Šajās brīvdienās Liepājā notika iAuto rallija kausa III posms. Pasākumā piedalījās 25 ekipāžas, finišēja 20. Tas gan nenozīmē, ka 5 nespēja to veikt - citiem nebija iespējas piedalīties arī svētdien.
Kā jau ziņojām, šis bija plānots kā divu dienu pasākums. Patiesībā - trīs dienu. Sākums - piektdienas vakars, uz kuru ieradās tie, kas vēlējās kopīgi atzīmēt iAuto 3 gadu jubileju, nopērties pirtī un vienkārši atpūsties.
Sestdienas rīts. Reģistrācija, tehniskā komisija. Daži dalībnieki tika brīdināti par ne īpaši drošām riepām, jo jābrauc pa grants ceļiem. Dalībnieku sapulcē tika pastāstīts plāns un sacensības varēja sākties. Startēja 25 auto. Maršrutā tika iekļauti leģendārie Vecpils un Tebras dopi. Šoreiz gan nebija jābrauc ar maksimālo ātrumu, bet gan jāietur noteiktais režīms - vidējais ātrums no 54 līdz 69 km/h. Tā kā pavisam nesen vēl redzējām "pie ķirša" auto uz jumta, prāts nebija īsti drošs, ka viss beigsies bez problēmām, jo vidējais ātrums nebija īsti mazs. Tomēr viss notika, kā plānots. Visi dalībnieki pēc leģendas brauciena atgriezās bez būtiskiem bojājumiem. Nepaveicās vienai ekipāžai, kuras mašīnai beidzās ģeneratora siksna - tā sarunāja citu ekipāžu, kas aizvilks auto līdz bāzei. Aizvilka, bet četri lukturi "neizturēja" ripošanu astē - pa grants ceļiem.Rallija kausa III posma foto galerija ir apskatāma šeit»»
Pēc leģendas sekoja "obligātais pasākums" - lašu zupa. Visiem bija iespēja nogaršot uz vietas lielā katlā vārītu lašu zupu. Vēl bijām noorganizējuši arī svaigi kūpinātas butes. Izskatījās, ka zivis pāri nepalika.
Tuvojās vakars. Dalībnieku sapulce, visiem tika izdalītas orientēšanās posma kartes. Šoreiz tās bija 1:50000 PSRS ģenerālštāba kartes, kurās bija atzīmētas gandrīz visas stigas, bet nebija iezīmēti nesen radīti meža ceļi. Tas dalībniekiem radīja problēmas. Kaut arī visi 20 OZ punkti tika likti ar standarta Audi 80, pārbaudīti ar standarta Ford Escort un noņemti ar standarta Fiat 126, daudzi pamanījās izvēlēties tādus ceļus un maršrutus, kas beidzās ar "iesēšanos", vilkšanu kā arī palīgā saucieniem...
Lai orientēšanās neliktos pa vieglu, tieši pēc stundas dalībniekiem vajadzēja ierasties KP22, kurā tika izsniegta vēl viena karte. Šoreiz nācās 2 punktus atrast, pārvietojoties ar kājām. Esot uz vietas, novērojām izmisumu to dalībnieku acīs, kuriem vienu vai abus punktus tomēr atrast neizdevās. Daudz laika šeit tērēt arī nebija izdevīgi. Dalībnieki devās atpakaļ - mežā. OZ punkti tika novietoti tā, lai "pa taisno" tos nevarētu savākt. Uz to iekrita daudz jauno dalībnieku, kas savus maršrutus bija izplānojuši "pa taisno". Vēl "iekrita" tie, kas stigas apzīmējumu bija sajaukuši ar elektrolīniju un pa to mēģināja iebraukt mežā... Viss beidzās ar dažiem līdz acīm iestigušiem, kuri ar Resque Car vai citu dalībnieku palīdzību tomēr bāzē atgriezās.Rezultāti jāmeklē šeit »»
Īpašs paldies firmai "SALDO ZS", kas piešķīra mums vienu auto (mazuli) FIAT126. Starp citu, šos auto var iznomāt par 1,99Ls dienā! Informācija:
Mums atrodoties OZ finišā, nācās dzirdēt pirmās emocijas - sašutumu (un pat rupjības) par smago posmu. Daudzi izteica aizdomas, ka mēs esot "pārcentušies" un likuši braukt tur, kur jābrauc ar džipiem. Nē, tā mēs gan nebijām domājuši! Padomājiet loģiski - gandrīz visus punktus atrada un bez problēmām atgriezās visiem zināmais VW Passat. Tātad - varēja. Arī visi OZ punkti tika "novākti" pusotras stundas laikā ar Fiat 126!!! Šoreiz gan OZ posmā tika iekļauta arī "zapadla" - kontrolpunkti, kas nebija jāatzīmē. Tie atradās ļoti labi redzamās vietās, bet uz kartes neapzīmētās vietās. Sapulcē tika teikts - pārzīmējam tikai tos, kurus meklējam. Tos kontrolpunktus, ar miroņgalvu un čupu meklēt nevajadzēja. Tomēr daudzi uz to "uzrāvās"...
mob.t. 6550505.
Pēc dažu stundu atpūtas bija paredzēts noslēdzošais posms. Sākumā bijām plānojuši mainīt stūrmaņus, bet paskatoties uz dalībnieku izmocītajām un par OZ posmu niknajām sejām, nolēmām to nedarīt un PS kļuva par normālu regularitātes posmu. Kā jau ierasts, maršruts veca caur bijušo armijas karabāzi. Tomēr mūsu dalībnieku profesionalitāte ir acīmredzama - kļūdījās tikai daži.Aicinām ierasties visus iAuto rallija kausa III posma dalībniekus un izteikt arī savu viedokli - tas palīdzēs mums rīkot nākošos posmus!
Sacensību noslēgumā nācās uzklausīt daudzu dalībnieku pārdomas par OZ posma grūtību. Dāmas un kungi - tas nebija domāts apzināti! Sapulcē tika teikts: nevarat izbraukt, brauciet atpakaļ, meklējiet citus punktus!
Ceru, ka auto tomēr ļoti salauzti netika un tiksimies nākošajā posmā 31.jūlijā!
Un galvenais - visi tiek laipni aicināti uz EUROSTOP restorānu trešdien plkst. 19:00, kur notiks uzvarētāju apbalvošana un diskusijas par šo un nākošiem posmiem.
Paldies mūsu sponsoriem, bez kuriem šis rallijs nebūtu iespējams: Digitālās Drukas Centram (DDC), TSC AUTO un REKLĀMAS CENTRAM.
iAuto rallija kausa direktors
varētu tomēr ielikt kādu ātrumposmu pa stadionu vai lauku vai kādu citu slēgtu parku