Piekrīt prāmju pārceltuves izveidei pār Daugavu 12

 
22.aprīlis 2004 3:20

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja trešdien konceptuāli atbalstīja prāmja pārceltuves izveidošanu pār Daugavu starp Bolderāju un Vecmīlgrāvi, lai atvieglotu kravas automašīnu nonākšanu Rīgas ostā.

Jautājumu tālāk virzīs uz Rīgas domes Finanšu departamentu, lai atrastu atbilstošu finansējumu.

Rīgas domes Satiksmes departaments kā iespējamo prāmju īpašnieku iesaka SIA "Rīgas satiksme", kas organizē sabiedriskā transporta kustību pilsētā, taču par operatoru - SIA "Rīgas jūras līnija", kas pašlaik nodrošina prāmju satiksmi starp Rīgu un Stokholmu.

Savukārt termināļu un pievedceļu būvniecībā departaments iesaka piesaistīt Rīgas brīvostas pārvaldi, kura šiem mērķiem varētu izmantot daļu no Eiropas Savienības (ES) strukturālo fondu līdzfinansējuma, vai paredzēt citus līdzekļus brīvostas šā gada budžeta projektā.

Kā viens no variantiem šobrīd iecerēts, ka varētu būt divi prāmji, kas kravas automašīnas pārceltu pusstundas laikā.

Satiksmes departamenta direktora vietnieks tehnoloģiju jautājumos Edgars Strods prognozēja, ka šādā gadījumā aptuvenās būvizmaksas varētu būt 3,14 miljoni latu.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Guntis Pilsums norādīja, ja projektu īstenos, "tajā brīdī kravas transporta satiksme 11.Novembra krastmalā tiks pārtraukta".

SIA "Imink" tehniski ekonomiskais pamatojums liecina, ka prāmju pārceltuves ierīkošana ir lietderīga un ekonomiski pamatota. Novērtēts, ka 2005.gadā pieprasījums pēc pārvadājumiem pāri Daugavai ar prāmi varētu sasniegt apmēram 260 automašīnām stundā.

Prāmju satiksmi ir atbalstījusi Rīgas transporta sabiedriskā padome, arī Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācija vēstulē paudusi konceptuālu atbalstu.

Savukārt Satiksmes ministrija savā atzinumā par tehniski ekonomisko pamatojumu prāmja pārceltuves izveidošanai kā vienīgos iebildumus min nepieciešamās izmaiņas esošajā ielu tīklā, kuras būtu risināmas, izstrādājot piebraucamo ceļu un termināļu būvniecības tehnisko projektu.

RĪGA, APR 21, BNS

 
Visi komentāri
 
124070. viesis 22.aprīlis 2004 8:18
0 0 Atbildēt

APSVEICAMA IDEJA! LAI IZDODAS!

124072. viesis 22.aprīlis 2004 8:33
0 0 Atbildēt

Ideja ir laba, bet Latvijā neiespējami to ir realizēt un efekta nebūs nekāda jo idioti un kukuļņēmēji izdomās pasākumu tik sarežģītu ka tāpat ātrāk būs apbraukt apkārt. Norvēģijā prāmju pārceltuves ir ideāli uztaisītas bet Latvieši točna nevarēs pasākumu uztaisīt bez liekiem sarežģījumiem.

124077. viesis 22.aprīlis 2004 8:54
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka vajag ātrāk pabeigt "ziemeļu maģistrāli" (Piedrujas - jaunais VEFa tilts), nevis ar prāmjiem masturbēt.

124092. viesis 22.aprīlis 2004 9:30
0 0 Atbildēt

Dienvidu tiltu pirms tam!

124112. viesis 22.aprīlis 2004 10:18
0 0 Atbildēt

Ideja laba, tikai nesaprotu kāpēc no smagajiem kāsīs 7Ls

124122. viesis 22.aprīlis 2004 10:36
0 0 Atbildēt

Patīkami, ka centrā varētu būt mazāk automašīnu, bet jau sen zināms, ka šī ideja radusies uzpērkot Rīgas domes amatpersonas, jo Eiropā palēnām visur sacelti tilti un šos prāmjus nav kur grūst. Tad nu tagad Rīgas dome atbalstīs par pārmiljons latiem prāmju iegādi, kas citādi būtu sagriezti lūžņos, lai pēc pāris gadiem konstatētu, ka tie nekam neder un, uzceļot tiltu, atklātu, ka šādus "pārcēlājus" nevienam nevajag. Jāpameklē tik kaut kur tie raksti, jo bija jau nosaukti konkrētu pilsētu vecie prāmji, pie kuru amatpersonām Rīgas Dome "ciemojās". Nesmuki, ka atkal daļa mūsu naudiņas aiziet neceļos... Esmu pret šo domu kaut vai tikai tāpēc, ka "pārcēlājus" vēlāk nebūs kur likt un atkal par lielu naudu iepirksim Eiropas lūžņus!

124146. viesis 22.aprīlis 2004 11:39
0 0 Atbildēt

Labākais,ka līdz ar prāmju satiksmi tiks slēgta 11.novembra krastmala-tad lai es no centra tiktu uz Bolderāju man vajadzēs vispirms braukt uz Vecmīlgrāvi?Kaut kāds sviests.

124215. viesis 22.aprīlis 2004 14:50
0 0 Atbildēt

tad kad sāks strādāt jaunie naftas termināli un sarkandaugavas pārbrauktuve būs ciet visi kam vajadzēs uz pārdaugavu brauks vienalga caur kurieni lai tikai tiktu, attceros ka pirms pusotra gada prāmis pāri daugavai izklausijās daudziem rēcīgi, gan jau ar raķeti nevajadzēs brauk pēc gadiem 20

124227. viesis 22.aprīlis 2004 15:22
0 0 Atbildēt

Laikam jau tas tomēr nav tas sliktākais variants, jo katram ir skaidrs, ka to Ziemeļu tiltu(tuneli) uzbūvēs ne ātrāk kā pēc 10 gadiem. Ja pavērojam leišus Klaipēdā, tur prāmis uz Kuršu kāpām savas funkcijas veiksmīgi pilda jau 40 un vairāk gadus, un šie i nedomā tur būvēt tiltu. Cik zināms, otru prāmju pārceltuvi gan uztaisīja. Ko var zināt - ja labi veiksies, varēs uztaisīt arī pārceltuvi paralēli Vanšu tiltam.

No rīta uz darbu...ar kuģīti kādu mirkli,romantika -pavizināties !

124228. viesis 22.aprīlis 2004 15:38
0 0 Atbildēt

Ja tā labi padomā, tad parasti korķis ir uz krastmalu, nevis krastmalā... Kad esi krastmalā, tad, ja neskaita sastrēgumstundas uz tiltiem, tad jau pāri tikt maza bēda. Tātad -- arī līdz prāmim būs jāpastāv korķī...

124279. viesis 23.aprīlis 2004 8:35
0 0 Atbildēt

Es tikai nesaprotu cik lieli būs tie divi prāmji? Ja prognozē 260 kraviniekus stundā, nu bāc...

124377. viesis 23.aprīlis 2004 12:24
0 0 Atbildēt

Varbuut, labak nekritizesim pirms tas nav realizeets, jo lai vai kaa manupraat shiis domes sasaukuma laika shii ir pirmaa normaala ideja un darbs transporta satiksmes sakartoshanas jomaa!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti