapeec vien vareetu pasaudzeet savus miiljos autinjus un arii sevi :))

Bet ko vareetu pasaakt ar taa saucamiejiem sveetdienas brauceejiem? ;) Vinju ir TIK daudz =((

8122. viesis 4.janvāris 2002 14:54
0 0 Atbildēt

Cleera, sorre, es raxtiiju veel neizlasot Tavu.. ;) Nejauki sanaaca...

8126. viesis 4.janvāris 2002 15:06
0 0 Atbildēt

Uz manu jautājumu vēl arvien neviens nav bijis spējīgs(a) atbildēt ... :( Secinājums - ?

8127. viesis 4.janvāris 2002 15:09
0 0 Atbildēt

Dzonis, uz kuru Tavu jautaajumu?

Bet par cepureem->apvainojums nav gluzhi tajaas, es vienkaarshi iisti nesaprotu kaapeec siltaa eertaa mashiiniitee ir jaaseez ziemas dreebees un veel cepuree??

8129. viesis 4.janvāris 2002 15:11
0 0 Atbildēt

meitenītei

Kaut vai uz 2002-01-04 09:46:53 comentu.

8130. viesis 4.janvāris 2002 15:15
0 0 Atbildēt

Dzonis, bet Tu pameegjini recaro seedeklii ieseedinaat vienu apalju tanti ;P Un bez tam ne visiem ir veelme likt sporta seedekljus... Ja jau nav, lai spraadzeejas :) Labaak nekaa nekaa jau ir, vai ne? Un nav par veelu.. Ja trieciena laikaa, kaut uz slidena celja, vadiitaajs paliek seedeklii, nevis inerce vinju aiznes, piemeeram, pa labi, vinjsh var pareizi sagriezt stuuri un netiishaam neuzspiezh uz gaazes pedeelja ienesoties kokos vai itur :)

8131. viesis 4.janvāris 2002 15:19
0 0 Atbildēt

Dzonis, Braukshana bez spraadzeeshanaas ->likuma paarkaapums. Cilveeks nav cietis->vinju nav par ko zheelot. Ja vinjsh veelas mirt, vinju var zheelot jau par to vien. Ja vinjsh ir meegjinaajis izdariit pashnaaviibu taadeejaadi nodarot kaiteejumu veel kaadam, vinjsh netiek zheelots. Var pienjemt aarkaartiigi daudz dazhaadu gadiijumu. Un par zheelotaajiem arii mees varam pienjemt gan tuviniekus, gan varas iestaades utt...

8133. viesis 4.janvāris 2002 15:23
0 0 Atbildēt

Dzonis, Tu saki droshiibas jostas katra pasha zinjaa.. Ok, tagad padomaasim par to pashu mashiinas novaldiishanu tuuliit peec treiciena... Viena gadiijums ->vadiitaajs piespraadzeejies->vinjsh paliek seedeeklii, kaut cik novalda auto un veel kaada 3aa vai tml persona neciesh. Otra gadiijums->vadiitaajs nav piespraadzeejies->vinjsh nespeej novaldiit auto un iebrauc beernu barinjaa... Tas tomeer nav attiecinaams uz vadiitaaju vien, bet arii uz apkaarteejiem.. Taa ir vispaareejaa droshiiba.. Taapeec arii ir CSN, lai arii kaadi tie buutu...

8137. viesis 4.janvāris 2002 15:41
0 0 Atbildēt

Meitiņ, diezgan vājas Tev tās atbildes. :) Sēdies, trīs ar mīnusu.:)

8142. viesis 4.janvāris 2002 15:50
0 0 Atbildēt

eu viesi 2002-01-04 12:12:03 baigi laps Tev commentinjsh :)). it iipahsi man patika ka kaukas jaadara tieshi TIKAI TAADEELJ lai paarkaaptu noteikumus, he he, ljoti rulz, iisti bembistiska pieeja :D.

8157. viesis 4.janvāris 2002 16:18
0 0 Atbildēt

Dzonis, bet Tu man luudzu paskaidro kas Tev tajaas shkjita "vaajsh" ;P

8172. viesis 4.janvāris 2002 17:24
0 0 Atbildēt

Ir ieviesusies kljuuda rakstaa... Ne visiem vieglajiem auto ir droshiibas jostas .... Reaals piemeers kaut vai GAZ 21

8173. viesis 4.janvāris 2002 17:28
0 0 Atbildēt

reaals piemeers kad nav jaudas - UrQuattro :PP.

8179. viesis 4.janvāris 2002 18:18
0 0 Atbildēt

Paldies, Perfectyon. Laikam es esmu sirdī bembists, kā izrādās. Būs jāpērk bemwe :)

8188. viesis 4.janvāris 2002 19:58
0 0 Atbildēt

nu piespraadzeeties jau vajag. Es pats dabuuju seedeet auto kursh dabuuja pamest paaris kuulenjus un nebiju piespraadzeejies. Tad kad auto bija piezemeejies uz jumta tad es atrados nenosakaamaa pozaa ar nez no kurienes no braaztaam rokaam un smadzenju satricinaajumu (kauli man ir stipri). Bet ja buutu piespraadzeejies nebuutu ne satricinaajuma ne varbuut nobraazumu, jo siksna tomeer tur tevi seedeklii un neljauj "lidinaaties" pa salonu. Nu taa ir mana peersoniigaa pieredze ar jostaam!!!

8189. viesis 4.janvāris 2002 20:01
0 0 Atbildēt

Es ar esmu bembists, bet Perf ar viesi (ko sleepies, braal?) saak zaudeet prestizu manaas aciis.

Riebjas man taadi, kas paarkapj kaut ko taapeec, ka ir jaapaarkaapj. Tas jau liecina par trulu attieksmi pret dziivi un paaraak vieglu paklausanos provokaacijaam, iists postpadomju pilsonja sindroms.

Ja gribi - paarkaap, bet nesaki, ka paarkaap taapeec, ka tie ir noteikumi. Ja saki, ka paarkaap tikai taapeec, ka tie ir noteikumi vispaar - nebriinies, ja tevi uzskata par miiksto.

Pati uztvere - es paarkaapju noteikumus - liecina par smago mantojumu, ko atstaajusi bolsevistiski noskanjoto partkomu un politbiroju invaazija, kuram patika uzspiest savus likumus citiem un fanaatiski kerstiit tos, kas tos paarkaapa. Paldies vinjiem par so jauko mantojumu...

Aatruma paarsniegsana un jostu nelietosana - taa ir tava IZVEELE. Tie nav noteikumi, kas liek tev to dariit. Tacu demokraatiskaas sabiedriibas pamatprincibi balstaas uz to, ka ne tev vieniigajam gribas dziivot un justies PILNVEERTIIGI uz siiz zemes, bet, daziem par lielu paarsteigumu, saada veeleesanaas piemiit visiem cilveekiem. Likumi, noteikumi - tas viss ir nepieciesams prieks tam, lai uztureetu kaartiibu, bez kuras iestaajas haoss. Tas taapat kaa Biibele - tas sakaarto (sakaartoja) pasauli, diemzeel visaaadi narkasji, alkashi un fanaatiski aziaaati so kaartiibu censas sagraut (ja sagraus, ar ko tad brauks? Nebuus kas taisa autinjus!!!).

Iisi sakot - ja likumu uzskati par slogu un nastu, tad padomaa, vai nav pienaacis laiks mainiit savu attieksmi.

Vismaz man likumi liidz sim nav trauceejusi braukt aatri, kad es gribu, leeni, kad es negribu, lietot jostas/nelietot. Bet smirdosos policus, kas ir pirmie un galvenie, kas nesaprot likumu un tiesiibu sisteemas noziimi, vajag vienkaarsi ****** - uz tupenju lauka vinjus, ne uz celja!

8197. viesis 5.janvāris 2002 3:01
0 0 Atbildēt

Es pats esmu celju policicists un vienmeer braucot pat privatkaa esmu piespraadzeejies ( p.s. priekss visgudrajam lunderkindam ;) dzerinam!!!!! un formaaa braucot esmu piespraadzeejies) , vienkaarshi esmu atskatiijies uz liikjiem kas ir izbraukushi caur loboviku!!!

8201. viesis 5.janvāris 2002 12:05
0 0 Atbildēt

bembermember, nenjem tak visu tik nopietni ;)...

8204. viesis 5.janvāris 2002 12:50
0 0 Atbildēt

Mja, Dzoni, un veel te kaads atbalstiitaajs laikam bija - taadu murgu sen nebiju lasiijis. Varbuut iedomaa to, ka taa NAV TIKAI TAVA VESELIIBA UN DZIIVIIBA, ko regulee TAVAS neuzliktaas droshiibas jostas, ja kaadreiz esi braucis ar auto pie stuures, deelinj, tad tev tas buutu jaazina. Ir leerums situaaciju, kad jostas , notureedamas TAVU rumpi, dod tev iespeeju veel KAUT KO DARIIT lietas labaa, bez jostaam TU PATS PARAKSTIES par to, ka mashiinas vadiishanu esi pametis liktenja varaa. Sorry, bet tas taa ir.

8210. viesis 5.janvāris 2002 16:00
0 0 Atbildēt

Mjaa, tiešām bembermembers ir ņēmis to lietu nopietni priekšā. Mēģināšu arī es:

Nav tā, ka es justos baigi kruc, vot es nelieku jostu un pārkāpju noteikumus. Vienkārši man tāda doma par jostu likšanu vai nelikšanu pat neienāk prātā, varētu teikt ir ieradums (varbūt kaitīgs ieradums) braukt bez jostas. Jautājums - kāpēc tāds ieradums ir izveidojies?

Tātad, kādi ir argumenti par jostām : 1) samazinās risks dzīvībai un veselībai, 2) tāds ir likums (noteikumi) un par to neievērošanu ir risks tikt sodītam.

Šajā gadījumā es atļaujos neuzskatīt, ka šie riski ir lielāki nekā tās neērtības (iesīkstējis subjektīvs viedoklis, nav jēgas mēģināt pārliecināt par pretējo), kas ir saistītas ar jostu lietošanu. Ja kāds ir tik ļoti nobažījies par savu drošību, var lietot arī aizsargķiveres, drošības karkasus, etc. Tad kāpēc to dara tikai sporta mašīnās? Var izkāpt no mašīnas un dabūt pa galvu ar lāsteku, zaudēt samaņu, uzkrist virsū garāmgājējam, nogrūžot viņu uz braucamās daļas tieši zem riteņiem. So what? Staigāsim ķiverēs? Obligāti?

Vienmēr pastāv kaut kāds riska līmenis, un katram pašam ir jādomā un šī robeža jānovelk, vai viņš grib staigāt ķiverē vai likt jostas. Vot tā ir mana IZVĒLE, kā pareizi izteicās kolēģis. Bet ja šī IZVĒLE pārkāpj noteikumus - žēl, bet aizliegtais auglis taču vienmēr ir saldāks:D Nodot ar 90 kmh uz Juglu pa Brīvības ielu aiz Gaisa tilta nakts vidū (gandrīz krimināls, pēc noteikumiem) manuprāt ir daudz drošāk nekā uz lauku ceļa (pilnīgi legāls pasākums).

Vispār darīt kaut ko bez domāšanas tikai tāpēc, ka tādi ir noteikumi, tas manuprāt liecina par to pašu trulu attieksmi pret dzīvi. Es piemēram nebraucu pie sarkanās gaismas nevis tādēļ, ka tādi ir noteikumi, bet tādēļ, ka rīkojoties pretēji es akceptētu, ka jebkurš var braukt pie sarkanā un tad toč būtu jāsāk likt jostu un ķiveri:) Tā kā kolēģa piesauktajā Bībelē - nedari citam to, ko negribi, lai darītu tev pašam. Jeb šajā gadījumā - neliec citam likt jostu, tad tev neliks staigāt ķiverē vai kautko tādu.

A tas, ka aģitē par jostām ir baigi pareizi, jo lai izdarītu izvēli, ir vajadzīga objektīva informācija. Tipa - vot šitas izglābās pateicoties jostām (kā viņam liekas varbūt), tagad domājiet, vajag vai ne. Tāpat kā ar smēķēšanu - visi smoļī tāpat, bet vismaz zin, ka tas ir kaitīgi :))

8219. viesis 6.janvāris 2002 0:36
0 0 Atbildēt

viesi, kaspadesaam, kaadeelj neesi regjistreejies koa :)) ?

8258. viesis 7.janvāris 2002 9:16
0 0 Atbildēt

Vai kāds no jums, cien. gudrīši, ir braucis Recaro vai Sparco beņķī? Tas, kurš ir, man piekritīs - tad nu teikšu jums tā - tāds beņķis pat bez štropēm ir vairāk vērts nekā parastais, kurā vadītājs nosaitējies ar drošības jostām viscaur.

Un nav ko gruzīt sviestu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē: Renault krosoveru izaicinājums 4

Ko krosoveri prot bezceļos? iAuto.lv testē trīs Renault apvidus automobiļus - priekšpiedziņas Captur, kā arī Kadjar un jauno Koleos ar pilnpiedziņu. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" līdz 2022.gadam investēs 34 miljardus eiro nākotnes automobiļu attīstīšanai 1

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" piektdien paziņoja, ka nākamajos piecos gados plāno investēt vairāk nekā 34 miljardus eiro jaunās tehnoloģijās, lai kļūtu par globālu līderi elektrisko automašīnu jomā. Lasīt vairāk

 

Kā pārmācīt tos, kas braucot raksta īsziņas (+ video) 21

Puiši ir neiecietīgi un bez žēlastības "izjoko" tos, kas braucot pie stūres, raksta īsziņas. Lasīt vairāk

 

Jau nākamgad - "Fendt" piesaka elektrisku traktoru (+ foto) 9

Vācijas kompānija "Fendt", kas specializējas lauksaimniecības tehnikas ražošanā, nākamgad laidīs klajā kompaktu elektriskās piedziņas traktoru ar 68 Zs jaudu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti