Būtiskas izmaiņas satiksmes noteikumos 20

 
1.maijs 2004 11:03

Jaunie ceļu satiksmes noteikumi, kas stāsies spēkā 1.maijā, radīs būtiskas izmaiņas motociklu, mopēdu, autovadītāju un arī gājēju rīcībai ceļu satiksmē.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību daļas speciāliste Džoanna Eglīte aģentūrai BNS stāstīja, ka jaunajos noteikumos atcelti vairāki ierobežojumi, kas traucēja un apgrūtināja satiksmes plūsmas vienmērīgumu, bet ieviestas arī atsevišķas stingrākas normas, kas vērstas uz satiksmes drošības līmeņa paaugstināšanu.

Pašlaik izstrādāts šo noteikumu projekts, kas paredz ieviest dažas jaunas ceļazīmes. Būtiskākā no tām - "Ātrgaitas ceļš", kas nenozīmēs automaģistrāli, taču noteiks lielāku braukšanas ātrumu uz noteiktiem ceļiem. Vieglajiem transportlīdzekļiem vasaras mēnešos pieļaujamais braukšanas ātrums uz tiem būs 110 kilometri stundā, ziemā - 90 kilometri stundā. Pa šiem ceļiem nebūs atļauts pārvietoties velosipēdiem un mopēdiem, lai neradītu bīstamas situācijas citiem satiksmes dalībniekiem, kuri pārvietosies ātri. Ātrgaitas ceļu apzīmējumus Latvijas ceļiem, kur abos braukšanas virzienos ir vismaz divas braukšanas joslas, piemēram, Jūrmalas, Rīgas-Ogres un Rīgas-Siguldas šosejā, piešķirs Latvijas Autoceļu direkcija.

Jaunie satiksmes noteikumi arī paredz, ka turpmāk mācību braukšanas atļauja būs nepieciešama ikvienam topošajam vadītājam neatkarīgi no tā, vai mācības notiks privāti vai autoskolā. Līdz šim nopietni noteikumu pārkāpumi, piemēram, braukšana reibumā, laikā, kad cilvēks mācījās braukt, nekur netika fiksēti, taču, saņemot mācību braukšanas atļauju, CSDD datu bāzēs nonāks visa informācija par topošo vadītāju un viņa pārkāpumiem.

Administratīvo pārkāpu kodekss paredz vairākus gadījumus, kad cilvēkam var liegt saņemt vadītāja apliecību, ja viņš pirms tiesību saņemšanas pie auto stūres veicis pārkāpumus. Turklāt CSDD rīcībā būs arī medicīniskā izziņa par katru topošo autovadītāju, kas apliecinās, ka konkrētais cilvēks var piedalīties ceļu satiksmē kā autovadītājs vēl pirms īsto vadītāja tiesību saņemšanas. Topošajiem autovadītājiem, sākot mācības, mācību braukšanas atļauja būs jāizņem vienā no desmit CSDD nodaļām, kurās izsniedz vadītāja apliecības.

Jaunie noteikumi paredz arī atteikties no braukšanas ātruma ierobežojuma (80 kilometri stundā) jaunajiem šoferiem ar stāžu līdz diviem gadiem. Turpmāk visiem vieglo automašīnu šoferiem ārpus apdzīvotām vietām būs vienots atļautais braukšanas ātrums.

Līdzīgi kā citās ES valstīs, arī Latvijā turpmāk galvenā atšķirība starp jaunajiem un pieredzējušajiem šoferiem būs mazāks pieļaujamā alkohola daudzums asinīs jaunajiem vadītājiem. Latvijā jaunajiem autovadītājiem pieļaujamā alkohola koncentrācija asinīs no 1.maija būs 0,2 promiles, bet pieredzējušiem vadītājiem norma saglabāsies līdzšinējā līmenī - 0,5 promiles.

Arī mopēdu vadītājus pēc 1.maija gaida izmaiņas, jo no 1.maija mopēdi Latvijā būs jāreģistrē. Līdz šim tiem bijis līdzīgs statuss kā velosipēdiem - tie nebija jāreģistrē un eksāmeni braukšanas tiesību iegūšanai bija tādi paši kā velosipēdista tiesību saņemšanai.

Turpmāk mopēdiem, līdzīgi kā motocikliem, izsniegs vienu numura zīmi un reģistrācijas apliecību. Jaunajos noteikumos mainīta arī mopēda definīcija, un turpmāk par mopēdu uzskatīs tādu divriteņu transportlīdzekli, kura maksimālais braukšanas ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā, kas līdz šim bija 50 kilometri stundā. Savukārt tā kubatūra pieļaujama līdz 50 kubikcentimetriem. Līdz ar to motorizētos divriteņu transportlīdzekļus, kuri pārsniegs noteiktās prasības, uzskatīs par motocikliem un uz tiem attieksies tādas pašas prasības kā pret motocikliem.

Ar mopēdu būs atļauts braukt no 14 gadu vecuma, ja CSDD būs sekmīgi nokārtots teorētiskais satiksmes noteikumu zināšanu tests. Savukārt, lai brauktu ar motociklu, CSDD sekmīgi jānokārto satiksmes noteikumu teorētiskais eksāmens un braukšanas eksāmens.

Jaunie noteikumi nosaka arī jaunu kārtību, kā rīkoties pēc ceļu satiksmes negadījuma. Turpmāk nelielas sadursmes gadījumā, ja nav cietušo, transportlīdzekļi nav nopietni bojāti un iesaistītie vadītāji var savstarpēji vienoties, sastādot saskaņotu negadījuma paziņojumu, var neziņot par negadījumu ceļu policijai un nesaukt to uz notikuma vietu. Pēc saskaņota paziņojuma uzrakstīšanas transportlīdzekļu vadītāji var vērsties pie apdrošinātājiem par zaudējumu segšanu. Saskaņotā paziņojuma paraugs būs pieejams apdrošināšanas kompānijās, kā arī degvielas uzpildes stacijās.

Noteikumi arī paredz, ka pamazām no Latvijas ceļiem izzudīs lielgabarīta transportlīdzekļi (tādi, kuru augstums, garums un platums pārsniedz CSN noteiktās normas). Ikdienā uz ceļiem visbiežāk sastopamā lielgabarīta transportlīdzekļu kategorija ir kokvedēji, kas nopietni bojā autoceļus. Lai no tiem pilnībā atteiktos, Latvijā būs noteikts pārejas periods.

Ceļu satiksmes noteikumi ir vieni no 18 Ministru kabineta noteikumiem, kas tieši saistīti ar grozījumiem Administratīvo pārkāpumu kodeksā un ceļu satiksmes likumā, kas kopumā veido vienotu jaunu sistēmu, kuras mērķis ir veicināt satiksmes drošību Latvijā. Noteikumi sāks darboties no 1.jūlija.

RĪGA, MAI 01, BNS

 
Visi komentāri
 
125044. viesis 1.maijs 2004 13:45
0 0 Atbildēt

A ar ko tad tos kokus vediis?? Pa Daugavu pludinaas???

125046. viesis 1.maijs 2004 14:02
0 0 Atbildēt

Lielgabarīta transportlīdzekļi (tādi, kuru augstums, garums un platums pārsniedz CSN noteiktās normas) izzudīšot... bet jaunie pagarinātie (ne ar piekabi) Rīgas Neoplan sabiedriskie autobusi neatbilst šīm CSN normām Latvijā, šiem tak nācās izsist īpašu atļauju to ekspluatācijai... Tātad, vai nu šķirsimies no jaunajiem autobusiem, vai, ticamāk, izņēmumi kā bija, tā paliks...

125049. viesis 1.maijs 2004 14:55
0 0 Atbildēt

a ko noziimee pieredzeejis autovadiitaajs, kursh tad drīkstēs dzert līdz 0.2 promilēm un kurš līdz 0.5 promillem

125055. viesis 1.maijs 2004 19:50
0 0 Atbildēt

kad ta var njemt tos 80 nost??Tagad jau?

125056. viesis 1.maijs 2004 20:04
0 0 Atbildēt

es jau 80 no pasha riita nonjeemu.. pieredzeejis autovadiitaajs ir ar staazhi virs 2 gadiem.. nepieredzeejis zem.. so ..

125057. viesis 1.maijs 2004 20:17
0 0 Atbildēt

kādēļ jāraksta muļķības? Jauno CSN likumprojekts netika apstiprināts un nav spēkā stājies no 1. maija, ja kas.

125058. viesis 1.maijs 2004 20:45
0 0 Atbildēt

varbūt pagaidīt līdz izcērt visus mežus un tad "atteikties" no baļķvedējiem, m?

125064. viesis 1.maijs 2004 22:01
0 0 Atbildēt

Par baljkjvedeejiem galiigi garaam.....citiis bizness un arii valsts ienaakumi, labaak buutu kontroleejushi tikai to pielajujamo svaru, kopumaa 40t, ko parasti neieveero!

125068. viesis 1.maijs 2004 23:32
0 0 Atbildēt

b/ fds /b

125075. viesis 2.maijs 2004 10:51
0 0 Atbildēt

..da kad tad tas viss staajas speekaa..1.maijaa vai 1. juulijaa....samuhnjiit visu vinji maak kapitaali, taa a parasts cilveeks neko nesaprot....

125076. viesis 2.maijs 2004 11:03
0 0 Atbildēt

Jaunie ceļu satiksmes noteikumi, kas stāsies spēkā 1.maijā

Noteikumi sāks darboties no 1.jūlija

Veči, kurš no mums te ir piedzēries? :-)

125077. viesis 2.maijs 2004 11:06
0 0 Atbildēt

1-mā jūlijā....:) arī punktiņi sāksies....nu tik būs sū...........:)

125083. viesis 2.maijs 2004 17:06
0 0 Atbildēt

Ar tiem "Ātrgaitas ceļiem" arī tā īsti nepārdomāti! Nu bija 100kmh, tagad 110, bet CSDD diez vai pētīja, cik cilvēku ar ričukiem pa tiem braukā, teiksim, no Ikšķiles uz Rīgu! Un ko viņiem tagad darīt?! Braukt nezin pa kādiem apvedceļiem vai?

125093. viesis 3.maijs 2004 11:05
0 0 Atbildēt

Negribu aizstāvēt to kokvedējus, bet intresanti kā tas asfalts sabojājās uz tām ielām kur viņi nekad nav braukuši??? Vai kāds ir kādreiz nosvēris kaut vienu troleibusu vai pārbāztu autobusu??? Kāds izskatās asfalts pie jebkuras pieturas?

125099. viesis 3.maijs 2004 15:35
0 0 Atbildēt

Uz Jelgavas shosejas katru gadu no Apriilja buja ziime 100. Tagad gan jaavelkas uz 90, jo vai nu shameejie aizmirsushi to piekarinaat, vai arii gaida jaunos noteikumus un ziimi 110 no 1 juulija :-(

125100. viesis 3.maijs 2004 16:49
0 0 Atbildēt

tad vareeja arii but 0 promiles asinnis pienemt arii nevis kaa tagad 0,2 promiles.

125102. viesis 3.maijs 2004 19:40
0 0 Atbildēt

Nollaapiic. BNS jau saak rakstiit taapat kaa valdiiba savus likumus - visu kaajaam gaisaa. Galugalaa pats buutiskaakais rakstaa ir pateikts raksta peedeejaa teikumaa, a es rakstu pat liidz galam neizlasiiju jo taapat 100 reizes par to ir rakstiijushi un visas taas izmainjas jau murgos raadaas. Labi ka autinju jau garazhaa noenkuroju, taa veel buutu paspeejis nopleest (80) par ko riit mosh mani mazie zaljie panjemtu priekshaa...

125289. viesis 5.maijs 2004 20:47
0 0 Atbildēt

Viss jau buutu labi, iznjemot to ka jaunos mopeedistus apspiezam. Kura tiinja faateriitim ta nu buus tik daudz briiva laika njemties ar mopja registreesanas lietaam un deela vadaasanu uz eksaameniem. Nemaz jau tik traki tie mazie netrauceeja.

129889. viesis 8.jūnijs 2004 19:22
0 0 Atbildēt

Gadiijaas man CSNg s.g. maija beigaas atbrauca CP, iepuutu... raadija 0.49! Staazs 2 gadi man veel nav.... Peec ieprieksh lasiitaa var saprast ka taas 0.2 darbosies tikai pees 1.juulija... Tad sanaak ka man paveicies vai arii tomeer draud sods?

ile 6.novembris 2015 20:01
0 0 Atbildēt

Ko darīs Rīgas rupnīcas ,ar vieglajām mašīnām kokus vedīs? Vaitad samasvali ceļu nebojā un autobusi, fūres?

Laikam saeima valsti baros vai bēgļi?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti