Ford Scorpio ceļmalā «bojā» kokus (+ foto) 97

 
17.maijs 2004 9:23

Pagājušās nedēļas nogalē uz Rīga robežas notika satiksmes negadījums, kurā cieta Ford Scorpio un ... apkārtējā vide. Piedāvājam apskatīt fotogrāfijas un iepazīties ar eksperta Ērika Griģa komentāru

fs1.jpg

fs2.jpg

fs3.jpg

fs4.jpg

fs5.jpg

fs6.jpg

FORD SCORPIO vadītājs izraisījis ceļu satiksmes negadījumu, pārkāpjot:

1. CSN 71. punkta prasības, ka vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļu un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa  un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).
Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.

2. CSN 26. punktā noteiktos vadītāja pienākumus,
26.1. pirms izbraukšanas pārbaudīt, vai transportlīdzeklis ir tehniskā kārtībā, attiecībā uz aizmugurējo riepu nodilumu, kurām protektora augstums neatbilst tehnisko normatīvu prasībām;
26.3. vadītājs nav darījis visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki.
Nezinot kustības drošības nosacījumus un to, kā vadītājam ir jārīkojas, lai izvairītos no automobiļa sānslīdes, FORD vadītājs nespēdams nobremzēt ar daba bremzi slidenos ceļa apstākļos, bremzē ar stāvbremzi, ievadot sanesē automobili, kas nobrauc no brauktuves un ar aizmugurējo daļu ietriecas kokā.

3. CSN 182. punkta prasības, ka laikaposmā no 1. maija līdz 1. oktobrim aizliegts braukt ar automobiļiem un autobusiem, kuriem ir riepas ar radzēm.
4. CSN 8. punktā noteikto, ka ceļu satiksmes dalībnieku un citu personu pienākums ir rīkoties tā, lai neradītu ceļu satiksmei bīstamas vai traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

Vispārējās tiesiski noteiktās darbības, kas notiek pēc negadījuma.

1. Atbilstoši OCTA likumā noteiktajam, par CSNg rezultātā nodarītiem zaudējumiem,  īpašnieks, kura zaļajai zonai CSNg tika nodarīts zaudējums, griežas pie zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošinātāja un noteiktā kārtībā pieprasa viņam tos atlīdzināt.

2. Atbilstoši par CSNg cietušo personu glābšanu, glābšanas darbos iesaistītās institūcijas vadītājs griežas pie iepriekš aprakstītā apdrošinātāja ar noteiktā kārtībā sagatavotu prasību atlīdzināt zaudējumus, kas iztērēti darbos.

3. Apdrošināšanas sabiedrība cietušajiem atlīdzina zaudējumus, kurus CSNg rezultātā vadītājs ir nodarījis, un ceļ regresa prasību pret vadītāju vai, viņa maksātnespējas gadījumā, pret FORD SCORPIO īpašnieku  par vadītāja rupju neuzmanību, to pierādot objektīvi un subjektīvi.

4. Vainīgam FORD īpašniekam ir jānodrošina apdrošinātāja regresa prasības izpilde, tas ir vadītājam vai pašam īpašniekam jāatlīdzina apdrošinātāja izmaksātie zaudējumi, ar to noteikšanu saistītās izmaksas un ekspertīzes izdevumi.

5. Apdrošinātājam ir jāsagatavo pierādījumi un ekspertīze, kas apstiprina rupju neuzmanību.

Ar cieņu
BCDE EKSPERTS
Ēriks Griģis

 
Visi komentāri
 
126474. viesis 17.maijs 2004 9:30
0 0 Atbildēt

Tas jau tipa kaa no iAuto komapnijas. Ford Scorpio :)

126478. viesis 17.maijs 2004 9:37
0 0 Atbildēt

p i z d e c !!! tas skaitaas eksperta komentaars - copy/paste celju satiksmes noteikumu punktus ! To pat es vareetu !!! :)

Un ko vispaar iAuto ar sho rakstu gribeeja pateikt ?

Bet peec bildeem nesapratu vienu lietu - kapeec stuures rats saliekts ? :)

126479. viesis 17.maijs 2004 9:38
0 0 Atbildēt

Stūre scorpim gan smuka :)

126480. viesis 17.maijs 2004 9:39
0 0 Atbildēt

2 subaru: nu lielaakaa daljaa gadiijumu NAV skaidrs ko iAuto grib patiekt ar kaadu no saviem rakstiem.

126481. viesis 17.maijs 2004 9:39
0 0 Atbildēt

noteikti ka "zemu" lidojis + shipenes :)

126482. viesis 17.maijs 2004 9:43
0 0 Atbildēt

Nu ja atrodas arī lasītāji, kas nesaprot šīs CSN rindas, kas speciāli šeit ir atkārtotas, tad nekā - brauciet vien uz SPICI un viss būs cool.

126484. viesis 17.maijs 2004 9:47
0 0 Atbildēt

Nja, laikam atsevishki iauto lasiitaaji ir iipashi stulbi.... Man skiet, ka te ir diezgan skaidri paraadiits, ka, ja sataisiisi shitaadus suudus, aprdroshinaataaji varees no Tevis piedziit naudinu par OCTA izdevumiem!

126485. viesis 17.maijs 2004 9:48
0 0 Atbildēt

blin, bet to rakstu jau var atkaartot - tekstu nemaina, bet nomina tikai fotograafijas - un atkal jauns raksts ar cien dr.hab.auto.exp. Ē.Griģis :)

reaals shablons, ko piesien lielaakajai daljai avaariju :)

Veel griģis vareeja pierakstiit, ka vadiitaajs bija shmigaa un aiz stresa salociija stuuri :)

126488. viesis 17.maijs 2004 9:48
0 0 Atbildēt

2 Tante_teica_ka 17.05.2004 09:47

nu, piemeeram, es to taapat jau zinaaju :)

126489. viesis 17.maijs 2004 9:50
0 0 Atbildēt

Piedziit var tikai no taa kas maksaa!

126491. viesis 17.maijs 2004 9:51
0 0 Atbildēt

BMW(!) un citiem "kas nesaprot - kaapeec". shaadas bildiites un izvilkumi no CSN te tiek publiceetas, lai taadi kaa Tu padomaatu, pirms zemu lido.

buutu man bijusi iespeeja pirms paaris gadiem regulaari shaadas bildes apluukot, varbuut veel kaads skorpis nebuutu cietis.

126492. viesis 17.maijs 2004 9:52
0 0 Atbildēt

Labāk tad jau pajautāsim savādāk - kādā gadījumā apdrošinātājs NEVAR ierosināt regresa prasību, jo, pat iepakaļojoties kādā, distances neievērošanu var piesiet vienmēr...

126493. viesis 17.maijs 2004 9:52
0 0 Atbildēt

...veel ai stresa meegjinaajis magji izcelt arii :) :) :)

126495. viesis 17.maijs 2004 9:54
0 0 Atbildēt

Lai nu kāds būtu pats raksts, fotogrāfijas gan liek aizdomātiers ...

126497. viesis 17.maijs 2004 10:02
0 0 Atbildēt

2 Tante_teica_ka 17.05.2004 09:47

un veel

Kaadiem veel OCTA izdevumiem ???

Mans auto + koks ir manas probleemas! tur nekaada OCTA nav iejaukta ... koks jau nebija apdroshinaats un arii tavai OCTA kompaanijai nav jaasedz koka remonteeshanas izdevumi !

126498. viesis 17.maijs 2004 10:02
0 0 Atbildēt

2 lapsa 17.05.2004 09:51

REDa skorpi izniicinaaji ? :) :) :)

126500. viesis 17.maijs 2004 10:03
0 0 Atbildēt

Hmm, bet maģiti es varētu varbūt nopirkt, lai Skorpa īpašniekam mazliet atvieglotu norēķināšanos ar apdrošinātāju:)

126501. viesis 17.maijs 2004 10:04
0 0 Atbildēt

subaru, apskaadeeju driizaak

126503. viesis 17.maijs 2004 10:05
0 0 Atbildēt

to subaru:

Mans auto + koks ir manas probleemas!

Taa vis nav, jo koks jau nav tavs!!!

Un apdroshinot OCTA tu apdroshini savu atbildiibu par zaudeejumiem ko tu nodari citiem!

126506. viesis 17.maijs 2004 10:07
0 0 Atbildēt

2 Roi

Ja arii taa - tad 1 koka veertiiba ir meeraama santiimos !

Pareekjini koksnes cenas utt ... max tur var ieberzties uz kaadi Ls 5 :)

126510. viesis 17.maijs 2004 10:15
0 0 Atbildēt

Pie šādiem komentāriem rodas jautājums. Tad kāpēc mums vispār ir vajadzīga OCTA, ja pēc negadījuma izraisīšanas no vadītāja var piedzīt zaudējumus, kurus vadītājs radījis OCTA kompānijai!!! Es jau domāju, ka eksperts varēja pakomentēt šos apsvērumus, uz kādiem pamatiem OCTA kompānija var vispār pieprasīt.

126512. viesis 17.maijs 2004 10:18
0 0 Atbildēt

2 Lapsa: nu lai zemo lidotu vajag attiecigu auto un attiecigu tehnisko stavokli :) a ar riepu izveli man nekadu problemu nav :)

126513. viesis 17.maijs 2004 10:19
0 0 Atbildēt

kada jega tad man apdrosinaties, ja apdrosinatajs neko nesedz, bet piedzen no manim?

126514. viesis 17.maijs 2004 10:22
0 0 Atbildēt

blaaviens, cik katru dienu Riiga un visaa Latvijas teritorijaa negadas avarijas, un tad nu vienu atrod un nu iztirzaa pec visiem iespejamajiem punktiem. Eksperts nejausiibas del bijis klat avarijai un nu ir megakrutais. Tad jau visiem vaditajiem jasak focit dajebkas un nu japostee un jaraksta - tas pec tada panta, tas pec sitaa, tas ar likumu aizliegts u.t.t. Nevajg krutot uz citu nelaimes rekjina

126519. viesis 17.maijs 2004 10:31
0 0 Atbildēt

Izlasost shito textu & komentus skaidrs nekljuva nekas. Nafig OCTA ja no maniim piedzen naudu par to ka es pats savu auto esmu nokreshojis ??? Kaads tur koks ??? - ko juus njirgaajaties vai ??? Labi saprotu - sods par csn paarkaapumu, shipenes maijaa + tehn. dienesta izsaukuma apmaksa a kaadas veel izmaxas ????

Kaut gan ko man BMW lietotaajam daudz saprast - jaabrauc uz SPICI un jaapguust iemanjas praksee.

PEACE !

126522. viesis 17.maijs 2004 10:39
0 0 Atbildēt

un vispaar ... kur tad bija pats grigjis, kad mashiina avareeja ? pie stuures ?

kaa vinjsh zin, ka vadiitaajs raava roceni ? Mosh taads ieradums kad kaapj aaraa, tad noraut roceni ...

Veel vareeja uzrakstiit, ka vadiitaajs salociija stuures ratu, taadeejaadi paarkaapdams droshiibas noteikumus ...

OCTA kompaanija parasti celj regresa prasiibu, ja vadiitaajs ir bijis shmigaa/sanarkojies utml !!! (tas taa - informaacijai)

126526. viesis 17.maijs 2004 10:42
0 0 Atbildēt

Apdrošināšana, cik saprotu, tāpēc, lai cietušajam nevajadzētu vainīgajam pakaļ skraidīt, cerībā, ka samaksās, ja vainīgais vispār apsolīs samaksāt un nepasūtīs d*** uzreiz.

126527. viesis 17.maijs 2004 10:45
0 0 Atbildēt

Paskatoties uz to riepu kļūst skumji. Cik tādu autiņu ar velns zin kur gādātām un un velns zin kādā stāvoklī riepām dragā pa mūsu ceļiem? Izrausta radzes no labi nobrauktām zieminiecēm (tas nav par šo konkrēto nelaimes putnu) un brauc vasarā. Taisa sūdus sev un citiem. Diemžēl tam visam pamatā ir mūsu nabadzība:(

126529. viesis 17.maijs 2004 10:46
0 0 Atbildēt

Kāds tad vispār man iemesls pirkt OCTA, ja pēc tam apdrošinātāji piedzen visus izdevumus no manis? Kur tad vispār ir apdrošināšanas jēga?

126535. viesis 17.maijs 2004 10:54
0 0 Atbildēt

Skaisti ielicies teels. Stuures rats izskataas biezi. Betnu papeetot tuvaak top skaidrs kaapeec stuures rats saliekts - lidojumaa fords ir apgriezies ar pakalju pa priekshu un traapiijis pa koku. Sitiena rezultaataa atspraadzis valjaa bardachoks, izlidojis magjis ar visaam kishkaam un par cik shoferis tureejies pie stuures rata tad arii to saliecis. Ja shoferis buutu tureejies pie stuures citaa vietaa tad vareetu gadiities ka rokas buutu pamatiigi cietushas.

Par CSN citaatiem rakstaa... IMHO tie nav buutiski shajaa situaacijaa un neatturees nevienu no shaada varonjdarba atkaartoshanas. Buutiski ir tas ka meeslu ir vairaak kaa piektajaa gadaa un vadiitaajs ir dzimis laimes kreklinjaa. Buutiski ir fotograafijas un skaidrojums KAAPEEC TAS TAA IR NOTICIS, lai citi zinaatu kaa nevajag dariit lai izvairiitos no bildees redzamaas situaacijas. Man personiigi ir pofig kaadus CSN punktus shaadaa situaacijaa es buutu paarkaapis un ar kaadiem sodiem man tas draudeetu. Es tik un taa centiishos taa nedariit jo gribu veel dziivot. Tad luudzu dodiet situaacijas analiizi kaapeec tas taa ir noticis, kur bija autovadiitaaja kljuuda un ko veel vareeja dariit lai glaabru situaaciju. Tas ir tas kas paliidzeetu gan man gan citiem uz celja IZDZIIVOT.

Plika CSN citeeshana un sodu uzskaitiishana IMHO ir njirgaashanaas par cilveeka dziiviibu shajaa situaacijaa.

126536. viesis 17.maijs 2004 10:54
0 0 Atbildēt

Taa iet ka mocii ar sipeneem pa vasaru.

126538. viesis 17.maijs 2004 10:57
0 0 Atbildēt

2 viesis 17.05.2004 10:45

tieshi taa - visa pamataa ir zemais dziives liimenis :)

nav jau nekas slaveejams, bet es pagaajushajaa vasaraa arii braucu ar labi nobrauktaam riepaam (vasareneem) ... rudens saakumaa jau bija sliki :)

Nu pa sausu asfaltu jau nekaadi miinusi slikam nav (iznjemot to, ka riepa ir vieglaak paardurama un lielaaka iespeeja to riepu paarspridzinaat), bet lietainaa laikaa gan nekur nevareeju skriet ... pa shoseju ar vilkos uz 70 gar pashu malinju (vietaas, kur iespeejama aquaplaneeshana :) )

126541. viesis 17.maijs 2004 11:03
0 0 Atbildēt

Man arī ir sliki, ārmalas protektors = 0, jo bija braukts ar pustukšām riepām, bet vidi ir o.k, bet pa ūdeni ir interesanti.. (Nelielos ar to, bet tāds nu ir fakts, neesmu nekāds lidotājs..)

126546. viesis 17.maijs 2004 11:09
0 0 Atbildēt

Pag karoche ta es peec shii eksperta teiktaa saprotu, ka iisteniibaa jebkuram var piesiet sho pantu par "nepareizi" izveeleetu braukshanas aatrumu, mol buutu braucis 5kmh nekas nebuutu noticies. Un tas ir sviests, jo ta jau sho punktu var jebkur piemeerot- tipo iebrauc bedree, nolauz ratu, ietriecies sienaa un tev pasaka, soore veciit, nepareizs aatrums- buutu braucis uz 5kmh viss buutu chiken... :(

126547. viesis 17.maijs 2004 11:11
0 0 Atbildēt

Veel- cik ta tam dzjekam aizmuguree bija taas riepas, jo nevienaa bildee nevar redzeet. Vasaraa jaabuut 2mm un taa viena riepa kas kadraa ir tam atbilst (nu taa uz aci piemetot).

126549. viesis 17.maijs 2004 11:13
0 0 Atbildēt

2 kovacs - gan jau ka neatbilst - tur noteikti, ka ir 1.9 mm :)

126552. viesis 17.maijs 2004 11:19
0 0 Atbildēt

Viens nor etajiem vaagjiem kas atdauziijis pakalju, diezgan normaala daudzumaa rezerves daljas liidz ar to paliek. MOsh taadeelj arii roceni raava lai apmet ap savu asi. :)

126554. viesis 17.maijs 2004 11:25
0 0 Atbildēt

Subaru: Cik zinu, par koka bojāšanu var pat norauties uz nelikumīgas ciršanas sodu, ne kokmateriālu vērtību. Tālāk jau rēķins ir par konkrēto gadījumu. Izvēlēto koku varbūt bija aizliegts nocirst + vēl kāds retais / dižkoks, tur summa var būt arī lielāka kā Skorpja cena, tā kā drīzāk 5Ls var būt minimālais sods par kādu gandrīz nokaltušu eksemplāru...

126557. viesis 17.maijs 2004 11:33
0 0 Atbildēt

Tas ir tā pat, kā parasts civilais (mirstīgais) zin kādus likumus drīkst pārkāpt, lai var atpirkties ar nelieliem zaudējumiem, tāpat jāzin, vai attiecīgo koku varēsi pavilkt..

Bet izskatās, ka šitais koks ir pa kabatai arī mirstīgajam, bet dižozoli ir domāti biezajiem, kuri montē ar lieliem meršiem.. :):):)

126560. viesis 17.maijs 2004 11:43
0 0 Atbildēt

ha ha ha ... vot nepaveiktos, ja ielidotu kokos, kur kaadus 50 % jau ir bebri nogaazushi ... piesietu tev arii veel bebru nogaaztos kokus un naaktos maksaat :)

126562. viesis 17.maijs 2004 11:53
0 0 Atbildēt

Tur jau tas joks, ka koku īpašniekam patiesībā ļoti izdevīgi tos zaudējumus padarīt pēc iespējas lielākus paziņojot, ka tur viss nopostīts, + pēc tam tos likumīgi nocirst un izdevīgi notirgot... Un šitā var tikt pie jaunām sētām, vārtiem u.t.t., tik pagaidām visi to nav pamanījuši, tāpēc avarējušie tiek cauri "pa lēto".

126564. viesis 17.maijs 2004 11:56
0 0 Atbildēt

Neko nesaprotu.,Bukte kokam krietni augsu no zemes.Vai tas skorbuls kaa deltaplaans buutu planeejis?:D

Vai arii kaads buutu uzskjiilis?

126565. viesis 17.maijs 2004 12:07
0 0 Atbildēt

noteikti, ka skorpis pie taas koka skaades neprichom ... tur noteikti ka kaads bebrs grauzis :) :) :) :)

126567. viesis 17.maijs 2004 12:07
0 0 Atbildēt

Gribu redzet to shipeni kurai protektors ir nodilis zem normas. Interese pie ka tad tie shipi turas?

126573. viesis 17.maijs 2004 12:14
0 0 Atbildēt

1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:

1) ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītāju, ja tas:

a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,

b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,

c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,

d) apzināti nav ievērojis šajā likumā noteikto apdrošināšanas gadījuma pieteikšanas kārtību;

2) ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja:

a) tas apdrošināšanas līgumā noteiktajā termiņā nav samaksājis apdrošināšanas prēmiju,

b) transportlīdzekļa vadītājs apzināti nav ievērojis šajā likumā noteikto apdrošināšanas gadījuma pieteikšanas kārtību un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,

c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,

d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;

3) ceļa īpašnieku (pārvaldītāju), ja ceļu satiksmes negadījumā nodarītais zaudējums radies tā vainas dēļ;

4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar nodomu vai aiz rupjas neuzmanības;

5) tirdzniecības uzņēmumu (komersantu), ja tas nav ievērojis šā likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto kārtību, kādā pārdošanai paredzētie transportlīdzekļi piedalās ceļu satiksmē.

(2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:

1) ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja tas nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju;

2) transportlīdzekļa vadītāju, ja tas transportlīdzekli ieguvis ar prettiesiskām darbībām;

3) apdrošinātāju, ja tiek noskaidrots transportlīdzeklis, kas nodarījis zaudējumu, un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;

4) apdrošinātāju, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksāta šā likuma 51.panta piektajā daļā minētajā gadījumā un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;

5) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas ārvalsts apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai tā pārstāvis nav nosūtījis rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam (Latvijas Republikā dzīvojošai personai, kura cēlusi prasību pret ārvalsts apdrošinātāju sakarā ar šajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu);

6) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šīs valsts apdrošinātājs nav iecēlis pārstāvi Latvijas Republikā un šajā valstī notikušā apdrošināšanas gadījumā ir cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona;

7) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus nodarījis šajā valstī reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc apdrošināšanas gadījuma, kurā ir cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona;

8) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šajā valstī ir noticis apdrošināšanas gadījums, kurā cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona, bet transportlīdzekli nav iespējams noskaidrot;

9) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus Latvijas Republikā dzīvojošai personai sakarā ar attiecīgajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu nodarījis ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc ceļu satiksmes negadījuma.

(3) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību arī starptautiskajos līgumos paredzētajos gadījumos.

126574. viesis 17.maijs 2004 12:15
0 0 Atbildēt

to Lynx: esmu redzeejis mazdu, kas uzkaapusi elektriibas stabaa apmeeram 1,80m augstumaa. cik saprotu, shic ar pakalju ir ielidojis kokaa, so mashiina ir labi meetaata un nebuutu nekaads briinums, ja atstuteetos beigaas pret koku vertikaali.

126578. viesis 17.maijs 2004 12:28
0 0 Atbildēt

Tas jaa,bet skorpim ir kreisais apaxeejais stuuris iemociits,nevis jams banaanaa saliecies.Un tipa koks bijis pasaa saakumaa.Visticamaak ka koks nav pie vainas.

126583. viesis 17.maijs 2004 12:32
0 0 Atbildēt

2 Lynx - manupraat, koks vareetu buut vainiigs, jo ja ar di.rsu uzshkjilj pa koku, tad di.rsu samiica iekshaa un kokam miza nost :) peec tam jau mashiina griezdamaas ap savu asi tenteree taalaak kruumos iekshaa :)

126587. viesis 17.maijs 2004 12:41
0 0 Atbildēt

Zini,pie manis 3ciemaa starp autobusu oieturaam Ligeri un Kaleeji ir baisais megaliikums ar negatiivo sliipumu,kur gandriiz katru meenesi kaads avaree,bet tik augstu apm 1m no zemes reti kurs koks ir cietis.Un ja vins veel ir meegjinaajis bremzeet,tad rodas jautaajums-ar cik tas skorbuls ir gaajis?

126588. viesis 17.maijs 2004 12:43
0 0 Atbildēt

A nav nekas rakstīts, ka ceļa segumi latvijā ir vienkāši

p i s d a u s k a s Par to ne vārda, bet pārējās kļūdas, gan ir zolīdi uzskaitītas..

126589. viesis 17.maijs 2004 12:45
0 0 Atbildēt

Kad notiek avārijas, tad ceļu segumi ir *******uskas.

Kad jābrēc par ātrumu ierobežojumiem, tad tie vairs neatbilst mūsdienu auto iespējām :)

126591. viesis 17.maijs 2004 12:46
0 0 Atbildēt

Ko lai saka - par vienu skorpi Latvijā mazāk ! Itin izturīgs auto.

126605. viesis 17.maijs 2004 13:15
0 0 Atbildēt

Nu riepas jau nav no tām švakākajām,varbūt savu lomu ir nospēlējušas radzes. Ātrums ir bijis iespaidīgs virs 120km/h noteikti.Visticamāk kad trāpīts tika kādā ūdens lāmā, kuras uz mūsu izbrauktajiem ceļiem ir neatņemama sastāvdaļa.Pašam ir gadījies grāvī ielidot un ceļmalas krūmus nopļaut ar 80km/h un būt Scorpim blakus sēdeklī nu skāde bija krietni mazāka, neskatoties,ka pie stūres sēdēja sieviete ar ļooti mazu braukšanas pieredzi. Vēlreiz gribās atgādināt, ka autiņus ar garu bāzi "izvilkt" no sānslīdes ir krietni grūtāk nakā īsos un rocene šeit bija galīgi "garām".Tāpat arī dabūt sansīdē ir grūti ,ja auto ir tehniskā kārtībā.Ir tomēr atšķirība vadīt Scorpi vai Escortu, ja neņemam vērā piedziņu.Vajag iemaņas un vēlreiz IEMAŅAS, tad arī var taisīt raļļus.

126607. viesis 17.maijs 2004 13:20
0 0 Atbildēt

Tas viss, lai GRIĢIS VARĒTU PASPĪDĒT. Ja viņam būtu jāmaksā autortiesības par cita darbu izmantošanu savā labā, viņš jau sen būtu izputināts. Esmu klausījies viņa lekcijas - atgremojumu kalngals.

126613. viesis 17.maijs 2004 13:31
0 0 Atbildēt

1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:

...3) ceļa īpašnieku (pārvaldītāju), ja ceļu satiksmes negadījumā nodarītais zaudējums radies tā vainas dēļ;

126615. viesis 17.maijs 2004 13:45
0 0 Atbildēt

man domaat, ka taa rocene tika norauta tiiri instinktiivi jau peec tam, kad bija notikusies "noparkoshanaas" piespiedu kaartaa :) iz savas pieredzes zinu, ka vienreiz, ziemaa, sanaaca nosliideet nost no trases, pirmaa djeela, kas tika izveikta auto apstaajoties - rokjene, tad izkaapjam aaraa, noveerteejam situaaciju, braucam taalaak, nobriinamies, ko auto tik bremziigs palicis, veel pabraucam bishkji, atlaizjam rokjeni :)

126619. viesis 17.maijs 2004 14:04
0 0 Atbildēt

2 kamikadze - tieshi taa .. es ar ziemaa izlidoju no trases ledus, noraavu roceni, lai gadiijumaa veel dziljaak graavii neieripotu. Tad traktors mani izvilka aaraa, un es saaku braukt ... pie kaadi 30 km/h saako domaat - kapeec pakalju tik nezheeliigi neesaa, mosh kas saluuzis ... izraadaas nebiju roceni atlaidis :)

126620. viesis 17.maijs 2004 14:08
0 0 Atbildēt

Ziemā uz Jaunciema ceļa lija lietus un automobilis izslīdēja. Vadītājs, nespēdams nobremzēt ar darba bremzi, pievilka stāvbremzi, tad atlaida bremžu pedāli... Automobili sanesa, tas noslīdēja no brauktuves un ietriecās kokā.

Kurās lekcijās māca, ka jābrauc ar ceļa apstākļiem neatbilstošu ātrumu, ar nodilušām vai sezonai neatbilstošām riepām, jābremzē ar "roķeni"?

126623. viesis 17.maijs 2004 14:24
0 0 Atbildēt

Nodilušās "šipenes" bija uz Ford aizmugurējās ass riteņiem. Ēriks to nofočenēja un ugunsdzēsēji nofilmēja. Nezinu, kāpēc bilde nav pievienota rakstam.

126627. viesis 17.maijs 2004 14:38
0 0 Atbildēt

to: viesis 17.05.2004 12:14

Nu gan piespamoji

>:o)

126628. viesis 17.maijs 2004 14:44
0 0 Atbildēt

iAuto Ford klubs darbiibaa. :)

126630. viesis 17.maijs 2004 14:55
0 0 Atbildēt

...tad jau pa TV3 kautkad paraadiis

126646. viesis 17.maijs 2004 16:11
0 0 Atbildēt

shitam pasaakumam autors ir mans koleegjis- celtnieks brigadieris.

pirmo vinsh njeema to priedi kurai mizas nav un tad divus pilnus apgriezienus izsliideeja.

aatrums bija ap 120km/h.

bildee redzamaa riepa ir prieksheejaa. aizmugureejaas bija bez shipiem bet lisas.

avaarijas iemesls- izsliideeja aizmugureejie ritenji. nekaads manevrs netika veikts, varbuut tikai gaaziite uzspiesta.

dzjeks biku klibo un mugura biku saap.

nekaads dragreisers jamais nav, kjeru nesen nopirka pa kaadiem 250LVL, lai buutu ar ko uz darbu tikt. riepaam naudu nepaspeeja nopelniit...

stuuri salocija jo pirms pirmaa sitiena bija iekjeeries tajaa un puisis piedevaam taads brangs- ap 130kg :)

126653. viesis 17.maijs 2004 16:24
0 0 Atbildēt

Lielam liela inerce.Proza ir tas viss,bet ko godaats experts no jamaa notikuma ir atvasinaajis!:D

Luuk,kaapeec jaaperk auto par 250lvl

126654. viesis 17.maijs 2004 16:25
0 0 Atbildēt

subaru: ja tu apskaadee vai nolauz koku, tad koka "iipashnieks' kjeras pie pavisam citiem papiiriem un veerteejuma, neatljautu cirshanu ieskaitot. Mans pazinja ziemaa ar dzhipu nolidoja no celja un nolauza 2 ap 20 cm resnus kokus. Kopeejaa skaaade no mezhnieciibas tika noveerteeta uz latiem (ja pareizi atminu) ne ta 460, ne ta 480 ...

126657. viesis 17.maijs 2004 16:36
0 0 Atbildēt

Kur tad palikui visi BMW apreejeeji?

Ja tas butu BMW tad texti butu savaadaki

126659. viesis 17.maijs 2004 16:39
0 0 Atbildēt

2 HIPPY - nu tu vari saakt apriet ... es paskatiishos un panjirgshu :)

tas tak nav bmw ! :)

126662. viesis 17.maijs 2004 16:43
0 0 Atbildēt

gan jau ka tas, kas scorpiiti nocrashoja, gribeeja pirkt bmw tikai naudinjas nepietika, taapeec naacaas nocrashot scorpiiti :)

126663. viesis 17.maijs 2004 16:45
0 0 Atbildēt

Bet tas tacu noziime ka auto marka nau pie vainas!

Un vispaar tajaa celja posmaa ir iebraukatas risas!!!!!!!

Tur ir jaasuudz tiesaa celja apsaimniekotaji!!

126679. viesis 17.maijs 2004 17:14
0 0 Atbildēt

HIPPY, kaada veel suudzeeshana, nepareizi izveeleets aatrums taksh :)

126681. viesis 17.maijs 2004 17:22
0 0 Atbildēt

"cieta Ford Skorpio un vide", kas notika ar shoferi??? vai tad tas necieta????

126701. viesis 17.maijs 2004 21:41
0 0 Atbildēt

izlasot visus komentaarus + to Grigja copy/paste vienalga nesaprotu, kaapeec apdroshinaataaji nesamaksaas manaa vietaa, jo es tachu vinjiem par toesmu samaksaajis preemiju!!!

126707. viesis 17.maijs 2004 23:26
0 0 Atbildēt

Žēl mašīnu... :( Pats braukājos ar Scorpi (jaunāku) & ir skumji redzēt, kad kāds ir nocrashojis tādu... :(

126724. viesis 18.maijs 2004 8:50
0 0 Atbildēt

To mth;

Atlīdzinās cietušajam, bet tiesību akts nosaka regresa iespēju gadījumos, kādi ja ir komentos iemesti no OCTA likuma.

Attiecībā uz regresu, likums nosaka, ka apdrošinātājs ir tiesīgs...tātad, kad grib, tad pieprasa regresa kārtībā vainīgajam atlīdzināt izmaksātos zaudējumus, ka negrib, tad neliekas ne zinis....

Raksts ir par to, ka šajā negadījumā regresa prasība ir iespējama, jo iespēja bija nofočenēt redzamu regesu, ko uzskaita tiesību akts.

Un es iedomājos to aizsūtīt Redam, ja viņš pastāstīs citiem.

Pagājušaja gadā ap 10 000 transportlīdzekļu īpašnieki ir pārkāpuši tiesību aktos noteikto tā, ka viņiem ir bijis jāatlīdzina apdrošinātāju izmaksas un izdevumi. Un neviens nav to sabiedriskojis, bet gan norakstījuši savus īpašumus citiem, cīnījušies tiesās, tērējuši naudu, laiku un nervus, lai tam sagatavotos...tikai tāpēc, ka pārkāpuši un beigās nav zinājuši, kāpēc to visu sev ir nodarījuši.

Un es iedomājos, ka to kādam vajadzētu pateikt...

126733. viesis 18.maijs 2004 9:16
0 0 Atbildēt

Ko tad vadītājam īsti var piesiet? Tikai riepas. Kā tad var noteikt, ka ātrums bija virs 90? Pēc kokam noplēstās mizas laukuma? Cietušo bez vadītāja nav , noplēsta miza vienai priedei - manuprāt, rakstiņš ir matu skaldīšana.

126739. viesis 18.maijs 2004 9:28
0 0 Atbildēt

to eriks_grigis

---------

Pagājušaja gadā ap 10 000 transportlīdzekļu īpašnieki ir pārkāpuši tiesību aktos noteikto tā, ka viņiem ir bijis jāatlīdzina apdrošinātāju izmaksas un izdevumi.

=============

Tas nozīmē ~300 dienā!!!!!!!

Ja tie cipari nav izzīsti no pirksta vai kļūda, sanāk ka regresa prasība tiek iesniegta 100% gadījumu. Neesmu pārliecināts, ka vispār dienā notiek 300 CSN. Pie tam cik maniem paziņām sanākuši CSN, neviens nekādu regresa prasību nav saņēmis.

Tāpēc uzskatu, ka Tavā tekstā ir rakstītas muļķības. Un gadījumā, ja Tu strādā kādā no apdrošinātāju kantoriem, tad paski kurā un es tam iešu apkārt ar lielu līkumu. Ceru, ka man vai kādam no maniem paziņām nenāksies sastapties un tiesāties ar Tevi. Jo Tu no "vienkāršas" avārijas mēģini uztaisīt regresa gadījumu, lai Tavs kantoris varētu tālāk nodarboties ar krāpniecību. Kā gan savādāk nosaukt apdrošināšanu, kas īstenībā nemaz tāda nav...

126743. viesis 18.maijs 2004 9:36
0 0 Atbildēt

'Tur nav teikts, ka vadītājs pārkāpis atļauto ātrumu. Un šos CSN punktus var piesiet visur, lai tikai tiktu atrasts vainīgais. Varbūt vajadzētu nevis meklēt vainīgos, bet sākt analizēt, kā uzlabot satiksmes drošību?

Un kāpēc uzreiz vainīgs autovadītājs? Varbūt vajadzēja uzlikt zīmi ar ātruma ierobežojumu lietus laikā? Vienmēr vainīgs autovadītājs, bet valsts iestādes nekad! Bet nodokļus taču maksā autovadītājs nevis valsts iestādes- tās viņus tikai tērē.

126759. viesis 18.maijs 2004 10:17
0 0 Atbildēt

Pagājušajā gada notika 45 555 CSNg.

Regresi ir ierosināmi ap 25% gadījumu, t.i. 11 388 reizes.

126769. viesis 18.maijs 2004 10:31
0 0 Atbildēt

to eriks_grigis

==========

Ui, iepriekšējā komentā paarreekjinaajos ar kaartu. Sanaak ~30 dienaa un shie cipari izskataas ticamaaki.

Tomeer gribeetos zinaat konkreetus pamatojumus regresa prasiibas sniegshanai. Vai zem rupjas neuzmaniibas tiek pabaazts jebkas, lai tikai vareetu naudinju noslaukt?

126772. viesis 18.maijs 2004 10:41
0 0 Atbildēt

To raimondo;

matene ir jāmācās nopietnāk.

Tb. vidēji: regresi - 27,5 dienā; negadījumi - 125 dienā.

Jamais arī domāja, ka muļķības, jo nesaprata to, ka viņš vispār nedrīkst braukt, kāpēc reizēm ir jābrauc lēnāk, par ko un cik lēnāk...bet, ja tev šīs mulķības gadīsies ceļā...tad gan, lūdzu, uzraksti par tām inetā.

Ja laikus spēsi piezvanīt, tad aizbraukšu arī nobildēt, lai citi tās redzētu.

Apdrošināšana, ja tā darbojas atbilstoši tiesību aktiem, daudzkārt sāpīgāk soda transportlīdzekļu īpašniekus par to vadītāju vai pašu radītiem pārkāpumiem ceļu satiksmē, nekā policija.

Raksts ir par to, lai informētu iauto lasītājus.

Nepārstāvu apdrošinātājus.

Atbalstu tikai drošību ceļu satiksmē.

126778. viesis 18.maijs 2004 10:57
0 0 Atbildēt

Viesis iekopēja regresa nosacījumus no CAOA likums.

Ja vadītājs vai īpašnieks apzināti nav ievērojis šajā likumā noteikto apdrošināšanas gadījuma pieteikšanas kārtību, tad apdrošinātājs vainīgajam vadītājam vai īpašniekam, ja vadītājs nespēj samaksāt, pieprasa atmaksāt zaudējumus atpakaļ....

Kārtība vainīgajam nosaka 5-dienu gaidīšanu pēc paziņojuma iesniegšanas apdrošinātājam, tikai tad drīkst ko uzsākt ar bojāto automobili...kārtība nosaka, ka vainīgajam īpašniekam ir jāziņo savam apdrošinātājam par notikušo...

Skaidrojam CAOA likuma darbību apmācību semināros un autoskolas audzēkņiem.

Apmācību semināru par CAOA likuma darbibu, izmaiņām jaunajos Ceļu satiksmes noteikumos, LAPK un pārbaudēm kravas pārvadāšanā varu nolasīt un izskaidrot iauto lasītājiem reālajā.

Lūdzu, norādiet kontaktpersonu, ar kuru varu vienoties par semināra nosacījumiem.

126796. viesis 18.maijs 2004 11:31
0 0 Atbildēt

to eriks_grigis

Par cipariem es jau vienreiz atvainojos, tāpēc Tavs uzbrauciens ir lieks.

Par parējo - rakstā ir citētas CSN normas, bet nav uzrakstīts reāli ko pārkāpis ir konkrētais vadītājs - vienīgi kaut kā var izlobīt šo: "Nezinot kustības drošības nosacījumus un to, kā vadītājam ir jārīkojas, lai izvairītos no automobiļa sānslīdes, FORD vadītājs nespēdams nobremzēt ar daba bremzi slidenos ceļa apstākļos, bremzē ar stāvbremzi, ievadot sanesē automobili, kas nobrauc no brauktuves un ar aizmugurējo daļu ietriecas kokā." tātad tulkoju - nepieredzējis vadītājs, kurš nemākulīgi rīkojas ar stāvbremzi (ja tas tiešām tā bija) vai gāzi. Kur šeit ir RUPJŠ CSN pārkāpums? Vai tika pārsniegts (un tas arī pierādīts) maksimālais atļautais ātrums?

=========

Cik es saprotu vadītājs nebija dzēris, no notikuma vietas neaizlaidās un apdrošināta mašīna bija. Šajā gadījumā es saskatu sekojošus punktus, pēc kuriem var mēģināt piedzīt regresu:

d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;

------

Vai mašīna bija izgājusi tehnisko apskaiti? Ja jā, tad šis punkts ir garām.

4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar nodomu vai aiz rupjas neuzmanības;

------

Cik es saprotu, šis ir tas atslēgas punkts, ar ko apdrošinātāji mēģina manipulēt. Tāpēc es gribētu redzēt ši punkta konkrētu skaidrojumu nevis demagoģiju.

=========

Apdrošināšana, ja tā darbojas atbilstoši tiesību aktiem, daudzkārt sāpīgāk soda transportlīdzekļu īpašniekus par to vadītāju vai pašu radītiem pārkāpumiem ceļu satiksmē, nekā policija.

=========

Drīzāk gan teiktu - negodprātīgi apdrošinātāji bieži izmanto likuma nepilnības un cenšas nopelnīt uz autovadītāju rēķina. Bieži vien nepamatoti atsaka apdrošināšanu vai to novilcina. kā arī iesniedz nepamatotas regresa prasības. Protams, ka mūsu tiesu sistēma to veicina, jo tiesāšanās (it sevišķi ar tik spēcīgu pretinieku kā apdrošinātājs) ir dārga, ilga un sarežģīta.

Man patiktos, ja rakstā būtu reāli aprakstīts gan negadījums gan pārkāpumi, gan pamatojs regresa prasībai. Šoreiz viss ir sajaukts vienā putrā un vienīgais, ko te var atrast ir draudi ar regresa prasībām, kas izskatās pēc apdrošinātāju interešu lobēšanas.

126819. viesis 18.maijs 2004 13:39
0 0 Atbildēt

Konkrēto punktu skaidrojumi ir ierocis, aizsardzība, zināšanas. tās maksā naudu.

Raimondo ir demagogs, varbūt jauns gurķis apdrošināšanas sabiedrībā, kurš ar pļerkšķēšanu grip dabūt par velti to, kas maksā un par ko arī apdrošinātāji maksā.

No šīm zināšanām dzīvo advokāti, apdrošinātāji un tā vara, kas kontrolē likumību valstī.

Zināšanas pārvalda un no tām gūst ienākumus kvalificēti speciālisti.

Nedomāju, ka raimondo te ko vairāk no Ērika izspiedīs, jo viņa komenti liecina par zināšanu trūkumu, neprofesionalitāti, rakstura svārstībām, agresivitāti un nepatstāvību...nu gluži kā apdrošinātājam!

126837. viesis 18.maijs 2004 14:40
0 0 Atbildēt

Konkrēto punktu skaidrojumi ir ierocis, aizsardzība, zināšanas. tās maksā naudu.

Raimondo ir demagogs, varbūt jauns gurķis apdrošināšanas sabiedrībā, kurš ar pļerkšķēšanu grip dabūt par velti to, kas maksā un par ko arī apdrošinātāji maksā.

-------------

Uz Tavām rupjībām pat negribas atbildēt.

Vienīgi varu pateikt to, ka man nav nekāda sakara ar apdrošinātājiem (ja neskaita diezgan lielās naudas summas, ko viņi no manis ar valsts palīdzību izspiež)

Mani tiešām iteresē konkrētas atbildes uz komnkrētiem jautājumiem, nevis reklāma - "nāciet uz mūsu semināriem un mēs par naudu pastāstīsim, kā mēs jūs apzagsim"

126863. viesis 18.maijs 2004 18:45
0 0 Atbildēt

Konsultācijas par konkrētiem jautājumiem notiek

BCDE EKSPERTS, Bauskas ielā 86, saskaņojot tikšanās laiku pa tālruni 6322578.

126896. viesis 19.maijs 2004 1:22
0 0 Atbildēt

sho es redzeeju garaam braucot.. izskatiijaas taa neko ;))

126897. viesis 19.maijs 2004 3:11
0 0 Atbildēt

Nē, nu *******! Es maksāšu kaut kādam *******am apdrošinātajam, kurš vēlāk vēl taisās mani sodīt? A nahrena tad apdrošināšana kā tāda vispār vajadzīga??? Es vēl saprotu, ka japiedzen no tā, kurš izraisījis avāriju alkohola (narkotiku etc.) reibumā, bet nu tā...

127424. viesis 21.maijs 2004 10:02
0 0 Atbildēt

Ka tik no kāda nokāst piķi, forša policija un forša valsts! tie zaļie kretīni nevis palīdz satiksmei, bet gan traucē - kāpēc Vācijā var būt normālā policijas un tautas simbiozē, bet pie mums tikai parazitēšana un pārtikšana no kāposta!!

127626. viesis 22.maijs 2004 21:53
0 0 Atbildēt

Nevis bojaa bet skaita kokus

127643. viesis 23.maijs 2004 23:13
0 0 Atbildēt

vob6em bija taa braucu es uz 140 te peek6ni paartpraagst priek6ejaa riepa nju un skorpi protams saaka neesaat un pa meetaat pa kokiem :)

127652. viesis 24.maijs 2004 8:16
0 0 Atbildēt

Vobshem tā nebija, jo scorpim priekšējā riepa nebija sprāgusi...

127772. viesis 24.maijs 2004 13:15
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka cienītais eksperts kaut ko ne tā raksta.To es domāju saistībā ar to, ka vai tad apdrošināšanas kompānijai ir jāpiedzen to izdevumi no vainīgā autovadītāja ja tam ir derīga apdrošināšana?Tad jau rodas jautājums - kāpēc tad kaut kas ir jāapdrošina?Naudu jau par apdrošināšanu automašīnai cilvēks samaksājis, nu kļūdījās, kam negadās!Bet nesaprotu kā apdrošināšanas kompānija var kaut ko piedzīt ja reiz cilvēks tur jau ir apdrošinājis savu auto, un ko tad viņam atkal jāmaksā.Pēc manām domām viņam (vadītājam) varētu piemērot administratīvo sodu, bet neko citu.

127868. viesis 24.maijs 2004 14:25
0 0 Atbildēt

Apdrošināšanas kompānijai nav jāpiedzen, bet tā ir tiesīga piedzīt tos izdevumus no vainīgā autovadītāja vai transportlīdzekļa īpašnieka, ja tam ir derīga apdrošināšana un to paredz CAOA likums?

Piedzīšana tiesību akta izpratnē ir regresa prasība.

Es aprakstu to, ko izkopēju no likuma un ko līdzīgi var izkopēt vai izlasīt jebkurš.

Rakstu tāpēc, ka neviens nebrīdina transportlīdzekļu vadītājus un to īpašniekus par šāda soda - regresa iespējamību.

Rakstu tāpēc, ka izlasot, tas liks vadītājus domāt, ka CP nav vienīgā sodītājinstitūcija par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu, kura rezultātā trešai personai ir nodarīts zaudējums.

Administratīvais sods arī ir paredzēts.

Tāpēc ŗakstu tieši tā, kā to lasāt:

vadītāju var sodīt trīs reizes,

1)vienreiz - atbilstoši LAPK noteiktai kārtībai un paredzētam sodam (vai KL pantos noteiktajam);

2)otreiz - CAOA likumā noteiktā kārtībā ar regresa prasību,

3)trešoreiz ar prēmijas palielināšanu zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašniekam, noslēdzot nākošo CAOA līgumu.

Ja neatbildēju pietiekoši saprotami, tad lūdzu jūs ierasties šodien 17:00 Bauskas ielā 86, 405. auditorija uz lekciju.

IeM darbiniekam varu veltīt laiku rīt Policijas skolā tieši plkst 8:30 1. auditorijā.

127987. viesis 25.maijs 2004 9:40
0 0 Atbildēt

Kristīne. Skats gan nav visai labs!

128442. viesis 27.maijs 2004 13:45
0 0 Atbildēt

Tu kas sevi uzskata par baigo ekspertu atdziesti un tin ātri makšķeres.

128500. viesis 27.maijs 2004 22:47
0 0 Atbildēt

Labi, pateiksim viņam, ka tu draudēji.

169978. viesis 13.jūnijs 2005 13:48
0 0 Atbildēt

jooo no melna katja

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti