Statoil iepazīstina ar ekobraukšanas principiem 63

 
24.maijs 2004 0:02

Rīga, 20.maijs – Divas dienas Latvija Statoil SIA piedāvāja iespēju saviem klientiem piedalīties Ekoceļa semināros, kurus vadīja profesionāli ekobraukšanas eksperti no RTU, ekobraukšanas praktiskos ieteikumus sniedza Parīze-Dakāra autobrauciena dalībnieks Andris Dambis un ar ekobraukšanas ieguvumiem SIA Autonams darbībā dalījās Marats Blate.

Turpinot 19.aprīlī aizsākto Statoil Ekoceļa programmu, kuru atklāja Andris Dambis, uzstādot jaunu Latvijas ekobraukšanas rekordu, Statoil iet soli tālāk un 18. un 19.maijā piedāvāja saviem klientiem profesionāļu vadībā iepazīties tuvāk ar ekobraukšanas principiem un tos piemērot arī praksē.

eko2.jpg

Atklājot semināru, Latvija Statoil SIA izpilddirektore Baiba Rubesa atzina, ka “semināra laikā visiem dalībniekiem ir iespēja ekobraukšanas ekspertu vadībā iepazīties ar Statoil Ekoceļa 4 zelta likumiem, kas ļauj uzņēmējam iekonomēt līdz 40% degvielas patēriņu, mazināt apkārtējās vides piesārņojumu un ierobežot satiksmes negadījumu skaitu. Taču svarīgāk par visu ir ļaut šiem principiem no racionāla līmeņa pārtapt par ikdienas paradumu, tā, lai tie tiktu pielietoti mūsu ikdienas dzīvē. Jo tieši tad ikviens uzņēmums strādās efektīvi, sabiedrība būs stabilāka un drošāka un mūsu vide sakārtotāka.”

Par ekobraukšanas primsākumiem pasaulē un Latvijā stāstīja RTU profesors Gundars Liberts, norādot, ka pasaulē jau 70-tos gados degvielas krīzes laikā kļuva aktuāls ekonomiskas braukšanas jautājums, kad sāka organizēt eko sacensības, lai mācītu sabiedrību ietaupīt līdzekļus un degvielas resursus un rūpētos par vidi. Latvijā ekobraukšanas pirmssākumi meklējami vēl padomju laikos, kad “ar saviem kolēģiem mēs saderējām, ka varēsim aizbraukt no Rīgas līdz Maskavai ar vienu degvielas bāku bez papildus uzpildīšanās pa ceļam. Tā 1989.gadā kopā ar žurnālu “Za ruļom”, arī tika noorganizēts pirmais ekorallijs Rīga – Maskava. Toreiz Rīgas Tehniskās universitātes students Andris Dambis, braucot ar žiguli nokļuva līdz Maskavai ar vidējo degvielas patēriņu, kas bija mazāks par četriem litriem. Manuprāt tam laikam lielisks sasniegums!”, atzīst G.Liberts.

eko1.jpg

Ar ekobraukšanas zelta likumiem, kas mazina degvielas patēriņu, iepazīstināja RTU docents Vitolds Arturs Šneps – Šnepe, kuram azotē bija daudzi praktiski jautājumi semināra dalībniekiem.  “Kāds ir ekonomiskākais kustības ātrums no degvielas ekonomijas viedokļa?” retorisku jautājumu uzdod Šnepe semināra publikai. Daži saka 50, citi 60, vēl viens otrs - 90 km/stundā. “Ja gribi braukt ekonomiski, izmanto zemus motora apgriezienus pie augstiem pārnesumiem un pārslēdz pārnesumus laikus. Tā, piemēram, braucot ar 50 km/stundā ar piekto ātrumu Jūs patērēsiet garākā ceļa posmā krietni vien mazāk degvielas nekā braucot ar trešo vai ceturto ātrumu”, Šnepe atklāj pirmos svarīgākos ekobraukšanas zelta likumus.

Tam piekrīt arī Andris Dambis, kurš stāstīto papildina ar ‘slaidas braukšanas’ likumu. ‘Slaidi braucot’, autovadītājs izvairās no straujiem uzrāvieniem un straujas bremzēšanas. Tas ir īpaši aktuāli pilsētas braukšanas režīmā. “Veicot uzrāvienu tiek patērēta degviela, lai saražotu nepieciešamo enerģiju. Savukārt strauji bremzējot šī enerģija tiek apslāpēta. Nu, tad kāda jēga tērēt degvielu, ja var braukt slaidi, neradot sastrēgumus, nepiesārņojot nevajadzīgi gaisu un neizšķērdējot degvielu, “ atzīst A.Dambis.

SIA Autonams, kuram pieder viens no lielākajiem organizētajiem autoparkiem, piemēro ekobraukšanas principus jau vairākus gadus. M.Blate, uzrunājot citus uzņēmējus, akcentē sava uzņēmuma ieguvumus: samazinās degvielas izmaksas, risks sev un apkārtējiem, darbalaika patēriņš, apdrošināšanas izmaksas, automašīnas tehniskās uzturēšanas un remonta izmaksas. “Mazāk remontu, mazāk izdevumu uz servisa izmaksām ļauj uzņēmumam ieekonomēt. Savukārt automašīnu pārdodot, var palielināt tās vērtību līdz pat 30%”, norāda Blate.

Semināra noslēgumā uzņēmumu pārstāvji aiziet ar informāciju, kuru vieni uztver skeptiskāk, citi optimiskāk. Katastrofu Medicīnas centra direktors Mārtiņš Šics atzīst, ka “Ekoceļs ir būtisks ieguldījums ceļu satiksmes dalībnieku humānas braukšanas kultūras veicināšanai. Tas ir kā divvirzienu ceļš, kur cienot sevi un tuvākos, mēs pasargājam apkārtējos no traumatisma, un, netiešā veidā tas palīdzēs mūsu darbiniekiem nokļūt krīzes vietā laikā, lai glābtu kādu dzīvību”.

Turpinot Ekoceļu, Statoil rudenī organizēs ekoralliju, kas ļaus uzņēmuma klientiem pārliecināties par ekobraukšanas efektivitāti un pielietot semināra laikā gūtās zināšanas praksē.

Latvija Statoil SIA
Uzņēmumam Latvija Statoil SIA šobrīd pieder 47 pilna servisa degvielas uzpildes stacijas  un 5 automātiskās degvielas uzpildes stacijas 1-2-3, kā arī naftas produktu termināls Rīgā, kurš ir viens no modernākiem termināliem pie Baltijas jūras.

 
Visi komentāri
 
127646. viesis 24.maijs 2004 0:10
0 0 Atbildēt

Man kompis, braucit ar 5. ātrumu uz 50 uzrādā 8l/100km, bet uz 90 - 6.7l/100km. Vai nu Dambis, vai kompis melo :)

127647. viesis 24.maijs 2004 0:10
0 0 Atbildēt

Pie tam ietaupījums uz remontiem nesanāk, bet otrādi.

127649. viesis 24.maijs 2004 1:24
0 0 Atbildēt

bet paskaties cik tev kompis radis uz 50km ar 3.atrumu

Sanak uz remntiem..ietaupit.

BET ******* ES NA ******* TADU BRAUKSHANU.......MAN PUHUJ TA DEGVIELA ES GRIBU BRAUKT UZ 180-200 UN MAN *******..........STATOIL ......MAN IR SAVI PIEGADATAJI I POSHLI VINI NAJUH AR SAVU EKOCELU!

127654. viesis 24.maijs 2004 8:37
0 0 Atbildēt

idioti ar savu ekonomiju...... dzineejs nemiil ZEMUS APGRIEZIENUS !!!!!!! loshi salasiijushies te visaadas graamatele un tagad davai savu eko celju.....Ble at kajaam lai staigaa un lai satiksmi nebremzee tadaa gadiijumaa. pa celju ir jabrauc nevis javelkas!!!

127655. viesis 24.maijs 2004 8:45
0 0 Atbildēt

vo vo ... pie paaraak zemiem apgriezieniem dzineejes teeree veel vairaak degvielas un + veel reaali bojaajas ...

127657. viesis 24.maijs 2004 8:49
0 0 Atbildēt

Es savam civicam parasti ļauju griezties tuvu pie 3k. Pilsētā braucu ar 3.ātrumu ~60km/h. Ja uz 60km/h ieslēdzu 5., tad visār žēl klausīties.

127661. viesis 24.maijs 2004 8:55
0 0 Atbildēt

Ja, ja, es ar šiem "ekspertiem" aprunājos, šie visādus brīnumus mēģināja iestāstīt, bet, ja ražotājs paredzējis, ka braucot ar 100 km/h jābūt 3046 apgriezieniem minūtē un man tā ir, tad kāds tur ekoceļš? Nu, mutes visiem bija ciet, kad ieraudzīja, ka man tiešām taisnība un nekāds "ekoceļš" fiziski nav iespējams!

127662. viesis 24.maijs 2004 9:06
0 0 Atbildēt

Es pashlaik veicu testu - pieleeju baaku un braucu pa riigu netrakojot - ne vairaak par 2500 apgriezieniem, peec iespeejas vairaak ar piekto robu - 8.7 litri, bet es dziivoju Aadazjos, tapeec nevar teikt, ka tas ir tiiri pilseetas pateerinsh. Za to braucot normaali un gaazeejot nesanaak vairaak par 10 litriem. Shodien uzpildiishos un tad vareeshu pateikt cik preciizaak ir pateerinsh braucot normaali. Bet jau tagad zinu, ka labaak piemaksaaju par to 1.3 litru un braucu normaali nevis kaa sveetdienas laukjis.

P.S. braucu ar 2.0 litriigu rulzu

127665. viesis 24.maijs 2004 9:12
0 0 Atbildēt

Paceļ cenas un vēl d..š. Būtu ne tikai muldējuši par ekobraukšanu, bet vēl cenas pazeminājuši, tad ticētu viņu labajai gribai.

127666. viesis 24.maijs 2004 9:14
0 0 Atbildēt

Man, ievērojot šito ekoceļu, sanāk 4l/100km pa pilsētu sanāk 80% močīt, arī lielajos sastrēgumos, bet tā normāli velkot vairāk par 6.5 nav patēriņš.

Man 1.9dīzelīc (bez turbas)

127667. viesis 24.maijs 2004 9:17
0 0 Atbildēt

Lasīju nupat vienā laikrakstelī, ka ja grib protestēt pret degvielas cenu celšanos, 1.jūnijā vajag siet banti pie auto (nesapratu kādas krāsas) un visu dienu braukāt tā, izsakot savu neapmierinātību..!

127669. viesis 24.maijs 2004 9:27
0 0 Atbildēt

Var arī ekonomiski braukt, nebremzējot satiksmi. Reizēm pat ir forši tā relaksēti ripināt ar ~60kmh 5.robā. Var arī paātrināties nepārslēdzoties (gan ne aplam strauji). Bet korķos un blīvā satiksmē gan nekas no tās ekobraukšanas nesanāk. Un uz šosejas arī ne (nebraukšu tak ar 70-80kmh pa Ogres "bāni").

127671. viesis 24.maijs 2004 9:35
0 0 Atbildēt

Protams, ir momenti, kas ir tieshaam patiesi un veseliigi visaa shajaa ekobraukshanas drudzii, bet, manupraat, tie ir labi un efektiivi tikai tad, ja tiek piemeeroti sapraata robezhaas! Citaadi pilseetaa iestaajas pizdohen. Ko gan dod tas, ja viens ekofanaats, uznjeemis aatrumu 30km/h un ieraudziijis, ka luksoforaa peec 200m iedegas sarkanais, paarstaaj gaazeet un nepiespiesti ripina? Tas izraisa 20 citu auto histeeriskus manevrus ar nevaaju gaazeeshanu un avaarijas situaaciju radiishanu!!! Nemaz nerunaajot par kaiteejumu veseliibai! Taa kaa, cieniitie, nenjemiet shito visu paaraak nopietni, pieejiet tam ar veseliigu skepsi!

Un veel - pagalvojumi par degvielas pateerinju auto, kuram ir 1,8 litru dzineejs, pie dazhaadiem paarnesumiem (info no bukleta) ir pilniigs bulshits! Ja kaads ar manu auto varees nodemonstreet sho pateerinju, apsolos meenesi braukaat ar Ekocelja reklaamaam pa visu vaagji un katram interesentam propogandeet ekobraukshanu! ;)

P.S. Man 100km/h ar 5 paarnesumu ir ~3250rpm! Max v=210km/h

127720. viesis 24.maijs 2004 9:55
0 0 Atbildēt

0.499 par 98 ultimu pleesh meerglji! vakar gandriiz apkritu,kad pildiijos ...*******ekobrauceeji - reklameetaaji....pridurki...

127722. viesis 24.maijs 2004 9:59
0 0 Atbildēt

Statoil degviela ir zaudeejusi kvalitaates raadiitaajus un par augstu cenu tirgo leetu degvielu. Pirms gada ielejot statoil 98 ultima automashiinas dzineejs straadaaja dinamiskaak un klusaak un vareeja just starpiibu starp 95 benziinu. Peedeejo meeneshu laikaa nau starpiibas starp statoil 98 unn 95. Statoil zaudee savu kvalitaati. Vot jums eiropa un leishu benziins....

127724. viesis 24.maijs 2004 10:01
0 0 Atbildēt

Braukt uz 50 ar 5 robu ir labs veids kā ātri un nesāpīgi piebeigt motoru! 1200 - 1400 NAV normāli motora darba apgriezieni, motoram slodze liela, eļļas spiediena nekāda, un degvielas ekonomija arī stipri apšaubāma. Pie tam kas atiecas uz braukšanu pilsētā - korķos tas benzīns nosvilst vairāk nekā braucot, bet korķi rodas dēļ tādiem "ekobraucējiem" kuri nespēj normāli nospiest gāzi.

127730. viesis 24.maijs 2004 10:35
0 0 Atbildēt

un ja man automats ko tad man dariit????????

127731. viesis 24.maijs 2004 10:40
0 0 Atbildēt

5.pārnesums braucot ar ātrumu 50km/h tik tiešām ir motora kaušana. Uz 60 (pa pilsētu jau neviens arī mazāk nebrauc un paldies CP, ka tā uz to lietu skatās ar izpratni) tā lieta jau ir puslīdz normāla, bet arī gadās izņēmuma modeļi. Bet es gribu redzēt, kā ekoloģiskie braucēji teorētiski pareizi izrullēs no otršķirīgās uz galveno. kad pa to iet intensīva satiksme un luksofora nav. Var jau būt, ka aizmugurē visi būs tādi miera mikas un viņš paliks dzīvs:)))

127732. viesis 24.maijs 2004 10:40
0 0 Atbildēt

stumt :D

127737. viesis 24.maijs 2004 10:45
0 0 Atbildēt

Es domaaju, ka vajadzeetu tiem ekobrauceejiem uzstadiit iipasas paziisanas ziimes(tipa 80), lai zin ar ko ir dariisana.

Var jau nedaudz ieekonomeet, tacu ne jau liidz 40%.

Pie tam kaa ir automasiinaam, kuraam degvielas pateerinju nosaka kompis nevis tas cik daudz ir nospiests gaazes pedaalis un apgriezieni.

127738. viesis 24.maijs 2004 10:49
0 0 Atbildēt

Baigi jocīgi, ka tie ekobraucēji supermaxi neiesaka. Tad jau visi 80% sanāktu:)))

127740. viesis 24.maijs 2004 11:03
0 0 Atbildēt

blāviens, tas viss ir reklāmas padirsiens priekš StatOlas !!!

skaidrs, ka nevajag raut 3. robā uz 70 km/h, bet jāt motoru pie

galīgi zemiem apgrieziem ir vēl sliktāk.

no viena grāvja otrā !!!

es labāk tā pa vidu...

127743. viesis 24.maijs 2004 11:24
0 0 Atbildēt

Ekonomija tas ir labi, bet manuprāt tas palielinās korķus uz ceļiem. Nupat atgriezos no Vācijas - tur cilvēki brauc dinamski un precizi - ja zaļais tad gāzē, ja sarkanais tad bremzē. Tādā ikdienas braukšanā ne visi dīzeļi spēj krustojumos turēt līdz :)

Tāpēc neurbināsim degunus pie zaļās gaismas :))

AGA

127744. viesis 24.maijs 2004 11:28
0 0 Atbildēt

Mashiic: tieshaam nevajag 3. robaa raut liidz 70, labaak liidz 155 km/h :)

127745. viesis 24.maijs 2004 11:37
0 0 Atbildēt

Nu ko nu tas statoils ar tādiem vienkāršiem paņēmieniem. Labākais taupīšanas veids ir uz slidena ceļa, braucot no līkumaina kalna mašīnai ar stūres pastiprinātāju izslēgt motoru, ja vēl stūre salēgsies, tad uz degvielas rēķina pie labas apstākļu sagadīšanās ietaupīsiet briesmīgi daudz lielā laika posmā. Tiesa, neizprotamu iemeslu dēļ pieaug citi izdevumi, kā slimnīcas, servisa, CP, bet tam jau ar ekobraukšanu nav nekāda sakara.

127746. viesis 24.maijs 2004 11:40
0 0 Atbildēt

Bet par to slaido braukšanu gan ir taisnība. Redzams - tuvākajā krustā iedegas sarkanais. Braucam uz 60. Izņemot no roba, uz 100m zaudeejam no sava ātruma ļoti maz (viss protams ir atkarīgs no auto masas - mocis krietni ātraak zaudē ātrumu nekā auto). Bet ir taču gudriieki, kas vēl uzgāzē un pēdējā mirklī met pa bremzēm...

127749. viesis 24.maijs 2004 11:51
0 0 Atbildēt

gudrie dirseeji. braukshanas liimenja nekaada (kopa ar iq) un tik gaazee. deelj taadiem kropljiem arii rodas visas taas biistamaas situaacijas kad ar savu 666litru megarulzu grib ieliist un apdziit visus kas kustas zem 60 pa pilseetu.

vot aizbraucam uz igauniju un tur paveerojam kaa cilveeki brauc - vienkaarshi ideaali. nav taadu kas bremzee, nav taadu kas izlec (kaa mums tie suuda kroplji). neenu gadaas pa dazhiem eksemplaariem, bet ne tik daudz kaa pie mums. tur vienkaarshi ir ideaala braukshana.. tad arii saproti ko noziimee "vienota satiksmes pluusma". latvijaa liidz shaadam liimenim veel ljooti taalu.

dzirdeeju vienreiz igaunju radio un tur bija taa ka pa visu igauniju 10 avaarijas dienaa, un es saku vienam pazinjam no igaunijas - a mums 50 riigaa vien taa ir dienas norma. shis noshokeejaas ;)

127750. viesis 24.maijs 2004 11:51
0 0 Atbildēt

vispaar jau ripinaashanaas neitraalajaa nav diezko droshi savietojama ar droshas braukshanas principiem.

www.eulex.msk.ru

127756. viesis 24.maijs 2004 12:11
0 0 Atbildēt

`tie 40% veidojas vienkarsi izvelaties marsrutu 100 km , 60 km nobraucat un 40km nostumjat un te ari ekonomija un ekologija bet vel ekonomiskak sanak ja garam brauc rubesa un panem tauva :))

bet ja nopietni tad ekonomija ir sada apstakli visus tos policistus kas tik streli un zvilne saulite noliktu uz rigas krustojumiem regulet satiksmi nebutu propkas un reala ekonomija veidotos, bet pie mums jau nav ka visur citur mums cela policija ir priekssodisanas nevis lai organizetu satiksmi :(

127760. viesis 24.maijs 2004 12:28
0 0 Atbildēt

Tur jau tas stulbums, ka to ekonomiju vinji panaaca aarpus pilseetas ripinot uz 60 km/h, lai pameegjina taadu ekonomiju dabuut pilseetaa. Nav maaka dabuut mazu pateerinju uz shosejas

127761. viesis 24.maijs 2004 12:50
0 0 Atbildēt

Statola grib uzspiest eko celju tapee lai aizsmeereetu savas diegvielas kvalitaates strauju kritumu. Pazaudeejushi ira kvalitaati. Statolas 98 ultima ruuc taapat kaa 95 euro Liepinjaa.

127762. viesis 24.maijs 2004 12:53
0 0 Atbildēt

koroche,shis "ekocelsh" ir saliidzinaams ar dziivoshanu 1 nedeelju no baltmaizes batona un litra uudens. saderot ar draugiem uz kautko to ar bez probleemaam var izveikt. taa pat kaa aizbraukt uz maskavu ar zhiguli ar aatrumu 50 kmh un teereejot 4l uz 100 km. vai var riskeet ar dzelziem un savu / citu veseliibu un dziiviibaam piekopjot "maxiekocelju"...kaa jau dazhi ekoralliju daliibnieki te staastiija,ekobraukshana un drosha braukshana nav savietojami jeedzieni.savukaart braucot "normaali" seviskju iespeeju ieekonomeet degvielu nav... procentus 10 -15 var dabuut,vairaak-nee...

127793. viesis 24.maijs 2004 13:47
0 0 Atbildēt

mani interese kurs man apmaksas piki par motora remontu ko busu nokavis paris menesu laika ?? :? Vini tiesam doma, ka neviens nemaces sarekinat ka letak ir normali braukt ar normalas (letakas) firmas degu, neka ar vinu S.U.D.U un pec tam $$$ izgazt par motora remotu?? Gribetu redzet kad kads vinus meginas sudzet tiesa par motora nokausanu :D

127862. viesis 24.maijs 2004 14:23
0 0 Atbildēt

Kapec te daudziem liekas, ka pie mums viss ir tik slikti, bet tur..... nezin kur (Igaunija, Eiropa...) zale ir zalaka un debesis zilakas?

A man tapat pilnigi ******* uz to ekobraukshanu, ka braucu tapat ari turpinashu braukt ar savu V6 automatu, blin!

127876. viesis 24.maijs 2004 14:31
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests! Braukšanu ar 5.pārnesumu pie ātruma 50 km/h var tikai mazlitrāžas auto. Lai nemocītu autiņu, es 5.pārnesumu parasti slēdzu pie ātruma 65-70 km/h. Līdz tam viņš naturāli mocās. Un tik dārga degviela kā Statoilā nav nevienā citā tankā. Es tur vairs nepildos!

127882. viesis 24.maijs 2004 14:39
0 0 Atbildēt

Tur jau taa fiicha, ka sho eko celju statoil piedaavaa tikai saviem klientiem :)

127888. viesis 24.maijs 2004 15:05
0 0 Atbildēt

Man vienreiz taksistam bij riktiigs Ekoceljsh - braucot lejaa no vanjshu tilta motoru nafik izrubiija! :)

127896. viesis 24.maijs 2004 16:12
0 0 Atbildēt

Ekoceljs... Muaa haa! Sveetdienas vakaraa uz Tallinas shoses lai kaads pameegjina ekobraukshanu... Nemitiigi sanaak bremzeeties un taisiit uzraavienus deelj traktoriem, fuureem un vienkaaeshi EKOBRAUCEEJIEM...

127897. viesis 24.maijs 2004 16:12
0 0 Atbildēt

40% ietaupiit tas nav nopietni, kaadus desmit veel var ja mieriigaak brauc, kudaa 40%, tad jau pie mashiinas jaaskruuvee bura ...

127900. viesis 24.maijs 2004 16:41
0 0 Atbildēt

Reāli ietaupīt var pagriežot liesāku degvielu, tad arī nevajadzēs mocīt motoru. Motors ir jākauj (augsti apgr.) nevis jāmoka (zemi apgr.)

Man bija skorpītim paštaisīta gāzīte - gāja tā vidēji, bet tērēja tikai 7.5-8 litrus, ielika normālu gāziekārtu, aizgāja 11 litri, toties autiš arī gāja uz priekšu kā pienākas, izrādās, paštaisītais štruns deva pārāk liesu degvielu... bet apdzīt ar tādu bija pagrūti :)

127905. viesis 24.maijs 2004 17:17
0 0 Atbildēt

Ekobraukshana, kaa taada, pilseetaa pie muusu ielu slodzes ir pilniigs sviests, tas ir pat kazai skaidrs.

Experti no RTU teica...:) ...braukshana ar zemiem apgriezieniem :)))

Cien. experti tachu zin, ka katram auto tehn.datos ir rakstiits ar kaadiem apgriezieniem pie kaada aatruma ir jaabrauc.

Kaapeec apzinaati lauzt auto?

Kursh savu auto cienoshs shoferiits varos to pie 50km/h ar piekto robu, lai nedeljaa

ieekonomeetu kaadu litrinju STATOIL degvielas un remontos zaudeetu desmitiem

reizhu vairaak :)) ...tie esot zelta likumi.:) ...tieshaam Profesors!

Runa vareeja buut vienkaarshi par normaalu braukshanu.

127906. viesis 24.maijs 2004 17:19
0 0 Atbildēt

ar liesu degvielu var virzuljus izkauseet vienaa mieraa....ta redzees,cik motoram remonts ar virzulju mainju maxaa, "liesaak " griezeej...

127907. viesis 24.maijs 2004 17:20
0 0 Atbildēt

Es gan pie šitādiem principiem esmu braucis vienmēr. Kaut kā nesapratu, kas te pirdakiem par problēmu. Principā jau ekobraukšana (ko es gan saucu vienkārši par normālu braukšanu) neparedz uzreiz uzsākot braukt slēgt trešajā robā un lēni pukšķināt, bet gan normāli uzvilkt līdz 60 un tad ļurināt uz 5 ātruma. Man patīk, foršāk skan mašīna, ekonomija un zināma izklauide pie stūres garos ceļa posmos, - pētīt uz kompja cik un kā tērē degvielu. Tāpat ekobraukšana neparedz arī vilkšanos uz 80 (kaut gan tiesa, uz tāda ātruma vairākumam mašīnām ir viekonomiskākā).

Visvairāk jau uzjautrina šitā vietējo autobraucēju smadzeņu uzbūve. 90% nezināmu iemeslu dēļ liekas, ka šāda veida braukšana kaut kā apdraudot viņu dzīvīvību :))) Savādāk kā par šizofreniju to nenosauksi. Pie psihologa nemēģinājāt iet? Kā tad tāda braukšana īsti apdraud jūsu dārgo dzīvību? Vēl viena idiņu kategorija "iesaka mēģināt" ekobraukšanu (ķipa, var saprast sūrie karatisti, sitīšot pa seju). Mēģinu jau gadiem, bet kā nav tā nav tie lielie pārmācītāji redzēti :)

127908. viesis 24.maijs 2004 17:22
0 0 Atbildēt

Kāda tur, sūdu, laušana? Palūgšu paskaidrot, kādā īsti veidā mašīna tiek lausta pie zemiem apgriezieniem?

127910. viesis 24.maijs 2004 17:26
0 0 Atbildēt

Biju dzirdējis par "liesāku" degmaisījumu, bet par degvielu vēl ne? Kur tādu var iepirkt? Mok Statoilā? 100% cholesterol free fuel! Tas būtu kruti. Varētu vēl vienu kampaņu lošveidīgajiem uztaisīt:)

127911. viesis 24.maijs 2004 17:27
0 0 Atbildēt

Nu ja tev liekas ka nekas neluzt, tad es tev piedavaju pabraukt ar manu 1,8L V6 uz 50 vai 60 (parasti 3. robs) piektaja roba. redzesim ka tu ar platu smaidu man parlasisi visu motoru un hadeni. :D

Pamegini ielikt kalniniekam aukstakaja parnesuma un pamities uz 10 KMH redzesim ka tev sviedri teces un pedali krakskes! Aspratis... :|

127913. viesis 24.maijs 2004 17:28
0 0 Atbildēt

sorri, augstakaja :D

127914. viesis 24.maijs 2004 17:29
0 0 Atbildēt

Kāda tur, sūdu, laušana?

Ja tiek uzdots taads jautaajums, tad jau nav veerts nemaz staastiit :)

127915. viesis 24.maijs 2004 17:29
0 0 Atbildēt

Laušana tāda, ka darba gaitā dzinējam tiek pieliktas sānslodzes, kas "ļurina" dzinēju un rada vibrācijas. Savukārt pietiekams apgriezienu skaits rada tādu centrbēdzes momentu, kas vibrācijas kompensē un stabilizē.

Visvienkāršāk iedomāties vilciņu, kas ātri griežoties ir stabils kā nazītis, taču zaudējot apgriezienus sāk šūpoties, stripuļot un tricināties. Tas pats ar dzinēju, tikai dzinējam ir krietni lielāka slodze kā vilciņam:)

127916. viesis 24.maijs 2004 17:30
0 0 Atbildēt

bugs: Negvelz muļķības. No fizikas viedokļa apgaismo! Principā man līdzīgs autiņš arī ir. Neko neesmu pārlasījis jau 3 gadus. Bet ja tev tāds šrots, ka jūk ārā pie jebkuras slodzes, ekobraukšana tur nebūs pie vainas :)

127917. viesis 24.maijs 2004 17:30
0 0 Atbildēt

2tupaisviesi: tas ko tu aciimredzot propagandee,nav ekobraukshana. ekobraukshana ir kad ripinoties,teiksim no kalna,vai tilta,motors tiek izrubiits,un tiek ripots,un tajaa briidii,kad aatrums nokriitas liidz noteiktam lielumam,tiek iesleegts. un aatrums ekobraukshanaa ir ekonomiskais - parasti mazaak par 80.

un uzsaakts braukt liidz tiem pat 60 pilseetaa tiek maksimaali pluustoshi un leenu spiezhot gaazi,lai katraa mirklii gaazes pedaalis atrastos poziicijaa,kuraa motora apgriezieni max maz atskjitras no apgriezieniem pie taada pat staavoklja tuxgaitaa - tb tiek dota minimaala slodze dzineejam. utt..koroch,gribi par gudru izlikties - paklusee...

127918. viesis 24.maijs 2004 17:32
0 0 Atbildēt

draco: negvelz muļķības, dauni. Neko tādu pat statoils nav propogandējis (izslēgt motoru no kalna un tml :)))

127919. viesis 24.maijs 2004 17:33
0 0 Atbildēt

40% degvielas var ietaupīt, ja brauc par 40% mazāk. Ja brauc ar sabtransportu, var ietaupīt 100% degvielas, ja vēl ar elektrisko - vides piesarņojums samazinās par 100%. Ja konduktoram uzrāda Fuelmaxu, tad tiek piemērota 5% atlaide biļetēm :).

127920. viesis 24.maijs 2004 17:34
0 0 Atbildēt

viesis 24.05.2004 17:22

Nezinu kā ar mašīnas laušanu, bet dzinēja bendēšana tā toč ir. Dīzelim vēl nekas mazi apgriezieni, tam griezes moments lielāks, taču benzīnniekam (sevišķi mazlitrāžas) strādāt ar, teiksim 1500rpm 5. pārnesumā, kad uz motoru ir vislielākā slodze, bet eļlas spiediens salīdzinoši zems prāta darbs nav. Tas, imho ir skaidrs katram, kurš kaut nedaudz ar galvu draudzējas.

127921. viesis 24.maijs 2004 17:35
0 0 Atbildēt

Hondy: he, protams, tikai tas ir redzams pēc tā, ka mašīna raustās. Pamatā jau pie 60 reti kurš ir tāds draņķis ka sāk pļuk, pļuk, tirināties.

127924. viesis 24.maijs 2004 19:15
0 0 Atbildēt

statoilekobraukshana -uzcelt cenu taa ka visi staigaa kaajaam

127925. viesis 24.maijs 2004 19:19
0 0 Atbildēt

Kad mašīna raustās, tas jau ir galējais variants. Bet ievērojama sānvibrācija bieži ir līdz 2k apgriezienu (atkarībā no mašīnas un modeļa)

Hondy

127930. viesis 24.maijs 2004 22:12
0 0 Atbildēt

fufelis

127952. viesis 25.maijs 2004 8:22
0 0 Atbildēt

@ viesis. Pats negvels mulkibas un neskaties caur roza brillem. ja ari tavs motors vel nav nojucis, tad drtiz vins to izdaris. Slodzes zemajos apriezienos ir daudzkart lielakas neka pie normaliem, tapec nebriniees, ka kada jauka diena motors tev pateiks cau! Tikai tad nenac seit un nesac raudat cik gruta dzive :)

127965. viesis 25.maijs 2004 9:16
0 0 Atbildēt

Kad braucu no rita uz darbu vai pa dienu pa pilsetu tad gan nesanak nekads ekocels jo negribas 30 min vieta masina pavadit 1,5 stundas, bet velu vakaros ja sanak braukt ap 22 vai 23 tad gav var mierigi neetralaja paripinat un pie 65 iemest piektaja robaa:)

Bet pie 50 mana masina pat nelabprat 4 robe nem jo raustaas tad uz 60 gan normali.

128077. viesis 25.maijs 2004 16:47
0 0 Atbildēt

Gudriisi, paradiet man masinu, kuru kads pie zemiem apgriezieniem ir nobeidzis... Es vienmer ta esmu braucis bez jebkadam problemam. Un manam patreizejam auto uz tahometra ir speciali iezimeta (no rupnicas) EKON zona - 1000-2500 rpm (lidz 3000 ar raustitu liniju). Pie tam labakais uzraviens ir 2000-3500 zona.

128093. viesis 25.maijs 2004 20:12
0 0 Atbildēt

Tufta konkrētā. kāpec tieši 40, kāpēc ne 40.02% tie 40% ir no pirksta izsūkti! pieņemsim man autiņam rakstīti 5.7l/100km. pats provēju - ar 95 beņdžu tos 5.7 grūti izspiest. ar 98 var dabūt 5.6. ar 5 robu uz 50 km/h velkot mazāk par 6 litriem nesanāk dabūt - ritīgā ekonomija sanāk braucot uz 80-90

lai tas pac dambis atnāk un parāda kā var izbraukt ar 5.7-40% = 3.42l/100km - ja nu vienīgi pa vējam, no kalna ar izslēgtu motoru

protams līgani braucot mazāk degvielas tērējas - tikai praktiski visa pasaule piekāš šos "feniņu p***sējus" un pat ar 1.1litrīgo dīzelīti no krusta min ritīgi grīdā lai ātrāk izbrauktu krustu un nebūtu sastrēgumu.

129368. viesis 5.jūnijs 2004 1:05
0 0 Atbildēt

staķiks kārtējo reizi izdomā visādas fiškas, lai naivie cilvēki varētu braukt ekonomiskāk, bet lietu degvielu kā līdz šim un taisītu SIA varku

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī?

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti