OCTA līgumi būs jāslēdz uz vismaz trim mēnešiem 9

 
31.marts 2004 4:14

Saeimas Budžeta un finanšu komisija, skatot sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu, otrdien noraidīja Zemkopības ministrijas priekšlikumu, ka minimālais termiņš apdrošināšanas līguma slēgšanai ir viens mēnesis, kas nozīmē, ka no 1.maija autovadītāji apdrošināšanas līgumus varēs slēgt uz trim, sešiem, deviņiem mēnešiem un gadu.

Arī valdība jau iepriekš nolēma, ka minimālais termiņš līguma slēgšanai ir trīs mēneši, taču Zemkopības ministrija norādīja, ka minimālo termiņu vienu mēnesi vajadzētu noteikt, jo, piemēram, lauksaimniecības tehniku izmanto vienu mēnesi gadā, taču zemniekiem apdrošināšanas līgums būs jāslēdz uz trim mēnešiem, kas ir dārgāk.

Taču Satiksmes biroja, kas izstrādāja jauno likumu, vadītājs Gvido Janēvičs komisijas sēdē pauda, ka jaunā kārtība pat būs izdevīgāka zemniekiem, jo apdrošinātāji, izvērtējot risku un nosakot apdrošināšanas polises cenu, nenoteiks to īpaši augstāku par to, kāda tā ir pašreiz par vienu mēnesi, taču apdrošināšanas polise būs derīga trīs mēnešus.

Komisijas deputāti arī atbalstīja, ka kompleksie apdrošināšanas līgumi, kurus parasti slēdz lauksaimnieki, lai apdrošinātu to īpašumā esošo lauksaimniecības tehniku, būs spēkā līdz līguma termiņu beigām, nevis, kā tas bija noteikts likumā, ka lauksaimniekiem noslēgtie kompleksie līgumi būs jāpārslēdz.

Deputātu vislielākās diskusijas izraisīja likuma norma, kas paredz, ka turpmāk autovadītājiem būs obligāti jābūt līdzi gan apdrošināšanas polisei, gan to apliecinošai uzlīmei. Apdrošinātāji uzskata, ka uzlīmes nav nepieciešamas, jo uzlīmes izgatavošanas cenas sadārdzinās apdrošināšanas polises cenu. Savukārt Ceļu policijas pārvaldes priekšnieks Visvaldis Puķīte uzskata, ka uzlīmju kontroles sistēma jau pašlaik labi darbojas un iedibināto kārtību nevajadzētu iznīcināt.

Pašlaik, ja autovadītājam līdzi ir uzlīme, kas apliecina autovadītāja atbildības apdrošināšanu, līdzi nevajag vadāt apdrošināšanas līgumu jeb polisi, taču, Latvijai iestājoties Eiropas Savienībā, autovadītājam visu laiku būs jāvadā līdzi apdrošināšanas polise, lai ceļu satiksmes negadījuma gadījumā varētu izpildīt saskaņoto paziņojumu, kurā jāieraksta dati, kas ir apdrošināšanas polisē, bet nav uz uzlīmes.

Likumprojektu par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu komisija turpinās skatīt trešdien.

Jaunais likums stāsies spēkā 1.maijā un saskaņos Latvijā noteikto apdrošināšanas sistēmu ar Eiropas Savienības (ES) normām. Jaunais autovadītāju atbildības apdrošināšanas likums paredz, ka apdrošināšanas prēmiju apjomu brīvi varēs noteikt apdrošinātāji, jo ES prasību dēļ būtiski tiks palielināti atbildības limiti. Kaut arī sākumā tika saņemti iebildumi, ka valstij vajadzētu regulēt apdrošināšanas prēmiju apjomus, valdība nolēma samaksas noteikšanā neiejaukties, jo apdrošināšanas tirgū valda konkurence un pārāk augstas cenas kavēs noteikt brīvais tirgus.

No 1.maija apdrošinātāja atbildības limits par personai nodarītiem zaudējumiem būs līdz 250 tūkstošiem latu, bet par mantai nodarītiem zaudējumiem - līdz 70 tūkstošiem latu.

Pašlaik apdrošinātāji personai nodarītos zaudējumus atlīdzina desmitkārt mazākā apjomā - tikai līdz 10 tūkstošiem latu cietušā ārstēšanai. Vēl tiek kompensēts paliekošs darbspēju zudums 1000 latu apjomā gadā, 400 latu apbedīšanas izdevumiem, ja cietušais gājis bojā, kā arī 1000 latu gadā kā maksājumi bojā gājušā apgādājamajiem. Savukārt mantai nodarītos zaudējumus atlīdzina līdz deviņiem tūkstošiem latu.

Latvijā izsniegtās apdrošināšanas polises būs spēkā arī citās ES dalībvalstīs un, braucot uz ES, vairs nevajadzēs iegādāties tā saucamās zaļās kartes. Apdrošinātājiem būs arī jāizveido Transporta apdrošinātāju birojs, kas turpmāk koordinēs civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jautājumus.

Likumā paredzēts, ka garantiju fondu, no kura maksā atlīdzības, ja satiksmes negadījumā vainīgais nav apdrošināts, no notikuma vietas ir aizbēdzis u.c., no Finanšu ministrijas pārziņā esošā Satiksmes biroja pārņems apdrošinātāju veidotais Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs. Iepriekš šī norma izraisīja strīdus un Valsts kancelejas un Ģenerālprokuratūras iebildumus.

Apdrošināšanas kompānijas, kas veic sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, iebilst pret apdrošināšanas polišu izrakstīšanu reālā laika (online) režīmā, kā to paredz jaunais autovadītāju atbildības apdrošināšanas likums un uzskata, ka no likuma arī jāsvītro norma, kas paredz, ka apdrošināšanas līgums stājas spēkā parakstīšanas brīdī, ja polise tiek izpildīta reālā laika režīmā.

BNS - 30. marts 2004.

 
Visi komentāri
 
121416. viesis 31.marts 2004 8:46
0 0 Atbildēt

Kas par stulbumu????? A ja man auto jaanogaadaa, teiksim, no punkta A uz punktu B un paareejo laiku tas netiek kustinaats (teiksim, remonteejas, kraasojas utt.)??? Kapeec man jaapeerk polise uz trim meeneshiem??? Pilniigi garaam!!!!!!

Dugass

121419. viesis 31.marts 2004 8:57
0 0 Atbildēt

a ko ta tu gribeeji, jevrosajuzs :) a jevrosajuzaa visi LABI dziivo un auto nav ilgstoshi jaaremontee, jaakraaso, jo ir liidz 5-7 gadus vec un labs :) pashi, miiliishi, taksh sabalsojaam par jevrosajuzu :) tagad auglji naak :)

121426. viesis 31.marts 2004 9:06
0 0 Atbildēt

2 viesis 31.03.2004 08:46

Da Tava situācija vēl OK (var izmantot arī autoevakuatora pakalpojumus) :) . Man bija jāpārreģistrē auto, kas jau trīs gadus garažā stāv (BEZ TA, bez ceļa nodokļa, bez OCTA) tak vajadzēja OCTA pirkt, ka varētu pārreģistrēt. uz jautājumu "kāpēc? " saņēmu atbildi - "likums tā nosaka". Ceru, ka vismaz šī norma būs izņemta.

121469. viesis 31.marts 2004 10:32
0 0 Atbildēt

Vajadzeetu tomeer veel kaadu variantu uz 7 dienaam, jo piemeeram, ja mans autinjsh saluuzis gulj servisaa, tad savaacu teiksim rezerves autinju, kursh nav kustinaats pus gadu un tad sanaak ka man vinjsh ir jaaapdroshina uz 3 meen :/

121510. viesis 31.marts 2004 12:23
0 0 Atbildēt

Tad auto var vilkt striķī, noņemot no velkošā aizmugurējo reģistrācijas numura zīmi un piestiprinot to velkamajam pakaļā.

Cerams, ka komisija un deputāti par to ir padomājuši, lai nepieņemtu tiesisko aktu, kura izpilde neatbilst Eirosavienības prasībām.

121512. viesis 31.marts 2004 12:27
0 0 Atbildēt

he he

nu par strikji nezinu, bet cietajaa toch taa buus jaadara :)

121593. viesis 31.marts 2004 18:01
0 0 Atbildēt

Loti interesanti ,kas tagad notiks ar apsudro normu, ka lai auto parrakstitu vajag nopirkt polisi uz jauna ipasnieka varda, jo auto teh.pase vel figure ka saimnieks Janis, bet polise jabut jau uzraditam ka saimnieks ir Peteris, jus te nekadu pretrunu neredzat, pie kam sadu polisi, ja teh. pase ir viens vards, bet uz polises gribu citu vardu(ipasnieka) var nopirkt tikai CSDD tuvuma esosos apdrosinasanas kantoros, citur tadu arpratu apdrosinatajs atsakas darit, konkrets piemers, pirku auto kuram bija OCTA beigusies, lai airipinatu lidz CSDD vajag apdrosinat, iebraucu paris kantoros kas atrodas Jugla, a sie man saka piga tev, mes tadu nevaram dot, varam tikai uz veca saimnieka varda, ta ari ripinajam lidz CSDD bez un tad tur esosaja kantori tikai iegadajos uz sava varda OCTA !!!! Ka tad ta sanak ???

121610. viesis 31.marts 2004 22:35
0 0 Atbildēt

Tas virzās uz to, ka vairāk būs to, kas vienkārši šo polisi nepirks un brauks bez tās. Ka tik apdrošinātājiem nesanāk šis pasākums ar mīnusiem....

121611. viesis 31.marts 2004 22:47
0 0 Atbildēt

kaarteejo reizi tiek lobeeti apdroshinaataaji,a tikliidz no vinjiem ko vaig ta gaidi vismaz par baltu noteikti

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti