Anulē Gronholma uzvaru Kipras rallijā 25

 
27.maijs 2004 0:05

Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) komisija trešdien anulēja somu pilota Markusa Gronholma gūto uzvaru pasaules rallija čempionāta posmā Kipras rallijā viņa "Peugeot" mašīnā izmantoto detaļu dēļ.

Tehniskās kontroles komisija pēc agrāk maijā notikušā rallija konstatēja, ka Gronholma "Peugeot" ūdens sūkņa lāpstiņa ir izgatavota no plastmasas. Savukārt viņa konkurenta Sebastjena Lēba "Citroen Xsara" mašīnā, neraugoties uz līdzīgo dzinēju, šī pati detaļa bija no alumīnija.

Diskvalificēja arī piektās vietas ieguvēju somu Hari Rovanperu. Arī viņa "Peugeot" mašīnā bija izmantota no tehniskajos noteikumos neparedzēta materiāla izgatavota lāpstiņa. Lai gan "Peugeot" vadība joprojām apgalvo, ka lāpstiņu materiāls nedeva nekādas priekšrocības, komanda FIA lēmumu nepārsūdzēs.

Gronholms Kipras rallijā apsteidza tuvāko sekotāju Lēbu un izvirzījās vadībā pasaules čempionāta kopvērtējumā. Taču pēc "Peugeot" rezultātu anulēšanas Lēbs kļuva par Kipras rallija uzvarētāju un atguva līdera pozīcijas kopvērtējumā. Lēbam ir 35 punkti, bet par punktu no viņa atpaliek igaunis Marko Martins ("Ford").

PARĪZE, MAI 26, BNS/REUTERS

 
Visi komentāri
 
128314. viesis 27.maijs 2004 0:24
0 0 Atbildēt

Martins reaali pacelaaas!!OK!

128319. viesis 27.maijs 2004 7:52
0 0 Atbildēt

blaa ... psc! pieseejaas par laapstinjas materiaalu :))

reaal ireeku parauj ! :)

128320. viesis 27.maijs 2004 8:10
0 0 Atbildēt

Sviests jau konkreetaakais!

128322. viesis 27.maijs 2004 8:19
0 0 Atbildēt

Protams ka formals sviests.

~ 90 gadu Eiropas Č autokrosā, pēc konkurentu labveliga ieteikuma, vienu vīriņu diskābelēja par pāris mm plānāku aizmugurējo stiklu. FIA paliek FIA

128323. viesis 27.maijs 2004 8:42
0 0 Atbildēt

Nu jaa toreiz par to stiklu bija iesniegts protests. Nu ko dariit - teh. noteikumiem tok neatbilst - diskaabelis.

Bet te???

128324. viesis 27.maijs 2004 8:48
0 0 Atbildēt

Yes :)

128326. viesis 27.maijs 2004 8:57
0 0 Atbildēt

labi, ka veel nepiekasiijaas par to, ka piemeeram gronholmam nebija rokaam nagi nogriezti un bija par 1mm garaaki nekaa Lēbam :)

128328. viesis 27.maijs 2004 9:08
0 0 Atbildēt

Ne jau nu tāpat vien viņi izmantoja plastmasas lāpstiņas sūknim! Tajā līmenī kur viņi brauc inžinieriem ir jāzin ko viņi dara! Jāizmanto ir standarta sūkņi, un standarta sūkņiem lāpstiņas ir alumīnija! Pegija inžinieri gribēja kaut ko samuhļīt un iekrita. Paši vien vainīgi...

128329. viesis 27.maijs 2004 9:10
0 0 Atbildēt

Peugeot Sport was forced to admit to the Cyprus Rally stewards that the water pumps fitted to the works 307s were neither standard nor available as spares for the homologated version of the XU7 engine from Peugeot dealers.

The rally cars’ pumps used plastic rather than brass impellors. Plastic impellors are fitted and supplied to Peugeot by two manufacturers. In one case, the diameter is 68.7 millimetres, in the other 69 mm. The rally cars’ impellors were 60 mm in diameter.

Team manager Nicola Gullino and chief engineer Michel Nandan conceded that the documents they had produced were neither a maintenance booklet nor a spare parts catalogue. It is believed that the pump is used in a standard two-litre Peugeot engine.

Iekrita džekiņi!

128330. viesis 27.maijs 2004 9:11
0 0 Atbildēt

nu teoreetiski jau jaa - ja taas plastmasas laapstinjas ir vieglaakas par alumiinija laapstinjaam, tad atshkjiriiba teoreetiski ir, jo mainiit vieglaakas detaljas kustiibas aatrumu ir attieciigi vieglaak :)

128331. viesis 27.maijs 2004 9:21
0 0 Atbildēt

Tas tomeer nozeelojami, ka komanda meegina ar saadiem liidzekliem muhliities, riskeejot ar punktiem, rezultaatu, prestizu. Nu negribas kaut kaa ticeet, ka tas taa netiisaam gadiijaas, gan jau katrs tur zin no kaada materiaala, kaada izmeera detalas driikst lietot. Nav jau beernudaarzs, bet miljonu $$ bizness.

128332. viesis 27.maijs 2004 9:22
0 0 Atbildēt

Nākošreiz kādu nodikvalificēs par pumpu uz dibena,jo ar tādu extru esot vieglāk pedāļus spaidīt :)

128334. viesis 27.maijs 2004 9:32
0 0 Atbildēt

viesis 27.05.2004 09:08

BMW origin ir plastmasas lāpstiņas...

128340. viesis 27.maijs 2004 10:22
0 0 Atbildēt

Tāpēc jau BMW tur nepielaiž:)

128351. viesis 27.maijs 2004 10:46
0 0 Atbildēt

deksters 27.05.2004 09:32

Nu jā, bet es jau runāju par standarta 307 pegiju ar XU7 motoru, kuras standarta sūknim ir alumīnija lāpstiņas... :)

128380. viesis 27.maijs 2004 11:26
0 0 Atbildēt

njaa, noteikumi paliek noteikumi! leebs rulzz :)

128381. viesis 27.maijs 2004 11:27
0 0 Atbildēt

Un par cik % tas joks palielina jaudu? Shuabos ka pus% tur sanāktu!

128391. viesis 27.maijs 2004 11:37
0 0 Atbildēt

A kam tagad viegli! Likumi ir un paliek likumi! :D

128404. viesis 27.maijs 2004 12:03
0 0 Atbildēt

Kri 27.05.2004 11:27

:))) Nu gan pateici. Ne jau viss mašīnā kalpo jaudas palielināšanai! :))) Kirpras rallijs ir vislīkumainākais un vislēnākais čempī! Tas viss kopā ar karsto laiku padara mašīnu dzesēšanu ļoti svarīgu! Acīmredzot inžinieri izrēķināja, ka standarta ūknis var nepavilkt slodzi un gribēja nodrošināties. Bet "ņje tut ta bilo"... :)))))

128440. viesis 27.maijs 2004 13:38
0 0 Atbildēt

tagad skaidrs!

128446. viesis 27.maijs 2004 14:02
0 0 Atbildēt

Testos Peugeotiem bij probzz ar dzeseeshanu...Plastmasa vareetu liidzeet ciinjaa ar kavitaaciju, bet 60 mm diametrs 69 vietaa ir vispaar pesec. Par to jebkuraa gadiijumaa ir DQ.

A tamaa autokrosaa plaanaaki stikli saanos/pakaljaa bija francuuzim ar 205T16 un protestu iesniedza paziistamais skandaleetaajs Rolfs Folands (Volland) - vinjsh ta zinaaja, ka T16 ir homologjeets ar 3 mm biezaam plastmasaam, a primaarie (tolaik) bija speciaalie autokrosa noteikumi Diviizijai 1...Pats toreiz straadaaju TK, formaali tika pienjemts leemums DQ, bet stewardi to neapstiprinaaja, FIA tika nosuutiita apelaacija un taa pienjeema leemumu DQ atcelt, vienlaikus izmainot noteikumus - tajos vienkaarshi bija pretruna uz ko mees savukaart veestulee no LAF noraadiijaam.

128458. viesis 27.maijs 2004 15:57
0 0 Atbildēt

Stulbi ka taa ...

Gronholms forshs dzhex!

labi vismaz ka Loebs otrais ...

128512. viesis 28.maijs 2004 8:40
0 0 Atbildēt

-> Kolenval, kas ir kavitaacija?

128513. viesis 28.maijs 2004 8:57
0 0 Atbildēt

Kavitācija ir tad kad šķidrumā esošie gaisa burbulīši pie lieliem spiedieniem vai plūsmas ātrumoem sāk bojāt detaļas (izgraužot tajās bedrītes).

Kaut kas tipa tā...

128521. viesis 28.maijs 2004 10:41
0 0 Atbildēt

INC, pareizi buutiibaa, vieniigi shis process intensiivi saakas tad, kad shkjidrums saak atrauties no (piemeeram suuknja rotora laapstinjaam) detaljas virsmas. Veidojas sho burbuliishu slaanis, kursh strauji samazina suukneeshanas efektivitaati. Risina shos jautaajumus ar detalju materiaaliem, formaam un shkjidrumu sastaaviem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti