Rīgas centrā auto skaitu plāno samazināt par 35% 15

 
21.aprīlis 2004 3:03

Rīgas domes Vides komiteja otrdien atbalstīja firmas "Eirokonsultants" izstrādāto gaisa aizsardzības programmu, kas paredz sešu gadu laikā par 35% samazināt transportlīdzekļu skaitu pilsētas vēsturiskajā centrā.

Lai ierobežotu gaisa piesārņojumu, programmas autori ierosina automašīnu plūsmu centrā samazināt līdz 2009.gadam un šo mērķi iekļaut jaunajā Rīgas attīstības plānā 2006.-2018.gadam. Programmā ierosināts nākamgad pilsētas centrā sākt regulāru ielu un ietvju mazgāšanu pavasara - rudens sezonā.

V
ienīgi vides komitejas vadītājs Valdis Kalnozols otrdien sēdē atzina, ka ar programmas kvalitāti nav apmierināts. "To, ka transports jāsamazina, mēs labi zinām, to, ka elektriskais transports jāattīsta, mēs labi zinām, kur ir priekšlikumi, kā to izdarīt," viņš teica. Kalnozols arī norādīja: "Ja es būtu firmas vadītājs un man darbinieks atnestu šādu dokumentu, es nekavējoties viņu atlaistu."

Taču deputāti tomēr nolēma programmu akceptēt un virzīt to tālāk izskatīšanai domes sēdē.

Gaisa piesārņojuma samazināšanai ierosināts arī pakāpeniski līdz 2009.gadam slēgt ar oglēm kurināmās katlu mājas un pāriet uz videi draudzīgāku kurināmo, kā arī ierobežot atteikšanos no centralizētās siltumapgādes un katru gadījumu, kad klients vēlas pāriet uz autonomu siltumapgādi, vērtēt atkarībā no piesārņojuma līmeņa.

Programmas autori ierosina arī paplašināt un modernizēt gaisa kvalitātes kontroles sistēmu un izveidot pastiprinātu monitoringu Rīgas brīvostas teritorijā un tās uzņēmumu ietekmes zonā. Lielākā daļa šo pasākumu būtu jāfinansē no Rīgas domes budžeta.

Jau vēstīts, ka ierosinājumam samazināt automašīnu plūsmu centrā nepiekrīt domes Satiksmes departaments, kas uzskata, ka vispirms ir jānodrošina autotransporta motora tehniskā stāvokļa prasību strikta ievērošana, gan veicot tehniskās apskates, gan ekspluatācijas laikā uz ielām. Satiksmes departaments uzskata, ka iebraukšanas ierobežojumu noteikšana pilsētas centrālajā daļā administratīvā veidā ir viens no pēdējiem pasākumiem.

RIGA, APR 20, BNS

 
Visi komentāri
 
123903. viesis 21.aprīlis 2004 8:57
0 0 Atbildēt

Samazināt bloķējot ielas un nevis veidojot jaunas maģistrāles un tiltus, vai ne? :)

123906. viesis 21.aprīlis 2004 9:04
0 0 Atbildēt

Nesaprotu, ko mašīnām darīt Vecrīgā ? OK, preču piegāde, varbūt kādi īpaši gadījumi (pārvākšanās, kāds lielāks pirkums u.c.), bet vecrīgas iedzīvotāji un, galvenais, firmu darbinieki pilnīgi mierīgi ikdienā varētu auto turēt piem., jēkaba kazarmu autostāvvietā ar (JŪTAMI) atvieglitiem noteikumiem.

123917. viesis 21.aprīlis 2004 9:20
0 0 Atbildēt

Kalnozols arī norādīja: "Ja es būtu firmas vadītājs un man darbinieks atnestu šādu dokumentu, es nekavējoties viņu atlaistu."

Taču deputāti tomēr nolēma programmu akceptēt un virzīt to tālāk izskatīšanai domes sēdē.

NU VAI TIE AAKSTI VISI NAV JAATLAIZH!??????

123922. viesis 21.aprīlis 2004 9:32
0 0 Atbildēt

Atkal nav viņiem ko darīt un ir izsludinājuši stulbākā likumprojekta konkursu...

vajadzētu no sākuma tās resnās, slinkās pakaļas izcelt no vecrīgas!!! Nevis tikai ierobežot parastos mirstīgos..

123925. viesis 21.aprīlis 2004 9:35
0 0 Atbildēt

wampirius,

gada caurlaide iebraukshanai veriiigaa izmaksaa daudzreiz leetaak nekaa auto novietoshana katru dienu kaadaa no staavvietaam centraa... Taapeec arii taa vecriiga ir tik pilna.

123928. viesis 21.aprīlis 2004 9:41
0 0 Atbildēt

2 viesis 21.04.2004 09:35

Tāpēc arī saku, ka Vecrīgas iedžīvotājiem/darbiniekiem stāvvietām pie Vecrīgas būtu jābūt JŪTAMĀM atlaidēm. Lai tas būtu izdevīgāk un lētāk turēt auto pie vecrīgas, nevis pašā vecrīgā. Bez tam paredzēt noteikumus, lai kurš katrs nedrīkstētu iebraukt vecrīgā, ja ir ar mieru samaksāt (tipa lai "biezie" nevazātos), bet atļaut iebraukt Vecrīgā tikai īpašos gadījumos...

123936. viesis 21.aprīlis 2004 9:54
0 0 Atbildēt

rigas dome ietur savu stilu, bla tie vecie komunisti !!!

ar veselo sapraatu tie gariigie kroplji nedraudzeejas !!!

laikam tieshaam noliks betona kluci ielas viduu un sveiki gauja !!!

123950. viesis 21.aprīlis 2004 10:19
0 0 Atbildēt

bet neviena varda ka to plano izdarit. bljeee

123959. viesis 21.aprīlis 2004 10:45
0 0 Atbildēt

ierobežot atteikšanos no centralizētās siltumapgādes? Vareetu padomaat, ka tagad no centralizeetaas atteikties buutu ljoti vienkaarshi

123970. viesis 21.aprīlis 2004 11:04
0 0 Atbildēt

Kaadaa veidaaa???????????????

Aizliegs iebraukt katram 3. auto?????

Pacels preciizi 3x staaveeshanas maksu?

123983. viesis 21.aprīlis 2004 11:46
0 0 Atbildēt

Iisteniibaa sheema ir loti vienkaarsha - arii Vecriigaa ielas jaapaarveersh par maksas staavvietaam! Un apmeeram 2-5 LVL stundaa. Vecriiga uzreiz ieveerojami atbriivotos no auto.

123984. viesis 21.aprīlis 2004 12:00
0 0 Atbildēt

Nu bitiit matos :D

mani iipashi neapbeedina automashiinas. Toties..

Nesen gaaju pa chaka ielu centraa un garaam nobrauca vecs un dzeltens ikaruss, appuuzdams visus ar bieziem melnu duumu maakonjiem. Man ei bogu slikti palika.

Vot no saakuma izniideesim shitos. Pat tad kad ar mashiinu brauc taadam garaam, jaatceras visi logi un ventilaacija aizveert/izsleegt :D

123999. viesis 21.aprīlis 2004 13:23
0 0 Atbildēt

Vispirms tik tieshaam ir strikti jaakontrolee autotransporta tehniskajam staavoklim. Un visvairaak tas attiecas tieshi uz Riigas pashvaldiibas uznjeemumiem kas ekspluatee diizelju kapseetas tipa vecie ikarusi un tamliidziigi monstri. Paskatoties kas par aarpraatu veljas aaraa no pashvaldiibas ikarusiem rodas jautaajums KAA shis pasazhieru transporta liidzeklis speej iziet tehniskaas apskates. Vai tik te neozh peec augstaakaa liimenja korupcijas kuras rezultaataa riidziniekiem ir jaaozh duumi un Riigas dome atradushi piemeerotu iemeslu tik turpina teereet nodoklju maksaataaju miljonus lai "uzlabot gaisa kvalitaati Riigaa". Tai pat laikaa shie liidz klinkjim nolietoties un NEKOPTIE diizeljdzineeji ne tikai norij nesameeriigu degvielas daudzumu bet veel piesaarnjo gaisu. Tas viss ir tikai zaudeejumi. Kad beidzot Riigas dome saaks naudu skaitiit, nevis tikai teereet neatskatoties?

Piekriitu par elektriskaa transporta attiistiishanu. Bet lai to izdariitu vispirms ir jaapanaak lai trolejbusu vadiitaaji uz ielaam uzvedas kaa cilveekam pieklaajas nevis kaa cuukaam. Otrkaart ir jaasaved kaartiibaa sabiedriskais transports taa lai ar to buutu patiikami un EERTI paarvietoties, nevis piikja stundaas jaaspiezhas kaa silkjeem konservu bundzaa mazajaa autobusaa un pusdienlaikaa stundu jaagaida un lielo autobusu. Marshrutu plaanotaajiem veel daudz ir jaapiestraadaa ne tikai pret plaanoshanu kaa taadu, bet arii pie savas attieksmes pret darbu ko dara.

Treshkaart ir jaattiista velocelinji un infrastruktuura ap to lai beidzot cilveeks ar velosipeedu vareetu bez nervu spriedzes nokljuut savaa darba vietaa Riigas centraa, pusdienaas, un vakaraa uz maajaam. Pagaidaam tas ir kamikadzes cieniigs izdziivoshanas sporta veids.

Luuk ja shie triis punkti tiks izpildiiti tad jau par procentiem 25 nokritiisies piesaarnjojums ar izpluudes gaazeem. Ja veel tiks uzbuuveets Dienvidu tilts un Ziemelju tunelis tad ridznieki vareetu saakt elpot normaalu gaisu. Un apsolu ka arii es savu auto izmantoshu tikai galeejaas nepiecieshamiibas gadiijumaa.

124004. viesis 21.aprīlis 2004 13:32
0 0 Atbildēt

Ir jau ari citas programmas un likumi, kurus neviens nepilda. Smēķēšana sabiedriskās vietās jau sen ir aizliegta, bet .......

124036. viesis 21.aprīlis 2004 16:33
0 0 Atbildēt

Ierosinu, ka visiem dominiekiem jādzīvo vienā kopmītnē, no kuras viņus uz darbu aizvedīs viens speciālais trolejbuss (ja nepietiek, tad, lai paši sev piešķir divus), un arī atvedīs mājās. Mašīnu skaits vēsturiskajā centrā samazināsies ļoti ievērojami! Pie tam tie pa lielākai daļai būs autiņi ar spaiņa tilpuma motoriem, kas izplūdes gāzes arī ražo tā, ka prieks vien ostīt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti