Kas ir Dīzelis? 31

15.janvāris 2002 9:00

Šajā materiālā ielūkosimies vēsturē – dīzeļdzinēju vēsturē. Šodienas situācija automobiļu tirgū, izvēloties dīzeli. Pieskarsimies arī jautājumam par to, kas jāatceras dīzeļu īpašniekiem, izejot tehnisko apskati. Piedāvāsim arī nelielu aprēķinu par to, vai lietots dīzelis ir ekonomiski izdevīgs.

Populārāki arī Latvijā Vēl pavisam nesen, pirms dažiem gadiem, daudzi jo daudzi lietotu auto īpašnieki pret automašīnu ar dīzeļdzinēju izturējās ar krietnu skepsi un savā īpašumā to redzēt nevēlējās. Šķiet, situācija mainās katru dienu, jo dīzeļi kļūst aizvien populārāki gan jaunu, gan lietotu automašīnu tirgū. Ja 1999. gada 1. janvārī Latvijā no visām reģistrētajām vieglajām automašīnām ar dīzeļdzinēju bija aprīkoti tikai 7 % automašīnu, tad uz 2001. gada 1. augustu to skaits bija pieaudzis līdz 9,6 %. Skaitļu izteiksmē tas ir no 33 800 automašīnām līdz 55 200 automašīnām. Jaunu auto tirgū mazās klases sektorā dīzeļu popularitāte nav īpaši augsta, jo parasti auto ar dīzeļdzinēju ir dārgāks nekā ar tradicionālo benzīna dzinēju. Šīs klases automašīnu pircēji starpību, kas nereti sastāda aptuveni 1000 latus, uztver ļoti nopietni. Un kā gan ne, ja benzīna versijas cena svārstās ap 5000 latu, bet par dīzeli jāšķiras no vismaz Ls 6000. Pastāvot 2 vai 3 litru degvielas patēriņa starpībai, ieekonomēt 1000 latus uz degvielas cenas un patēriņa starpības var tikai vairāku gadu garumā. Rietumu pasaulē dīzeļdzinēju ekspansija notiek ļoti plaši, aptverot un nostiprinoties visu klašu, tostarp arī luksusa un sporta auto dzinēju nodalījumos. To apliecina kaut vai fakts, ka deviņdesmito gadu vidū ar dīzeļdzinēju tika aprīkots pat tāds auto kā Audi Cabrio. Par realitāti kļuvuši deviņdesmito gadu sākumā solītie trīs litru automobiļi. Tie nav spēkrati ar dzinējiem, kuru darba tilpums ir trīs litri, bet gan auto ar vidējo degvielas patēriņu 3 litri uz 100 kilo- metriem. Te būtu jāpiemin Volkswagen Lupo un Audi A2, kuri aprīkoti ar ekonomiskiem dīzeļdzinējiem. Degvielas krīze Rietumos pārmaiņas pircēju gaumē un sekojoši – arī pieprasījumā atnesa lielā degvielas krīze septiņdesmito gadu sākumā. Degvielas krīzes apstākļos ļaudis pieprasīja ekonomiskas automašīnas. Popularitāti ieguva mazas automašīnas ar ekonomiskiem dzinējiem un arī auto ar dīzeļdzinējiem, jo tie ir vidēji par 30% ekonomiskāki nekā benzīna motori. Lai arī Mercedes piedāvājumā bija dīzeļi, daudziem tie vienkārši nebija pa kabatai. Svarīgs šā laika notikums bija Volkswagen 1976. gada piedāvā- jums - dīzeļdzinējs mazajam Golf. No šā brīža smagnējais dīzelis apguva mazo klasi. Izmaiņas skāra pat Ameriku, kurā vienmēr bijušas populāras lielas mašīnas ar lieliem dzinējiem. Ameriku bija apsēdusi gigantomānija – kāda auto reklāma sešdesmitajos gados klāstīja: “Mēs piedāvājam ASV garāko automašīnu!” Lieki piebilst, ka tā bija garākā automašīna ne tikai Amerikā. Arī ASV degvielas krīzes laikā pievērsās dīzeļiem – autovēstures dzīlēs rodami ieraksti, ka ar Rūdolfa Dīzeļa konstrukcijas dzinēju tika apgādāti pat tādi Amerikas svētumi kā Cadillac. Taču pēc pārdzīvotā izbīļa Amerika dīzeļus aizmirsa. Gandrīz aizmirsa, ja neskaita to, ka no 1978. gada Mercedes Benz speciāli Amerikas tirgum piedāvāja S klases (luksusklases) modeli ar dīzeli! Tieši Amerikas tirgum, kur pēc degvielas krīzes atrisināšanas vieglos dīzeļus vairs neražoja, nevis Eiropas tirgum, kurā pēc krīzes dīzeļiem tika ierādīts noteikts, pastāvīgi pieaugošs vieglo automašīnu tirgus sektors. Lielo S klases flagmani ar dīzeli Eiropā sāka tirgot tikai nesenā pagātnē. Pieprasījums pieaug Eiropa automobiļi ar dīzeļdzinējiem kļūst aizvien populārāki. Aizvadītajā desmitgadē ar dīzeļiem sāka aprīkot arī 700 sērijas BMW un Audi A8. Beizdot pie dīzeļa tika arī Audi Quattro sērijas automašīnas. Dīzeļdzinēju sektorā autoražotāju konkurence ir ļoti sīva. Izmantojot jaunās paaudzes tiešās iesmidzes dīzeļus, tiek radīti jaudīgāki, ekonomiskāki un ātrāki dīzeļi. Un attīstītajā pasaulē cilvēki pērk un ir apmierināti. Modernais dīzelis ir dinamisks un ātrs, bez tam modernā dīzeļa salonā nespeciālists neatšķirs, vai darbojas benzīna dzinējs vai dīzelis. Un ziemā tie “lec” ne sliktāk par citiem. Ne velti Rūdolfa Dīzeļa izloloto dzinēju mēdz dēvēt par 21. gadsimta dzinēju. Francijā vien vairāk nekā 60% auto ir aprīkoti ar dīzeļdzinējiem. Liels nopelns šajā dizelizācijās procesā ir uzņēmumam Peugeot, kurš šā tipa dzinēju ražošanai analoģiski Mercedes Benz pievērsās jau ļoti sen. Tomēr nedrīkst aizmirst, ka abus degvielas veidus iegūst no tās pašas vecās labās naftas, viens no produktiem ir galvenais un otrs – pārstrādes. Ja dīzeļu būs vairāk, vairāk ražos dīzeļdegvielu un lētāka būs nevis soļarka, bet benzīns. Tāpēc atliek cerēt ka lipīgā dīzelizācijas infekcija neskars automobilizācijas meku Ameriku, kura turpinās lielos vairumos dedzināt benzīnu. Vēstures annāles Viss sākās 1858. gadā, kad Parīzē, vācu emigrantu Dīzeļu ģimenē piedzima dēls Rūdolfs. 1870. gadā ģimene pārceļas uz Londonu, no kurienes sakarā ar sevišķi sliktiem dzīves apstākļiem Rūdolfs tiek nosūtīts pie radiem uz Vāciju. 22. gadu vecumā viņš iestājās Minhenes tehniskajā institūtā, kurā mācības gandrīz nākas pārtraukt – slimības un naudas trūkuma dēļ. Neraugoties uz grūtībām, 1878. gadā Rūdolfs Dīzelis spīdoši beidz institūtu. Jau studiju gados viņu nodarbina ideja par jauna tipa dzinēja radīšanu. 1892. gadā Dīzelis saņem pirmo patentu jauna tipa dzinēja izgatavošanai. Pēc gada vēl vienu. Jaunā dzinēja būtība slēpjas degvielas aizdedzināšanas sistēmā – degmaisījumam jāaizdegas nevis no dzirksteles, kā līdz šim pierasts, bet augsta spie-diena, līdz ar to augstas temperatūras, rezultātā. Lai radītu jauno dzinēju, bija vajadzīgs sponsors. Dīzeļa idejas nepalika neievērotas. Fabrikas Krupp un Machinenfabrik Ausburg nodeva izgudrotāja rokās līdzekļus un laboratoriju. Pēc četriem gadiem tika radīts pirmais reāli strādātspējīgais dzinējs. Augstspiediena sūkņa funkcijas pilda milzīgs kompresors, milzīgais dzinējs – divu cilvēku augumā – pie 172 apgriezieniem minūtē attīstīja maksimālo jauda 20 ZS. Sākotnēji dīzeļdzinējs tik radīts kā stacionārs enerģijas avots fabrikām. Jauns dzinējs bija radīts. Tomēr bija dažas neatrisinātas problēmas. Dzinēja radīšanas pamatuzdevums bija konkurētspējīga dzinēja radīšana. Pirmais paraugs nebūt neatbilda šai prasībai, jo tā darbināšanai tika izmantota plaši pielietojamā petroleja, kas nebija lēts kurināmais. Taču arī šī problēma drīzumā tika atrisināta, jo jau gadsimtu mijā dīzeļdzinēju darbināšanai petroleja tikai aizstāta ar jēlnaftu. Pēc jaunā dzinēja radīšanas Dīzelis saņēma 141 patentu un pārdeva 26 licences. Ar šo brīdi sākās izgudrotāja nedienas. Konkurenti viņu apvainoja svešu ideju zādzībā. Gadu vēlāk visi patenti tika pārdoti. 1913. gadā Rūdolfs Dīzelis iet bojā mīklainos apstākļos. Nāves iemesls nav zināms vēl šodien. Jūras ceļojuma laikā uz Antverpeni viņš pazūd, bet vēlāk ķermeni atrod jūrā, kur to arī apglabā. Sākotnēji dīzeļdzinējus izmanto rūpnīcās, vēlāk uz kuģiem. I pasaules kara laikā tos uzstādīja vācu zemūdenēm. Līdz ar to tās kļuva krietni pārākas par konkurentu kara tehniku, jo ar vienu degvielas uzpildījumu spēja nobraukt krietni lielāku attālumu nekā citas. Pirmais mēģinājums pielāgot dīzeļdzinēju automašīnai – smagajai automašīnai – notika 1915. gadā Vācijā. Firma Safir pārveidoja Sauer četrcilindru karburatordzinēju par dīzeli. Paralēli eksperimentus veica arī citas firmas. 1918. gadā smagā automašīna ar dīzeļdzinēju 103 km garā ceļā patērēja 29,95 l lētākās dīzeļdegvielas, bet analoģiska automašīna ar karburatordzinēju – 40,66 l benzīna. Jaunais dzinējs patērēja mazāk degvielas. Turklāt, lētākas degvielas. 1923. gadā Daimler Benz un MAN (Machinenfabrik Ausburg–Nurberg, kura sponsorēja Dīzeļa projektu) radīja virkni smago automašīnu un autobusu ar dīzeļdzinēju. Šajā laikā Roberts Bošs jau bija radījis augstspiediena sūkni. Dīzeļdzinējs nostiprināja savas pozīcijas. Pirmo mēģinājumu aprīkot ar dīzeļdzinēju vieglo automašīnu veica Hermanis Porners. Ņemot vērā, ka tajā laikā dīzeļdzinējs bija kļuvis par progresa simbolu, prototipus ar dīzeļdzinēju izgatavoja gandrīz katra sevi cienoša autofirma, tāpēc nav jābrīnās, ka dīzeļdzinējs bija atrodams Packard, Studebaker, Rolls Royce, Bentley, Nash, Ford u.c. automašīnu dzinēja nodalījumos. Taču tas viss kā kārtīga modes lieta tika izgatavots vienā vienīgā eksemplārā. Šā iemesla dēļ par vieglo automašīnu dīzelizācijas pionieri viennozīmīgi uzskatāms Mercedes Benz. Uzņēmums trīsdesmitajos gados visā nopietnībā ķērās klāt dīzeļdzinēja piemērošanai vieglās automašīnas vajadzībām un jau 1936. gadā sāka ražot automašīnu ar indeksu 260 D. Sākotnēji automobilim bija paredzēts uzstādīt 3,8 litru sešcilindru dīzeļdzinēju, taču tā iespaidīgais svars inženieriem lika atteikties no šīs idejas. Rezultātā pirmo sērijveida automašīnu ar dīzeļdzinēju uz priekšu virzīja 2,6 litru četru cilindru dīzelis, kura jauda bija 45 ZS pie 3000 apgriezieniem minūtē. Automašīnas maksimālais ātrums bija 97 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš 9,5 litri (pēc citiem datiem 11) uz 100 km. Tas bija krietni mazāk nekā analoģiskam automobilim ar Oto dzinēju (karburatormotoru). Nākamā vieglā automašīna ar dīzeļdzinēju tika izlaista tikai pēc kara. Neraugoties uz to, ka 80% Mercedes Benz kara laikā tika nopostīts, 1946. gadā no rūpnīcas izripoja 214 modeļa 170 V automašīnas. 1949. gadā, Mercedes Benz pieteica jaunu vieglo automašīnu ar dīzeļdzinēju. Kas jāzina par dīzeli Iegādājoties automašīnu ar dīzeļdzinēju jārēķinās ar vairākiem faktoriem, kas sadārdzina tās ekspluatāciju. Tomēr, sekojot automobiļa tehniskajam stāvoklim, tas jums kalpos nevainojami un to varēs bez problēmām piestartēt arī ļoti aukstā laikā. Lai akumulators būtu piemērots automobilim ar dīzeli, nepietiek tikai ar augstu kapacitāti. Dīzeļiem nepieciešams akumulators ar augstu starta strāvu – perfektam darbam jebkuros laika apstākļos dīzeļa akumulatora starta strāvai jābūt aptuveni 2 reizes augstākai nekā benzīna dzinēju akumulatoriem. Bez tam dīzeļdzinējiem parasti ir ietilpīgāka eļļošanas sistēma, sekojoši katra eļļas maiņa jums izmaksās vairāk nekā lietojot benzīna dzinēju. Nozīmīgs faktors ir degvielas sprauslas un kvēlsveces. Lietojot nekvalitatīvu degvielu, samazinās sprauslu kalpošanas laiks. Iegādājoties kvēlsveces, vajadzētu pievērst īpašu uzmanību to kvalitātei. It kā ieekonomējot līdzekļus, pērkot nezināmas izcelsmes kvēlsveces, jūs varat iegādāties izstrādājumus, kuru mūžs nepārsniedz dažus mēnešus. Nestrādājot 1 vai 2 kvēlsvecēm, problēmas ar četru cilindru dīzeļdzinēja iedarbināšanu var rasties jau ilgi pirms pirmajiem saliem. Nedrīkst aizmirst arī, ka dīzeļdzinējiem parasti ir dārgākas dzensiksnas, bet var arī ietaupīt, jo dzensiksna ir aizstāta ar ķēdi. Tehniskā apskate AUTEKO TUV LATVIJA Rīgas tehniskās apskates stacijas maiņas vecākais Arnis Lepa Autoinfo pastāstīja, ka dīzeļiem visbiežāk rodas problēmas ar tehniskās apskates iziešanu piesārņota gaisa filtra dēļ, kas traucē normāla degmaisījuma veidošanas procesam. Jāpiebilst, ka dīzeļdzinējiem atgāzu mērījumi tiek veikti pie minimālajiem maksimālajiem apgrieziem, tāpēc dīzeļu īpašniekiem pirms tehniskās apskates iziešanas nenāktu par ļaunu apmeklēt dīzeļu servisu un noregulēt maksimālos apgriezienus atbilstoši rūpnīcas ražotāja noteiktajam normatīvam. Problēmas var rasties arī nepareizas augstspiediena sūkņa darbības dēļ – ja ir nepareiza sūkņa ražība, neveidojas pareizs degmaisījums, sekojoši arī sadegšana nenotiek optimālos apstākļos. Nozīmīga ir arī normāla sprauslu darbība – ja no sprauslām degviela netiek izsmidzināta, bet iepil vai ielīst degkamerā, neveidojas normāls degmaisījums. Vai tas ir izdevīgi? Automobiļi ar dīzeļdzinējiem automobiļu tirgū ir dārgāki par analoģiskiem spēkratiem ar benzīna dzinēju. Vai ir vērts pārmaksāt par sekojoši apsolīto ekonomiju? Tas jārēķina katram individuāli. Mēs izdarīsim aprēķinus, ņemot par pamatu lietotu vidēji lielās klases automašīnu – 1993. gada ražojuma 500 sērijas BMW. Salīdzināsim BMW ar 2,5 litru benzīna dzinēju un analoģiska tilpuma dīzeli. Pirmā tirgus cena Latvijā pēc reklāmas avīzēs publicētajiem sludinājumiem svārstās ap 5000 ASV dolāriem, bet par otro būs jāšķiras aptuveni no 6000 ASV dolāriem. Sekojoši dīzelis ir par 1000 dolāriem vai 600 latiem dārgāks. Aprēķinus veiksim, ņemot par pamatu vidējo automobiļa gada noskrējienu Latvijā – 20 000 kilometri. Vidējā 95 markas benzīna cena Latvijā, 2001. gada nogalē ir 36 santīmi, bet dīzeļdegvielas cena aptuveni 29 santīmi. Cenu starpība degvielai 8 santīmi. Vidējais degvielas patēriņš apskatāmajam automobilim ar benzīna dzinēju ir aptuveni 12 litri, bet ar dīzeļdzinēju aptuveni 8 litri. Gada laikā tiks nobraukti 2400 litri benzīna, kas naudas izteiksmē ir 864 lati, vai 1600 litri dīzeļdegvielas, kas naudas izteiksmē ir 464 lati. Ieekonomēti gada laikā ir 400 lati. Tā ir tīrā starpība, taču nedrīkst aizmirst, ka dīzeļa uzturēšana izmaksā dārgāk – kaut vai pērkot akumulatoru vai mainot eļļu. Ja nopietnu uzturēšanas izdevumu nav, jūsu investīcija, pērkot automobili, atmaksāsies pēc pusotra gada. Un tikai pēc tam jūs sāksiet ekonomēt. Protams, ja gada nobraukums ir lielāks, skaitļi ir atšķirīgi. Ar gada nobraukumu 40 000 kilometru benzīnam būs iztērēti 1728 lati, bet dīzeļdegvielai 928 lati. Starpība ir 800 lati, un investīcija, pārmaksājot par dīzeli, ir atmaksājusies jau gada laikā un nesusi ekonomiju. Līdz ar to katram pašam ir iespēja izrēķināt, vai jūs esat gatavi maksāt par ekonomiju. Protams, citu marku un modeļu automašīnām cenu starpības nav tik lielas, bet nav arī tik lielas degvielas patēriņa starpības. AUTOINFO, Krists Leiškalns
 
Visi komentāri
 
9246. viesis 14.janvāris 2002 19:28
0 0 Atbildēt

neko pozitiivu diizelii nesaskatu. tas pikjo.

9259. viesis 15.janvāris 2002 9:45
0 0 Atbildēt

toties leetaaka degviela un maciņš biezāks......

9261. viesis 15.janvāris 2002 9:49
0 0 Atbildēt

36 -29 = 7 nevis 8sant

dizelis ir letaak ja tiek daudz braukts un auto netiek paardots jau naakamaajaa gada.

ok es pats tagad baraucu uz gaazes degvielu veel leetaak - vakar ieleeju pa 17.5 sant/l

Varbuut dereetu kaadu rakstinju arii par gaaazi?

9262. viesis 15.janvāris 2002 9:49
0 0 Atbildēt

Tiem, kas nav braukuši ar jaunu dīzeļauto, tas saistās ar milzīgu rēkoņu salonā, kratīšanos un sabiedriskā transporta izmantošanu aukstajās ziemas dienās. Pilnīgi piekrītu autoram, ka jaunā automobīlī komforts ir pilnīgi tāds pats kā benzīna motoriem, protams, par lielāku cenu, bet ja auto ir nopirks ikdienas braukšanai, nevis svētdienu izbraucieniem, tad piepildās autora teiktais - tas atmaksājas..

Redaktors 15.janvāris 2002 9:57
0 0 Atbildēt

Raksts par gāzi atrodās šajā pašā nodaļā:

www.iauto.lv/article.php?sid=1078

9268. viesis 15.janvāris 2002 10:18
0 0 Atbildēt

====

Ja dīzeļu būs vairāk, vairāk ražos dīzeļdegvielu un lētāka būs nevis soļarka, bet benzīns. Tāpēc atliek cerēt ka lipīgā dīzelizācijas infekcija neskars automobilizācijas meku Ameriku, kura turpinās lielos vairumos dedzināt benzīnu.

====

varbūt esmu jocīgs, bet es šo domu nesapratu... To saka benzīna tirgotājs vai dīzeļa lietotājs? Man, kā benzīna lietotājam, doma par benzīna palētināšanos patīk - lietojiet vairāk dīzeli un es varēšu lētāk liet benzīnu!

9269. viesis 15.janvāris 2002 10:18
0 0 Atbildēt

Oi dārgs tas dīzelis. Oi pielaist nevar! bet ne tas vien,

... kad pagājušo vasar bija lielais negaiss, ik pa gabaliņam kāds stāvēja ceļmalā un žāvēja dzirksteli. A manam dīzelim pofig.

Ja pirkt, tad gan labāk tikai jaunu.

9271. viesis 15.janvāris 2002 10:25
0 0 Atbildēt

Tās vecās lamatas, kas žāvēja dzirksteli droši vien pažāvēja un aizbrauca, bet tie dīzeļi, kas sasala tā arī sasala līdz siltākam laikam:))

9283. viesis 15.janvāris 2002 11:53
0 0 Atbildēt

tas raxts par gaazi ir galiigi garaam... tas ir viena cilveek piedziivojums ar nelaimiigu auto, turklaat gaazes cena jau ir kritusies, nekaads akciizes nodoklis nav un nebuus. Gaazes iekaarta izmaxaa nevis Ls 300 bet augstaakais Ls 150.

nespriediisim par vienu iznjeemuma gadiijumu. Ar vienu gaazes balonu es varu nobraukt 500 km, maxaa aptuveni 10/11 latu. 500 km ar benziinu man maxaa ~ 20 Latu. reekjiniet pashi. 40-50% taa ir "LJOTI" maza starpiiba.

nez kaapeec gaazes piekriteeju pulx aug? un baumas par Zs zudumiem arii ir tiiri nepatiesas. Tas nav pieraadiits, kaa arii esmu pats braucis "meeriities" un nekaadi jaudas zudumi netika konstateeti. Arii bagaazhniekaa vietas pilniigi pietiek, jo var ielikt plakano balonu, vai arii 40litriigo, kas aiznjem krietni vien mazaak vietas nekaa 60- litriigaa muca.

9307. viesis 15.janvāris 2002 14:14
0 0 Atbildēt

Nu braucu es ar dīzeli. Ekonomēju un priecājos. Varbūt ar gāzi sanāktu vēl lētāk, bet mani piesaista pie dīzeļdzinēja vēl arī lielais griezes moments.

Kas attiecās uz auksto laiku, tad nekādu problēmu. Galvenais sekot autiņa tehniskajam stāvoklim. Bet tas jau attiecās vienalga uz kādu auto.

9332. viesis 15.janvāris 2002 16:19
0 0 Atbildēt

Sheerim.... Ne viss ir zelts kas spiid. Palasi komentus.

viesis 2002-01-15 13:50:23

Mans AUDI 200 (pabraukaju kadu 1 gadu) sakotneji man skita loti ideali ar gazi braukat. Ielikta bija "krutaka" gazes iekarta. Bet kad sakas problemas, tad mani vairs nekada ekonomija nespeja parliecinat par gazes plusiem. Motors saka zaudet jaudu, apgriezieni motoram kritas zem normas . Visu laiku braucu tirit iekartu u.t.t. u.t.t. Beigas man ta masina piegriezas un nopardevu cilvekiem, kuriem iluzija par gazes iekartam vel nebija sagrauta. Nopirku B4 (ar benzinu), paterins normals, jauda ari un gazi nemaz negribu.

9355. viesis 15.janvāris 2002 20:34
0 0 Atbildēt

augsheejam:

a kaapeec man nekaadas probleemas nav bijushas un ar gaazi braucu jau divus gadus 4?

vajag gaazes reduktoraa reizi gadaa membraanu apmainiit... par kaadu tiiriishanu tas dzhekinsh runaa? to pats var izdariit atskruuveejot vienu skruuviiti. neticu vinja staastiitajam. palasi to commentu "kritaas apgriezieni" ?????? kaadaa zinjaa kritaas? kaa to saprast...

9373. viesis 16.janvāris 2002 11:16
0 0 Atbildēt

Nu ko, apstiprinās laba axioma: ar dīzelīti ir labi rūkalēt. Un nevaig stāstīt par auxtajiem zieās rītiem. Starp citu šoziem auxtajos rītos stāvēja pat dažs labs ar benzīnnieku, un ne jau vecu, bet ir manīti pavisam jauni - Peggy, VW. Tā ka pareizi Jage70s saka: vajag kārtībā turēt, tad viss būs oki! No savas pieredzes varu teikt, ka visos lielajos salos mans dīzelīts sāka atdzīvoties ar pirmajiem motora apgriezieniem! Ekonomija arī sanāk pamatīga: vidējais (!!!) pilsēta + trase ir ~ 6,5 l / 100 km, gandrīz golfs! Un esu braukājis arī ar gāzi: viss ir oki, ja vien motors nav pārslānīts ar elektroniku!! Gāze ir parocīga vienkāršiem motoriem ar karburatoriem!!! Tā ka lai dzīvo dīzels!!

9392. viesis 16.janvāris 2002 12:34
0 0 Atbildēt

LABS dīzelis ir tāpat kā NAUDA - tas nomierina. Un vai tas nav pietiekoši daudz šajā trakajā pasaulē.. PALDIES RŪDOLF!

9407. viesis 16.janvāris 2002 13:19
0 0 Atbildēt

Manaa auto saimnieciiba ir gan diizelis, gan auto, kurs apriikots ar gaazi. Gaaze vienmeer rada neertiibas. Fordam karburaators ir pilniigi miris.Gaazes kvalitaate ir zem katras kritikas. Viss izdeviigaak ir braukt ar diizeli. Taakaa taisos braukt uz Norveegjiju braukshu ar 525tds nevis ar VW transporter, kursh apriikots ar gaazi. Norveegjijaa taadu LPG nepaziist, bet benziins maksaa 0,67 Ls par litru.

Ja daudz jaabrauc ir jaapeer labs diizelis.

9410. viesis 16.janvāris 2002 13:33
0 0 Atbildēt

Tehniskajas apskatēs ta dīzeļa kaušana nost ir ārpus katras kritikas jo dažu auto manuālos ir stingri noliegts gāzēt dīzeli bez slodzes

9414. viesis 16.janvāris 2002 13:58
0 0 Atbildēt

par to gaaziiti: nez kaapeec man NEKAS nav noticis spricei jau 4trus gadus, ja neskaita to, ka uzgaaja gaisaa taa gaisa vaarsta kaste. Un kaapeec uzgaaja gaisaa? taapeec ka taa truba kas iet uz kolektoru bija saplaisaajusi. nomainiiju gaisa vaarstu, nomainiiju trubu un tagad rulleju uz nebeedu un ekonomeju lielu pikji.

par to diizeliiti: ir jau tas diizeliitis laps, tachu ja paskataas, tad cenas starpiiba ir diezgan pamaza. protams ja var dabuut pa leeto, tad ir cita lieta. Izdeviigi diizeli pirkt ir cilveekiem, kuri dziivo laukos un kam pieder saimnieciiba, jo vinjiem atmaxaa akciizes nodokli un sanaak kaut kur 25 s pa litru.

9435. viesis 16.janvāris 2002 15:59
0 0 Atbildēt

ja tev ir LAPS dīzelis, tad ir miers mājās, visiem laps prāts un Kanāriju salas vienreiz gadā vismaz diviem....

sveicieni tiem kas nerēķina vai nav līdz tam aizdomājušies

a LAPS dīzelis ne vienmēr arī jauns ir LAPS

dīzelis nav priekš svētdienniekiem, jo gadā nobraucot pāris tūkstošus Kanārijus neredzēt a vot ja laižam tā virs trīsdesmit, čēēsmi taukščiem, tad jau OK

9447. viesis 16.janvāris 2002 16:37
0 0 Atbildēt

TDI . Gada nomaucu min 40000 km .Nedela pieleju videji uz ls 15 . Ja braucu ar benzinieku ( 3l aut ) tad sanak ls 30 . Tas silda regulari . A cenas starpiba , nemot jaunu uz lizingu , nav tik jutama , ka iknedelas maka svetki . Agrak reizi menesi sanemu degvielas rekinu videji par ls150 , a tagad ls 60 . Tad kad sanemu rekinu , tatad ari ir vel papildsvetki .Par ietaupito kapostu liksu cipu savam tdi , bus 106kw . Man jau bija aizdomas ka tdi ir labim , bet ka ir tik labi , to gan nebiju domajis . Mans 'benzina kapseta 'stav nolaizits un brauc tikai ipasos prezentacijas gadijumos , vai kad gribas no sirds 'novaleties '.

9475. viesis 16.janvāris 2002 23:37
0 0 Atbildēt

Par tehnisko apskati.....

Izlasi sho rakstu. iR JAABUUT NOREGULEETIEM MINIMAALIEM MAKSIMAALIEM APGRIEZIENIEM!!!! Ja, ar apgriezieniem viss ir O.K tad ar tex apskati arii.

9596. viesis 17.janvāris 2002 16:48
0 0 Atbildēt

Chrysler- 100%. Jau sesto gadu dienndienā braucu ar dīzeli,nu nekādu problēmu.Vienīgais mīnuss ir palielināts troksnis un dzensiksnas kaukšana aukstā laikā,kad motors nav iesildīts.Jā, un degvielu vienmēr ņemu Nestē,līdz šim bijusi pareizā ...:)))

9599. viesis 17.janvāris 2002 17:00
0 0 Atbildēt

Chraisler! Ko Tu tur par Peggy kakāji?

---------

vzinis

15280. viesis 7.marts 2002 10:59
0 0 Atbildēt

Pats 3 gadus nobraucu ar 1986. g. izlaiduma «golfiņu» - 1,6 l dīzelīti, ko pirku Siguldā pie Īles&Herbsta. Labs autiņš! Ripināju kādus 25.000 km gadā, patēriņš, manuprāt, pat ziemā īpaši nepāsniedza 6 l/100 km. «Aķi» gan vajag nopietnu - manējam bija 72 Ah virsū, tad nu bez problēmām arī pēc -25 grādi naktī salā uz ielas lēca vaļā ar pirmo griezienu. Arī labu degvielu vajag, protams.

30653. viesis 12.jūlijs 2002 9:45
0 0 Atbildēt

Starp citu - Esmu dīzeļauto īpašnieks jau 3 gadus. Vispirms braucu ar GOLF 1.6d, tagad ar AUDI 80 1.6D. Ne viens, ne otrs autiņš man nav sagādājis ne mazāko problēmu ne vasarā, ne ziemā. Piemēram,

šajā ziemā varēju to pielaist saviem spēkiem pat - 26 grādos, kad vesels lērums benzīnnieku bija miroņi.

Runājot par ekonomiju, ēd mans auto ne vairāk kā 6litrus soļķa uz 100km, pie tam riktīgi maucot. Gadā nobraucu ap 70000 km, man tas perfekti atmaksājas.

30681. viesis 12.jūlijs 2002 14:20
0 0 Atbildēt

Vispaar labs raksts. Vieniigi nav iisti korekti saliidzinaat tikai ekonomiju uz petroleju, jo jaudas/baudas atskjiriiba 525i un 525td ir juutama. Bet visumaa diizelju attiistiiba peedeejos 15g krietni paarsniedz benziiniekus. Ja taa turpinaasies, veel peec 15g iistie sporta auto brauks ar traktormotoriem.

46000. viesis 27.oktobris 2002 13:24
0 0 Atbildēt

Latviešu valoda ir pietiekami sena un bagāta valoda. Vismaz savā starpā jau nu gan latvieši var saprasties. Piemērām, vārds "braukt" - tās mašīnas, kas ražotas braukšanai (autobusi, fūres) ir dīzeļi un koncerni, kas ražo savas mašīnas braukšanai nemaz neražo, kā viņus tur sauca - benzīna motriņus ... (Piem. "Scania"). Ar pēcpuberitātes sondromu sirgstošie, zīmēties kārie, cilvēciņi protams nopērk jaudzīgos benzīnmotorus, cerībā ietaupīt kaut kādu kapeiciņu, jo remonts tak lētāks, bet nonākot līdz stadijai, kad vizināšanās pāraug braukšanā - visi izvēlās dīzeli. Un salīdzināšanai vajag izmantot vienādā tehniskā kārtībā esošos braucamos, nevis labu benzīnnieku ar saplīšusu, nelecošu dīzeli, jūs - komentētāji...Nabaga cilvēciņi, kuri dīzeļa labumu nekad nesapratīs... Arti, labs raksts, ja kas.

46001. viesis 27.oktobris 2002 13:55
0 0 Atbildēt

Dīzels ir dīzels, nekad nepirkšu autiņu ar benzīna dzinēju, jo ekonomija ar dīzeli ir diezgan zolīda

46015. viesis 27.oktobris 2002 20:57
0 0 Atbildēt

Bet,vislabaakaa kombinaacija ir-straadaat uz smagaa un ikdienaa braukt ar diizeli.Ja veel nem veeraa,ka uz darbu jaabrauc 50km. un atpakal,tikpat.

46018. viesis 27.oktobris 2002 22:24
0 0 Atbildēt

Tā ir ideāla kombinācija, zinu vairākus cilvēkus, kas tā arī dara - ne gluži uz smagā brauc, bet ar busu arī pietiek.

Bet arī ja nevari darbā nomuhļīt degvielu to iespējams nopirkt lētāk - tipa kreiso - ko pārdod citi šoferi

46033. viesis 28.oktobris 2002 9:41
0 0 Atbildēt

Man bija divi dīzeļmerši un biju pilnīgi apmierināts. Bet par aukstajiem ziemas rītiem - dizelīti vajag kopt, eļļu, filtrus mainīt pirms ziemas, aķim labam jābūt, starterītim labi jāgriež. Un vēl gribētu mazliet pabrīdināt par tehniskām skatēm. Mērot dūmainību viņi izmanto iekārtu, kuras darbības princips balstīts uz optiku. Pirms skates vēlams iziet pārbaudi kādā no LABIEM servisa centriem. Man gādījās, ka mani divas reizes mēneša laikā izčkarēja skatēs, jo it kā dūmainība bija pārāk liela. Tad man piegriezās un es viņiem uzrādīju servisa izdruku, kas bija taisīta divas dienas iepriekš, pēc visu sprauslu maiņas. Teh. apskates džeki saskatījās, paknibinājās ap savu aparātu un - brīnums- pārmērot viss bija normas robežās. Pēc tam visu laiku atvainojās, ka tā sanāca, redz, pirms manis bijis baigi sūdīgs auto aizpūtis visu "elektroniku"... Nu varbūt arī tā, bet šādi gadījumi ir dzirdēti vairāki...

46883. viesis 31.oktobris 2002 12:32
0 0 Atbildēt

Tas nozīmē, ka jānoskata labs dīzelis, jānopērk un kārtīgi jāmočī līdz brīdim,kad jāsāk likt autiņā piķis un jāpārdod, tā rodas autovadītāji kuriem patīk dizeļmašīnas, bet tas kurš pēctam to nopircis un sāk čakarēties sākot ar kvēlsvecēm, sprauslām turbinām, galvas blīvēm, galvām, akulumatoriem, komresijas problēmām u.t.t. tā rodas tie, kam nepatīk dīzeļmašīnas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1,9 sekundes; 400 km/h - Tesla Roadster liks nobālēt visiem (+ video; foto) 5

Reizē ar Tesla Semi kravas auto amerikāņu elektrisko automašīnu ražotājs Tesla Motors prezentējis arī modeļa Roadster jauno paaudzi, kas apveltīta ar iespaidīgiem dinamikas rādītājiem. Lasīt vairāk

 

Eiropā strauji pieaug "Lada" automobiļu noiets 4

Šogad strauji pieaudzis "Lada" automobiļu noiets Eiropas Savienības valstu tirgos, pagājušā gada rādītājus pārsniedzot par 29 procentiem. Lasīt vairāk

 

Autovadītājs neievēro luksofora aizliedzošo signālu un uz gājēju pārejas notriec bērnu

Novembra sākumā Garkalnes novadā kāds autovadītājs, neievērojot luksofora aizliedzošo signālu, uz regulējamas gājēju pārejas uzbrauca sešus gadus vecam bērnam. Lasīt vairāk

 

Sākas balsošana par “Latvijas Gada auto 2018 Tautas simpātiju” iAuto un t/c Mols 3

No 15. līdz 29. novembrim tirdzniecības centrā “Mols” konkursa “Latvijas Gada auto 2018” ietvaros ikvienam interesentam būs iespēja apskatīt lielformāta fotoizstādi un nobalsot par sev tīkamāko automašīnu – pretendentu titulam “Mola Gada auto 2018”, kurš tiks izziņots jau ceturto gadu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti