Operatīvais transports - nepieciešamība vai privilēģija? 59

 
11.jūnijs 2004 8:18

Nupat nesen rakstā CP šefs: «Dodiet ceļu operatīvajam transportam!» bija diskusija par to, ka autovadītāji nedod ceļu operatīvajam transportam, tai skaitā ātrajai medicīniskajai palīdzībai un ugunsdzēsējiem. Es biju viens no tiem, kas aizstāvēja šo abu operatīvo transporta līdzekļu tipu vadītājus.

Pēc vakar redzētā sāku šaubīties vai bija vērts...

14:05 uz Pērnavas ielas pie krustojuma ar Ata ielu virzienā uz Brīvības ielu pie gājēju pārejas bija neliels automašīnu tusiņš, kas vēl nebija sastrēgums, bet kustība bija lēna. Pēkšņi aiz automašīnu bara iegaudojas sirēnas un pazib zilās bākugunis. Protams, autovadītāji (piezīmēšu, ka VISI, kas tur tajā brīdī "tusējās") steigšus meklē, kur nolīst maliņā, lai palaistu ātros, kas izsauc nelielu paniku, jo automašīnu ir vairāk nekā vietas, kur tām palikt.

Visiem garām cēli pabrauc ātrā medicīniskā palīdzība ar VN DV2832. Tikko tikusi garām pēdējam "šķērslim" sirēnas un bākugunis tiek izslēgtas un auto mierīgi turpina braukt bez jebkāda saspringuma apstājoties pie sarkanās gaismas uz Pērnavas un Rūdolfa ielu krustojuma. Tālāk šis auto nesteidzoties šķērsoja Čaka ielu un nozuda manam skatienam Brīvības ielas virzienā.

Pats gan biju kājamgājējs, kas deva iespēju kārtīgi izpētīt šī pasākuma spēku.

Varbūt kāds varētu pajautāt šī auto šoferītim, kāds bija iemesls tā darīt? Un vai viņš neapvainosies, ja nākamreiz ieraugot ātros ar bākugunīm un sirēnām, es vienkārši nelikšos ne zinis?

Ar cieņu,
Storms

 
Visi komentāri
 
130076. viesis 11.jūnijs 2004 8:52
0 0 Atbildēt

..nu tāda jau ir tā mūsu operatīvo šoferīšu kultūra..

Ja nav normāla garuma krāns, tad domā, ka uzliekot sirēnu un bākuguni krānu pagarinās un ar sirēnu piesaistīs uzmanību, bet viņi nezin, ka tas ir tikai plastmasas verķis, un vienīgās, kas ievēros viņa krāna garumu būs medmāsiņas ar rūcošiem vēderiem..

Šitie plastmsas krālu pagarinātāji, riktīgi besī...

130077. viesis 11.jūnijs 2004 8:53
0 0 Atbildēt

Njus ko lai saka, patiess raksts bumba:)))) sensaacija:))Ak, Dievs teetinj shausmas aatraa paliidziiba iesleedza baakugunis:) Vai saakumaa Cien. raksta autors noskaidroja kamdeelj shii mashiina lietoja speciaalaas gaismas un skanjas signaalu??? Kaa Jums nav kauna paarmest cilveekiem kas glaabj jumns dziiviibu??!!!!!!!Iauto pakauneejies buutu, un apdomaatos vai shie cilveeki ar vinju algaam nav gadiijumaa patrioti????? un dievs lai staav klaat lai nebuutu raksta autoram vajadziiga vinju paliidziiba!!! Paskatiitos kaa vinsh peecaak runaatu ja vinji sodiiti par baakugunju lietoshanu brauktu apdomiigi vinjam paliigaa:))) saakumaa padomaajiet un tad paarmetiet cilveekiem kas varbuut tieshi JUMS GLAABS DZIIVIIBU!

130078. viesis 11.jūnijs 2004 8:54
0 0 Atbildēt

CP šefs ir "persona no malas".

Vai operatīvā transporta priekšneks savus vadītājus ir apmācījis:

- kad slēgt operatīvo,

- kad neslēgt,

- kā pārliecināties, ka operatīvo citi vadītāji ir pamanījuši,

- ko darīt operatīvāvadītājam, ja citi viņu nav pamanījuši...

130079. viesis 11.jūnijs 2004 8:56
0 0 Atbildēt

Viesi no RCC,

vai jums ir kāda saprašana par kustības drošību ceļu satiksmē???

130081. viesis 11.jūnijs 2004 9:00
0 0 Atbildēt

Viesi(RCC) vai tik tu neesi bishku aprobezjots. Ja ir jaabrauc uz izsaukumu, tad ir jaabrauc ar visu laiku iesleegtaam baakuguniim. Jo nekur nav teikts, ka kaads aatrajiem nevareetu uztesties virsuu kameer tie brauc bez baakuguniim un signaala. Var jau buut ka pcients ko tajaa briidii vediis nav uz mirshanas robezjas, bet peec avaarijas nekur nav teikts ka vinsh taac nebuus. Un cik noprotu tad neviens sheit neagjitee "ndodiet celju Operatiivajam transportam". Tikai pastaasta, ka principaa Operatiivais transports nemaz tik viennoziimigi nezuvedas uz celja, un ka nebuutu briinums ka kaac vinjam pa saaniem ieliktu ka noshnjakst vien.

130082. viesis 11.jūnijs 2004 9:03
0 0 Atbildēt

It iipashi njemot veera ka ir cilveeki kas pa Riigu - centru vaale taa uz 100-120. Shada gadiijumaa taas sekundes 10 pirms krustojuma iesleegtaas gaismas un skanjas buus dzilji pie d.... Vinsh pat izlaizjot izpletni nespeetu apstaaties pirms aatraaas paliidziibas mashiinas.

130083. viesis 11.jūnijs 2004 9:03
0 0 Atbildēt

Pat ja deviņos no desmit gadījumiem ātrā šoferītis lieto signālu un ugunis bez nepieciešamības, vienalga: paliek tas viens, kad situācija ir ekstremāla. Un ceļš ir jādod, jādod nekavējoties. Tas nav tas gadījums, kad var paspriedelēt - vai tiešām vajag, vai var pagaidīt.

130084. viesis 11.jūnijs 2004 9:07
0 0 Atbildēt

Gadījās, ka pēc avārijas liecinieki izsauca ātros, jo crach bija radījis iespaidu par cietušajiem. Mašīnā bija 0,5 un 3,5 g.v. bērni (sēdeklīšos, piesprādzēti, pardzīvojumu dēļ - raudoši), kuriem itkā nekas nekaitēja, tomēr kopā ar mediķiem tika nolemts šos aizraut uz bērnu slimnīcu pārbaudei. Nezinu vai bākuguns bija ieslēgta visu laiku, bet pie pirmā nopietnā krustojuma šoferis ierubīja sirēnu, kas pēc vecākā bērna histēriska pieprasījuma tika izslēgta.

Mani secinājumi:

1. No malas nevar zināt, cik liela steiga pacientam ir nepieciešama

2. Sirēna pacientam var nodarīt vairāk skādes, nekā labums no 1 min laika ekonomijas

3. Tas, ka brauc bez sirēnas, vēl nenozīmē, ka ātrajiem nav jāsteidzas

4. Jo ātrāk ātrie izpilda vienu uzdevumu, jo ātrāk viņi ir gatavi nākamajam.

5. Ja negribu uzņemties vainu par citu nelaimi, ne man uz ielas vērtēt vai ātrajam šoreiz patiešām ir/nav jāsteidzas

6. Ātro šoferi nav "jāaudzina" uz ielas, bet gan ārpus izsaukumu laika.

p.s. Paldies Dievam, bērniem nekas nekaitēja

130085. viesis 11.jūnijs 2004 9:13
0 0 Atbildēt

njaa - viesis (RCC) 11.06.2004 08:53 laikam ir iipashi aprobezhots (kaa jau lielaakaa dalja no RCC) ...

130086. viesis 11.jūnijs 2004 9:19
0 0 Atbildēt

He heee un taa arii neviens nemin vai lietas apstaakli ir noskaidroti:) tik maakam mees paarmest citiem:) iisteniibaa tas jau apnicis:)

130087. viesis 11.jūnijs 2004 9:19
0 0 Atbildēt

Kas ir RCC???? Rīgas Centrāl Cietums?

130088. viesis 11.jūnijs 2004 9:24
0 0 Atbildēt

Viesim no RCC - neķer kreņķi, Izlasi rakstu vēlreiz un padomā, kāda ir raksta jēga.

Par sirēnām - nekādi neesmu sapratis, kāpēc CSN ir noteikta prasība lietot skaņas signālu. Kā jau iepriekš rakstīja, manuprāt ir situācijas, kad skaņas signāla nelietošana varētu būt attaisnojama, tači tad pēc CSN sanāk, ka auto nav jālaiž.

Par konkrēto gadījumu - nu stulbi sanāk, ka ir operatīvie transporti, kas nekaunīgi izmanto iespēju izmantot operatīvās priekšrocības braucot "pēc šņabja". Parasti gan šādus pasākumus veic policijas transports - īpaši nogriežoties tur, kur tas nav atļauts.

Vienmēr esmu laidis operatīvo transportu un tā arī turpināšu darīt (arī tos, kas bez skaņas signāla), jo man iespēju izvērtēt, vai tas ir reāls brauciens, vai "pēc šņabja", taču es būtu patiesi gandarīts, ja visi operatīvie transporti lietotu bākugunis un skaņas signālus tikai izsaukumu laikā, nevis tāpēc, ka brigādie gribas ātrāk tikt mājās ....

130090. viesis 11.jūnijs 2004 9:26
0 0 Atbildēt

Mjāāā... I piekrītu, i ne... Nekomentēšu!

130093. viesis 11.jūnijs 2004 9:34
0 0 Atbildēt

He heee vilku baraa iemetu sevi kaa eesmu:) bet katraa zinjaa rakstaa mineetaa gadiijuma apstaakli nav paarbaudiiti..un cik zinaams neapstiprinaata informaacija nav publiceejama:) katraa zinjaa saakumaa jaapaarbauda un lasot sho rakstu varu secinaat tik vienu ka garaamgaajeejs nevar preciizi noteikt kamdeelj mineetaja gadiijumaa tika lietotas baakugunis un kas atradaas aatrajaa paliidziibaa:)liidz ar ko apsverot raksta mineetos faktus varam teikt , ka raksta autors balstiijies uz vinjam pasham zinaamiem priekshstatiem un veerojumiem, bet ne uz konkreetiem faktiem , ne zinaaja mashiinaas marshutu ne arii iemeslus kaapeec tieshi shajaa gadiijumaa tika lietotas baakugunis;) protams ka neisleedzu varbuutiibu ka nevajadziigi lietotas baakugunis, kaut arii ja nu gadiijumaa vinji sanjeema izsaukumu un tadi peec briiza sanjemts atsaukums??? Luudzu:) arii nepaarbaudiita informaacija uz kuras baazes es varu rakstiit ka vinji bija tiesiigi lietot baakugunis;) taa kaa varat mani eest dziivu, bet neatbalstiishu paarmetumus kuri balstiiti tik uz pienjeemumiem:)

130095. viesis 11.jūnijs 2004 9:41
0 0 Atbildēt

2 viesis (RCC) 11.06.2004 09:34

Skan jau jauki - ceļa saņēma izsaukumu (tieši pirms sastrēguma) un pēc mirkļa saņēma izsaukuma atsaukumu (uzreiz pēc sastrēguma).... un nevis atgriezās garažās, bet turpināja ceļu (apstājoties pie sarkanā u.t.t.) Teorētiski tā var gadīties, bet reālā situācija dzīvē BIEŽI (bet ne vienmēr) ir citāda. Var jau būt, ka izsaukums nebija steidzams, bet principā bija, taču sastrēgumā sēdēt arī nav vēlams u.t.t. , bet "rūktums sirdī" paliek. Ja arī konkrētajā gadījumā notika pēc Tevis izvirzītā piemēra, viss ir OK, bet raksta doma, manuprāt, ir par principu un minētā situācija ir izteikta kā piemērs. Pamēģini saskatīt dzīvi plašāk.

130096. viesis 11.jūnijs 2004 9:43
0 0 Atbildēt

Bla bla bla ..... ta cik reizes tas nau noverots ka shii priekshrociiba tiek izmantota !!!!! Piekriitu ja steidzams izsaukums utt, bet ja nau tad jau vareeja neizlekt pareejo viduu! Idomajas ja ir bakugunis tad naf staveet korkji!!!

130097. viesis 11.jūnijs 2004 9:44
0 0 Atbildēt

Taa nu ir sanacis ka dzivoju pie veikala Minska un tur pat blakus ir ari atras palidzibas stacija. Nu luuk viens no maniem noverojumiem ir tads ka atras palidzibas soferisi skanas signalu un bakugunis lieto ari braucot atpakal uz savu staciju, kur teoretiski nevajadzetu but nekam steidzamam !

P.S. Tomer tapat vienmer dodu celu operativajam transportam!

130099. viesis 11.jūnijs 2004 9:46
0 0 Atbildēt

""... rakstaa mineetaa gadiijuma apstaakli nav paarbaudiiti.. " Tas buutu jasaprot taa ..nakoshreiz kad RCC brauks ar ieslegtaam bakuguniim, tad janoblokee celjsh un japarbauda tas auto ja nau tad shoferiitim pa taasi?!?!

130100. viesis 11.jūnijs 2004 9:47
0 0 Atbildēt

Ha Jums tik kaadam paarmest, ja jau esam visi tik godiigi, tad luudzu iesaku iauto atveert sadalju godiigiem pilsonjiem, kur katrs par savu mazo paarkaapumu, piem iebraukshana aiznjemtaa krustojumaa un utt, rakstiitu, ESAM TAKSH TIK GODIIGI< tad luudzu uz priekshu:)

130102. viesis 11.jūnijs 2004 9:48
0 0 Atbildēt

starpcitu katru dienu sanak braukt garaam tai vietai kur atrodas veikals Minska ... un esu to pashu noveeroji! kautgan vienmeer esu devis celju !

130103. viesis 11.jūnijs 2004 9:52
0 0 Atbildēt

viesis (RCC)

nu neķer kreņķi ! Manuprāt šis raksts ir diezgan konstruktīva kritika. Ja arī konkrētā situācija bija godīga, tad princips paliek. Arī komentāri (vairākums) ir OK. :)

130104. viesis 11.jūnijs 2004 9:52
0 0 Atbildēt

To Wampirius: Sireenu lietoshana nav obligaata, vienkaarshi zilaas ugunis bez sireenas nedod nekaadas priekshrociibas, tikai briidina.

32. Iedegtai mirgojošai zilai bākugunij bez ieslēgta speciāla skaņas signāla ir tikai

brīdinoša nozīme. To var izmantot, brīdinot par nelaimes gadījumu (ceļu satiksmes

negadījumu u.tml.), kā arī pavadot transportlīdzekli (kolonnu).

Vadītāji, kuru transportlīdzekļiem ir iedegta mirgojoša zila bākuguns bez ieslēgta

speciāla skaņas signāla, nedrīkst pārkāpt šo noteikumu prasības, izņemot apstāšanās

un stāvēšanas noteikumus.

Attieciigi mineetajaa gadiijumaa Aatrajiem (ja vinji veda pacientu vai brauca uz izsaukumu) vajadzeeja visu laiku braukt ar iesleegtaam baakuguniim. Tad buutu saprotama iislaiciiga skanjas signaala lietoshana. Diemzheel arii aatrie (nemaz neruneejot par citiem) ir tikai cilveeki, kas sho nepiecieshamiibu paarveersh par privileegjiju... Protams, ka vienmeer var atrast kaadu "ticamu" skaidrojumu... :) Diemzheel taadi gadiijumi pasliktina apkaarteejo attieksmi pret operatiivajiem. Kaut gan man nav gadiijies redzeet, kad citi vadiitaaji atklaati nelaistu operatiivos vienmeer (iespeeju robezhaas) brauktuve tiek atbriivota.

130106. viesis 11.jūnijs 2004 9:59
0 0 Atbildēt

raimondo 11.06.2004 09:52

laikam neprecīzi izteicos - neredzu iemeslu kāpēc bākugunis bez sirēnas nedod priekšrocības... Skaidrs, ka ar sirēnu ir drošāk, taču ir situācijas, kad sirēnu lietot nav prātīgi (kā iepriekš minētajā gadījumā), bet tad sanāk, ka arī bākugunis ir bezjēdzīgas (teorētiski). Praksē ir skaidrs, ka lielākā daļa vadītāju palaidīs operatīvo, kam ieslēgtas bākugunis bez skaņas signāla (protams, ja pamanīs :) ).

130107. viesis 11.jūnijs 2004 9:59
0 0 Atbildēt

Paskatīsimies uz operatīvo transportu no otras puses stūrei. Bakugunis dod tiesības pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu par 10-12% atkarībā no tā vai apdzīvotā vietā vai ārpus tās. Ja tik tiešām šai brigādei bija izsaukums un zināmu ceļa posmu (pirms sastrēguma un pēc tā) viņi brauca bez bākugunīm tad atliec secināt ka vai nu 1) šis auto apzināti (?!) nesteidzās vai nu 2) apzināti pārkāpa CSN pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu.

Ja šim auto tik tiešām būtu bijis izsaukums tad bākugunis būtu ieslēgtas visu ceļu, sirēnas tikai nepieciešamības gadījumā lai brīdinātu citus autovadītājus. Katrā ziņā ar ieslēgtām bākugunīm bez skaņas signāla automašīnas pasažierus traucēt nav iespējams - jo viņi to vienkārši neredz. Par skāņas signālu piekrītu - var būt situācijas kad tas var papildus traumēt pacientu. Bet šajā gadījumā nebija nedz steigas (ātrums noteikti nebija virs 50km/h), nedz bākugunis nedz skaņas signāla ne pirms ne pēc sastrēguma. Bākugunis un sirēnas parādījās tikai sastrēgumā.

Starpcitu Puķītes kungs minēja ka par operatīvā transporta nepalaišanu ir jānoņem tiesības jau pirmajā reizē. Es savukārt šinī pašā kontekstā gribētu ierosināt tieši to pašu par operatīvā transporta līdzekļa vadītājiem - par bākuguns lietošanu bez iemesla atņemt autovadītāja tiesības jau pirmajā reizē.

130110. viesis 11.jūnijs 2004 10:02
0 0 Atbildēt

Labojums: ...tiesības pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu par 10-20%...

130111. viesis 11.jūnijs 2004 10:03
0 0 Atbildēt

ui....ui.....ui.......staasts no dziives,,,par MUMS...dziivoja divi kaiminji abiem bij 3 istabu dziivokli un zigulis kapeika..tadi saakooties jaunajiem laikiem,,otrs kaiminsh nopirka sev jaunu mashiinu,,,ak, dievs taksh otram kauminjam zultspuuslis ash paarpliisa zulti izdalot....jo vinsh jau nevareeja atlauties jaunu mashiinu, tadi veel trakaak...nepietika ar jaunu mashiinu dziivolkii eiro remontu uzstaisiija...vispaar acis no netaisniibas saaka ash pliist pushu,...un beigaas vispaar aarpraats kaiminsh nopirka sev plazmas televizoru un ar savu jauno mashiinu uzbrauca uz trotuaara pie kaapnjutelpas lai uznestu savu televizoru,,,,,kas atlika nabaga baalelinjam????? protams par sho shaushaliigo paarkaapumu zinjot policijai!!!!!!!!!!!! kaiminsh uzbrauca uz trotuaara!!!!!!! Luuuk lai cik nebuutu beediigi TAADI NU MEES TAUTIESHI ESAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

130112. viesis 11.jūnijs 2004 10:03
0 0 Atbildēt

Shoriit plkst. ~8:45 braucot pa Briiviibas ielu virzienaa uz centru Laachpleesha ielas krustaa priekshaa braucoshais dzhips peekshnji nometa pa bremzeem, es nesaprashanaa gaidiiju kamdeelj taa, bet nu kur ne, kur jaa paar krustu paardraazaas operatiivais (mediciinas) transports ar iesleegtaam baakuguniim???? Sireenas es nedzirdeeju, RAADIO skaneeja pietiekami klusi, lai dzirdeetu sireenu, ja taada buutu bijusi iesleegta.

Vainiigi jau ir nekauniigie, visaadi citaadi stulbie ar zemo IQ Latvijas autovadiitaaji, kas skrien virsuu OT un nedod tam celju !!!!!!!!!! OT vadiitaaji te nav bez vainas.

130113. viesis 11.jūnijs 2004 10:03
0 0 Atbildēt

Ja runajam par operativo transportu tad pagajusaja gada Valmiera piedzivoju sadu gadijumu: Krustojums ar luksoforu, deg zala gaisma, protams to skersoju, redzu pa gabalu ka tuvojas ugunsdzeseji bez bakugunim un skanas signala, tacu bridi kad esmu iebraucis krustojuma sie iesledz gan bakugunis , gan skanas signalu, lai skersotu to pie sarkanas gaismas. Talak celu vini tapat turpina bez ieslegtam bakugunim un skanas signala. ~ 1 m bija lidz sadursmei, interesanti kadel man butu jabut vainigam jo operativais transports ignore satiksmes noteikumus un apdraud parejo satiksmes dalibnieku drosibu!

130115. viesis 11.jūnijs 2004 10:05
0 0 Atbildēt

Ha ha haaaa to (Storms)...cieniitais atnjemam tiesiibas vinjiem:)))))))))) paskatiishos kur veel njemsi shoferus par 90,-Ls meenesii

130117. viesis 11.jūnijs 2004 10:06
0 0 Atbildēt

To Aicih & viesis 11.06.2004 09:44

Tas gan varētu būt attaisnojams, bet tikai tad kad ir daudz izsaukumu. Pēc cietušā pārvešanas uz slimnīcu visticamāk ka auto ir jāuzkopj un jāsagatavo nākamajam izsaukumam. Par cik automašīnu nav nemaz tik daudz tad laika šim pasākumam ir ļoti maz. Tādēļ pēc iespējas ātrāk ir jāatgriežas bāzē. Nedomāju gan ka tas tā būtu jādara vienmēr.

130119. viesis 11.jūnijs 2004 10:10
0 0 Atbildēt

pskatamies ceļu satiksmes noteikumus:

"1.27 operatīvais transportlīdzeklis - mehāniskais transportlīdzeklis, kuram noteiktā kārtībā piešķirts operatīvā transportlīdzekļa statuss un kurš piedalās ceļu satiksmē ar iedegtu mirgojošu zilu vai zilu un sarkanu bākuguni UN ieslēgtu speciālu skaņas signālu"

tātad, ja nebrauc ar skaņas signālu, tad vispār nav operatīvais!

130120. viesis 11.jūnijs 2004 10:11
0 0 Atbildēt

to viesis RCC

nu bet tā alga taču ir tāda tikai tāpēc, ka tādus var atrast... ja jau nevarētu atrast, tad, dabīgi to pietrūktu un nāktos paaugstināt algu...

130122. viesis 11.jūnijs 2004 10:13
0 0 Atbildēt

viesis (RCC): Šoferi starp citu stāv rindā darba meklējumos. Atrast citu vietā nav problēmas un ir nokārtojams pāris stundu laikā. Par zemajām algām piekrītu - cūcība. Bet ja būtu man tāda iespēja tad šiem šoferiem algu noteikti palielinātu. Diemžēl šadu iespēju man nav un vai tāpēc es esmu tas nejēga kuru vienkārši tāpat var ar bākugunīm padzīt malā lai nemaisās nabaga abižotajiem šoferītim? Kas notiks ja arī skolotāji, bērnudārzu audzinātāji, policisti u.t.t. sāks šādi "atriebties" par savām algām?

Un kāpēc citi šoferi pa to pašu algu var uzvesties kā pieklājas?

130123. viesis 11.jūnijs 2004 10:13
0 0 Atbildēt

Pats esmu vests ar ātrajiem, ja godīgi tad nemaz neatceros vai toreiz sirēna bija ieslēgta vai nē, jo tajā momentā mani satrauca nedaudz svarīgākas lietas par to bļauri. Piekrītu, ka var būt gadījumi, kuros slimniekam tā sirēna var kaitēt, bet tas ir viens gadījums no simta.

Pie tam jau sen lielākā daļa radardetektoru spēj uztvert speciālos signālus, ja uz operatīvā transporta ir uzlikts raidītājs. Atliek tikai ar likumu atļaut radardetektoru lietošanu un apgādāt operatīvo transportu ar ne tik dārgajiem raiditājiem, kas arī ievērojami varētu uzlabot šītransporta pamanīšanu intensīvas satiksmes gadījumos.

130124. viesis 11.jūnijs 2004 10:13
0 0 Atbildēt

To viesis (RCC) :

Spriezhot peec Tava aizvainotaa stila, izskataas, ka Tu tomeer esi ieintereseetaa puse. Pie tam zinot, ka aatrie ir Riigas Domes (RCC) pakljautiibaa, tas ir iespeejams.

Saproti, pareizi nevienam jau nav zheel, ka aatrie aizbrauc aatraak, tas tieshaam degradee Operatiivos. Sanaaks taa kaa pasakaa par "vilku aitaas". Beigaas cilveeki saaks tos operatiivos ignoreet... Nezinu, kaa tas iisti ir LV, bet skandinaavijaa visi operatiivaa transporta vadiitaaji iziet papildus speciaalo apmaaciibu. Tur pirms sireenas lietoshanas jaabriidina dispechers un visi sireenu lietoshanas gadiijumi tiek regjistreeti. Par nepamatotu spec signaalu lietoshanu tur ir liels sods...

130126. viesis 11.jūnijs 2004 10:17
0 0 Atbildēt

Mums liidz Eiropas valstu liimenim veel taalu :(

130128. viesis 11.jūnijs 2004 10:20
0 0 Atbildēt

viesi RCC

Tava atmazka skan kā stāsts par lietuviešu tūristu, kas prasda ceļu. Esi taču loģisks. Lai gan, ko var prasīt no tiem, kurus ņem tikai valsts iestādēs. :-)

130130. viesis 11.jūnijs 2004 10:21
0 0 Atbildēt

Sanaaks taa kaa pasakaa par "vilku aitaas".

Pilnīgi piekrītu.

Tur pirms sireenas lietoshanas jaabriidina dispechers un visi sireenu lietoshanas gadiijumi tiek regjistreeti.

tas būtu super kontroles mehānisms. Tad mēs arī varētu pābaudīt faktus. Tikai jānodrošina, lai ierakstus būtu sarežģīti viltot un lai atbildība dispečeram par to būtu nopietna.

130135. viesis 11.jūnijs 2004 10:26
0 0 Atbildēt

re kaa vismaz saakam mazliet padomiigaak runaat ne blauti..aarpraats shausmas kaa vinji taa vareeja;))) tas priecee:) apmaaciiba un rindas uz shoderu darbu:)) ha haaa laikam nelasat aviizes,...tuulinj mees jau piedziivosim pirmo aatraas paliidziibas shoferu masveida streiku:) un vispaar kamdeel tagadi neapspriest gadiijumus kadi deelj kaada auna ir notikusi avaarija, tadi aatraas paliidziibas shoferis ir vainiigs, jo buutiibaa likums iisteniibaa ir aunu pusee nevis aatraas paliidziibas;( iauto kamdeel sho jautaajumu nevar apspriest????

130136. viesis 11.jūnijs 2004 10:29
0 0 Atbildēt

Viesi RCC, piektdien klaat :)

130142. viesis 11.jūnijs 2004 10:43
0 0 Atbildēt

Pēdējā laikā ātrie ir paliķuši bezkaunīgi. Šodien viens tāds VW Transporter ap 8.55 brauca pa Lāčplēša ielu, izlīda pretējā joslā ieslēdza skaņu + zilo uguni, tika līdz Satiksmes ielai un tad visu izslēdzas. Uz sāniem bija rakstīts "BALDONES SLIMNĪCA".

130143. viesis 11.jūnijs 2004 10:46
0 0 Atbildēt

To: viesis (RCC)

Avaarijas vienmeer notiek kaada auna deelj, bet var gadiities, ka shis auns kaa reiz seedeeja aatrajam pie stuures. Attieciibaa par algaam piekriitu, ka vinjiem alga ir par mazu (tikai cik es zinu, pie Tevis nosauktajiem 90 vinjiem ir arii piemaksas, taa ka nemaz tik traki nav). Palielinot algu, droshi vien vajadzeetu arii izmest laukaa vienu dalju no vinjiem.

Principaa taa arii ir, ka biezhi vainiigs ir aatraa shoferis. Vinja uzdevums ir nevis uzstaadiit jaunu aatrumrekordu, bet gan aizbraukt liidz galam bez avaarijaam (peec iespeejas iisaakaa laikaa). Taa ka iebraucot krustojumaa "uz sarkano" vai izbraucot no mazaak svariigaas ielas vinjam ir jaapaarliecinaas, ka vinju redz un laizh...

130150. viesis 11.jūnijs 2004 11:12
0 0 Atbildēt

Nu par avārijām ar ātrajiem ir cits stāsts un nav tik viennozīmīgs. Tur es domāju ka lielu daļu vainas ir jāuzņemas agresīvajiem vadītājiem kuri mēdz piespiest gāzes pedāli lai paspētu pa dzelteno pārlekt pāri krustojumam. Bet tas kā jau minēju ir cits stāsts.

Šis stāsts ir par attieksmi pret citiem autovadītājiem. Manis novērotajā un aprakstītajā situācijā avārijas situāciju itkā nebija un situācija atrisinājās ar dažiem lamuvārdiem no citu satiksmes dalībnieku puses. Bet vai bija nepieciešams izsaukt šādu situāciju tikai dēļ tā ka vienam ākstam ir uzticēts auto ar bākugunīm un sirēnām? Man nekas nav pretī kad patiesi ir izsaukums un cilvēka dzīvībai draud briesmas. Es pat labprāt piekristu ka viņi šādā situācijā var lidot arī uz 140-150 pa pilsētu, protams adekvāti novērtējot situāciju uz ceļa un laicīgi reaģējot uz situācijas izmaiņām. Bet nekādā gadījumā nepiekrītu satiksmes traumēšanai tikai dēļ tā ka kādam bāzē kafija dziest.

Par apmācībām. Ja nemaldos tad jau vairākus gadus atpakaļ tika ieviesta norma ka operatīvo transporta līdzekli var vadīt tikai tāds autovadītājs kurš ir izgājis speciālās apmācības un nokārtojis attiecīgus pārbaudījumus par ko viņam tiek izsniegta apliecība kas dod tiesības vadīt operatīvo transporta līdzekli. Ja autovadītājam nav šādu tiesību tad transporta līdzekli kas ir aprīkots ar bākugunīm un skaņas signālu viņš vadīt nedrīkst pat tad ja bākugunis un skaņas signāls ir izslēgti.

Vairākus gadus atpakaļ (kāreizi tad kad šādi noteikumi stājās spēkā) es strādāju valsts iestādē un dienesta nepieciešamības dēļ bieži vien nācās pārvietoties ar operatīvo transportu (gan kā pasažieris). Tā kā šo-to par šīm lietām zinu. Tāpat zinu arī to ka ir tikai dažas CP ekipāžas kurām ir tiesības apturēt transporta līdzekli un pārbaudīt bākuguns un skaņas signāla lietošanas pamatotību (reiz nācās šādu pārbaudi piedzīvot, tā ilga 1-2 minūtes). Diemžēl nākas atzīt ka šādu pārbaužu skaits ir neadekvāti mazs. Ātros un ugunsdzēsējus piemēram var pārbaudīt neapstādinot - sazvanot vai izsaucot pa rāciju attiecīgā dienesta dispetčeri un noskaidrot vai transporta līdzeklim Nr tādam un tādam ir izsaukums un uz kurieni. Ja nav izsaukuma vai automašīna atrodas pilnīgi citā pilsētas pusē nekā būtu jāatrodas - apstādināt un pārbaudīt iemeslus. Nepieciešamības gadījumā palīdzēt transporta līdzeklim nokļūt galamērķī pavadot to un/vai atbrīvojot krustojumus.

130154. viesis 11.jūnijs 2004 11:20
0 0 Atbildēt

Storms, Vai Tu es tas, par kuru es domaaju ?? :)) (daudz alus izdzerts, bet sen neredzeets)

130159. viesis 11.jūnijs 2004 11:27
0 0 Atbildēt

cik es esmu noveerojis peedeejaa laikaa operatiivajiem un iipashi aatrai paliidziibai celju autobrauceeji dod nekaveejoties pa galvu pa kaklu meegjinot atrast kaadu briivu vietu kur nobraukt

130170. viesis 11.jūnijs 2004 12:54
0 0 Atbildēt

Ši "operaķivņiku" problēma jau ir akūta no padomju laikiem, un risinājumi veidojas gausi un lēnām. Protams, nelielas pozitīvas tendences ir paveiktas - atņemtas zilās lampas faktiski lielākajai daļai auto ar nr AA66...un AA56.... No trases ar attiecīgu likumu veiksmīgi noņemti arī daudzie apsardzes dienesti, precizēts operatīvā transporta formulējums (obligāta prasība -trafarējums), kādēļ daudzu iestāzu transports tika attiecīgi trafarēts (SAB, DD, MP). Nenoteikts statuss,šķiet, ir palicis lielākajai daļai prokuratūras transporta, kurš lielākā daļa nav

trafarēts, bet reāli izmanto operatīvā transporta ceļazīmes.

ĀP, pažarnieki un paši policmeņi - ar trafarētajem auto un ieslēgtām sirēnām+gaismām, var rīkoties atbilstoši attiecīgajam noskaņojumam. Ja kas notiek, pamatotus "argumentus" sacerēt nav grūti. Arī braucienos pēc aliņiem , vai vedot bērnu uz skolu.

Ar laiku, pieaugot finansējumam, viss operatīvais transports tiks aprīkots ar iekārtām, kuras ļaus amatpersonām kontrolēt operatīvo signālu ieslēgšanas ieslēgšanas laikus un pamatotību.

Tikai tad būs iespēja šos procesus kaut nedaudz kontrolēt. Bet vēl pirms 12 gadiem mans paziņa - šoferis, kurš ar pusnorakstītu trafarētu busiņu izvadāja slimnīcas veļu, "zilo" spuldzi varēja izmantot pēc sirds patikas. Tajos laikos pieliekamās zilās lampas bija arī katra otrā "skūtā" bandīta mašīnas ekipējumā. Kopsavilkumā redzam, ka situācija ir uzlabojusies.

Ir viena interesanta vieta Rīgā, kur darbdienu rītos (ap 8-9) jebkurš interesents(arī iauto redakcijas pārstāvji) varētu pavērot dažnedažādus t.s. "operaķivņikus". Un ši vieta atrodas uz Torņa ielas pie muzeja "Arsenāls". Atbilstoši ceļa zīmei un CSN, šo vietu it kā drīkstētu šķērsot auto ar attiecīgām caurlaidēm: (parlamenta,deputātu,darbinieku,valdība,domes,diplomātu un OPERATĪVIE auto) . Bet, vairākus rītus garāmejot un pavērojot šo VIETU, jāsecina, ka nemarķētu un stipru biezu dažnedažādu modeļu "operatīvo" braucamo skaits - ar mērķi apbraukt Vanšu tilta nobrauktuves sastrēgumu, uz Torņa-Jēkaba skaitāms daudzos jo daudzos simtos...

130173. viesis 11.jūnijs 2004 13:45
0 0 Atbildēt

Wampirius: Tas pats vien esu :)

130175. viesis 11.jūnijs 2004 13:50
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis: iekārtas kas reģistrēs bākuguns lietošanu ir tikai puse no problēmas. Otra puse - kas to kontrolēs? Paši? Pašu tiešie priekšnieki? Savējos reti kad kāds drāž, un arī tādiem dzīve darba vietā parasti ir visai pasmaga jo neviens viņus neieredz. Tā kā nav jēgas ieviest dārgas iekārtas ja nav atrisināta kontroējošo amatpersonu problēma.

130188. viesis 11.jūnijs 2004 15:14
0 0 Atbildēt

2 storms

wampirius@one.lv, atsūti savu e-pasta adresi :)

130197. viesis 11.jūnijs 2004 18:13
0 0 Atbildēt

Mēs nekādi NEVARAM 100% zināt, kāpēc 'ātrie' ieslēdz/izslēdz sirēnas vai steidzās/nesteidzās, ja vien neesam paši personīgi tur iekšā. Līdz ar to nosodīt ir stulbi.

Un vispār, par to smago darbu, ko dara ātrie, viņus var palaist kādreiz arī 'ārpus kārtas', un personīgi man nemaz nav žēl.

130199. viesis 11.jūnijs 2004 20:22
0 0 Atbildēt

piekriitu Jasmine

labaak 10x palaist aatros, pat ja tas nav vajdziigs, nekaa 1x nepalaist ja tieshaam tas IR vajadziigs

130202. viesis 11.jūnijs 2004 22:47
0 0 Atbildēt

Un galugalā nonāksim līdz tātai pašai anarhijai uz ielām kā tais laikos kad apsardzei bija zilās bākugunis. Ka reizēm pa centra ielām pārvietoties nevarēja jo ik pa brīdim kāds kautkur lido ar bākugunīm un sirēnām. Labi, ar apsardzi galā tikām - atņēmām bākugunis un sirēnas. Bet ko darīsim ar ātrajiem? Arī atņemsim bākugunis un sirēnas? Es negribu tādus laikus piedzīvot.

130203. viesis 11.jūnijs 2004 22:55
0 0 Atbildēt

jasmine: tu varbūt arī nezini. Bet cilvēki kas nedaudz vairāk zin par operatīvajiem transpotiem un par to ko viņi drīkst un ko nedrīkst darīt zin to ka tā nedrīkst darīt. Bākuguns un skaņas signālu lietošana bez iemesla (bez konkrēta izsaukuma kur jānokļūst maksimāli ātri) draud ar smagiem sodiem šī transporta līdzekļa vadītājam. Tikai nav kontroles pār viņiem aiz kam sākas anarhija. Šodien viens izdomā ļaunprātīgi izmantot dienesta stāvokli - rītdien vēl 10 paskatīsies ka tam pirmajam tas ir bijis bez sekām un darīs tieši tā pat. Pēc pus gada uz Rīgas ielām mirgos tikai zilas bākugunis un gaudos sirēnas, piekam pilnīgi bezjēdzīgi. Un pārējo satiksmes dalībnieku uzmanība būs jau tā notrulināta ka operatīvos transportus vairs nelaidīs garām - jo tāpat zināms ka skrien uz mājām lai pusdienas neatdziest. Lūk tad sāks mirt cilvēki. Nevainīgi cilvēki kuri nebūs saņēmuši medicīnisko palīdzību pateicoties operatīvo transportu vadītāju bezatbildības izraisītam haosam.

130224. viesis 14.jūnijs 2004 1:00
0 0 Atbildēt

ari gribu staradat uz operativas!

Super gonkas var taisit!! :) :) :)

130254. viesis 14.jūnijs 2004 11:05
0 0 Atbildēt

Storm,

vai tev pašam kaut reizi mūžā ir nācies izsaukt ātro palīdzību, tb saskarties ar viņu darbu realitātē? Ļoti izskatās ka nē. Teorijās visi ir ļoti gudri.

Ātro palīdzību dēļ vēl nevienā pilsētā anarhija nav izcēlusies, tā ka vari būt mierīgs. Diezin vai Rīga būs pirmā :-)

130279. viesis 14.jūnijs 2004 12:28
0 0 Atbildēt

Tas ir pretiigi, ka cilveeki izmanto savu staavokli, bet taa buus vienmeer, taisniibas ssajaa pasaulee nav!!!!!!!

130304. viesis 14.jūnijs 2004 16:11
0 0 Atbildēt

Visadi Wampiriusi un WALA ir visgudrakie te atradushies. Painformejiet, ludzu, kas jus esat, ka zinat kuraa briidii aatrajiem tiek pazinjots par izsaukumu un atsaukumu? Vaavuljotaaji juus esat. Nekas vairaak. "Rūktums sirdī" nav ko satraukties un nebūs "rūktums". Tā lūk. Ka tik piekasīties kādam. Uzskatu par lielāku cūcību automašīnu atstāšanu pirms krustojumiem, kad nevar ieņemt malējo joslu, lai veiktu pagriezienu.

130306. viesis 14.jūnijs 2004 16:25
0 0 Atbildēt

Storms 11.06.2004 10:13

Domāju, ka visiem, kam mazas algas, vajadzētu patiešām ņemt ieročus rokās un atriebties. Kapec skolotājiem, u.c. ir mazas algas? Vai viņiem ir iespējas kau-ko izdarīt, lai palielinātu algas? Tie, kam ir nauda, ir nolikuši uz ceļiem citus un tiem citiem nav iespēju neko darit. Bagātie ir uzbūvējuši sienu, arvien vairāk attālinoties no savas bagātības avotiem. Jo katram ir skaidrs, ka bagātība ir radusies uz zemākā slāņa rēķina (varbūt ar maziem izņemumiem).

132595. viesis 13.jūlijs 2004 18:50
0 0 Atbildēt

Cik operatīvā transporta transporta vadītājiem ir saņemtas specīālās tiesības tos vadīt? Domāju, ka 10 no 100! Arī policijā!

Tādēļ arī tik marasmātiski brauc, mētā krutos un viss!

Dēļ dažiem āžiem kāda dzīvība var netikt glābta:(((

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti