Talsos noticis 2004.gada Latvijas standartauto rallija čempionāta 4.etaps -- rallijs “Talsi 2004”. Pilnpiedziņas klasē par uzvarētājiem kļuva Ainārs Eikerts/Andris Andersons (“Mitsubishi EVO VIII”), klasē virs 1620 kub.cm. ātrākie bija Jānis Kārkliņš/Andris Kārkliņš (“Honda Integra Type-R”), bet grupā līdz 1620 kub.cm. pirmo vietu izcīnīja Igaunijas pārstāvji Kristo Subi/Hanno Tamtiks (“Toyota Corolla”).
Absolūti labāko rezultātu 92 ekipāžu konkurencē, startējot ar sportam sagatavotu “Audi 80 Quattro”, uzrādīja Raimonds Strokšs/Linda Rodzika. Komandu ieskaitē labākā “Verners – V4 Motors”. Nākamais čempionāta etaps paredzēts pēc trim nedēļām 7.augustā Gulbenē.Divkārtējā valsts čempiona lielajā rallijā R-13 klasē talsenieka Raimonda Strokša (“Audi 80 Quattro”) starts standartauto rallijā radīja intrigu – vai labākie “amatieri” spēs izrādīt pienācīgu konkurenci Strokšam, kurš šosezon uzvarējis visos piecos lielā rallija čempionāta etapos savā ieskaites grupā? Atbilde, šķiet, ir – jā. Lai arī Strokšs sasniedza absolūti labāko rezultātu summā, talsenieks uzvarēja tikai četros ātrumposmos no desmit.
Lielāko sāncensību jaunajam rallija talantam izrādīja pilnpiedziņas klases braucēji, kuri savus rēķinus atrisināja jau pirms beidzamā ātrumposma “CVS” trasē, jo pirmās vietas liktenis izšķīrās pēdējā laika kontrolē. Uz to brīdi Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”) bija iekrājuši 12,8 sekunžu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem Aināru Eikertu/Andri Andersonu (“Mitsubishi EVO VIII”), bet tad pieredzējušais stūrmanis Krastiņš pieļāva kļūdu un ekipāža kontrolkarti tiesnešiem iesniedza divas minūtes par vēlu, saņemot par to 20 soda sekundes.
Šādu dāvanu pieredzējušais rallists Eikerts nekautrējās pieņemt - uzrādot vēl arī labāko rezultātu pēdējā ātrumposmā, Eikerta pārsvars pār neveiksminiekiem Meieru/Krastiņu rallija finišā sastādīja 9,5 sekundes. Trešo vietu ieguva strauji progresējošie Mārtiņš Petrovics/Aleksandrs Grigorjevs (“Subaru Impreza”), līderiem zaudējot 13 sekundes. Ceturto pozīciju, startējot ar gandrīz 20 gadus vecāku tehniku nekā godalgoto vietu ieguvēji, izcīnīja Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits. “Aivari” ar savu veco “Audi 80 Quattro” līderim zaudēja tikai 22 sekundes. Cīņā ar daudz pieredzējušākiem braucējiem neapjuka Mārtiņš Skakauskis/Juris Lasmanis (“Mitsubishi Lancer Evo 6”), ierindojoties piektajā vietā. Skakauskis uzrādīja absolūti ātrāko rezultātu ātrumposmā “Kandavas Motorsports”, kas risinājās kartodromā. Neveiksmīgi sacensības beidzās Robertam un Normundam Vuguļiem – pirms pēdējā “dopa” viņi reāli pretendēja uz trešo vietu, taču brāļus pievīla tehnika, kā rezultātā nācās samierināties ar 16.vietu.
Vissīvākā cīņa par uzvaru izvērtās klasē virs 1620 kub.cm – labāko trijnieks rallija finišā satilpa 5,5 sekundēs! Savu pirmo uzvaru standartauto rallijā izcīnīja 13 gadus vecais Jānis Kārkliņš kopā ar tēvu Andri Kārkliņu (“Honda Integra Type-R”). Kārkliņu ekipāža labi veica rallija pirmo daļu un sacensību turpinājumā spēja iekrāto pārsvaru noturēt, otrās vietas ieguvējus Andri Berķi/Vilni Vitkovski (“VW Golf II”) apsteidzot par 3,9 sekundēm. Trīs “dopos” labāko rezultātu uzrādīja Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadet”), tomēr kļūda ātrumposmā “Kandavas tehnikums” un nopelnītās piecas soda sekundes par riepas aizskaršanu “Sauleskalnā” viņus atmeta uz trešo pozīciju, 5,5 sekundes aiz uzvarētājiem. Labākos rezultātus uz asfalta seguma sasniedza Kristaps Sarma/Jānis Gruzdiņš (“Opel Kadett”), kuri abas reizes bija ātrākie Kandavas kartodromā, taču bija spiesti izstāties pēc 10.ātrumposma. Rallija pēdējā “dopā”, paralēlajā slalomā “CVS” trasē visātrākie izrādījās Arnis Lukjanovs/Andris Zavickis (“VW Golf II”), kas gan viņiem nepalīdzēja pakāpties augstāk par 22.vietu 38 ekipāžu konkurencē.
Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm. pilnībā dominēja Igaunijas braucēji. Rallija gaitā pirmajās trīs vietās izvirzījās ziemeļu kaimiņu ekipāžas, tomēr galveno favorītu uz uzvaru Ivo Četorkina/Lauri Seppa (“Škoda Fabia GT”) izstāšanās tehnisku iemeslu dēļ atbrīvoja vietu uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena labākajai Latvijas ekipāžai, par kuru kļuva Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”), ātrākajiem igauņiem Kristo Subi/Hanno Tamtikam (“Toyota Corolla”) piekāpjoties 27,7 sekundes. Tā ventspilniekiem ir jau trešā uzvara šosezon Latvijas ieskaitē. Vēl lielākus ātrumus “dopos” demonstrēja ar “VAZ 2108” braucošie Andrus Vahi/Andress Sersants, bet tiesnešu piešķirtās 30 soda sekundes par neiekļaušanos uzdotajā ātruma diapazonā sinhronās regularitātes sacensībās Vahi ekipāžu nobīdīja uz otro vietu. Jāatzīst, ka šāda sakāve, turklāt savās mājās, ir nepatīkama. Iepriekšējos gados igauņu pārākuma iemesli tika meklēti faktā, ka viņiem atšķirībā no mums atļauts startēt ar sporta riepām, bet tagad, kad arī Latvijā lielākā daļa brauc ar speciālām sacensībām paredzētām riepām, šis arguments ar blīkšķi izgāžas…Vēl tikai jāpiebilst, ka mazās klases uzvarētāji Subi/Tamtiks uzrādīja septīto labāko rezultātu absolūtajā vērtējumā, piekāpjoties tikai pilnpiedziņas mašīnām! Nākamie labākie no Latvijas braucējiem bija Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (“Peugeot 205”) un Edgars Trūps/Jānis Čaune (“Rover 216”), ierindojoties attiecīgi ceturtajā un piektajā vietā. Ne pārāk sekmīga debija standartauto rallijā izdevās Ulvim Bujānam, krosa meistara Ginta Bujāna 15 gadus vecajam dēlam. Uzrādot viduvējus rezultātus ātrumposmos un neprecīzi veicot pārejo distanci, ģimenes ekipāža ierindojās 19.vietā.
Komandu ieskaitē jau ceturto uzvaru šosezon svinēja “Verners-V4 motors”, kuru pārstāv Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš un Roberts Vuguls/Normunds Vuguls. Otrā “Kurzeme”, bet trešā – “AFT Rally team Rīga”.
Latvijas standartauto rallija čempionāta nākamais etaps paredzēts pēc trim nedēļām 7.augustā Gulbenē – rallijs “Gulbis 2004”.
Latvijas standartauto rallija čempionāts
4.etaps, rallijs “Talsi 2004”, Talsi
Pilnpiedziņas klase
A. Eikerts/A. Andersons (“Mitsubishi EVO VIII”) 16:25,8, J. Meiers/J. Krastiņš (“Subaru Impreza”) +9,5 sekundes, M. Petrovics/ A. Grigorjevs (“Subaru Impreza”) +13,0, A. Maļavkins/A. Šilabrits (“Audi 80 Quattro”) +22,8, M. Skakauskis/J. Lasmanis (“Mitsubishi EVO VI”) +36,4, R. Dūcis/J. Dūcis (“Audi 90”) +44,6, J. Saukitens/I. Līduma (“BMW 325 IX”) +50,6, M. Kairis/M. Kreišmanis (“Subaru Impreza”) +1:07,2.
Klase virs 1620 kub.cm.
J. Kārkliņš/A. Kārkliņš (“Honda Integra Type-R”) 17:18,0, A. Berķis/ V. Vitkovskis (“VW Golf II”) +3,9, M. Freibergs/I. Siliņš (“Opel Kadet”) +5,5, P. Valdmanis/J. Valdmanis (“Opel Kadet 2.0”) +14,7, K. Volanskis/G. Zass (“Toyota Celica”) +27,9, U. Zaharāns/U. Biters (“VW Golf II”) +44,1, R. Pikke/A. Pikke (“VW Golf II”) +46,7, M. Renskumbergs/J .Junkers (“Ford Escort RS 2000”) +50,8.
Klase līdz 1620 kub.cm.
K. Subi/H. Tamtiks (Igaunija, “Toyota Corolla”) 17:08,9, A. Vahi/A. Sersanta (Igaunija, “LADA Samara”) +23,3, A. Andiņš/M. Ešmanis (“VW Golf II”) +27,7, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs (“Peugeot 205”) +40,4, E. Trūps/J. Caune (“Rover 216”) +56,8, K. Repnau/O .Peebo (Igaunija, “VW Golf”) +59,8, G. Ozoliņš/G. Kreceris (“Toyota Corolla”) +1:02,8, O. Ošāns/G. Fjodorovs (“Toyota Corolla”) +1:28,0.
Brīvā klase
R. Strokšs/L. Rodzika (“Audi 80”) 16:21,5, M. Balodis/A. Malinovskis (“VW Golf II”) +1:37,6, Ģ .Augustovskis/M. .Vītols (“Audi 90 Quattro”) +1:40,8.
Komandas
“Verners-V4 motors” (R. Vuguls/N. Vuguls, J. Meiers/J. Krastiņš, M. Freibergs/I. Siliņš), “Kurzeme” (A. Andiņš/M. Ešmanis, K. Volanskis/G. Zass, M. Meldrājs/G. Vītols), “AFT Rally team Rīga” (R. Dūcis/J. Dūcis, E. Trūps/J. Čaune, L. Aizderdzis/V. Freijs).
Kopvērtējums pēc 4.etapa
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš 34, R. Vuguls/N. Vuguls 24, A. Maļavkins/A. Šilabrits 24, A.Ušakovs 13.
Klase virs 1620 kub.cm.
M. Freibergs/I. Siliņš 26, J. Kārkliņš/A. Kārkliņš 22, E. Poriņš 20, A. Berķis/V. Vitkovskis 18.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A. Andiņš/M. Ešmanis 36, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs 34, E. Trūps/J. Čaune 20, I. Šķērstens 16.
Komandas
“Verners-V4 motors” 70, “Kurzeme” 56, “AFT Rally Team – Rīga” 28.
tas jau sen redzams, ka lielā sporta klase nemaz tik ātri nebrauc. fizika visiem viena.