Parakstīs līgumu par Dienvidu tiltu 17

30.marts 2004 10:26

Otrdien Rīgas dome ar pilnsabiedrību "Dienvidu tilts" parakstīs līgumu par Dienvidu tilta pār Daugavu pirmās kārtas tehniskā projekta izstrādāšanu un būvniecību, aģentūrai BNS pavēstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Dana Hasana.

Rīgas dome šogad februārī atbalstīja līguma slēgšanu ar "Dienvidu tiltu", un paredzēts, ka pašvaldība septiņus mēnešus meklēs alternatīvus finansēšanas veidus jaunā Dienvidu tilta būvniecībai. Tas tiks darīts, jo, lai gan Finanšu ministrija vairākkārtīgi norādīja, ka jāpiesaista Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļi, projekta pirmajai kārtai tas nav iespējams.

Līdz šim paredzēts, ka Dienvidu tilta celtniecībai Rīgas dome kredītu neņems, taču, visticamāk, to darīs pilnsabiedrība "Dienvidu tilts", kura uzvarēja konkursā par tiesībām tiltu būvēt.

Tas nozīmē, ka Rīgas dome neuzņemsies jaunas kredīta saistības, taču 20 gadu laikā, maksājot 5 miljonus latu gadā no pilsētas budžeta, apmaksās šo projektu.

Tilta pirmās kārtas būvniecībai nepieciešams 85,1 miljons latu. Savukārt tehniskā projekta izstrādāšanu 3 miljonu latu apjomā apmaksās no Rīgas pilsētas budžetā paredzētajiem līdzekļiem.

Plānots, ka šogad sāks projektēt pirmo kārtu un pabeigt pirmo posmu - tilta balstu projektu, savukārt jūnijā varētu sākt likt tilta balstu pāļus. 2006.gadā tiktu sākta triju līmeņu estakādes izbūve pāri Krasta un Maskavas ielām un izbūvēta viena tilta nobrauktuve, savukārt 2007.gadā izbūvēta un nodota ekspluatācijā Dienvidu tilta trases pirmā kārta no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam.

Dienvidu tilta visu triju kārtu kopējās izmaksas plānotas 170 miljonu latu apjomā.

Konkursā par Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecību uzvarēja pilnsabiedrība "Dienvidu tilts", kurā ir apvienojušās būvfirmas BMGS, "Latvijas tilti", "Rīgas tilti", "Skonto būve", "Tilts" un "Viadukts".

Pašlaik Rīgā ir trīs tilti autotransportam - Salu, Akmens un Vanšu -, taču biežo satiksmes sastrēgumu dēļ tiek domāts par jaunu Daugavas šķērsojuma vietu būvniecību. Bez Dienvidu tilta iecerēts uzbūvēt arī Ziemeļu tuneli, kas atradīsies starp Vanšu tiltu un Rīgas ostu.

RĪGA, MAR 30, BNS

 
Visi komentāri
 
121165. viesis 30.marts 2004 10:38
0 0 Atbildēt

beidzot kaut kas tiek darīts, a to nekādīgi uz deviņiem nevaru tikt normāli uz centru un atpakaļ

121168. viesis 30.marts 2004 10:40
0 0 Atbildēt

Ja Tev būtu darbā jābūt 7os tad gan Tev nebūtu itin nekādu problēmu.. he he he

121169. viesis 30.marts 2004 10:41
0 0 Atbildēt

cerams ka nebuus kaa ar hokej halli- parakstiis, parakstiis, bet veel jo projaam nekaa nav.

121181. viesis 30.marts 2004 11:10
0 0 Atbildēt

Jācer, ka paspēs uzbūvēt vēl pirms situācija Rīgā būs palikusi bezcerīga. Šodien tas tilts būtu tieši laikā un varētu normāli braukt, bet kas būs pēc tiem 5 vai 10 gadiem? Tad vajadzēs vēl 3 citus tiltus.

121182. viesis 30.marts 2004 11:10
0 0 Atbildēt

Man liekas svariigaak ir uzcelt ziemelju tiltu, lai fuures vareetu laist pa turieni.

121184. viesis 30.marts 2004 11:14
0 0 Atbildēt

To 3-līmeņu estakādi pār Krasteni un Maskaveni vaig jau tagad.

Incanti tikai kādi podi tajā megakrustā būs, kamēr ies būvdarbi.

121187. viesis 30.marts 2004 11:15
0 0 Atbildēt

Vai kaads vareetu uziimeet kaadu skici kaa izskatiisies braukshana pa to megatiltu?

121192. viesis 30.marts 2004 11:33
0 0 Atbildēt

Man interese kuri no RD ir iepirkusi zemi un sabuvejusi majas Kekava, ka tiem tagad loti vajag to tiltu. nevienam citam tas tilts praktiski neko nedos, jo abos galos atdursies strupcela- Slavu apli un Bauskas iela. Ta vieta jau sen vajadzeja sakt darbu pie Z-tilta (tunela) tas BUTISKI atbrivotu centru no smagajiem, ka ari no tadiem autovaditajiem ka es, kam, lai noklutu no vecakiem pardaugava ir jabrauc cauri centram!!!! RD SUUUUKAAA!!

121193. viesis 30.marts 2004 11:34
0 0 Atbildēt

vecaki= Vecaki (apdzivota vieta :D )

121198. viesis 30.marts 2004 11:55
0 0 Atbildēt

Saku jau 10000 reizi :) Kad Daugavā ieraudzīšu tilta balstus, tad SĀKŠU ticēt :( nu velk to gumiju, velk...

121200. viesis 30.marts 2004 12:04
0 0 Atbildēt

Jee, tagad paar tiltu pie manis naaks maskavsielas zagleeni, sitiis autinjam stiklus un spers magjiishus.

121265. viesis 30.marts 2004 13:58
0 0 Atbildēt

bugs -> man no pljavniekiem katru dienu jaabrauc arii uz paardaugavu, tas pats maskachkaa, ulbrokaa, dziivojoshajiem... patreiz lai tur nokljuutu man jaanoslogo citi tilti, tad vareetu pa taisno. Neskati visu arii no sava redzes punkta... :D

121303. viesis 30.marts 2004 15:34
0 0 Atbildēt

2 bugs... doma jau tāda, ka tas D-tilta virzienu Rīgā turpina kā 4-joslu ielu. Vairogu, ja nemalldos... nu ir jau pāris posmi - viens no stahanoviesu apļa u/v minska virzienā, tad gad VEF kultūras pili... tur kautkāda runa gāja par meža kapiem u.t.t. Ja tas viss realizēsies sakarīgā līmenī (t.sk. ar minimālu luksoforu skaitu, labu segumu u.t.t.) tad tadm tiltam ir liela nozīme.

121318. viesis 30.marts 2004 16:10
0 0 Atbildēt

2 wampirus: ja tas viss realizesies ta ka tu saki es busu tikai priecigs, bet spriezot pec bedigas pieredzes, es tomer esmu skeptisks. Tomer uzskatu, ka pirmam kartam butu jacel Z-tunelis, lai kravinieki nebraukatu pa krastmalu un Akmens tiltu.

Peace!

bugs

121327. viesis 30.marts 2004 16:20
0 0 Atbildēt

2 bugs ... da kur kravimnieki brauc nav zināms... :)) z-tilts(tunelis) atrisinās tikai un vienīgi Bolderājas smago problēmas ... un arī tikai to, kas iebrauc no siguldas puses. a tie, kas gāž no Ogres, lai labāk centrā nemaz nerādās ... pie rīgas HES pāri un par to pusi lai brauc...

Par vieglajiem runājot tagad visi Jelgavnieki mauc pa salinieku, attiecīgi daļa rīdzinieku dodas uz akmens un vanšu tiltiem atkarībā no galamērķa. Skaidrs, ja man no Iljgjuciema jaanokljuust Juglā D-tilts diez vai noderēs, lai gan, ja būs manis piemiētas projekts, tad jau ir vērts izmest līkumiņu... a Z-tunelim nav īsti kur palikt. Kur ta vinju izlaidīs ārā, lai atslogotu centru es nezinu... Vispār jau būtu prātīgi Rīgā sākt veidot apļus, līdzīgi kā Viļņā, Maskavā u.c. lai lielā satiksme būtu pa apljiem, kas kustas pietiekami ātri, un no apļa "nolīst" vajadzētu tikai lai lai piebrauktu pie galamērķa...

p.s. Protams, kad dzirdu d-tilta projekta gala datumus parauj besis... Ilgi,, tad tas tilts vienkaatsji nemasliktinās tagadējo situāciju, nevis uzlabos .... gan jau vēl atliks pāris gadus u.t.t.

121369. viesis 30.marts 2004 20:01
0 0 Atbildēt

Ir kādas idejas, kur ir domāts celt Ziemeļu tiltu/tuneli?

121383. viesis 30.marts 2004 21:27
0 0 Atbildēt

sandis_UR - tev taisniiba

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 1

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti