Ceļu policijas koncepcija neparedz prioritāšu maiņu 7

 
2.aprīlis 2004 9:16

Ceļu policijas (CP) ceturtdien prezentētā koncepcija neparedz mainīt šīs policijas struktūras līdzšinējās prioritātes - satiksmes negadījumu skaita samazināšanu, braukšanas drošības uzlabošanu un darbu ar neapzinīgiem šoferiem, aģentūrai BNS apliecināja Ceļu policijas pārvaldes (CPP) priekšnieks Visvaldis Puķīte.

Apmēram pusgadu tapušās koncepcijas pamattēzes Puķīte padotajiem izklāstījis ceturtdien atpūtas un sporta centrā "Zemgale" Jelgavā, kur par godu CP 66.gadadienai notika seminārs "Valsts ceļu policijas diena". "Mūsu pamatuzdevumi ir tādi paši, kā pirms 66 gadiem, uz slikto pusi mainījusies vien situācija uz ceļiem, tāpēc arī CP darbs kļuvis krietni vien grūtāks, salīdzinot ar pagājušā gadsimta 30.gadiem," sacīja Puķīte.

Viņš stāstīja, ka koncepcijā iekļauti četri galvenie CP darba uzdevumi - satiksmes negadījumu skaita būtiska samazināšana, darbs ar mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem - bērniem, kontroles pastiprināšana drošības jostu un jo sevišķi bērnu sēdeklīšu lietošanā, kā arī informācijas apmaiņa ar radniecīgajām struktūrām visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, darbs ar medijiem un aktīva līdzdarbošanās Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) rīkotajās akcijās.

"Bet mūsu mērķauditorija, ja tā to var nosaukt, ir un paliek alkohola vai narkotiku reibumā braucošie vadītāji, neapzinīgie gājēji, kā arī, pēdējā laikā - agresīvie braucēji," klāstīja CPP priekšnieks.

Īpašu uzmanību arī turpmāk CP pievērsīs maršruta vadītāju kontrolei Rīgā, tāpat vēl vairāk nolemts pastiprināt ceļu policistu klātbūtni uz ceļiem un ielās, optimizējot viņu izvietojumu un vajadzības gadījumā operatīvi mainot policistu atrašanās vietu, stāstīja Puķīte. "Un vēl mēs turpināsim jau aizsākto - sadarbībā ar CSDD izstrādāsim datorizētu tā saucamo melno punktu karti Latvijas teritorijā un informēsim sabiedrību par šiem īpaši bīstamajiem ceļa posmiem un krustojumiem," skaidroja CPP priekšnieks.

Seminārā Jelgavā, pēc Puķītes stāstītā, piedalījušies visu teritoriālo CP nodaļu priekšnieki, kurus bez pašu priekšnieka svētkos sveicis arī Jelgavas mērs Andris Rāviņš, CSDD direktora vietnieks Ģirts Rorbaks, CSDD Juridiskās daļas vadītājs Jānis Golubevs, kā arī direkcijas Jelgavas nodaļas direktors Valdis Buividaitis. Bet 25 labākie no apmēram tūkstoša Latvijas CP darbinieku saņēmuši vadības pasniegtus apbalvojumus. Pēc semināra oficiālās daļas pasākuma dalībnieki mērojās spēkiem bumbošanā turpat sporta un atpūtas centrā esošajā boulinga centrā.

Ideja par īpašu satiksmes uzraugu ieviešanu Latvijas policijas sistēmā radās 30.gadu beigās, kad pieauga transportlīdzekļu skaits uz ceļiem, kā arī satiksmes negadījumu un cietušo skaits.

RĪGA, APR 01 , BNS

 
Visi komentāri
 
121785. viesis 2.aprīlis 2004 9:45
0 0 Atbildēt

Cik no šī kopsavilkuma sapratu - viss paliks kā iepriekš (arī par "piecīšiem" nekas netika uzsvērts), netika arī nekas pateikts par CP ierindas darbinieku apmācības un semināru organizēšanu (kaut vai par tēmu: Administratīvais process) ,kvalifikācijas celšanu, studijām augstākās izglītības mācību iestādēs, praksi ES valstīs, kontroles pastiprināšanu par ierindas CP darbiniekiem....

Varbūt, iauto no CP preses sekretara varētu iegūt pilnu CP šefa Puķītes k-ga referātu, tad detalizētāk varētu izpētīt CP nākotnes plānus un idejas. Cik man zināms, sabiedrība no CP struktūrām gaida ko vairāk , nekā iepriekš dzirdētajos atskaites ziņojumos presē: "Pārbaudīti 900 šoferi - no tiem tikai 3 šmigā....???"

121790. viesis 2.aprīlis 2004 9:57
0 0 Atbildēt

Ja prioritaate ir agresiivie brauceeji, tad es ceru, ka pirmam kartam tiks sodiits policists ar ljoti mazinjo IQ, brauc ar vecu Shkodu DA3164, kura ir trafareeta, bet nav ne bakugunis ne skanas signals, un kursh gandriz katru riitu mochii visiem garam pa sadalosho joslu pirms Vanshu tilta, tad vel vairakas reizes pec kartas maina joslas, un visbeidzot apstajas pie "Skabbaribas tornja" zem zimes apstaties aizliegts (tatad pec definicijas, kas ir pantaa par agresivu braukshanu pilniba atbilst)???

121792. viesis 2.aprīlis 2004 10:12
0 0 Atbildēt

Dereetu ar ieteikt policistam darbojoties uz ielas pieveerst uzmaniibu netikai konkreeta likuma paarkaapuma kontroleesanai bet arii kaadu blakus paarkaapumu nofikseet.

Tipisks piemeers:Briiviibas un Palmu ielas gaajeeju paareja,gandriiz katru dienu tur ker par gaajeeju nepalaisanu,taipasaa laikaa tiesi pirms gaajeeju paarejas virzienaa uz centru parati staav kaads megarulzz un tad nu met veciit pa meemajiem ja mocii kaads students paari.

121809. viesis 2.aprīlis 2004 11:59
0 0 Atbildēt

dārgie CP pamēriet lūdzu ar saviem Stalkeriem F-16 lidošanas ātrumu un pie viena paskatīsimies kā strādā automātiskais izvairīšanās manevrs no lāzera tēmekļa un automātiskā uzbrucēja iznīcināšana!!!

121810. viesis 2.aprīlis 2004 12:04
0 0 Atbildēt

Nikaa...mainiisies gan!

Iespeejams peec 1. juunija par 25-30% samazinaasies celju negadiijumu skats, jo CP neregjistrees avaarijas, kas notiks atbilstoshi CSN 35. un 36. punktu prasiiibaam.

121816. viesis 2.aprīlis 2004 12:44
0 0 Atbildēt

IkdienasViesim!

Jūsu zināšanai - kopš 1.janvāra, kad VP notika reorganizācija preses dienestā un tas pārtapa par Preses un sabiedrisko attiecību biroju ar Zvīdri priekšgalā (sakarīgā Leiškalna vietā), vienlaikus tika likvidēta arī CP preses grupa un tagad visu info viņi izsūta centralizēti! Bet tas tā, čista informācijai...

122037. viesis 5.aprīlis 2004 13:44
0 0 Atbildēt

Ceļu policija neizdarīs pilnīgi neko vēl gadus 20, kamēr:

1.pieaugs transportlīdzekļu skaits;

2.atiecības jaunas mašīnas pret vecām 80:20;

3.krasi neuzlabosies ceļu un ceļu infrostruktūras (apgaismojums apzīmējumi tilti utt) kvalitāte;

4.CP atalgojums;

5.kukuļu ņēmēju un īpaši devēju skaits (apziņa par soda neizbēgamību);

6.lohu (cilvēku kas uzskata ka cēļš ir tikai priekš viņiem) skaits;

7.visbeidzot necelsies kultūras līmenis uz ceļiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti