Visvairāk ideju - par satiksmes problēmām 9

 
26.aprīlis 2004 3:15

Sabiedrības iesaistīšanas akcijā "Es daru Rīgu" triju nedēļu laikā saņemti apmēram 10 tūkstoši ideju pilsētas attīstībai, bet visvairāk pilsētnieki nākuši klajā ar ierosmēm satiksmes problēmu risināšanai.

Iesūtītajās īsziņās, elektroniskā pasta vēstulēs un anketās izskanējuši aicinājumi beidzot uzcelt jaunu tiltu pār Daugavu, parūpēties par sastrēgumu mazināšanu un gājēju drošības palielināšanu.

Rīgas domes Attīstības departamenta preses sekretāre Marija Ābeltiņa aģentūru BNS informēja, ka līdz maija sākumam speciālisti apkopos un izvērtēs visas saņemtās idejas un triju labāko autori katrā jomā - "Cilvēks", "Vide" un "Kustība" - saņems braucienu pa Eiropas lielajām pilsētām - Stokholmu, Amsterdamu, Vīni un Londonu.

Viena no radikālākajām idejām transporta problēmu atrisināšanai ir uzbūvēt metro. " Dinamiskums, ar kādu attīstās pilsēta, apliecina, ka ilgtermiņā Rīgai ir nepieciešams metro. Metro ir arī pilsētas tēla veidotājs, kas būtu nepieciešams," teikts kādā no vēstījumiem.

"Lūdzu iekļaujiet savos projektos gājēju pārejas apgaismojumus, jūs taču arī braucat pie stūres, būtu taču jauki pamanīt laikus gājējus," pauž kāds akcijas dalībnieks.

Rīdzinieki iesūtījuši arī aicinājumus no šoferiem par iebraukšanu Rīgas centrā iekasēt samaksu, veidot jaunus veloceliņus, iekārtot celiņus bērnu ratiņiem un invalīdiem pie gājēju tuneļiem.

Ābeltiņa norādīja, ka otrajā vietā pēc saņemto ideju skaita ir mikrorajonu labiekārtošana. Pilsētnieki aicina sakopt skvērus, veidot suņu pastaigu laukumus un spēļlaukumus bērniem, sakārtot sabiedriskās labierīcības.

Kāds akcijas dalībnieks pauž: "Gribētu Rīgu redzēt sakoptāku un krāšņāku - vasarā varētu stabos sakārt puķes, citos gadalaikos - attiecīgas dekorācijas. Ielās varētu skanēt mūzika skaļruņos latviešu valodā vai ari katra dziesma katras ES valsts valodā pirms Eirovīzijas, Līgo, Ziemassvētkiem, hokeja čempionāta u.c. attiecīgas dziesmas. Lai Rīgā būtu svētki!"

"Lūdzu, lūdzu, lūdzu, vai nevarētu parūpēties, lai pie Otrajiem meža kapiem autobusu pieturā ierīko beņķīti? Atvainojos un pateicos," ar īsziņas starpniecību pie Rīgas mēra vērsusies kāda 65 gadus veca rīdziniece.

Saņemti arī aicinājumi izbūvēt tuneli zem Jūrmalas dzelzceļa, lai savienotu Anniņmuižas ielu un Anniņmuižas bulvāri, jo vilcienu dēļ rodas milzīgi sastrēgumi.

Bet kāds akcijas dalībnieks norādījis, ka neko negrib darīt ar Rīgu, jo "viņa man patīk tāda, kāda viņa ir pašlaik".

Akcija "Es daru Rīgu" norisinājās no 30.marta līdz 17.aprīlim, taču idejas iekļaušanai pilsētas attīstības plānā Rīgas dome gaidīs vēl līdz 1.maijam. Kampaņa notika trīs sadaļās - "Vide", "Cilvēks" un "Kustība". Katrā no tām notika diskusijas, ekspertu apspriedes, kā arī sabiedrības iesaistīšanas pasākumi.

RĪGA, APR 25, BNS

 
Visi komentāri
 
124482. viesis 26.aprīlis 2004 9:59
0 0 Atbildēt

1. Pārvadu katram dzelzceļam

2. Saeimu un MK izcelt no Rīgas centra ar visu prezidentes pili uz lidostas apkārtni

3. Tiem, kas apzināti kavē kustību (lasi - piedalās Dambja un Statoil eko pasākumā) atņemt braukšanas tiesības uz mūžu.

Ir arī lētāks varinats:

Man izsniegt bākuguni un atļauju to lietot.

Tad viss rullēs. :D

124507. viesis 26.aprīlis 2004 11:18
0 0 Atbildēt

Bakuguns nav slikta ideja! :) Nekadas maksas par iebraukshanu Riga!!! Sviesta sagajushi vai? Metro un parbrauktuves uz priekshu!

124537. viesis 26.aprīlis 2004 16:00
0 0 Atbildēt

Vai nu tas daudziem patīk vai nepatīk, bet Rīgas situācijai metro būtu optimālākais risinājums. Faktiski jau tas pats vecais projekta variants - maršruts: Zolītude (vai Imanta) ,Zasulauks, Āgenskalns, Uzvaras bulvāris, Vecrīga, Centrs, Tallinas iela, VEF, Teika, Jugla ir vairāk nekā optimāls, kurš tūkstošiem autovadītāju dotu reālu iespēju izmantot sabiedrisko transportu. Domāju, ka Rīgas Domei nav nekādu cerību pierunāt pašreizējos autovadītājus kļūt par pasažieriem lēnajiem virszemes busiem. Metro, tas ir savādāk. Būtu super - iekāp pie Zolītūdes tirgus metro, pēc 10 minūtēm jau izkāp Centrā ! Nekādu problēmu, nekādu piku, nekādu stresu ! Tagad realizējot tml.projektu, varētu reāli cerēt uz ES atbalstu.

124541. viesis 26.aprīlis 2004 16:23
0 0 Atbildēt

Pajautā speciālistiem, cik maksā metro uzturēšana. Sapņotājs. Gribu redzēt cik būs metro pasažieru, ja biļete uz Ls2 maksās. :) Un kur nu vēl bardaks tos 10 gadus, kamēr uzbūvēs. Vieni vienīgi sastrēgumi un bardaks.

124566. viesis 27.aprīlis 2004 10:18
0 0 Atbildēt

to vzinis: lūdzu atbildi man uz jautājumu, kāda būs satiksme pēc 20 gadiem? Arī tad, ja visās vietās uzbūvētu pārvadus, tuneļus utt, Rīgā nebūtu vietas pašiem spēkratiem, nerunājot par iespēju pārvietoties. Rīgā noteikti BŪS metro, ir tikai jautājums cik ātri mēs to sapratīsim. Man ir bijusi tā laime padzīvot pilsētā kur metro ir un es varu teikt, ka tas ir tas, kas Rīgā pietrūkst. Es arī esmu šoferis un man ne maz necepī tusēt autiņā vairāk kā stundu, lai nobrauktu 10km.

124582. viesis 27.aprīlis 2004 12:27
0 0 Atbildēt

Pareizi, jāspiež uz ES, lai iedod naudiņas apakšzemes bānim!

124610. viesis 27.aprīlis 2004 16:38
0 0 Atbildēt

Kādēļ apakšzemes metro? Tas ir daudz dārgāk un Rīgai nepiemērotāk. Ir taču metro varianti, kas iet pa gaisu 3-5m augstumā.

124824. viesis 29.aprīlis 2004 0:15
0 0 Atbildēt

Bija jau divas līnijas otra boja paredzēta no Sarkandaugavas līdz pļaviniekiem caur centru pa Ganību dambi Elizabetes ielu pārī Brīvībenei (pāreja uz pirmo līniju) zem Avotu ielas pa Deglavu ielu uz Pļaviniekiem. Tagad no Pļaviniekiem grib būvēt ātrgaitas tramvaju līdz centram pa Avotu ielu, a kur mašinas? 2 x vairāk uz čakstrīīta, tas jau ir vairāk kā skaidrs ka vismaz Rīgas centrā un it īpaši zem Brīvības ielas nav iedomājams bez pazemes, tas jai ir vairāk kā skaidrs.

124825. viesis 29.aprīlis 2004 0:21
0 0 Atbildēt

A kā tad centrā izskatīsies tas "metro" 3 - 5 m augstumā, nav jau nekāda Čikāga un arhitektūra mums ir pārāk skaista lai bojātu un vispār Rīgas struktūrai metro ir optimālais variants. It kā jau braucu ar auto, bet pie metro jautājuma 100% atgriezīsimies un tad jau varētu arī to izmantot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti