Ministru prezidenta biedrs un satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers jau tuvākajā laikā valdībā iecerējis iesniegt projektu par Latvijas Autoceļu fonda atjaunošanu un jaunas a/s "Latvijas valsts ceļi" izveidošanu uz "Latvijas autoceļu direkcijas" bāzes.
Šlesers otrdien žurnālistiem pēc koalīcijas padomes sēdes asi kritizēja iepriekšējās valdības pieņemto lēmumu likvidēt Autoceļu fondu, kas, pēc viņa teiktā, pilnīgi sagrāvis iespējas uzlabot Latvijas ceļus, jo finansējums ceļu remontam nepieaug, taču inflācija gan.
Šlesers uzsvēra, ka īpaši pēc degvielas cenu kāpuma, ko izraisīja degvielas akcīzes nodokļa paaugstināšana, fondā ieplūstu krietni vairāk naudas un autovadītāji tieši izjustu uzlabojumus uz ceļiem.
Šlesers arī pauda pārliecību, ka uz pašreizējās Latvijas Autoceļu direkcijas bāzes jāizveido jauna a/s "Latvijas valsts ceļi", kas koordinētu līdzekļu izmantošanu un arī rīkotos ar tiem, lai panāktu, ka remontē visus autoceļus gan nomalēs, gan pie lielajām pilsētām.
"Ja šādi soļi netiks sperti, šajā jomā iestāsies krahs, savukārt, ja šie plāni tiks īstenoti tuvāko triju līdz piecu gadu laikā, ikviens Latvijas iedzīvotājs izjutīs un redzēs, ka Latvijas ceļi ar katru gadu kļūst labāki," sacīja Šlesers.
Jau vēstīts, ka visi valsts speciālie budžeti, izņemot sociālo, no šā gada ir likvidēti un nauda tiek pārdalīta caur Latvijas pamatbudžetu. Pret Latvijas Autoceļu fonda likvidēšanu speciālisti iestājās arī agrāk, argumentējot, ka ceļiem nebūs iespējams piesaistīt papildu līdzekļus. Savukārt Finanšu ministrija uzsvēra, ka daudzo speciālo budžetu, tostarp Autoceļu fonda, likvidēšana ļaus daudz pārskatāmāk izmantot finanšu līdzekļus. Savulaik autoceļu fonda iekļaušanu pamatbudžetā par pamatotu atzina arī Valsts kontrole, kurai sūdzējās autoceļu speciālisti.
Latvijas Autoceļu fondā tika ieskaitīti 60% no akcīzes nodokļa ieņēmumiem par degvielu, kā arī transportlīdzekļu ikgadējā nodeva. Naudu no fonda tērēja ceļu remontiem un uzturēšanas darbiem, kā arī piešķīra dotācijas pašvaldībām un sabiedriskā transporta pārvadājumiem lauku reģionos.
Savukārt "Latvijas autoceļu direkcija" koordinē ar valsts ceļu apsaimniekošanu saistītus jautājumus, bet ar ceļu remontdarbiem un uzturēšanu nodarbojas četras valsts akciju sabiedrības - "Centrālā reģiona ceļi", "Vidzemes ceļi", "Latgales ceļi" un "Kurzemes ceļi".
RĪGA, JUN 01, BNS
Pareizi, jaunu akciju sabiedrību vajag dibināt :) Kā zināms, valsts akciju sabiedrības ir pats labākais veids, kā valsts līdzekļus atstāt pilnīgi nekontrolējamus, malači, ar atrotītām pierdurknēm raujās "kristieši":)