Skrundas karuseļrallijā uzvar Māris Saukāns 2

 
19.aprīlis 2004 6:00

Sestdien, 17. aprīlī notikušajā Latvijas čempionāta trešajā posmā apvidus karuseļrallijā, kas risinājās Skrundā, Sārmkalna trasē, kārtējo uzvaru svinēja rallijreidu komandas Rīga ekipāža Māris Saukāns/Didzis Zariņš ar T2 grupas Mitsubishi Pajero.

Trīs braucienu summā viņi par nepilnām divām minūtēm apsteidza komandas biedrus Jāni Āzi/Gundaru Liepiņu, kuri startēja ar Ogres Servisa Centrā būvēto prototipu OSCar. Spēcīgā konkurencē trešo vietu spēja izcīnīt liepājnieki Guntars Laugalis/Armands Sanders ar Mitsubishi Pajero.

T1 grupā labākie bija Andris Lukstiņš/Uldis Sproģis no komandas Rīga, bet nacionālās N grupas automobiļu konkurencē pirmo vietu izcīnīja kuldīdznieki Igors Verners/Aigars Šulcs. Lukstiņa un Vernera ekipāžas absolūtajā vērtējumā spēja iekļūt labāko sešniekā – attiecīgi piektajā un sestajā pozīcijā.

Skrundā uz starta izgāja arī vairāk nekā divdesmit motobraucēji. Spēcīgākajā A grupā konkurentiem nekādas cerības neatstāja Dakaras rallija varonis Jānis Vinters, aiz kura palika Madars Pureklis un Lauris Ermanis. Savukārt B grupā godalgotajās vietās ierindojās Jānis Rasmanis. Ainārs Liepiņš un Rūdolfs Pumpurs.

Reinfelds un Ķirsons rūpējas par intrigu

Jau pirms starta nebija šaubu, ka galvenā cīņa par uzvaru risināsies starp Māri Saukānu un Jāni Āzi. Lai kā centās Igors Skoks, viņa Mitsubishi Pajero, tomēr bija lēnāks, nekā favorītu automobiļi. Jānis Naglis atkal startēja ar kārtējo aizlienēto auto un nespēja turēt līderu tempu.

Ātrus apļa laikus sākumā uzrādīja Modris Reinfelds un Guntars Laugalis, Reinfelds rezultātā pat sasniedza pirmā brauciena trešo labāko rezultātu. Savukārt Jānis Āzis bija spiests apstāties, jo kontaktu zaudējis bija OSCar borta kompjūtera štekeris. Kļūmes novēršanai tika patērētas aptuveni trīs ļoti svarīgas minūtes.

Emociju vilni uzjundīja četrpadsmitgadīgais Kristaps Ķirsons, kura uzrādītie apļu laiki nereti bija labāki nekā atzītiem meistariem. Brauciena beigās gan sevi lika manīt pieredzes trūkums – Kristapam Skrundā bija tikai otrā sacīkste. Cenzdamies nosargāt pozīciju pret Radzeviča uzbrukumiem, kādā no pagriezieniem Ķirsons „paķēra” koku.

Mistusbishi vai OSCar

Arī otrajā braucienā jau no pirmā apļa ļoti saspringta cīņa izvērsās starp Jāni Āzi un Māri Saukānu. Piecos no septiņiem apļiem maķenīt ātrāks bija Āzis ar OSCar, bet tas ļāva konkurentiem atvinnēt tikai nieka 25 sekundes. Sākumā līderiem līdzi centās noturēties arī Igors Skoks, taču tad sāka atpalikt. Izrādījās, ka izturējis nav Mitsubishi priekšējais reduktors.

Netipiski lēns bija kļuvis Modris Reinfelds, arī viņa Nissan Terrano sāka vajāt tehniskas problēmas. Otro braucienu gan izdevās ar mokām pabeigt, bet trešajā Reinfelds savu auto uz starta vairs neizveda.

Virknei braucēju liktenīgs izrādījās otrais aplis: Andrim Ozolam, šķiet, nebija izdevies „salāpīt” tekošo radiatoru; Andrejs Radzevičs salauza Pajero stūres stieni, Arnim Punkam pārtrūka Toyota gāzes trosīte, bet Andrim Gailim izjuka UAZ stūres atsaites.

Aiz Āža un Saukāna, septiņus apļus vēl spēja veikt tikai Guntars Laugalis.

Taktika un kontaktcīņas

Izšķirošajā trešajā braucienā skatītāji ar ovācijām sagaidīja Jāņa Āža trauksmaino lidojumu, viņš apsteidza Māra Saukāna Pajero jau pirmajā aplī un sāka attālināties. Šķita, ka Saukāna auto radušās tehniskas problēmas. Taču tad situācija nostabilizējās. Pēc finiša Māris paskaidroja, ka apzināti atdevuši brauciena vadību, jo gandrīz trīs minūšu handikaps bijis pietiekams, lai, lieki neriskējot, kontrolētu brauciena gaitu.

Igora Skoka mehāniķi īsajā pārtraukumā bija spējuši nomainīt reduktoru un Skoks turpināja cīnīties. Viņam izdevās atvinnēt Guntaram Laugalim veselu apli, taču iepriekšējā braucienā bija zaudēts pārāk daudz – divi apļi. Vienbrīd labi turējās Arnis Punka, taču piektajā aplī nobortējās Toyota priekšējā riepa.

Izcīnīdami kārtējo uzvaru, Māris Saukāns/Didzis Zariņš šogad mājas sacensībās vēl nav pārspēti ne reizi. Aiz Andra Lukstiņa T1 grupas ieskaitē otro vietu ieņēma Jānis Auziņš/Ilmārs Gibala, bet trešo Andrejs Radzevičs/Ainārs Šusts. N grupā otro vietu izcīnīja Raivis Zeltiņš/Ingus Balodis, bet trešo Aivars Ice/Andis Sproģis.

Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
www.crosscountry.lv

 
Visi komentāri
 
123839. viesis 20.aprīlis 2004 13:13
0 0 Atbildēt

Diezgan interesants pasākums bijis- it sevišķi izcēlies pašvaldību ministrs, kurš Ķirsona puiku divreiz kokos iedzinis itkā

123901. viesis 21.aprīlis 2004 8:39
0 0 Atbildēt

Smaga trase bija , bet interesanta .Priecē tas , ka braucēju paliek tomēr vairāk , bet organizators varēja parūpēties par ūdeni , un ugunsdzēsēju mašīnas arī nebija bet , kas attiecās uz tualetēm tad vai tiešām nav dēļu ....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti