Lems par jauno apdrošināšanas likumu 5

7.aprīlis 2004 9:41

Saeima trešdien galīgajā lasījumā lems par jauno sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu, kas paredz būtiski palielināt apdrošināšanas prēmiju limitus un dod apdrošinātājiem tiesības brīvi noteikt apdrošināšanas prēmiju lielumu.

No 1.maija apdrošinātāja atbildības limits par personai nodarītiem zaudējumiem būs līdz 250 tūkstošiem latu, bet par mantai nodarītiem zaudējumiem - līdz 70 tūkstošiem latu.

Pašlaik apdrošinātāji personai nodarītos zaudējumus atlīdzina desmitkārt mazākā apjomā - tikai līdz 10 tūkstošiem latu cietušā ārstēšanai. Vēl tiek kompensēts paliekošs darbspēju zudums 1000 latu apjomā gadā, 400 latu apbedīšanas izdevumiem, ja cietušais gājis bojā, kā arī 1000 latu gadā kā maksājumi bojā gājušā apgādājamajiem. Savukārt mantai nodarītos zaudējumus atlīdzina līdz deviņiem tūkstošiem latu.

Tieši tādēļ transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijas jeb iemaksas vairs nebūs fiksētas, un apdrošinātāji tās varēs noteikt paši. Iepriekš tika saņemti iebildumi, ka valstij vajadzētu regulēt apdrošināšanas prēmiju apjomus, taču Saeimas deputāti nolēma samaksas noteikšanā neiejaukties, jo apdrošināšanas tirgū valda konkurence un pārāk augstas cenas kavēs noteikt brīvais tirgus.

Apdrošinātājiem būs arī jāizveido Transporta apdrošinātāju birojs, kas turpmāk koordinēs civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jautājumus un bez atlīdzības pārņems Finanšu ministrijas pārziņā esošā Satiksmes biroja mantu, saistības un pienākumus. Kārtību, kādā Satiksmes biroja mantu un saistības nodos apdrošinātājiem, vēl noteiks valdība.

Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs no Satiksmes biroja pārņems arī garantiju fondu, no kura maksā atlīdzības, ja satiksmes negadījumā vainīgais nav apdrošināts, no notikuma vietas ir aizbēdzis u.c., un kurā pašlaik ir uzkrāti 14,7 miljoni latu. Iepriekš šī likuma norma izraisīja diskusijas gan valdībā, gan Saeimā, kā arī iebildumus no Valsts kancelejas un Ģenerālprokuratūras, kas uzskatīja, ka garantiju fonds būtu jāpārņem valsts pakļautībā esošai aģentūrai, nevis apdrošinātāju veidotai sabiedriskai organizācijai. Taču to prasa ES.

Autovadītājiem, braucot pa Latviju, tāpat kā līdz šim būs nepieciešama apdrošināšanas polise vai uzlīme, nevis gan uzlīme, gan polise, taču, izbraucot no Latvijas, autovadītājiem obligāti turpmāk būs jāņem līdzi apdrošināšanas polise, kas aizstās Zaļo karti.

Likums arī paredz, ka, izvērtējot ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu atbildību par nodarītajiem zaudējumiem, apdrošinātājiem būs jāpamatojas uz Valsts policijas sagatavotajiem dokumentiem un pieņemtajiem lēmumiem, kā arī jāņem vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļi.

Tostarp standarta apdrošināšanas līgumus varēs slēgt uz trim, sešiem un deviņiem mēnešiem vai gadu, nevis īsākiem termiņiem.

Jaunais likums stāsies spēkā 1.maijā.

RĪGA, APR 07, BNS

 
Visi komentāri
 
122295. viesis 7.aprīlis 2004 9:51
0 0 Atbildēt

Par tiem termiņiem gan sviests :)

122315. viesis 7.aprīlis 2004 10:28
0 0 Atbildēt

visur tik runaa ka mainiisies OCTA cenas, bet nekur nesmu redzeejis tieshi par cik. Vai kaads var to pateikt? Bet tieshaam preciizu informaaciju, nevis "viena tante teica"

122353. viesis 7.aprīlis 2004 12:29
0 0 Atbildēt

labaak pastaastiet kaa es ar latvieshu valodaa raxtiitu OCTA tikshu peec 1. maija uz eiropu? tak noteikti i leishu i polju robezhsargi uzraus desaa ka priex :(

122419. viesis 7.aprīlis 2004 17:27
0 0 Atbildēt

Nu kapeec jaapdroshina ja nebrauc

122443. viesis 8.aprīlis 2004 0:39
0 0 Atbildēt

Nepatiik man tie terminji! A ja man vajag remonteejamu auto paardziit no vienas vietas uz otru?? Kapeec, lai es apdroshinaatu uz 3 meeneshiem, ja liidz shim normaali vareeja apdroshinaat uz vienu dienu??? Stulbums!

Dugass

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 5

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto testa dienā Molā” piedalījās 22 jaunākie auto (+ foto)

Par spīti rudenīgajam lietum, sestdien, 14. oktobrī tika plaši apmeklēts vienīgais “Latvijas Gada auto” pasākums, kurā visi interesenti varēja iejusties konkursa žūrijas lomā un veikt testa braucienus ar jaunākajiem automobiļiem Latvijā, tostarp divi absolūti jaunumi – apvidus auto “Jeep Compass” un “Jaguar E-Pace”, kuri savu Latvijas pirmizrādi piedzīvoja tieši šajā pasākumā. Lasīt vairāk

 

Tikai 65 par 310 323 eiro - "Mercedes-AMG G 65" atvadās ar "Final Edition" (+ foto) 1

"Mercedes-Benz" atvadās no "Mercedes-AMG G 65" pašreizējās paaudzes ar ekskluzīvo "Final Edition", kas tiks izlaista vien 65 eksemplāru lielā skaitā. Lasīt vairāk

 

"Daihatsu" piedāvājums “aktīviem pensionāriem” (+ foto) 10

Japānas autoražotājs Daihatsu Tokijas motoršovā parādīs modeli "Compagno", ko projekta autori nodēvējuši par “četrdurvju kupeju aktīviem pensionāriem”. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti