LMT rallija komandas neveiksme Polijā 16

 
6.jūlijs 2004 9:03

No Polijas, kur notika FIA Ziemeļeiropas zonas kausa izcīņas autorallijā posms – “Kormoran Rally” – atgriezusies “Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda” un tās ekipāža Māris Neikšāns/Edgars Utāns. Pēc veiksmīgas pirmās dienas diemžēl otrajā dienā neizturēja tehnika.

lmt-komanda.jpg

Uz Poliju “Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda” devās, lai pārliecinātos par ekipāžas Māris Neikšāns/Edgars Utāns gatavību sezonas galvenajam startam – pasaules čempionāta autorallijam “Neste Rally Finland”, kurš notiks pēc mēneša Somijā. “Kormoran Rally” sacīkstēm pieteiktas bija piecas “Super 1600” kategorijas mašīnas un šādā konkurencē Māris Neikšāns startēja pirmoreiz.

Pirmajā dienā Neikšāns “Super 1600” kategorijā uzvarēja pirmajā ātrumposmā un arī pārējos sacīkšu posmos bija labāko pulkā. Diemžēl trases ceturtajā ātrumposmā Māris piedzīvoja nelielu avāriju, kuras rezultāts bija pamatīgi saliekta automašīnas aizmugurējā piekare. Ar šo nopietno defektu (mašīnas vadāmība bija krietni apgrūtināta) Neikšānam bija jānobrauc aptuveni 60 kilometrus pa ātrumposmiem, taču daudz laika zaudēt nenācās – pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža bija trešā un no otrās vietas “Super 1600” klasē viņus šķīra tikai trīs sekundes. Diemžēl otrajā dienā pēc pirmā ātrumposma Neikšāna/Utāna ekipāžai sacīkstes bija beigusies – pārlūza dzinēja droseļvārsta ass.

“Lai gan līdz finišam netikām, iegūta ir neatsverama pieredze! Paldies mūsu ģenerālsponsoram “Latvijas Mobilais Telefons”, kurš atļāva doties uz Poliju neskatoties uz to, ka jau šo piektdien jābūt uz starta rallijā “Kurzeme”,” stāsta “Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas” pilots Māris Neikšāns. “Pārliecinājāmies, ka izvēle par labu “Ford Puma” automašīnas iegādei bijusi pareiza – mašīna ir līdzvērtīga ar modernajiem “Super 1600” klases automobiļiem, taču daudz lētāka. Polijā mums konkurentos bija gan “Suzuki Ignis”, gan “Fiat Punto”, “Opel Corsa” un “Peugeot 206” mašīnas, taču daudz no  tām neatpalikām un pat reizēm braucām pa priekšu! Uzreiz gan jāatvainojas līdzjutējiem, ka aizbraucām uz Poliju, iepriekš par to nepaziņojot. Mēs vienkārši gribējām savas spējas pārbaudīt bez liekas psiholoģiskās slodzes.”

 “Latvijas Mobilā Telefona rallija komandu” 2004. gadā atbalsta arī būvkompānija “LEC”, “Gros Auto”, “Uzvara-lauks”, “Bosch”, “Agip” un “Neste”.

 
Visi komentāri
 
132074. viesis 6.jūlijs 2004 9:28
0 0 Atbildēt

isti latvieshu garaa - vispirms radam problemas, tad tas varoniigi risinam. vispar jau tik uz priekshu.

132085. viesis 6.jūlijs 2004 9:48
0 0 Atbildēt

droseljvaarsta asi paarlauza? nevaru nemaz iedomaaties,ar ko tas panaakts...tas draivers ikdienaa ar kautkaadu smagsvara traktoru nebrauc? ;)))

132086. viesis 6.jūlijs 2004 9:50
0 0 Atbildēt

noteikti svirai baigais parnesums, lai atsaucigaka, bet kaut kas nav ar atdurem ka naakas, citu iespeju nav

132095. viesis 6.jūlijs 2004 10:55
0 0 Atbildēt

Vai kāds nebūs aizzāģējis... :0 Veiksmi, tikai uz priekšu!

132109. viesis 6.jūlijs 2004 11:44
0 0 Atbildēt

Draco

Asprātis...

132113. viesis 6.jūlijs 2004 12:04
0 0 Atbildēt

Laikam draco pats taads smagsvara traktora operators...:)))

Ja vinjs zina sporta auto, kura motora griezaas liidz 8000 apgr, tad varbuut iedomaasies kaada ir vibraacija, plus braucien laikaa arii ir bedres neliidzenumi utt!!!!

132114. viesis 6.jūlijs 2004 12:06
0 0 Atbildēt

Jaa zeel ka neikshaan netika liidz galam!!!!

kaa sapratu, tad pani bijusi paarsteigti, ka atbrrauc Neikshaan un shos gandriiz izceert!!!!!

Kaa staastiija aculiecinieki, tad Pani treneejoties jau 2 nedeeljas pirms rally, bet te viens LV puisis atbrauc , pieraksta un velk!!!!

Lai LMT RT veicaas!!!

132119. viesis 6.jūlijs 2004 12:14
0 0 Atbildēt

Rekur ir M.Dzenīša neoficiālais koments par šo tēmu!

Par LMT rallija komandas gaitām Polijā. Pats biju klāt, tā kā redzēju daudz ko. Paspēju kopā uz 6 dopiem (uz 5 pirmajā dienā un uz 1 otrajā). Māris nobrauca labi, pat ļoti labi. Iegūta tāda pieredze, kuru diemžēl Latvijā iegūt nevar.

Konkurentos bija vēl 4 Super 1600 mašīnas, no kurām gan viena pabeidzās jau pēc pirmā dopa.

SS1: Māris pārsteidz poļus - superos pirmais! Šļahtiči ir neizpratnē - kā var ar Pumu vinnēt šāgada Suzuki Ignis un Fiat Punto! Visi nāk, brīnās - kas tas par latviešu brīnumbērnu.

SS2: gadās neliela kļūda un pēc tramplīna Māris pabrauc ārpus trases. Zaudēts bišķiņ laiks, superos - trešā vieta.

SS3: ceturtais superos. Tikai bišķiņ atpaliek no trešās vietas. Poļi brīnās, kā ar Yokohama riepām var tik ātri pabraukt. Visi gāž ar Michelin, bet Māris naudas taupības nolūkos ar Yokohama.

SS4: viss atkal aiziet kā nākas. Neilgi pirms dopa finiša pārliecinoši labākais laiks superos pat neskatoties uz to, ka kādā līkumā pilsētā vietējam polim bišķiņ pabojā sētu un atzstāj sētas saimnieku bez telefonsakariem, jo tiek nonests viens mazs plastmasas telefona stabinjsh. Diemžēl netālu on finiša ar aizmugurējo ratu tiek aizķerta liela koka sakne, ir gandrīz vāks. Zaudēts daudz laika un abi pakaļējie rati šķībi. Līdz tuvākajai servisa zonai vēl kilometri 60 pa dopiem... KOpvērtējumā pēc dopa tiek saglabāta 2. vieta superos.

SS5: Ar šķībiem ratiem un pilnīgi nodilušām aizmugurējo riepu kantītēm pabraukt vairs nevar tik ātri, kā gribās. Suzuki aiziet netveramā attālumā, bet otrā vieta superos tiek saglabāta.

SS6: baisi garie gabali. Puma taisnītēs iet par aptuveni 20-30 km/h lēnāk nekā konkurentu auto. Šķībie rati pat taisnos posmos liek braukt bišķin šķībi. KOnkurents ar Opel Corsa baigi atvelk šo dopu un kopvērtējumā trešā vieta superos Corsai zaudējot 3,3 sekundes.

Servisa parks: pēc pirmās dienas ir skaidrs, ka šķībo pakaļējo tiltu sataisīt nevarēs - arī visa nākamā diena būs jābrauc ar līkiem ratiem. Tiek taisītas bremzes un vēl visādi sīkumi. No servisa zonas Māris izbrauc ar 2 min. vēlāk - 20 sekundes soda laiks.

Otrās dienas rīta servisa parks: mašīnai beidzot tiek sataisītas priekšējās un aizmugurējās bremzes un auto tiek nomazgāts. Knapi paspējam uz laika kontroli. Dienas uzdevums - sasniegt finišu 2. vietā!

SS7: Māris jau brauc ar Michelin. Riepas turās ļoti labi, bet grūti ir pie tām pierast - Yokohama pirmajā dienā bija pulka sliktāka. Superos ceturtā vieta, tikai 4 sekundes aiz pirmās vietas. Diemžēl šis dops tad bija arī LMT rallija komandai pēdējais šajās sacīkstēs - pārbraucienā pārlūza droseļvārsta asīte...

Kopējais iespaids: Māris sacīksti nobrauca ļoti labi, žēl tikai ka bija tikdaudz problēmu. Iegūta ir milzīga pieredze un pārliecība - arī ar Super 1600 Māris var pabraukt ļoti ātri. Visi poļo bija "kožami" un izrādījās, ka tas ir tikai mīts, ka Ford Puma ir vājāka mašīna par pārējiem Super 1600. Auto ir ļoti labs un ar to var cīnīties pat pret Suzuki Ignis. Žēl Gatiņa Vecvagara. Būtu interesanti redzēt, kā viņam ietu.

Organizatori un trase: sacīkstē bija milzīgas problēmas ar drošību - tāpat kā Krievijā, skatītāji stāv tikai metra attālumā no trases. Māris saka, ka no salona viss izskatījies tāpat kā savulaik Argentīnā, kad pirms mašīnas pašķiras pūlis. Cilvēku samērā daudz. Protams, ne uz pusi tik daudz kā Latvijā! Trase ārprātīgi ātri. Bieži vien 3 - 4 kilometru laikā vienas nullītes, vieninieciņi (jeb pēc brāļu Neikšānu pieraksta - sešinieki un piecinieki), tad viens atpakaļejošs līkums un tad atkal 4 km ar pilnu klapi. Braukt tādā ātrumā diezgan bīstami, bet var iegūt labi pieredzi.

Polijas rallija līmenis: atļaušos nepiekrist Mazajam Balodim. Domāju, ka gan Kuzaj, gan Kuchar un Holowcyc ir ātrāki par mūsu N grupas mašīnām. Mūsējie brauc aptuveni Solowow līmenī, kurš Polijā ir ceturtais-piektais. Super 1600 dzheki arii ir speeciigi un Polijā ljoti grūti uzvarāmi. Lieta tāda, ka tieši pirms rallija poļi ar savām kaujas mašīnām nedēļas divas trenējas tieši pa tiem ceļiem, kur notiks rallis. Kā teica Māris, jau pierakstot trasi visas iekšmalas esot iebraukātas un šur tur kāds pabijis arī grāvī...

Nu tas tā - "īsumā" par Poliju.

132142. viesis 6.jūlijs 2004 14:08
0 0 Atbildēt

Atļaušos apstrīdēt M.Dzenīša priekšpēdējo rindkopu par to, ka mūsu vadošās N4 ekipāžas ir lēnākas par poļu līderiem. Kā to var pateikt? Tas pats Kuchar piedalījās rallijā Latvija-2003 un kur tad viņš palika - tikai trešais N4 ieskaitē. Var jau visu norakstīt uz tehniskām neveiksmēm un vietējo ceļu nezināšanu, tomēr rezultāts ir rezultāts... Jāņem vērā arī, ka kopš tā rallija vismaz Egle šogad brauc krietni ātrāk.

132156. viesis 6.jūlijs 2004 15:48
0 0 Atbildēt

2viesi:

tu maz staadies priexaa,kaa droseljvaarsta mezgls izskataas? laikam gan nee....

un par vibraacijaam pie 8krpm,no kuraam saluust droseles ass vari citiem staastiit - man pat pa riigas bedreem ar 50 profilu kratoties droselvaarsta ass nemazam netaisaas luuzt,neskatoties uz to ka shai 17 gadu jau :P

132164. viesis 6.jūlijs 2004 16:45
0 0 Atbildēt

viesis 06.07.2004 14:08

Relax, tas ir tīri subjektīvs viedoklis! Kucars, starp citu, otrajā dienā, kad ar mašīnu bija viss ok., vēlēja mūsējos tajā rallijā Latvija2003. A mūsējie tās trases zin praktiski no galvas! :)) Un arī WRC posmos viņš ir braucis, un diezgan labi, ja kas... :D

132170. viesis 6.jūlijs 2004 17:29
0 0 Atbildēt

Malachi :)

132182. viesis 6.jūlijs 2004 22:03
0 0 Atbildēt

Nu i āksti, ka mēģina rallijā braukt ar FORD, kas pēc definīcijas jau IR LŪZNIS...

132194. viesis 7.jūlijs 2004 9:23
0 0 Atbildēt

viesis 22:03 - pajala :) fordi WRC rallijaa ne reizi vien ir uzvareejushi,ne to chto kautkaadaas N grupaas...a wot miskastes bmw - nee ( nojaushu ka tu ar bmw brauc ) :))

132222. viesis 7.jūlijs 2004 13:06
0 0 Atbildēt

Nu ir jau arii BMW kaadreiz raadiijushi teicamus rezultaatus pasaules trasees, lielaakoties gan uz asfalta un taisni ar franchu un itaalju fakjiiriem pie stuures :-) Un forda slava rallijos ir ne mazaak liela. Viss pluust, viss mainaas.

Es tik tagad nevaru atcereeties, vai shitam S1600 dzineejam bija viena drosele, vai katram cilindram sava - visas uz kopeejas ass. Ja otrais variants, tad taa ir diezgan kompliceeta mashineerija ...

Slinkums liist FIA lapaa paarbaudiit :-)

133263. viesis 20.jūlijs 2004 20:04
0 0 Atbildēt

Kolenvalam...

Viens droselj vaarsts pashaa priekshaa....

Tur veel baigaa vibraacija, kad tas viss sak griezties pie 6-8000...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti