Šogad plānots sākt autoceļa posma Koknese-Pļaviņas attīstības izpēti, un nākotnē pašreizējo ceļa posmu varētu vai nu rekonstruēt, vai arī būvēt jaunu ceļu, kas ietu pa citu maršrutu, aģentūrai BNS pastāstīja Latvijas Autoceļu direkcijas ceļu būvinženieris Aivis Arnītis.
Viņš skaidroja, ka pašlaik autoceļa posms Koknese-Pļaviņas ir labā stāvoklī. Savukārt padomju gados iesāktās šosejas Rīga-Maskava posms Tīnuži-Koknese ir nepabeigts, tādēļ abus ceļa posmus varētu savienot. "Pašlaik Rīgas-Maskavas šoseja izbeidzas pļavā un esošais ceļš nespēj izturēt satiksmes intensitāti," Arnītis skaidroja, piebilstot, ka jau nākamgad plānots sākt ceļa posma Tīnuži-Koknese būvniecību.
Direkcijas ceļu būvinženieris norādīja, ka pirms aptuveni septiņiem gadiem jau veica ceļa posma Koknese-Pļaviņas attīstības izpēti, taču šogad plānots sākt vēl vienu pētījumu, lai precizētu informāciju un vienotos, vai posmā nepieciešams būvēt jaunu ceļu vai tikai rekonstruēt esošo.
Ir izsludināta sarunu procedūra par autoceļa posma Koknese-Pļaviņas 16 kilometru attīstības izpēti, veicot arī ietekmes uz vidi novērtējumu. Ja ceļu nolems būvēt no jauna, plānots izstrādāt arī dažādus ceļa trases variantus. Ceļu posma būvniecību vai rekonstrukciju paredzēts arī publiski apspriest.
Ceļa posma Koknese-Pļaviņas izpētes darbi plānoti no šā gada augusta līdz 2006.gada augustam.
Arnītis prognozēja, ka lēmumu par ceļa posma Koknese-Plaviņas būvniecību vai restaurāciju varētu pieņemt pēc 2010.gada, kad pabeigs Tīnužu-Kokneses ceļa posma būvniecību.
Pretendentiem, kuri vēlas piedalīties konkursā par minētā ceļa posma izpēti, jāiesniedz izziņa par samaksātajiem nodokļiem valstī, kurā pretendents reģistrēts, un izziņa par apgrozījumu pēdējos trijos gados.
Piedāvājumu vērtēšanā vissvarīgākā būs cena (40%), seko uzdevuma izpratne (18%), pretendenta pieredze (18%), speciālistu individuālā kompetence (18%), kā arī darba izpildes termiņi (3%) un tehniskais nodrošinājums (3%).
Konkursa nolikumu un papildu dokumentāciju var saņemt līdz 15.jūlijam, līdz kuram arī piedāvājumi jāiesniedz. Šajā datumā piedāvājumi arī tiks atvērti.
Jau vēstīts, ka Tīnužu-Kokneses ceļa posma projekta pieteikumu Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējumam izstrādās uzņēmums "Ceļu projekts", kurš par šiem darbiem saņems 1,114 miljonus latu.
Satiksmes ministrijas Investīciju departamenta direktors Andulis Židkovs aģentūrai BNS iepriekš sacīja, ka šo ceļa posmu plānots sākt būvēt nākamgad. Šo projektu, kura kopējās izmaksas ir vairāk nekā 50 miljoni eiro (32,9 miljoni latu), Eiropas Komisijai apstiprināšanai plānots iesniegt šoruden.
RĪGA, MAI 17, BNS
nu b.... atkal pētīs tur tak ir iesākta maskavas šosejas būvniecība vajag tik turpināt.