Problēma: Riteņbraucēju kļūst arvien vairāk 25

17.maijs 2004 0:08

Iespējams, ka šovasar mums visiem jākonstatē, ka riteņbraucēji ielās - tā ir realitāte. Viņu ir daudz. Vai pareizāk sakot - mūsu ir daudz: arī es esmu riteņbraucējs. Dažreiz.

Tomēr ikdienā pārsvarā pārvietojos automašīnā. Kā stiprākais vai grūtāk ievainojamākais - kā daži komentāros labprāt aizrādīs - es varētu atļauties pedāļu minējus "dušīt" un neievērot, tomēr nedaru tā. Man cieņa pret riteņbraucējiem izveidojās Minsterē - pilsētā, kur divriteņu skaits ir daudz lielāks par iedzīvotāju skaitu. Šķiet, nevar iegūt šīs pilsētas ielu fotogrāfiju, lai tajā neparādītos velosipēds. Tikpat blīvi tie sastopami vienīgi Amsterdamā centrā, bet tā ir daudz lielāka platībā un iedzīvotāju skaitā, tādēļ iespaids palicis bālāks.

Toties 500.000 minsteriešu jau no zīdaiņa vecuma pārvietojas uz velosipēdiem vai to piekabēs. Tas autovadītājus, pat iebraucējus, ātri vien disciplinē kontrolēt labajā spogulī velosipēdu celiņu, nogriežoties pa labi, jo tiem, protams, ir priekšroka. Un dīvaini, ka šajā pilsētā reti gadījās dzirdēt par satiksmes negadījumiem, kuros ciestu riteņbraucēji.

Es domāju, tas tādēļ, ka tuvu pie 100% no pedāļu minējiem savus ratus apgādājuši ar atstarotājiem, lukturiem, lampiņām. Ja jūs tumsā redzat sarkanu uguntiņu, bet divas dzeltenas kustas augšup lejup - ir skaidrs - tur aizbrauc velosipēdists. Ja divi oranži apļi pārvietojas uz sāniem - arī skaidrs - kāds brauc, šķērsojot jūsu ceļu, ja balta spuldzīte... Bet, ja uz lielceļa kaut kas tumšs kustas nenosakāmā virzienā, tad jūs esat Latvijas laukos, kur Žanis uz "Ērenpreisa" brauc mājās no "točkas".
 
Ja velosipēdists jums ietriecas sānos uz gājēju pārejas, neuztraucieties, jūs esat Rīgā; viņš domā, ka vainīgs esat jūs - autovadītājs - jo satiksmes noteikumi viņam nav jāzina. Ja jūs stāvat pie sarkanā luksafora signāla, un jums garām aizbrauc velosipēdists, kuru jūs notriecat puskvartālu tālāk, viņam līdz 2. joslas vidum apbraucot asfalta bedri, tad ziniet - šī puskvartāla laikā viņš ir kļuvis par satiksmes dalībnieku, bet jūs esat agresīvs. Un ja jūs vēlāk ejat ar četrgadīgo meitiņu pie rokas, bet viņu uz ietves notriec ar ~ 40km/h braucošs velosipēdists, tad jūs esat neuzmanīgs vecāks.
PATS vainīgs. Un punkts.

Jo velosipēdistus vajag cienīt. Viņi ir tikpat neaizsargāti kā gājēji. Tikai ātrāki. Un bīstamāki. It sevišķi, ja smadzeņu nav.

Saviem dēliem esmu nopircis divriteņus, tiem ir gaismiņas, atstarotāji un pašiem tūdaļ būs arī ķiveres, bez kurām braukt patiesībā arī ir noziegums. Un, ja lampiņām izbeigsies baterijas (dinamo jau vairs nav modē :)), tad par 80% zinu, ka tumsā tos velosipēdus stums. Un, ja brauks pa ietvi, netraucējot citus, kā tas CSN paredzēts, tad krustojumā pāri ielai arī stums. Un tas ir vienīgais, ko mēs varam darīt - paši būt tādi, lai mūs cienītu.

Un paldies tiem riteņbraucējiem, kuri pārvietojas, aprīkoti kā nākas. Bet nebrauciet, lūdzu, pāri ielai pie sarkanā. Tas besī ārā.

Audifans, iAuto lasītājs

 
Visi komentāri
 
126438. viesis 17.maijs 2004 2:25
0 0 Atbildēt

labs raxts ;)

cik krituso jau sogad?

126439. viesis 17.maijs 2004 6:44
0 0 Atbildēt

ļoti sakarīgs raksts. tikai virsraksts varēja būt nevis "Problēma: Riteņbraucēju kļūst arvien vairāk", bet gan - "Problēma: autovadītāji joprojām nepieņem riteņbraucējus kā ceļu satiksmes dalībniekus".

DimanC, riteņotājs.

126441. viesis 17.maijs 2004 7:40
0 0 Atbildēt

Uh, skarrbi... Labs gabals, liek aizdomaaties gan vieniem gan otriem. Ļoti ceru ka velobrauceeji šito izlasiis citaadi nau jēgas.

126445. viesis 17.maijs 2004 8:14
0 0 Atbildēt

Dimanc, vai Tu rakstu lasīji? Tiem riteņotājiem toč nav smadzenes :-(

126451. viesis 17.maijs 2004 8:26
0 0 Atbildēt

Nu, šo rindkopu vajadzētu nolasīt visiem riteņbraucējiem:

"Ja velosipēdists jums ietriecas sānos uz gājēju pārejas, neuztraucieties, jūs esat Rīgā; viņš domā, ka vainīgs esat jūs - autovadītājs - jo satiksmes noteikumi viņam nav jāzina. Ja jūs stāvat pie sarkanā luksafora signāla, un jums garām aizbrauc velosipēdists, kuru jūs notriecat puskvartālu tālāk, viņam līdz 2. joslas vidum apbraucot asfalta bedri, tad ziniet - šī puskvartāla laikā viņš ir kļuvis par satiksmes dalībnieku, bet jūs esat agresīvs. Un ja jūs vēlāk ejat ar četrgadīgo meitiņu pie rokas, bet viņu uz ietves notriec ar ~ 40km/h braucošs velosipēdists, tad jūs esat neuzmanīgs vecāks.

PATS vainīgs. Un punkts."

Pats arī varbūt kādreiz šo to mazliet neievēroju, bet tad zinu, ka pēdējā rindiņa attieksies uz mani!

126462. viesis 17.maijs 2004 9:02
0 0 Atbildēt

Šo te rakstu vajadzētu palasīt arī mūsu LIKUMU SARGIEM, it sevišķi tā Ford Transit vadītājam & līdzbraucējiem, kuri vakardien uz Vesetas ielas izleca man priekšā, liekot man gāzties zemē. Luņi tādi!

126470. viesis 17.maijs 2004 9:25
0 0 Atbildēt

Jā, patiešām labs raksts!

Vellapēdistu stulbuman nav robežu. Nu jau bez emocijām katrs otrais griežas pa kreisi no otrās joslas. Pie sarkanajiem protams brauc bezmaz visi.

Tāpat besī arī skūteristi. Kas tāpat iedomājas, ka ja reiz nav vajadžīga reģistrācija, tad nav arī jāzin noteikumi. Un var mierīgi laist pa kreiso joslu Krasta ielā.

Traki, traki.

Vakaros pats izbraucu ar riteni. Labi zinot cik ļoti trauce pat godīgi braucošs riteņmaucējs, cenšos pats braukt minimāli traucējot automašīnām. Pa ietvēm, mazākām ieliņām utt.

Bet nu doma jau viena - cienīsim viens otru. Pat tos kuri rupji pārkāpj noteikumus. Viņu pārkāpums neļauj mums izdarīt pārkāpumu...

126477. viesis 17.maijs 2004 9:36
0 0 Atbildēt

Lai vai ka, bet ideja, ka ritenis krustojumos ir jastumj ir debila. Tikpat labi var pienemt likumu, ka ritenis apdzivotas vietas ir jastumj un basta. Nav ko braukat. Nezinu, neesmu seviski verojis ritenbraucejus, bet, domaju, ka nav daudzi tadi, kas uz krustojuma/gajeju parejas izlido nesamazinot atrumu un nesabremzejot.

Vel es gribetu teik, ka mums visa sabiedriba ir stulba. Tais retajas vietas, kur ir velocelins, kas pat sarkas iekrasots, cilveki nesaspringstot pa to vazajas. A tai pasa Vacija un Niderlande ritenbrauceji speciali mauc virsu tiem, kas atrodas uz vinu celina. Kaut gids katru reizi cilvekus bridinaja nelist uz veloceliniem, 3 gab. no manas grupas tik un ta uz tiem notrieca.

126515. viesis 17.maijs 2004 10:22
0 0 Atbildēt

Fantastisks raxts kas domaac kaa vieniem, taa otriem!:)

126579. viesis 17.maijs 2004 12:29
0 0 Atbildēt

to jealousy:

skūteriem, btw, nu jau ir vajadzīga reģistrācija. (vai tikpat kā, tb - no 1. jūnija, neatceros)

to Cartman_626:

rakstu lasīju, dāā... 8) raksta nostāja tiešām brīžiem nav saprotama. drīzāk jau tiešām - raksts gan vieniem, gan otriem. un šitā nostāja - "riteņbraucējs - značit sliktais" būtu jāaizmirst. biku līdzinās bubulim par BMW.

126595. viesis 17.maijs 2004 12:53
0 0 Atbildēt

taakaa ikdienaa intensiivi paarvietojos ar visiem populaarajiem paarvietoshanaas liidzekljiem (auto, sab.transp., velo, kaajas) ta, tad kad uzlienu uz velo censhos braukt pa ietveem, jo pats zinu cik suudiigi ir apbraukt to vienu nabaga ritenjbrauceeju kursh minaas pa labo pusi. ja mashiinu nav tad viss kedaa, bet ja no aizmugures mashiinas naak, no kreisaas puses un veel pretiim tad nu taa.. pasuudiigi.

126601. viesis 17.maijs 2004 13:03
0 0 Atbildēt

labs raxts palasiet velosipeedisti :) neaizmirstiet paarvietojoties pa joslaam ka velosipeeds un Mocis var paarvietoties pa 1 joslu, taa ka domaajiet un brauciet ieveerojot CSN

126611. viesis 17.maijs 2004 13:26
0 0 Atbildēt

Tas ir jau mūsu Valdības stilā, vainot tos kuri nav pie ta vainot es domāju autovadītājus, jo riteņbraucējam, ja viņš piedalās ceļu satiksmē būtu tā kā jāzin CSN vismaz patlīmenī nevis kā citreiz redzu ka Zaļš knābis ap 13 gadiem rulē ar jaunu riteni pa ceļa vidu, kur ja mašīnai jādara kreisais pagrieziens tad var sanākt smuka šņicele asvalta mērcē, bet kur nu riteņbraucējs vainīgs, vadītājam redz bija jāparedz ka ta var notikt, Iesaku apdrošinātājiem ieviest apdrošināšanas polisi pret stūlbiem riteņbraucējiem.

126617. viesis 17.maijs 2004 13:52
0 0 Atbildēt

koza 17.05.2004 13:26

to pa to kreiso pagriezienu var pafrazet ari uz labo pagriezienu, tikai jau mainitas lomas. daudzi autobrauceji nerada labo pagriezienu un neskatas vai labaja puse vinjam ir kads riten/moto braucejs. bet negribu nevienu attaisnot. visiem ir jaievero csn un jaseko lidzi situacijai uz celja (un ne tikai tam kas notiek prieksha).

126624. viesis 17.maijs 2004 14:29
0 0 Atbildēt

viesis 13:03 - vēlējies apgalvot ka arī mocim jābrauc pa 1. joslu? :D

126643. viesis 17.maijs 2004 15:53
0 0 Atbildēt

ieteiktu autovadītājiem prātīgi braukt laukā no vārtrūmēm, pagalmiem, stāvvietām, kur parasti ir slikta redzamība uz trotuāra. parasti ir tā, ka teu deguna priekšā uz trotuāra izlido automašīna, kuras vadītājs pat nemaz nepaskatās, vai gadījumā neapdraud kādu uz trotuāra, visu uzmanību veltot ceļam, lai ātri iesprauktos autoplūsmā. gājējs vēl var paspēt atlekt malā, bet riteņbraucējiem šis ir nāvējošs manevrs. arī bērnu ratiņus tā var ideāli notriekt. es tādā veidā trāpīju uz pabieza mersedesa kapota, mašīnai pāris metru attālumā man priekšā izbraucot uz trotuāra, kur tā apstājās, lai vērotu ielu.

126671. viesis 17.maijs 2004 17:01
0 0 Atbildēt

Vispār arii nav omuliigi speeleet ruleti , izbraucot no vārtiem, a ko dariit? Iet aaraa skatiities, apriikot ar spoguliiti uz haubes :))), liist aaraa ar aatrumu 1kmh ???

126691. viesis 17.maijs 2004 19:41
0 0 Atbildēt

Neaiztiec Zani! Tu nemaz nesaproti ar cik lielu atbildibas sajutu vinsh parvietojas.

Un atstarotaajs vinjam arii IR (majas) :)

126695. viesis 17.maijs 2004 20:33
0 0 Atbildēt

Piln'igi piekritu- kad beidzot ar'i vi'nus s'aks sodit. Un, at'nemt viniem rite'nus(evakuet uz policijas autostavvietu). Un atdot tikai tad, kad piln'igi samaks'ats sods un ir nolikts tests...

126698. viesis 17.maijs 2004 20:49
0 0 Atbildēt

starpcitu uz centrā ietves 40 km/h nav iespējams uzmīt. pārāk daudz cilvēku un ik pēc brīža luksafors vai vismaz krustojums, kur lidot pāri uz 40 km/h būtu pašnāvība.

126703. viesis 17.maijs 2004 22:27
0 0 Atbildēt

nebuutu jaaraksta diplomdarbs, tad bruaktu ar sabiedrisko transportu vai vellapeedu, taa leetaak. bet pagaidaam ripinu ar vaagji

127091. viesis 20.maijs 2004 8:52
0 0 Atbildēt

Paldies par saturīgu raxtu!!!

Arī esmu gan auto, gan riteņbraucējs, tādēļ gribu piezīmēt tikai vienu lietu, ko autors nav pieminējis - velosipēdisti: lūdzu neesiet cūkas, un nebrauciet pa šosejām 'baros', ja jūs nepiesedz pavadošais auto ar attiecīgām zīmēm un atļaujām.

Līdz šim man nav gadījies pietiekami daudz laika, lai 'iebaxtītu' ar bamperi tam braucējam, kurš pārvietojas pa brauktuves vidu blakus otram, kurš brauc gar malu, un pēc tam uztaisītu paraugrazborku pierādot viņam, ka viņš ir tas, kas ir pārkāpis noteikumus, bet kādu dienu, kad būšu sliktā omā un autiņam uz jumta būs savi velosipēdi, es to demonstratīvi izdarīšu! :-)

Cienīsim viens otru, zināsim savas tiesības un pienākumus, ievērosim tos - un tad jau sadzīvosim labi! :-)))

127891. viesis 24.maijs 2004 15:34
0 0 Atbildēt

Besī arā riteņbraucēji, lai brauc pa trotuāru...

128943. viesis 2.jūnijs 2004 0:44
0 0 Atbildēt

Sveiki, draugi! "Pieraadiit... paraugrazborkas..."... Mana viizija par ideaalu pilseetu buutu taa, kuraa aisapnjojies brauceejs taa arii neuzzinaatu par savu aizkaveeshanos pie luksofora, meitene vareetu nesteidziigi atrast visas izkritushaas moneetas uz Briiviibas ielas, nu... apmeeram taa. Gaajeeji un velosipeedisti, manupraat, paarstaav savietojamaakaas grupas. Lai veicinaatu labveeliigaaku, cilveeciskaaku psihologjisko atmosfeeru Riigas ielaas (plasaakam ieskatam ir lietderiigi skatiit jeedz. "pilseeta" skaidrojumu), manupraat, ir lietderiigi veicinaat gaajeeju un velosipeedistu riiciibas briiviibu pilseetaa. Iespeejamai kritikai ir lietderiigi njemt veeraa zanra - beletristikas noteikumus; domaaju driizaak par vadliinijaam, prioritaateem. Seit iederiigi ir liekaa svara probleemu un sabiedrisko veertiibu analiizes paarskati socrates maajaslapaa.

129844. viesis 8.jūnijs 2004 13:58
0 0 Atbildēt

Vispār CSN nav daudzkas nodefinēts! Kā lai es ar riteni uz šosejas vai lielas ielas apgriežos braukšanai pretējā virzienā vai nogriežos pa kreisi nešķērsojot tās 49 joslas? Stumt? Arī pret noteikumiem! Es parasti gaidu, kad nav mašīnu (reti jau kad nav :) ) un tad vnk pārbraucu pāri, jo braukt tajā kreisajā joslā man vienkārši bail! Kad nav intensīva satiksme, tad jau OK!

Tas, ka jāstumj pāri gājēju pārejām un krustojumiem - pilnīgs murgs! Lai kāds no tiem , kas izdomāja šo normu, aizbrauc no Vecrīgas līdz Juglai šitādā variantā! Es gribu redzēt par cik kg viņš notievēs!!!

Protams, bz atstarotājiem un migalkas aizmugurē braukt ir noziegums!

Uz šosejām jau arī sūdīgi, tās ir tik šauras un lielajam vairumam malā asfalts ir riktīgi nodrupis un bedrains, tā kā gribot negribot nākas izbraukt vairāk kā 1m pa kreisi. Ik pēc 20 sec jāpaskatās uz aizmuguri. Paldies fūrēm, kas no aizmugures braucot uztaurē, ja priekšā kāds brauc pretī, tad es nekavējoties uz nomali rauju. Ja ceļš priekšā bri`vs, tad fūres parasti lēzenu loku izmetot apbrauc.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 1

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti