Prius hibrīds - «Gada dzinējs 2004» 21

31.maijs 2004 13:53

Jaunās Toyota Prius hibrīda sistēma ir guvusi izcilus panākumus konkursā par 2004. gada labākā dzinēja titulu. Šī hibrīda sistēma ir uzvarējusi 3 dažādās kategorijās un ieguvusi galveno balvu “Gada dzinējs 2004”, un tas nozīmē vairāk balvu vienā gadā nekā citām dzinēja sistēmām ir piešķirts jebkad iepriekš.

Toyota Hybrid Synergy Drive dzinēja sistēma saņem 4 dažādas godalgas

· Gada dzinējs 2004
· Labākais jaunais dzinējs
· Mazākais degvielas patēriņš
· Labākais dzinējs 1,4 – 1,8 litru dzinēju kategorijā

Vispirms sistēmai Hybrid Synergy Drive tika piešķirta pirmā vieta dzinēja apjoma kategorijā. Pēc tam Toyota Prius izcilā degvielas ekonomija (4,3 l/100 km EC režīmā) nodrošināja pirmo vietu kategorijā “Mazākais degvielas patēriņš”. Turklāt, Prius dzinējs tika atzīts par labāko tirgū pieejamo dzinēju pēdējo 12 mēnešu laikā (no 2003. gada jūnija līdz 2004. gada maijam).

Pēc tam Prius sacentās ar 8 pārējo kategoriju uzvarētājiem par galveno starptautisko godalgu Gada dzinējs 2004 un uzvarēja, ievērojami apsteidzot otrās vietas ieguvēju. Turklāt, Toyota Prius šajā konkurencē tika piešķirts visu laiku lielākais punktu skaits, proti, 380.

Galveno godalgu Engine Expo 2004 laikā Vācijas pilsētā Štutgartē šodien pasniedza Toyota Motor Corporation dzinēju izstrādes grupas vecākais ģenerāldirektors Takehisa Jaegaši.

“Šīs nozīmīgās godalgas ir vēl viena atzinība Toyota tehnoloģijai Hybrid Synergy Drive. Tās mums ir milzīgs stimuls, lai turpinātu izstrādāt vēl ekonomiskākas un ekoloģiski tīrākas dzinēju sistēmas,” teica Dr. Jaegaši.

Jaunās Toyota Prius hibrīda sistēma ir pirmā sistēma, kura ir izstrādāta, izmantojot tehnoloģiju Hybrid Synergy Drive, kuras pamatā ir vienmērīgs līdzsvars starp ekoloģiskumu un brauktprieku.

prius2.jpg

Par godalgām

Starptautiskās godalgas “Gada dzinējs” tiek pasniegtas kopš 1999. gada, un šīs pasniegšanas mērķis ir izteikt atzinību labākajiem visas pasaules tirgos pieejamajiem dzinējiem. Konkursā varēja piedalīties jebkurš masveidā ražotais dzinējs, ar kuru ir aprīkotas masveidā ražotas automašīnas, kuras vairāk nekā vienā valstī ir nopērkamas 2004. 26. maijā.

Žūrijā ir 56 labi pazīstami žurnālisti no 24 valstīm piecos kontinentos.

Līdztekus starptautiskajai godalgai “Gada dzinējs” tika izveidotas 11 citas kategorijas, lai īpaši izceltu dzinējus pēc apjoma, degvielas patēriņa un veikstpējas. Papildus tam tiek noteikts labākais attiecīgajā gadā izlaistais dzinējs.

Jaunā Toyota Prius šobrīd

Prius pirmo reizi parādījās Japānā, bet pēc tam 2003. gadā ASV. Kopš tā laika Prius plānveidīgi nonāk dažādos tirgos visā Eiropā.

2004. gada pirmajos mēnešos Toyota visā pasaulē ir pārdevusi vairāk nekā 37 000 Prius automašīnu. Eiropā tajā pašā periodā tika pārdotas vairāk nekā 2 500 automašīnas, un tas ir ļoti pozitīvs rādītājs, salīdzinot ar sākotnējo izvirzīto mērķi 5 000 automašīnu gadā.

Kopš izlaišanas brīža jaunā Toyota Prius jau ir saņēmusi vairākas nozīmīgas godalgas:

-         2004 North American Car of the Year (ASV un Kanāda)

-         Motor Trend 2004 Car of the Year godalga, kuru piešķir atzītākie ASV autožurnāli)

-         Best Engineered Vehicle 2004 (Vislabākā konstrukcija), kuru piešķir SAE Automotive Engineering International (ASV)

-         Family Car of the Year 2004 (Gada labākā ģimenes automašīna), kuru piešķir Top Gear (Apvienotā Karaliste)

-         Best Car Gasoline Category (Labākā automašīna ar benzīna dzinēju), ADEME CO2 indekss (Francija)

-         Eco Car of the Year (Gada ekoloģiskākā automašīna), kuru piešķir Fleet Excellence Awards (Apvienotā Karaliste)

-         1. vieta konkursā ÖKO-TREND Auto-Umwelt_Rankings (Vācijas vides indekss)

-         Uzvarētāja 2004. gada ADAC testā EcoTest ar mazāko kaitīgo izmešu daudzumu izplūdes gāzēs (Vācija)

-         Most Eco-friendly Car (Videi draudzīgākā automašīna), kuru piešķir EcoMobiListe (Šveice)

 
Visi komentāri
 
128702. viesis 31.maijs 2004 14:39
0 0 Atbildēt

jaa kaada bildiite dereeja. citaadaak no raksta jeegas nav, ja nezini pa ko rakstiits. man teiksim tas prius neko neizteica liidz apskatiiju Kvatrekla ieliktaas bildes :) toch hibriids!

128711. viesis 31.maijs 2004 15:08
0 0 Atbildēt

Kāds ir darbības princips , cik zirgi?

128712. viesis 31.maijs 2004 15:10
0 0 Atbildēt

hibrīds, jo ir benzīna un elektromotors ar akumulatoru. bremze'jot pilsētas apstākļos nevis silda bremžu klučus bet lādē akumulatoru. l

128714. viesis 31.maijs 2004 15:10
0 0 Atbildēt

google.com- Toyota Prius

128715. viesis 31.maijs 2004 15:13
0 0 Atbildēt

AHA driiz Muusu miljaa valdiiba uzliks nodokli hibriidajam transportam :) un buus jums jamaksaa liels nodoklis par shitaadiem briinumiem :) nu nevar tachu pieljaut ka kaads braukaas pa sviestmaizi !

128722. viesis 31.maijs 2004 15:31
0 0 Atbildēt

Ja veel nevis uz bezina, bet uz gaazes ietu, pavisam kruta buutu!

128742. viesis 31.maijs 2004 17:04
0 0 Atbildēt

Vai Latvijaa arii kaads ir jau sho briinumu iegaadaajies ?

128745. viesis 31.maijs 2004 17:22
0 0 Atbildēt

Vareeja jau aprakstiit darbiibas principu tam hibriidam :)

128752. viesis 31.maijs 2004 18:07
0 0 Atbildēt

nu man kaa iAuto lasiitaajam tomeer vairaak intereseetu shii motora darbiibas principi, priekshrociibas, truukumi utt ... nevis kaut kaadas godalgas ....

mosh tai mashiinai ir 2 bremzhu pedaalji? (taa kaa trolejbusam) :)

128776. viesis 31.maijs 2004 22:07
0 0 Atbildēt

Apraksts un darbiibas princips bija aprakstiits vienaa no DIENAS AUTO pielikumiem.Vispaar interesants autinjs,kaa tikai buus ar to akja uzlaadeesanu muusu apstaaklos?

128781. viesis 31.maijs 2004 22:27
0 0 Atbildēt

interesanti kādas ir elektrības patēriņa izmaksas salīdzinot ar

degvielas patēriņa izmaksām šim autiņam ????

izklausās jau skaisti, bet kad pienāks rēķins no Latvenergo....

128794. viesis 1.jūnijs 2004 9:16
0 0 Atbildēt

pie tam... www.toyota.com staasta par Higlanderi hibriidu ar 3.3 motoru kas iznāks nākamgad.... 270 zs... vot tas būs dampis! :)

128798. viesis 1.jūnijs 2004 9:20
0 0 Atbildēt

Mashiic - kaads te sakars ar Latvenergo? Imho, baterijas tiek uzlādētas ar benzīnmotora palīdzību.

viesis 15:08

zirgspēki:

77/5000 benzīnmotoram + 68/1200-1540 elektromotoram. 'Bez tam elektromotoram 0-1200 apgriezienos ir 400 Nm griezes moments. Laikam šos arī reizē var darbināt, bet 100 km/h pēc specifikācijas dabū 10,9 sekundēs. Sanāk apmēram tāda pati dinamika kā 1,6l benzīnniekam, tikai vidējais patēriņš par pāris litriem mazāks. Reāls ieguvums esot sastrēgumos, kur Prius degvielas patēriņš ir diezgan smieklīgs.

kuka - ir, es redzēju uz ielas ar parastajiem numuriem.

128799. viesis 1.jūnijs 2004 9:22
0 0 Atbildēt

princips ir taads, ka bremzeejot enerģija nevis uzsilda bremžu diskus, bet gan darbina ģenerātoru, kas pie starta palīdz motoram uzssākt... viss ģeniālais ir vienkāršs :)

128806. viesis 1.jūnijs 2004 9:41
0 0 Atbildēt

Vigants

Precīzāk - viegli bremzējot, tiek lādētas baterijas; bremzējot straujāk, tiek iesaistītas hidrauliskās bremzes. Tādēļ ar Prius ir sevišķi izdevīgi bremzēt laicīgi un viemērīgi. Bet, kā jau teicu, baterijas netiek lādētas ar bremzēm vien, bet ar benzīnmotoru arī. Braucot abi dzinēji darbojas reizē, bet samazinot ātrumu benzīnmotors atslēdzas.

128824. viesis 1.jūnijs 2004 9:54
0 0 Atbildēt

Princips: Benzīna motors nekad tā pat vien negriežās. Ja nav pienācīgas slodzes, (stāvēšana, mazs ātrums, ātruma samazināšana) tad tikai ar elektrību.

128836. viesis 1.jūnijs 2004 10:32
0 0 Atbildēt

Nu nezinu, kādi Toyota modeļi iznāks drīzumā, bet krievu žurnālā bi aprakstīts Toyota kupeja hibrīds ar V6 - tas bi labs un vidējais degvielas patēriņš arī smieklīgs. Tā ka iestrādnes šiem ir un ir arī plāni Lexusus aprīkot ar neknapām hibrīdinstalācijām.

128851. viesis 1.jūnijs 2004 11:15
0 0 Atbildēt
128904. viesis 1.jūnijs 2004 16:06
0 0 Atbildēt

2 Qued:

Šitas pac. Izskatās diezgan reāls un ražošanai tuvs.

130388. viesis 15.jūnijs 2004 14:04
0 0 Atbildēt

Jauki, ka 4.x L/100km, bet ieguvumu neredzu nekaadu. Pats auto pie mums maksaa Ls 20'000. Kur te izdeviigums? Kur te var ietaupiit? :) Vieniigi kaads ekofans var taadu pirkt ar apzinju, ka piesaarnjojums ir mazaaks.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 2

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 6

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk