CP šefs: «Dodiet ceļu operatīvajam transportam!» 33

 
7.jūnijs 2004 0:00

Ceļu policijas pārvaldes (CPP) priekšnieks Visvaldis Puķīte uzskata, ka autovadītājiem, kuri nedod ceļu ātrajai palīdzībai un citiem operatīvajiem transporta līdzekļiem ar ieslēgtām bākugunīm un skaņām, būtu jāatņem šofera tiesības jau pēc pirmā šāda pārkāpuma.

Viņš aģentūrai BNS uzsvēra satiksmes dalībnieku, viņaprāt, negatīvo attieksmi: "Operatīvie transporta līdzekļi, tajā skaitā ātrā medicīniskā palīdzība, nespēj ierasties notikuma vietā, jo vairums autovadītāju nesaprot un negrib saprast, ka viņi [operatīvais transports] brauc glābt cilvēkus, nevis uz veikalu pēc šņabja."

Patlaban satiksmes noteikumi par operatīvā transporta ar ieslēgtām bākugunīm un signāliem ignorēšanu paredz sodu no 15 līdz 25 latiem vai arī autovadītāja tiesību atņemšanu uz pusgadu.

Rīgas ātrās medicīniskās palīdzības dienestā (RĀLMP) un Katastrofu medicīnas centrā (KMC) aģentūra BNS uzzināja, ka trīs mediķi, kuri pirmdien Pļavniekos cieta triju mašīnu sadursmē, šogad ir vienīgie transporta negadījumos iekļuvušie ātro palīdzību darbinieki.

Savukārt satiksmes negadījumos šogad iesaistītas jau 15 mašīnas, aģentūrai BNS sacīja galvaspilsētu apkalpojošās Rīgas domes (RD) autobāzes un a/s "Rīgas sanitārā transporta autobāze" (RSTA) pārstāvji. Pērn dažādu pakāpju avārijās iekļuva 39 ātrās palīdzības mašīnas.

RĀLMP pārstāve Ieviņa Alka, aģentūrai BNS raksturojot operatīvā transporta un pārējo satiksmes dalībnieku attiecības, sacīja, ka "nekā laba nav". Kaut gan, pēc satiksmes noteikumiem, operatīvais transports būtu jāpalaiž, Alka atzina, ka daudzkārt autovadītāji vispār nereaģē uz ātrās palīdzība" ieslēgtajām bākugunīm un signāliem. Tomēr viņa piemetināja, "lai autovadītāji varētu reaģēt, ir vajadzīga brīva braukšanas josla", kuras šaurajās Rīgas centra ielās neesot.

Tam gan nepiekrita Puķīte, kurš aģentūrai BNS norādīja, ka pat visšaurākajās ielās, kuru platums ir seši septiņi metri, mašīnas var palaist garām neatliekamās medicīniskās palīdzības transportu.

Alka minēja, ka arīdzan pār tiltiem nereti ir grūti pārbraukt: "Pārdaugavas mašīnas var strādāt tikai Pārdaugavā." Grūtības sagādā arī tas, ka vietām nav iespējams novietot mašīnas ielu malās, kur jau stāv citi transporta līdzekļi. Tāpēc mediķi savu transportu novieto uz ietvēm, traucējot cilvēkiem. RĀLMP pārstāve norādīja, ka izšķirošos mirkļos ārstiem nav laika ar slimnieku gultām un tehniku doties uz tālu novietotu ātro palīdzību.

Par spīti tam, uz izsaukumiem Rīgas centrā ātrā palīdzība paspēj nokļūt noteikto 15 minūšu laikā, bet galvaspilsētas nomalē to dažkārt nevar izdarīt, sacīja Alka. Gājēji pret operatīvo transportu ir piesardzīgāki nekā autovadītāji, jo esot neaizsargāti.

Pērn Rīgā piecos satiksmes negadījumos cieta septiņi mediķi. Tiesa, ir vēl vairākas avārijas, kur sabojāts transporta līdzeklis, bet cilvēki nav cietuši. 2002.gadā avārijās cieta pieci, 2001.gadā - desmit, 2000.gadā - četri, savukārt 1999.gadā - pieci mediķi, pastāstīja Alka.

KMC sabiedrisko attiecību pārstāve Anta Buša piekrita, ka Rīgā ar operatīvo transportu ir visgrūtāk pārvietoties, jo sevišķi pār tiltiem sastrēgumu stundās un dažkārt masu pasākumos. Viņa gan norādīja, ka autovadītāju attieksme, atskaitot "atsevišķu autovadītāju kategoriju", kuri pārsniedz ātrumu un nedod ceļu, pret operatīvo transportu ir uzlabojusies: "Pārsvarā, ja brauc ar bākugunīm, tad ceļu dod!"

Buša pastāstīja, ka šogad Rīgā KMC ātro palīdzību mediķi nav iekļuvuši satiksmes negadījumos. Tiesa, pērn Dobeles rajona Anneniekos nekvalitatīva ceļa seguma, spēcīga lietus un vēja dēļ kāda mašīna nobrauca no ceļa un noripoja pa nogāzi. Negadījumā viens no mediķiem guva tik nopietnas traumas, ka kādu laiku bija spiests ārstēties slimnīcā.

Mediķi ir apdrošināti pret satiksmes negadījumiem ar RD finansējumu, norādīja Alka. Viņa gan atzīmēja, ka tas nav domes pienākums, tāpēc gan galvaspilsētā, gan citur mediķi ir atkarīgi no pašvaldības "labdarības".

Apdrošināšanā gan nav iekļauti praktikanti, no kuriem viena cieta pirmdien notikušajā avārijā Pļavniekos. Nelaimes gadījumā topošajiem mediķiem ārstēšanās izdevumi jāapmaksā pašiem, norādīja Alka.

KMC ātrās palīdzības brigādēs strādājošajiem ir gan veselības apdrošināšana pret negadījumiem darbā, gan civiltiesisko atbildību, pastāstīja Buša. Praktikantu centra palīdzības dienestā nav.

Rīgas domes (RD) autobāzes, kuras transports šogad cietis astoņās, bet pērn - 13 avārijās, pārstāvis Aivars Gāgans paskaidroja, ka avārijas radušās gan medicīniskā transporta, gan citu autovadītāju abpusējas nesaprašanās dēļ. Kā negadījumu cēloņus Gāgans minēja satiksmes blīvumu un ceļu šaurību.

Uz jautājumu par medicīniskā transporta un citu vadītāju attiecībām RSTA garāžu vadītājs Roberts Kronbergs atsacīja, ka "braukšanas kultūra no citu puses ir briesmīga. Juridiski mans vadītājs ir vainīgs, jo brauc pie sarkanās gaismas, taču tam otram vadītājam vajadzētu saprast, ka ar signālugunīm braucošu mašīnu vajadzētu palaist". Viņš gan atzīmēja, ka "'pēdējā laikā" satiksme ir kļuvusi it kā mierīgāka, jo "agrāk izlauzties plkst.16-17 cauri K.Valdemāra ielai bija daudz briesmīgāk". Šogad RSTA transports cietis septiņos negadījumos, pērn - 26.

Puķīte gan atzīmēja, ka dažkārt ātro palīdzību šoferi arī "uzvedas izaicinoši" - ieslēdz skaņas un bākugunis, pārbraucot krustojumu, un tad atkal tos izslēdz.

RĪGA, JUN 06, BNS
 
Visi komentāri
 
129459. viesis 7.jūnijs 2004 0:35
1 0 Atbildēt

Atbalstu , ja tas sakarā ar ātro palīdzību un ugunsdzēsējiem , par policiju , nezinu, Bet šitie biezo pakaļu vizinātāji varētu vispār nebūt , tāpat nevienam viņi nav vajadzīgi. Un ja man grib atņemt tiesības par to , ka nedevu ceļu kādam ministrelim vai citai ''svarīgai'' personai , tad tas ir absurds. Vajag atņemt visiem šitiem eskortētājiem zilās lampas tāpat kā apsardzei , lai brauc ar dzeltenajām. Atradušies te vienlīdzīgaki par citiem.

129460. viesis 7.jūnijs 2004 0:38
0 0 Atbildēt

Piekrītu domai, ka par CSN pārkāpunu (tai skaitā ceļa nedošanu operatīvajam transportam) ir jāsoda, bet vai vajag tik drakoniski?!

Soda būtība ir pāraudzināt cilvēku nevis "izolēt". Tad jau drīz par pagrieziena nerādīšanu tukšā ielā sodīs ar autovadītāja tiesību atņemšanu uz mūžu bez iespējam pārsūdzēt. Palielināt sodus protams ir vienkāršāk nekā audzināt sabiedrību.

p.s. sakiet, ko darīt autovadītājam, kurš principa pēc brauc saskaņā ar CSN, un ja garām pabrauc viena paša policijas patruļa ar iespēgtām sarkanām bākugunīm un skaņas signālu. Apstāties un gaidīt laimi, kad kaut kad varbūt garām pabrauks kāda cita policijas mašīna ar vienkāršām zilajām bākugunīm? Pats vāirākas reizes esmu to piedzīvojis.

129461. viesis 7.jūnijs 2004 0:42
0 0 Atbildēt

Piekriitu ja runa iet par aatajiem vai ugunsdzeeseejiem,tacu ir tik daudz policistu un apsardzes firmu OPERu,kuri par savu pienaakumu uzskata braukt arii pusdienas paartraukumaa ar migalaam....:(Taadu deel skirties no tiesiibaam buutu reti tizli....Cik gars tik plats....!!!!

129462. viesis 7.jūnijs 2004 0:46
0 0 Atbildēt

pasakiet man, kurā apsrdzes firmām ir zilās bākugumis? jau kur tas laiks, kat to vairs nav. Un dzeltenās nav nekādas operatīvās bākugumis

129466. viesis 7.jūnijs 2004 6:07
0 0 Atbildēt

Hmm, pankuukas! A kaa es piemeeram korkjii staavot kastiitee starp 5 citiem autinjiem un sadalosho dubultjoslu vareetu izliidzeet aatrajai paliidziibai ar garaam tikshanu? Nonest 3 tuvaakos vieglos un piebraukt malaa, saspiezhot kaadas tantes kokerspanielu et cetera? Un biezhi ir sanaacis brist uz bremzes lai kaads "aatrais" no treshaas joslas vareetu nogriezties pa labi, cerot uz aizmuguree braucoshaa zhiguljotaa onkas zibeniigo reakciju un uz bremzhu kluchu minimaala nodiluma pakaapi! Ko es meegjinu pateikt (diezgan neartikuleeti) - EU valstiis aatrie brauc mieriigi un raada pagriezienus, taa ka VAR SAPRAST KO VINJI DARIIS NAAKAMAJAA MOMENTAA. Ar visu to vinji tiek uz priekshu n-reiz aatraak nekaa dazhi muusu ar underpowered RAFiem stumdiities pieradushie rallisti. Tad arii palaist nav probzu. /gp/

129469. viesis 7.jūnijs 2004 7:57
0 0 Atbildēt

Ātro palīdzību un pažarniekus es palaižu vienmēr un visur bet policiju tā +/- nu nedrīks jau nelaist.

Tas ka cilvēki domā ka ar migalkām brauc pēc alus ir tikai un vienīgi pateicoties policijai.

Un vēl, ļoti daudz kas, es pat teiktu 99% ir atkarīgs no pašas ātrās palīdzības vadītāja, iedodiet man ātro palīdzību un es braukšu tā ka Puķītes kungs man ar mirgojošām lampām un ieslēgtu sirēnu viedas dienas laikā piecreiz ieskries sānos.

129470. viesis 7.jūnijs 2004 8:24
0 0 Atbildēt

hmmz... taadaa gadiijumaa momentaa apriikojam operatiivos ar tahograafiem+ videokamera lai tieshaam ir taa kaa Pukjiic saka ... brauc glaabt... dzeest... utt un nonjemam kaa jau mineets nost zilos majakus eskortam un viennoziimiigi MP (militaaraa policija) - kara gadiijumam izdalaam ar magneetinju :)

129481. viesis 7.jūnijs 2004 9:24
0 0 Atbildēt

Ko tas Puķīte vispār zin par laišanu, kur es varu likties braucot pa Valdemāra ielu 17.30, kad tur viss ir pilns...???

Parasti cenšos palaist operatīvos, ja reāli tas ir iespējans, bet tie opreatīvie, kuri stāv pie sarkanā garā rindā un te pēkšņi ierubī savu aparatūru, pārbrauc krustu un tad atkal klusē..., tiem vajadzētu atņemt tiesības uz diviem mūžiem!

Un mūsu ielās šitādus gadījums var novērot, arī ātrajos..

129486. viesis 7.jūnijs 2004 9:35
0 0 Atbildēt

Ir vēl cita problema: moderno auto skaņas izolācija -- ja pēdējā mirklī ieslēdz signālu vēl jāsaprot, ka tas nedžinkst ausīs, bet uz ielas...

P.S. Ļoti sen gan vairs neesmu redzējis nevienu RAF ātro palīdzību, tie tik palikuši dziļos laukos, un ir, kam tie zilie uguņi un sirēnas būtu jāatņem, piemēram, MP tas tiešām nav tik svarīgi, bet, ja ir, tad lai pamatīgi izskaidro kāpēc un kāpēc parastā policija nevar tādā gadījumā MP aizvietot.

129487. viesis 7.jūnijs 2004 9:35
0 0 Atbildēt

Sestdien braucu no Briivdabas muzeja uz Teiku. Visi tie, kas veel tikai gatavojaas apmekleet gada tirgu Briivdabas muzejaa bija sastaajushies leeni kustoshaas, vienlaidus divaas rindaas jau saakot no Alfas un beidzot pie Juglas MacDonalda. Savukaart tie, kas brauca uz centru kusteejaas par kaartu aatraak, tacju mashiinu skaits abaas braucamajaas joslaas bija pietiekams, lai neteiktu pat vairaak -pabiezs. Tad nu tie pashi aatrie arii nesaas mums pretii pieklaajiigaa aatrumaa, maz intereseedamies par to, kur un kaa mees visi paliksim un vai izdosies saspiesties divaas rindaas braucoshiem autinjiem vienaa...dazjiem izdevaas, bet dazjiem tagad ir sasitas automashiinas:( un labi , ka tikai taas. Jautaajums ir tikai viens, pie kam visai retorisks - Vai glaabjot vienu cilveeku kaut kur Bergju vai Juglas rajonaa ir pieljaujams pakljaut briesmaam veselu rindu cilveeku?

P.s. Gribeeju veel tikai piemineet, ka josla aiz tramvaja sliedeem bija pilniigi briiva...nu vismaz bez aktiivas satiksmes.

129491. viesis 7.jūnijs 2004 9:45
0 0 Atbildēt

Nezinu,kuri Rīgā nemāk braukt? Operatīvo vadītāji vai pārējie. Piemēram,Dublinā,kur sastrēgumi ir lielāki nekā Rīgā, ātrie bez īpašām problēmām atrod spraugas starp automašīnām,jo katrs vaditājs uzskata par savu pienākumu ātro palaist.

129509. viesis 7.jūnijs 2004 10:05
0 0 Atbildēt

Puķītem ar tiesību atņemšanu ir jāpagaida, jo šīe negadījumi no juridiskā viedokļa ir viennozīmīgi par labu parastam vadītājam - CSN paredz, ka ātrie var neievērot dažus CSN punktus, pārliecinoties par satiksmes drošību. Ja ir negadījums - tātad automātiski ātrais nav pārliecinājies. Un pierādīt, ka civilais vadītājs bija speciāli slēpies un pēdējā brīdī izraisījis negadījumu, praktiski ir neiespējami.

Līdzīgi kā ar agresīvo braukšanu, te var sagaidīt bezgalīgus tiesas darbus.

129513. viesis 7.jūnijs 2004 10:19
0 0 Atbildēt

Ok aatros un visaadus operus ir jaalaiz bet cien operatiivie it seviski aatro vadiitaaji iesleedz savu skanu kad izbrauc no garaazas nevis 10 m pirms rusta jo skanu labu laiku ieprieks jau var pamaniit bet migalkas toka nee.Man nav obligaati jaaskataas atpaklskata spoguli ik peec 0.5 min.Un nebuus probleemu ar palaisanu.Iesleegt izsleegt var naktii nesoties bet nejau dienaa.CP vismaz ieubii un nesaas bet aatrie un Muniki kaa gribu taa braucu.

129532. viesis 7.jūnijs 2004 10:54
0 0 Atbildēt

Es vispirms teiktu, ka tiem dullajiem Operatiivajiem nekaiteetu ielaagot paaris lietas -

1) ieleegt skanjas signaalu uz visu laiku, dodoties izsaukumaa, nevis tikai 5 metri pirms krustojuma. ( Dziivoju pavisam tuvu aatraas paliidziibas stacijai, un parasti var redzeet tos aatros braucot ar tikai zilajaam baakuguniiim pa Duntes /Valdemaara ielu.)

2) vienmeer piebremzeet pirms krustojuma, un iesleegt to izmainiito (aatraako) signaalu. Jo njemot veeraa kopeejo trokshnju limeni Riigas pilseetaas skanju signaalu var arii nesadzirdeet, piemeeram krustojumaa kuraa ir daudz staavu maajas no taas puses no kuras tuvojas piemeeram es.

3) Nereti ir ljoti gruuti noteikt arii peec skanjas signaala no kuras puses tuvojas operatiivais stransporta liidzeklis un augshas baakugunis ne vienmeer ir labi saskataamas, taa kaa nekaiteetu kaadas gaismas arii zemaak teiksim virs bampera.

129538. viesis 7.jūnijs 2004 11:04
0 0 Atbildēt

Ja ir "operatīva " situācija, slimniekam pa īstam ir slikti - loģiski, ka ĀP šoferis brauks ar nepārtraukti ieslēgtu sirēnu un gaismām, citi vadītāji viņu palaidīs, ĀP brigāde laikā nokļus galapunktā, slimnieks tiks glābts. Bēt, ja ĀP vadītājs sirēnu islēdz tikai brīžos, kad tuvojas krustojumiem,situācija kļūst riskanta, jo ne visi autovadītāji spēj noreaģēt - var ņotikt sadursme ar lēnākas reakcijas autovadītāju, slimnieka veselības stāvoklis sadursmes gadījumā var vēl pasliktināties... Sliktākais no visiem gadījumiem - ĀP šoferis ieslēdz signālu, kad dodas uz depo, lidostas kafejnīcu , vai vienkārši brauc pusdienot.

129542. viesis 7.jūnijs 2004 11:17
0 0 Atbildēt

Nez kāpēc ar ātrajiem un pažarniekiem man nekad nav bijušas problēmas. Cita lieta visādi eskortētāji. Gadījums iz dzīves - nāk pretī militārā kolonna, viss kauc un uguņo kā nākas. tā kā ceļs ir sadalīts ar pārtraukto līniju, tad dabiski, man kā pretimbraucošajam nekādi manevri papildus nav jāveic. Un tad man tuvojoties priekšā braucošā kaucošā ziemassvētku eglīte izdomā mani pamācīt, tobiš rauj iekšā manā joslā un man purnā. Nu labi, ka ceļa apmale bija normālā stāvoklī, izdevās izvairīties. Bet tas otmorozoks pie stūres manuprāt ir godam pelnījis dažus priekšzobus nomainīt ar protēzēm.

129548. viesis 7.jūnijs 2004 11:41
0 0 Atbildēt

Vēl jau mums ir Rīgas specifika, ka aiz ātrās palīdzības astē iesēžas kāds "biezs melns BMW" un jūtas kā eksorta pavadīts ...

Šādus skatus ir nācies novērot atkārtoti, bet tikai Rīgā !

129549. viesis 7.jūnijs 2004 11:42
0 0 Atbildēt

Dārgajam Puķītes k-gs, diezgan bieži man ir nācies redzēt ka operatīvie transporti (izņemot Ātros) nevēladamies stāvēt sastregumā ieslēdz skaņas signālu lai ātrāk tiktu tālak, līdz ar to izraisot vēllielaku satiksmes sastregumu ja arī viņiem tiks atņemtas tiesības tad ok lai iet. Kad vienreiz būs vienlīdzība ko?? Atvainojiet stūlbs jautajums.

129570. viesis 7.jūnijs 2004 12:40
0 0 Atbildēt

2viesis 07.06.2004 11:41

Ir arī tāda kategorija kā taxobusi, kas iesēžas astē ....

129572. viesis 7.jūnijs 2004 12:54
0 0 Atbildēt

viktor1961, tava vecuma (ja tas ir tavs vecums) deretu zinat, ka balta linija saja gadijuma neko nedod - tev nav jaapstajas tikai tad, ja celam ir sadalosa josla...

129596. viesis 7.jūnijs 2004 13:49
0 0 Atbildēt

Tāda sajūta ka Puķītis dzīvo kautkur citur, ne Rīgā. Konkrēts piemērs - Deglava iela pie MNL būvmateriālu veikala. 2 luksofori pēc kārtas (gājēju un krustojuma). Pīķa stundās ja abi šie luksofori ir sarkani tad starp viņiem abas joslas ir pilnas un sabiedriskā transporta pietura arī, piekam visi stāv aiz kam paņemt pa labi vai pa kreisi ir neiespējami. Ja nāk ātrais no tilta puses tad palaist to vienkārši nav iespējams masveidā rupji nepārkāpjot CSN. Krustojuma caurlaišanas spēja arī ir visai švaka aiz kam plūsma visai lēni virzās, ātrajam atliek ielīst plūsmā un tupēt tur kamēr tiks krustojumā.

Ugunsdzēsējus un ātros nepamatoti lietojot bākugunis un sirēnu neesmu manījis. Bet policijas transportu gan - cik tik uziet. Regulāra vieta kur to var novērot - Pērnavas un Deglava ielu krustojums. Pa Pērnavas ielu taisni šķērsot Deglava ielu nedrīkst. Savukārt policijas transports kas brauc pa Pērnavas ielu Brīvības ielas virzienā atļaujas visu acu priekšā pirms krustojuma ieslēgt bākugunis, pārbraukt pāri krustojumam un turpat uzreiz izslēgt. Piekam viss šis process notiek bez liekas steigas un REGULĀRI.

Militārā policija vispār ir ārpus jebkāda saprāta. Pārkāpj ātruma ierobežojumu (operatīvais transports drīkst pārkāpt ātrumu par 10-20%) un lido krietni virs 100km/h apdzīvotā vietā. Sirēnas neizslēdz pat tad ja ir pilnīgi tukša iela bez jebkādiem potenciāliem traucējumiem neskatoties uz diennakts laiku. Ja ir arī citi satiksmes dalībnieki tad uzvedas galēji agresīvi radot dzīvības briesmas gan sev gan citiem satiksmes dalībniekiem. Reiz novēroju ka pa skaļruni tika RUPJI LAMĀTS pa priekšu braucoša auto vadītājs kurš brauca pēc noteikumiem.

Lūk šitiem bākugunis un sirēnas nost. Latvijā nenotiek karadarbība lai militāristiem būtu kautkur tik ļoti jāsteidzas. Pat PSRS laikā militārās autokolonnas pārvietojās ievērojot CSN un bez operatīvā transporta pavadības.

Operatīvā transporta eskortu valsts augstākajām amatpersonām domāju ka ir jāatstāj, bet tikai prezidentam, ministru prezidentam un spēka ministriju (IeM, AM, FM, TM) ministriem viņu pašu drošības nodrošināšanai kā arī lai garantētu amatpersonas operatīvu nogādāšanu krīzes situācijās.

P.S. - Sodu par ĀMP vai ugunsdzēsēju nepalaišanu vaidzētu mainīt. Šoferi vajadzētu uz diennakti iesēdināt ĀMP vai ugunsdzēsēju vadītāja vietā ar pilnu atbildību par zaudējumiem kas var rasties vadot šo transporta līdzekli. Lai iejūtas operatīvā transporta vadītāja ādā un ticiet man - 95% šoferu to negribēs izbaudīt atkārtoti.

129611. viesis 7.jūnijs 2004 14:32
0 0 Atbildēt

Nu bet pareizi tacu raksta teica - ka nav mums to joslu kur palaist to atras palidzibas vai policu masinu. Uz Vansu tilta piem ir sadalosa josla - tur var izrauties, bet sorit vien uz Ulmana gatves dzelzcela viadukta - nu nevar tas masinas sabliveties viena josla kaut gan megina darit ko var...

Tur jadoma celiniekiem kaut kas nevis jaliek drastiski sodi - jo laiz jau jutami autovaditaji! Protams katra skira ir sava melna avs....

129637. viesis 7.jūnijs 2004 16:35
0 0 Atbildēt

Kolēģi, tas atkal ir tikai savstarpējas pieklājības un elementāras autobraukšanas izglītības jautājājums!

1. Civilizētā pasualē nevienam pat prātā neienāx "sēdēt astē" ātrajiem vai citam operatīvajam transportam.

2. savukārt, nepiekrītu tam, kas saka, ka 'nevar sablīvēties'... Vienmēr var, ja (a) kontrolējot atpakaļskata spoguļus, tuvojošais operatīvais transports tiek pamanīts laicīgi, un (b) apkārtnē nav gadījies pusakls vadītājs, kurš neskatās uz to, kas notiek apkārt.

Vēlreiz atkārtoju - a/m vadīšana ir process, kuram jāvelta praktiski visa uzmanība, pie kam - visos virzienos. Ja kaut vai >50% vadītāju šo aksiomu iegaumēs un sāx pievērst uzmanību uz ceļa ne tikai savam ego, bet vispārējai situācijai uz ceļa, situācija manāmi uzlabosies... Būtu jau skaisti, ja to ieliktu asinīs jau autoskolā... :-)

129645. viesis 7.jūnijs 2004 17:06
0 0 Atbildēt

nja,me vienreiz redzeeja,kaa vakaraa pie luksofora uz krasta ielas aatrie apstaajaas uz sarkano,peec 5 sec iesleedza migalas (bez skanjas),pabrauca sarkanajam garaam,izsleedza migalkas,un turpinaaja braukt...nesmuki...par mentiem dzelzcelja paarbrauktuvees vispaar nerunaasim - neesmu nevienu normaalu redzeejis - visi pa preteejo joslu aizlien visai rindai priekshaa lai atveroties slagbaumam pirmie vareetu paarbraukt...koroch jautaajums pukiitim kuram taa patiik citus pamaaciit - kad ievediisi kaartiibu sev padotajaa instituucijaa (cp)? jeb neesi uz to speejiigs? ierindas cp dara ko grib,nevis to ko pukjiitis masu meedijos par vinjiem un vinju pienaakumiem staasta...imho tas liek aizdomaaties par atbilstiibu ienjemajam amatam...

129650. viesis 7.jūnijs 2004 17:33
0 0 Atbildēt

Pareizi daudzi lasītāji raksta par visu veidu policijas struktūru darbinieku neadekvāto rīcību skaņas signālu izmantošanā bez iemesla. Laikam jau CP šefs Puķīte nav pievērsis uzmanību kaut vai dzelzceļa pārbrauktuvēm. Nu, vismaz 95% gadījumu trafarēts auto NEKAD negaida barjeras atvēršanos, bet ieslēdz signālu - un pāri. Lūk, nesen pie Zolitūdes pārbrauktuves bija gara auto rinda, kurā atrados ar savu auto. CP mondeo mierīgi pabrauca garām auto rindai, neapstājoties pie pašas barjeras ieslēdza signālus, un šķērsoja pārbrauktuvi tieši gar no Imantas stacijas startējošā vilciena priekšgalu...

Domājiet, ka CP steidzās uz NOTIKUMA VIETU ? Nē, pēc piecām minūtēm, kad šķērsoju pārbrauktuvi, minētā CP ekipāža pilnā sastāvā stāvēja rindā pie Zolitūdes RIMI tuvumā esošā "cepto cālīšu" busiņa... Nabadziņi, tādā badā bija, ka brīdi pagaidīt nevarēja, pazīmēties vilciena vadītāja priekšā laikam sagribējās. Lūk,arī risinājums. Būtu bijusi līdz foto vai video kamera, labs materiāls būtu sanācis.

129654. viesis 7.jūnijs 2004 18:18
0 0 Atbildēt

vilcienam nav vadiitaaja,vilcienam ir mashiinists...tas taa...;))))

130012. viesis 9.jūnijs 2004 22:18
0 0 Atbildēt

tie, kam šķiet, ka policijai nevajag operatīvo statusu no sirds novēlu, lai viņam autiņu kārtīgi sasistu kāds biezs džips, no kura izlektu četri atsaldēti purni un sāktu viņu pāraudzināt. Bet izsauktā policija lai mierīgi brauc bez bākugunīm uz avārijas vietu.

130307. viesis 14.jūnijs 2004 16:25
0 0 Atbildēt

Dažbrīd no augšas noraugoties uz uz Rīgas ielām tiešām šķiet, ka operatīvos visi ignorē. Arī tos pašus "ātros".

Un nav tā, ka krutuma dēļ tie ārvalstu ministri un amatpersonas tiek ar MP eskortēti... Drošību paredz starptautiskais protokols, bet nepieciešamību steigties - saspringtā programma, kur ceļš rēķināts precīzi pa minūtei. Un arī Latvijā, lai cik tā maza, valsts pārvaldes un militārie objekti neatrodas viens otram blakus.

Bet to taču jūs visi ļoti labi ziniet... ;)

130431. viesis 16.jūnijs 2004 8:25
0 0 Atbildēt

...nu ja.. militaarajiem jau jaaskrien... programmu nevar sastaadiit taa lai mieriigi - ekskursijas tempaa izbrauktu cauri pilseetai... un jaaparaada tas armijas dizjenums ar ir .cik nu naudinjas iekraameets kazarmu eiroremontos. Mosh augstie viesi saprot to visu kaa naakaas un naakamaa krava ar humanitaaro palidziibu LA atnaak sen gaidiito pamperu izskataa...

un runaajot par starptautiskajiem protokoliem... vai arii svaigi no zviedrijas vai hvz no kurienes atvestie daavinaatie auto arii ir tur ietverti?

kindzulis

130434. viesis 16.jūnijs 2004 9:29
0 0 Atbildēt

DRACO : kā man paskaidroja profesionāla valodniece - terminu "mašīnists" var piemērot tikai dīzeļvilcienu vadītājiem.

130446. viesis 16.jūnijs 2004 9:57
0 0 Atbildēt

Doma par kaut ko līdzīgu "melnajai kastei", lai fiksētu bākuguņu un skaņas signālu pareizu lietošanu ir baigi labā! Pašlaik man liekas, ka 50% policijas un 5% ātro to lieto nevietā.

131310. viesis 29.jūnijs 2004 14:44
0 0 Atbildēt

Sodit vajadzetu Rigas domi par sastregumu radishanu un CP par necensanos tos likvidet.

Starp citu ar ko remonti Agenskalna, Slokas iela, Tallinnas uc ir svarigaki par jaunu tiltu?

132528. viesis 13.jūlijs 2004 13:00
0 0 Atbildēt

Es pilniibaa atbalstu ka operatiivajam auto jaadod cellss,bet kas nedod tie buutu bargi jaasoda.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti