2004. gada pirmajā pusgadā „Mazda Motor Europe” pārdošanas apjoms ir dubultojies. Šī gada otrā ceturkšņa rezultāti ir labākie pēdējos 10 gados. Arī Latvijā „Mazda” pircēju skaits aug ļoti straujā tempā, iekarojot arvien lielāku tirgus daļu.
Šī gada jūnijā, pārdodot 25 700 automašīnas, „Mazda” sasniegusi savu rekordu pārdoto automašīnu apjomā Eiropā pēdējo 12 gadu laikā. Salīdzinot ar datiem par pagājušā gada jūniju, šogad ir auguši par 22%.„Mazda” strauji iekaro arvien nozīmīgāku tirgus daļu daudzās pasaules valstīs. Vislielākais pārdoto automašīnu skaita pieaugums ir bijis Dānijā - 119%, Grieķijā - 75%, Ungārijā - 54%, Anglijā - 43%, Spānijā par 42%.
Pārdošanas apjomi ir auguši arī Somijas un Baltijas valstu tirgū, kur šogad jūnijā ir pārdots par 9% auto vairāk nekā šajā pašā laika posmā pagājušajā gadā.
Vairākās valstīs, tai skaitā Grieķijā, Lielbritānijā, Spānijā, Itālijā, Portugālē un Somijas/Baltijas tirgū jūnijā ir sasniegti visu laiku labākie „Mazda„ pārdošanas rezultāti.
„Mazda” dīlera Latvijā „M-Motors” direktors Andrejs Rihters īpaši izceļ lielos pārdošanas rezultātus Francijā (28%) un Vācijā (6%), kur līdz šim pircēji vairāk izvēlējās pašu mājās ražotās automašīnas. „Domāju, ka „Mazda” ir ļoti lepna, mazinot francūžu un vāciešu vēl nesen valdošo augstprātību pret japāņu automašīnām,” uzskata A.Rihters.
Latvijas tirgū šī gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar 2003. gada 1. pusgadu, „Mazda” pārdošanas apjoms ir audzis par 40%. „Mazda” ieņem 9,7% no jaunu Latvijas auto tirgus. Šogad Latvijā ir pārdotas jau 495 „Mazda” automašīnas, ierindojot „Mazdu” otrajā vietā.
Vidējās klases automobiļu tirgū Latvijā ar pārdotiem 282 auto „Mazda 6” ir absolūts līderis. „Arī kompaktklasē „Mazda” automobiļi ieņemtu pirmo vietu ar modeli „Mazda 3”, diemžēl rūpnīca nespēj apmierināt pieprasījumu, tādēļ esam palikuši otrajā vietā,” informē „Mazda” dīlera Latvijā „Aura Auto” direktors Gundars Margēvičs.
„Cilvēkiem patīk „Mazda” dizains. Automašīnas ir pievilcīgas un estētiskas, sevišķi „Mazda 3”, tas spēlē būtisku lomu auto izvēlē. Tāpat ļoti svarīgs faktors ir tas, ka „Mazda” automašīnām ir sabalansēta cena ar aprīkojumu. Tas padara „Mazdas” pieejamas plašākam cilvēku lokam,” panākumus skaidro G.Margēvičs.
„Pārdošanas apjomu celšanu ietekmē arī tas, ka „Mazda” automašīnas izplata divi profesionāli dīleri, kas labi pilda savas funkcijas, vienlaicīgi konkurējot savā starpā,” uzskata G.Margevičs, piebilstot, ka mūsdienās nepietiek tikai ar labu produktu un tā iepakojumu, jo pieaug pārdevēja loma pirkuma izvēlē.
„Latvijā pieaug auto tirgus un arī tas ir viens no faktoriem, kas nosaka pārdošanas apjoma palielināšanos,” uzskata A.Rihters.
Mazda nav nekāds japāņu automobilis, tas ir FORDS!