Aicina atjaunot Latvijas Autoceļu fondu 12

 
1.jūnijs 2004 11:09

Ministru prezidenta biedrs un satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers jau tuvākajā laikā valdībā iecerējis iesniegt projektu par Latvijas Autoceļu fonda atjaunošanu un jaunas a/s "Latvijas valsts ceļi" izveidošanu uz "Latvijas autoceļu direkcijas" bāzes.

Šlesers otrdien žurnālistiem pēc koalīcijas padomes sēdes asi kritizēja iepriekšējās valdības pieņemto lēmumu likvidēt Autoceļu fondu, kas, pēc viņa teiktā, pilnīgi sagrāvis iespējas uzlabot Latvijas ceļus, jo finansējums ceļu remontam nepieaug, taču inflācija gan.

Šlesers uzsvēra, ka īpaši pēc degvielas cenu kāpuma, ko izraisīja degvielas akcīzes nodokļa paaugstināšana, fondā ieplūstu krietni vairāk naudas un autovadītāji tieši izjustu uzlabojumus uz ceļiem.

Šlesers arī pauda pārliecību, ka uz pašreizējās Latvijas Autoceļu direkcijas bāzes jāizveido jauna a/s "Latvijas valsts ceļi", kas koordinētu līdzekļu izmantošanu un arī rīkotos ar tiem, lai panāktu, ka remontē visus autoceļus gan nomalēs, gan pie lielajām pilsētām.

"Ja šādi soļi netiks sperti, šajā jomā iestāsies krahs, savukārt, ja šie plāni tiks īstenoti tuvāko triju līdz piecu gadu laikā, ikviens Latvijas iedzīvotājs izjutīs un redzēs, ka Latvijas ceļi ar katru gadu kļūst labāki," sacīja Šlesers.

Jau vēstīts, ka visi valsts speciālie budžeti, izņemot sociālo, no šā gada ir likvidēti un nauda tiek pārdalīta caur Latvijas pamatbudžetu. Pret Latvijas Autoceļu fonda likvidēšanu speciālisti iestājās arī agrāk, argumentējot, ka ceļiem nebūs iespējams piesaistīt papildu līdzekļus. Savukārt Finanšu ministrija uzsvēra, ka daudzo speciālo budžetu, tostarp Autoceļu fonda, likvidēšana ļaus daudz pārskatāmāk izmantot finanšu līdzekļus. Savulaik autoceļu fonda iekļaušanu pamatbudžetā par pamatotu atzina arī Valsts kontrole, kurai sūdzējās autoceļu speciālisti. 

Latvijas Autoceļu fondā tika ieskaitīti 60% no akcīzes nodokļa ieņēmumiem par degvielu, kā arī transportlīdzekļu ikgadējā nodeva. Naudu no fonda tērēja ceļu remontiem un uzturēšanas darbiem, kā arī piešķīra dotācijas pašvaldībām un sabiedriskā transporta pārvadājumiem lauku reģionos.

Savukārt "Latvijas autoceļu direkcija" koordinē ar valsts ceļu apsaimniekošanu saistītus jautājumus, bet ar ceļu remontdarbiem un uzturēšanu nodarbojas četras valsts akciju sabiedrības -  "Centrālā reģiona ceļi", "Vidzemes ceļi", "Latgales ceļi" un "Kurzemes ceļi".

RĪGA, JUN 01, BNS

 
Visi komentāri
 
128852. viesis 1.jūnijs 2004 11:15
0 0 Atbildēt

Pareizi, jaunu akciju sabiedrību vajag dibināt :) Kā zināms, valsts akciju sabiedrības ir pats labākais veids, kā valsts līdzekļus atstāt pilnīgi nekontrolējamus, malači, ar atrotītām pierdurknēm raujās "kristieši":)

128853. viesis 1.jūnijs 2004 11:17
0 0 Atbildēt

Pareizi! Savaadaak driiz pa lielu lielu bedri brauksim :)

128855. viesis 1.jūnijs 2004 11:23
0 0 Atbildēt

Šlesers gatavo sev jaunu sili no kuras baroties. Nu toč saeimas tuvuma visi paliek par mega maitām.

-------

vz

128862. viesis 1.jūnijs 2004 11:44
0 0 Atbildēt

Kāpēc tikai 60%?

128864. viesis 1.jūnijs 2004 11:53
0 0 Atbildēt

Shlose taisaas savu biznesu attiistiit arii autocelju buuvnieciibaa... ;D A ko - normaala fishka - ES fondi + Autocelju fondi... ;DDDD

128878. viesis 1.jūnijs 2004 12:57
0 0 Atbildēt

Piedodiet biedri, bet arī šajā lietā es esmu pilnībā zaudējis cerības. Maksājumi ceļa uzturēšanai nav samazinājušies, bet būtiski nekas nav mainījies. Es joprojām braucu pa galvaspilsētas centru un klabinu zobus. Izbraukumi ar auto mani joprojām nepriecē, jo tad ir jonobrauc no galvenajām šosejām un brutāli jālauž auto. Man, kā nodokļu maksātājam neinteresē, kāds ir nosaukums tai kastītei, kurā sabirst mana naudiņa, mani interesē rezultāts.

128898. viesis 1.jūnijs 2004 15:21
0 0 Atbildēt

2kvatreklis: aizbrauc uz juurmalu - redzeesi rezultaatu :)) lepnas un krutas savrupmaajas tiek celtas,taa ka vari buut mieriigs par savas naudinjas likteni - taa ir droshaas rokaas :))))

128900. viesis 1.jūnijs 2004 15:37
0 0 Atbildēt

Mosh es esmu stulbs- bet ar ko atskirsies ka vai nu ir speciaals budzjets kuraa paarskaita 60% no kopeejaa budzetaa ienaakushaas akciizes nodoklja + cita, no taa ka vienkaarshi 60% no akciizes ienjeemumiem tiek paredzeeti celja remontam??? Budzeta ieneemumi taksh no taa nemainaas. Toties ticu ka administratiivaa zinjaa naak dazhaadi paarraudziitaaji un kontroleetaaji kuriem taa vien izskaataas gribeetos kaut ko padaliit un paardaliit.

128914. viesis 1.jūnijs 2004 16:51
0 0 Atbildēt

dirseejs tas shlesers, gan jau ka tas ir tikai kaarteejais netiirais plaans kaa ieguut paaris miljonus $$$

128915. viesis 1.jūnijs 2004 16:53
0 0 Atbildēt

blja driiz chista laikam buus jaataisa kautaakda celju blokjeesana un sazin veel kas savaadaj driiz brauksim pa lauku celjiem

128933. viesis 1.jūnijs 2004 20:48
0 0 Atbildēt

Kā viņi visi jau zajebaļi...

128940. viesis 1.jūnijs 2004 23:56
0 0 Atbildēt

Kaspersky

Pārāk mīksti teikts...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti