Lietainajā nedēļas nogalē, 12. un 13. jūnijā, Cēsu piepilsētā, Vecpiebalgas un Taurenes ātrajos un vienlīdz viltīgajos ceļos, notika vienīgais Latvijas komercrallijs – rallijs "Cēsis 2004", kas vienlaikus bija Latvijas autorallija čempionāta 4. posms, Lietuvas autorallija čempionāta posms un Baltijas kausa autorallijā otrais etaps.
Rallijs "Cēsis" ir vienīgais rallijs Latvijā, kurā sportistiem ir iespēja cīnīties par reālām naudas un citām vērtīgām balvām. Rallija balvu fonds šogad krietni pārsniedza 10 tūkstošus eiro. Sacensībās uz starta stājās 77 ekipāžas no Baltijas un Krievijas.
Pirmajā sacensību dienā laika apstākļi nelutināja un mainīga stipruma lietus izmērcēja gan ātrumposmu segumu, gan svētku "Rallijdienas Cēsīs" viesus. Šīs dienas trīs ātrumposmi nebija veiksmīgi arī "Honda Racing Latvia" komandai – otrajā ātrumposmā "Amata" automašīnas sajūga defekta dēļ izstājās komandas ekipāža Kaspars Šimkus / Armands Šimkus, savukārt ekipāžas Krišjānis Caune / Artis Štrauss automašīnai pazuda 2. pārnesums, kas automātiski liedza domāt par cīņu ar konkurentiem. Savukārt komandas "Honda Racing Latvia" atbalstītājs Andris Lontons ar Mareku Stirnu pirmajā sacensību dienā finišēja 7. vietā savā klasē un 10. vietā absolūti.
Pēc pirmās sacensību dienas brāļu Šimkus automašīnu izdevās salabot, un nākamajā dienā tā bija redzama kā trasi slēdzoša automašīna, vai tautā sauktās "nullītes" statusā. Krišjānim Caunem ar Arti Štrausu otrās dienas ātrumposmi izvērtās kā cīņa par izdzīvošanu, jo viņu automašīnas Honda Civic Type-R uzstādītajai sporta ātrumkārbai otrajā dienā bija atlikuši vairs tikai trīs pārnesumi.
Krišjānis Caune: "Uz šo ralliju mēs devāmies ar mērķi uzlabot savu rezultātu un cīnīties paši ar savām kļūdām, bet rezultātā mums sanāca cīņa ar automašīnu. Bet sacensību rezultāts liecina, ka mēs bijām pietiekami izturīgi un neizstājāmies, kā to izdarīja mūsu konkurenti."
Krišjānis Caune ar Arti Štrausu rallijā "Cēsis 2004" finišēja 1. vietā savā klasē un 2. vietā F2 ieskaitē (vienas ass piedziņas kategorijā). Andris Lontons ar Mareku Stirnu ralliju finišēja 5. vietā savā klasē un 6. vietā absolūti. "Honda Racing Latvia" komandu vērtējumā saņēma 10 punktus, kas sezonas komandu kopvērtējumā ļāva ne tikai saglabāt 1. vietu, bet arī atrauties no tuvākajiem sekotājiem.
"Honda Racing Latvia" komanda, izvērtējot neveiksmes, ko sagādājušas sporta ātrumkārbas, ir nolēmusi, ka nākamajā rallijā Honda Civic Type-R sporta automašīnām tiks uzstādītas standarta ātrumkārbas, ko ražojusi Honda, jo tās savu izturību ir pierādījušas.
"Honda Racing Latvia" komanda sacensību dienās novēroja samērā interesantu statistiku, kas pierāda šī sporta veida milzīgo popularitāti Latvijā. Rallija rezultāti, izmantojot mobilo tālruni, bija pieejami wap lapā wap.autorally.lv. Sacensību dienās šo interneta resursu bija izmantojuši vairāk kā 10 tūkstoši mobilo telefonu lietotāji. Komandas novērojumi liecina, ka mobilos telefonus rezultātu iegūšanai vidēji lietoja katrs piektais vai sestais skatītājs, kas teorētiski liecina, ka rallija skatītāju skaits bija aptuveni sešas reizes lielāks kā wap.autorally.lv lietotāju skaits.
Sīkākus rallija rezultātus iespējams atrast internetā www.autorally.lv un Latvijas Automobiļu Federācijas lapā www.laf.lv
Nākamais rallijs "Kurzeme 2004" notiks Liepājā 9. un 10. jūlijā.
Delfos identisks raksts ... Kurs tad no kura panjeema ???