Visplašākā starptautiskā seno spēkratu parāde šovasar 9

 
12.jūlijs 2004 0:00

14. jūlijā Latvijā ieradīsies starptautiskais seno spēkratu rallijs “Via Baltica – 2004”, kas startē šodien, 9. jūlijā Varšavā. No Varšavas spēkrati caur Belostoku un Klaipēdu dosies uz Rīgu. Ralliju organizē Polijas seno spēkratu klubs “CAAR”, Latvijas posmā sadarbojoties ar Rīgas Motormuzeju.

15. jūlijā no 16.00 līdz 18.00 notiks seno spēkratu, kas piedalās rallijā, izstāde pie Rīgas Motormuzeja  S. Eizenšteina ielā 6, Rīgā.

Izstādē būs apskatāmi vairāk kā 30 senie automobiļi no Holandes, Dānijas, Vācijas un, protams, Polijas. Tā būs visplašākā Eiropas valstu seno automašīnu parāde Latvijā šovasar. Uzmanību noteikti piesaistīs britu klasiskie sporta auto JAGUAR XK 140 un E-typ, kuri 50. – 60. gados iekaroja pat ASV auto tirgu, bet Latvijā ikdienā nav apskatāmi. Ievērības cienīgs ir Francijā ražotais CITROEN Tradition-avant ar priekšējo riteņu piedziņu – tādus 30. gados bija iecienījuši ne tikai gansgsteri, bet arī policijas dienests. Savukārt CITROEN DS 21 redzēts franču filmās par Fantomasu. Bagātīgi būs pārstāvēti Austrumvācijā pēc 2. pasaules kara ražotie DKW, IFA, Wartburg. Cerams, garo ceļu no Varšavas līdz Rīgai būs mērojis arī vecākais rallija automobilis – 1936./1937. gadā ražotais DKW – F 5.
No Rīgas rallija dalībnieki caur Viļņu dosies uz Varšavu, kur plānots ierasties  21 jūlijā.

 
Visi komentāri
 
132442. viesis 12.jūlijs 2004 13:09
0 0 Atbildēt

Tas jau protams priecē, bet par šā gada lielāko to noteikti nevar uzskatīt. 26.-27. jūnijā Ventspilī bija ap 120 ekipāžas no Latvijas, Krievijas, Lietuvas un Čehijas. Žēl tikai ka iAuto par to nav nekādas informācijas.

132443. viesis 12.jūlijs 2004 13:12
0 0 Atbildēt

Varbūt raksta autors var padalīties ar info - kurā datumā, cikos un caur kuru robežpunktu šie brauks iekšā Latvijā?

Ja reiz ir pieminēta Klaipēda kā punkts A un Rīga kā punkts B, tad robežpunkti reāli var būt tikai divi - vai nu pie Elejas (Meitene), vai Bauskas (Grenctāle). Uz Rīgu negribētos braukt, bet līdz robežpunktam no Jelgavas gan varētu aizšaut un apskatīt.

132453. viesis 12.jūlijs 2004 16:59
0 0 Atbildēt

Šogad vecie autiņi dikti sarosijušies. Melngalvju rallijs, amerikāņu auto izstāde un pasākums Ventspilī. 26.jūnija tusiņš Ventspilī bija riktīgi labais.Daudz autiņu un mocīši arī.

132460. viesis 12.jūlijs 2004 19:55
0 0 Atbildēt

Pirskara Citroensam nosaukums gan bija Traction-avant. Akmentins daarzinaa. Laacic

132500. viesis 13.jūlijs 2004 10:23
0 0 Atbildēt

Drusku jau tiek pārspīlēts šitas pasākums! Nu nav tas visplašākais! Jau augstāk minētie tusiņi Ventspilī un arī Mārupē noteikti bija lielāki,gan pēc autiņu skaita, gan autiņu ekskluzivitātes.

132512. viesis 13.jūlijs 2004 11:27
0 0 Atbildēt

Piekrītam - pasākumi Ventspilī, Mārupē u.t.t. bija plaši un interesanti. Bet šis poļu autokluba "CAAR" organizētais rallijs un izstāde pie Rīgas Motormuzeja būs visplašākais tādā nozīmē, ka te piedalīsies ap 30 autiņu TIKAI no ārvalstīm: Poilijas, Holandes, Dānijas, Vācijas. Tik daudz citu valstu auto nebija ne Ventspilī, ne kur citur Latvijā šovasar.

Pārskatot dalībnieku sarakstu, redzam, ka no Varšavas startējuši daudzi interesanti auto.

Britu klasiskie sporta auto

JAGUAR XK 140 un E-typ -, kuri 50. – 60. gados iekaroja ASV auto tirgu, bet Latvijā ikdienā nav apskatāmi

Vairāki MG modeļi, ražoti 50. – 60. gados. Tādi bija pazīstami arī pirmskara Latvijā, jo ar tiem brauca autotirgotājs un sportists E. Trapāns un motosportists Siliņš.

Būs pārstāvēta Francijas autobūve.

CITROEN Traction-avant, pirmais masveidā ražotais ģimenes auto ar priekšējo riteņu piedziņu. Tādus 30. gados bija iecienījuši ne tikai gansgsteri, bet arī policijas dienests

CITROEN DS 21 – savdabīgs virsbūves dizains, būtiskākā tehniskā iezīme – jauna tipa balstiekārta uz hidropneimatiskaiem līmeņojošiem balstiem (bez atsperēm) un ar unikālu augstuma regulēšanas iekārtu. Modelis redzēts franču filmās par Fantomasu.

Bagātīgi būs pārstāvēti Austrumvācijā pēc 2. pasaules kara ražoti auto DKW, IFA, Wartburg.

Vecākais rallija automobilis DKW – F 5 kabriolets, ražots 1936./1937.g.

Diemžēl pašlaik nav sīkāku ziņu, caur kuru robežpunktu un cikos rallija dalībnieki iebrauks Latvijā.

Protams, ir bijušas arī ekskluzīvākas auto izstādes. Bet šādā sastāvā senos auto nez vai jebkad vēl Latvijā redzēsim.

RMM

133102. viesis 20.jūlijs 2004 9:31
0 0 Atbildēt

Jā, auto izstāde bija laba. Interesantas vienības!

154485. viesis 13.janvāris 2005 9:11
0 0 Atbildēt

ol

154579. viesis 13.janvāris 2005 21:06
0 0 Atbildēt

Šodien kaut kā tai antīko auto būšanai nav entuziasma, nav arī odziņas. Cilvēki slinki palikuši, visiem vairāk pie TV gulēt patīk, nekā senos spēkratus pētīt. Biju 72. gadā pats antīko auto kluba biedrs pie Kulberga - vot, bija vēl vecajā birojā Stučkas ielā interesanti veco auto fanu saieti un diskusijas. Cilvēkos bija griba kaut ko sameklēt,restaurēt, uztaisīt ! Tiešām - tolaik bija interesanti. Tagad jau visi pie gatava pieraduši, tikai pačolēt uz vecajiem autiņiem, kādu šmigu ieņemt. A, tolaik, pa skrūvītei vien vecie auto tika savākti, slaveno audi formulu

no maskavas fabriķa šrota Kulbergs ar savu enerģiju izvilka un te atjaunoja līdz braukšanas līmenim. Pirms 30 gadiem cilvēki bija ar lielāku ener;giju apveltīti, vairāk iedvesmoti ar idejām, neskatoties pat uz čekas teroru un stagnāciju. Bet, šodien, runā ar ko runādams - visiem viena doma, kaut kar pļažā pagulēt. Vai nu Taizemē, vai tepat Vecākos - tas jau nav būtiski. Galvenais, neko nedarīt, saņemt tikai lielu piķi...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 10

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 

Porsche Panamera sasniedz trešo paaudzi (+ FOTO)

Sportiskais modelis ir apritē jau 15 gadus, laiks jaunās paaudzes uznācienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti